Lukeeko tätä palstaa enää kukaan?

  • 1 280
  • 15
Tila
Viestiketju on suljettu.

Kaivanto

Jäsen
Yllätyksekseni havaitsin, että Rööri-koorneri on vielä hengissä, vaikkakin piilossa. Hyvä niin. Olenko täällä yksin?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olet ja et ole

Olet ja et ole yksin. Täällä voi harrastaa oivallista yksinpuhelua. Voit kysyä mitä vaan ja saat aina mieleisen vastauksen itseltäsi.
No empä tiedä monelleko tämä osio vielä näkyy, mutta ei täällä ainakaan ketään käy.

terveisin koo
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hitto soikoon tuli viimevuonna luettua näitä ketjuja ja luulin jo että Röörikorneri o kuopattu mutta vau täälä ollaan :D
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Go Rööri Go!

Tässä jo odotellaan mitä tuleman pitää!
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin, minä käyn kurkkimassa edelleen säännöllisesti olisiko mitään uutta lueskeltavaa, sekä tietenkin kertailen suu virneessä vanhoja tarinoita. Siitäkin huolimatta että edellisistä "päivityksistä" on vierähtänyt tovi jos kolmaskin.

Rööri, tee come back!
 
F

Flonaldo

Täällä ollaan. Ja ei kai tätä mitenkään erityisesti tarvitse avata, kunhan vaan väki ryhtyy tänne kirjoittamaan. Ainakin on todellinen suljettu osasto, kun ei tänne taida monikaan tietänsä löytää.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Perinteinen, jokavuotinen Rööri-ruikutus

Minulle on sama missä Röörikorneri sijaitsee kunhan vaan saisi itse Röörin kirjoittamaan. Oikein hävettää ruikuttaa joka vuosi samasta asiasta, tuloksetta. Luulen, että mitä enemmän tätä mainiota kynäniekkaa kaivataan, sitä hiljempaa Hän on.
Ajattelinkin tänävuonna kokeilla tehoaako imartelu, miehet kun ovat kovin persoja kaikenlaisten kehujen suhteen.
Voi tietenkin olla, että Rööri on jossain "herättäjäpäivillä" esittelemässä "lahjaansa" tyttärille, eikä nyt sen vuoksi muista meidän olemassaoloakaan, mutta yritän silti...imarrella.

Terveisin koo
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Liekö Rööri kesävietossa, kun ei miehestä juuri ole kuulunut? Taisi tuolla Vapaan keskustelun puolella joku viesti vilahtaa, mutta herran oma osasto on pahasti heitteillä.

Kesämökkielämäkö ajan vie? Ei siellä Savitaipaleella varmaan nettiyhteyksiä liiemmin ole, liekö puhelinlinjaakaan kirkonkylän ulkopuolella. Mutta hätä ei ole suuren suuri, maestro voisi piipahtaa vaikka siinä naapurikunnan Kyläkioskilla nettipisteen kautta tarinoimassa.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En pysty, enkä kykene!

Viestin lähetti koo
Minulle on sama missä Röörikorneri sijaitsee kunhan vaan saisi itse Röörin kirjoittamaan. Oikein hävettää ruikuttaa joka vuosi samasta asiasta, tuloksetta. Luulen, että mitä enemmän tätä mainiota kynäniekkaa kaivataan, sitä hiljempaa Hän on.

Terveisin koo

Ja kuinka voisinkaan. Kirjoitin nämä tarinat vain Sinulle, mutta tämä tiluksienne takamailla sijainnut latomme on paljastettu. Suuli, jossa opin avautumaan nettirakkaalleni, sieluni sisarelle, avoimemmin kuin kellekkään.

Kaikki on menetetty! Hetket ennen auringon laskua, illan kähmänteissä, kun kulimme kohden Paikkaamme, ovat menneet. Kuin myös aamun autereiset tuokiot ennen aamulypsyä vajuvat historian lehdille. Rupeamat, joiden jälkeen könysit autuas hymy huulillasi päivän toimiisi salaisesta suovastamme, heinänkorsia vaatteistasi varistellen, ne ovat kipeän kaunis muisto vain.

Voi kuinka palavasti haluaisinkaan uppoutua ruiskukan sinisten silmiesi lumoihin, haudata kasvoni tuleentuneen viljan keltaisiin hiuksiisi, ja kertoa Sinulle taas Asioita, mutten voi. Muuten voisin, mutta kun tuo Puutteen Perän isäntä huikailee tuossa ladon kulmilla kaksi piikkinen heinähanko olallaan, muka muina miehinä. Hekottelee olevinaan mukana, mutten voi olla näkemättä kättä, joka pussihousun taskussa puristuu nyrkkiin, niin että rystyset valkenevat. Herkkyys kärsiin vääjäämättä ukon päsmeeräyksestä. Ilmiannoitko itse meidät, ja miksi niin?

No niin no, enhän minä lomaillut ole. Keikkaa pukkaa entiseen malliin, ja vapaat viikonloput ovat jääneet kolmeen komeasta suvesta huolimatta. Ensi viikolla meinasin kuitenkin repäistä ja pitää kokonaisen viikon vapaata, ja lähteä Sallaan kalastamaan pojan kanssa. Ostin mökin sieltä, vaikkei aikaa oikein liikene edes Savitaipaleen tiluksilla viettää. Tuon kaupan kautta vähän petailin tulevaa tointani, sillä aion ryhtyä poromieheksi, kun tuo luomuviljelijän ura ei oikein ottanut tuulta alleen. Kaupan tehnyt Aslak ainakin ihaili purentaani, joten siltä osin asia on ainakin hallinnassa – miltähän ne muuten raakoina maistuvat, poron pallit?

Oliko muita jalan?
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Kyllähän tätä tasasin väliajoin tulee katseltua.
Josko jotain uutta olisi taas.

Olisi mielenkiintoista kuulla Roeoerin omakohtaisia kokemuksia kynnöstä Savitaipaleella. Siis tuolla kullanvärisellä traktorilla.
Varmasti kevätkyntöjen aikaan tuo Uljas Peli oli kovassa käytössä.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onnistuukohan tää...

Viestin lähetti Rööri
No niin no, enhän minä lomaillut ole.
Huomasimme...
Mutta nyt siis olet lomaillut ja varmasti hyvällä tuulella joten pyydän mitä nöyremmin Sinua tekemään jotain tälle palstallesi...
...minulla on paljon Asioita ja asioita ja joku ilkimys heittää minun kaunokirjalliset tuotokseni kerta toisensa jälkeen varmaan itse helvettiin.
Lupaan kirjoittaa vaan asiaa ja sitäkin harvoin jos nyt vielä edes yhden kerran saisin sanoa sanottavani.
Sitäpaitsi tiedän nopean oikotien Sallaan.

Terveisin koo
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulitte kai...

...pääsevänne minusta helpollakin eroon. Mutta minäpä aikani kuluksi opettelinkin 50 ov:tä mikrotukea ja kuinkas ollakaan voin taas kirjoittaa tännekin kuin kuka tahansa ihminen.
Vanhoja asioita en jaksa enään jauhaa, varsinkin kun minusta tuntuu, että minut on kertaheitolla pudotettu navetanylisiltä suoraan betonipermannolle. Onneksi sattuu vaan polveen ja pää pysyi tälläkin kertaa ehjänä. Jääköön siis ikuiseksi salaisuudeksi kuinka tyytyväinen olin kun huomasin, että "metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan".
En myöskään kerro dramaattisesta tapaamisesta itsensä taivaan valtiaan kanssa, joka kaikesta päätellen halusi minut Röörin mummolle seuraa pitämään. Kun en lähtenyt messiin rikkoi piruuttaan meiltä kaiken elktroniikan, lämpöpatterit ym lattialämmittimet. Ja ennenkaikkea tietokoneen, pirulainen.
Esitän kuitenkin Röörille pahoitteluni mummosi pois menon johdosta. Liekö kyseessä se sama Rööri-muori jolla oli se kuuluisa sananlasku. "katselee kuin mykkä jne...?

En kerro sitä oikotietä Sallaankaan, enkä hiisku sanaakaan Äteritsy Puteritsu Puolilautatsubaarista, puhumattakaan kuinka mukavaa on laskea pulkalla Sallatunturinlaelta suoraan alhaalla nököttävään ravintolaan. Sen voin sanoa, että ennenvanhaan portsari ei ottanut pulkkaa narikkaan vaan pulkka piti asettaa hankeen pystyyn, oven vasemmalle puolelle.

Siitä vaan ajattelin Rööriltä kysyä, että mitäs minä nyt teen tuolla kolmen kuukauden satsilla värillisiä piilolinssejä.
Entäs Elovenatytön letit, leikkaanko ne pois ja värjään hiekseni mustaksi. Kaadanko vastalypsetyn maidon kaivoon Aasien päälle? Kärvennänkö Sinua varten leipomani rusinapullat korpuiksi jos sattuis joku peräkammarin poika pistäytymään?

No ei se mitään, niisk, varmaan se on sitten kivempaa porojen kanssa jänkhällä piehtaroida.

Terveisin koo
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken takana on - Metsä!

Älä Sinä suotta niitä metsän kohinoita kuuntele ja huminoitaan huomioi. Mitä lie joutavia jupisee? Juurilleen jämähtämistään kaiketi äksyilee. Pahaa tuultansa puineen puhisee. Ei käy laatuun liikkusat veret, metsälle. Avohakkuun antaisin moiselle murjottajalle – oppisi olemaan!


Vaan kerro ihmeessä lisää siitä tapaamisestasi itse Jumalan kanssa. Esittelikö tuo ensin itsensä, ja millä nimellä? Käyttikö tätä samaa kutsumanimeä, millä me häntä huutelemme, vai kertoiko kätellessä tuttavallisesti olevansa Ossi taikka Taneli? Nostiko kumartaen naiselle hattua, vai paljaspäinkö päsmäili? Vai arvasitko ilman esittelyjä kyseessä olevan itse päämaanrakennusurakoitsijan?

Vieläkö se siinä iänikuisessa kauhtanassaan hiihtelee, vai joko ne siellä taivaassa on siirtynyt trendikkäämpään kuosiin? HKL:n matkalipun tarkastajan kostyymi ei mielestäni olisi yhtään hullumpi, vaikkakin tuo paremmin toki sopisi Pietarille, jo toimensakin puolesta. Soisin hänen housuja kuitenkin käyttävän tuon viitta/hame-asun sijasta, sillä täältä alhaalta käsin ”luodessamme silmät ylös taivaaseen” äijältä näkyy pallit, ja se jos mikä, syö uskottavuutta.

Mistä se muuten niin suivaantui, että patteritkin särki – hurskaana ja sopuisana yksilönä itseään mainostava Isä? Yrittikö tuo käyttää esimiesasemaansa väärin ja ujuttaa ”Pyhää Henkeä” tykösi, etkä ollut aiemmista eleistäsi poiketen vastaanottavainen. Taatolla kaiketi keitti ja kodin koneet meni yksintein uushankintaan. Vonkasi varmaan vielä jälkeenpäin hyvän tovin ja lasketteli lööperiä jostain Mariasta, joka oli suhtautunut hyvinkin suopeasti tarjottuun ”Pyhään Henkeen”. Palkinnoksi Iskä teki hänestä muka maankuulun – langenneesta yksinhuoltajuudesta Isu ei maininnut sanallakaan. Eikö se nyt riitä, että yhden puusepän mielen on pahoittanut, elostelija! Hyvä, että pysyit tiukkana.

En ymmärrä miksi olet moisen satsin värjättyjä piiloklaseja mennyt hankkimaan, mutta eiköhän noille pätevää käyttöä keksitä. Punaisilla piilolinsseillä saat kätevästi työterveydenhoitajalta saikkua. Asentelet niitä säästelemättä kasvoihisi, rintaan ja selkään valitellen heikotusta. Muutama viikko sairaslomaa, ja tehokasta metsästysaikaa jänökoirana, on selviö.

Sinisillä saat hedelmäkoriisi freesin silauksen asettelemalla piilolaseja vesipisaran puolikkaiksi tuoreutta tuomaan omppujen poskille. Näin ne näyttävät kuin juuri puista poimituilta joissa vielä syksyinen kaste kimmeltää kupeissa. Ei haittaa, vaikka ne oikeasti ovat niitä punaisella –50% -hintalapulla varustettuja viikon vanhoja nahjuksia. Niistä syntyy syöjien keskuudessa riita – mielikuvillahan tässä porskutellaan muutenkin.

Ruskeilla piilolinsseillä taas saat kasvoihisi sensuellin silauksen, jo olemassa olevan viehkeyden kyytipojaksi, asettamalla linssi luomeksi poskeen. Käypäinen paikka on tuossa sieraimen sivusta alas viettävän juonteen vieressä, hieman nenänpään tason alapuolella, puoli sormen leveyttä juonteesta poskipäähän päin. Nenänpää ja leuankärki ovat huonoja paikkoja, etenkin jos niihin tarttuu asentaessa pitkiä jouhia.

Vihreillä voit kylpyvaahdon puutteessa piristää kylpytuokioitasi. Pulahdat ammeeseen joka on täytetty 43-asteisella vedellä ja ripottelet linssit kuperapuoli ylöspäin ”kuplimaan” iloksesi. Kuusen tuoksuisella Wunderbaumilla aikaan saat hajuefektin mikä takaa autenttisen havumetsän tunnun. Itse käytän aina havumetsän tuoksuista bubbele bathia. Tuoksu loiventaa mukavasti minusta luontaisesti kumpuavaa voimakasta myskin tuoksua, sitä kuitenkaan peittämättä. Poreammeessa tämä korvaava menetelmä ei pelitä, mutta perinteisissä hyvinkin.

Tuossa nyt vain esimerkinomaisesti muutamia. Näitähän riittäisi…

Pullakranssin voit pistää pakastimeen, jos tulen konsultoimaan lämmitysjärjestelmänne järkeistämisessä, niin voidaan käpsytellä vehnästä samalla kun ryystämme kahveeta Myrna-kupeista. Peräkammarin pojilla on muutenkin niin huonot hampaat, etteivät ne korppuun pysty – lämpöisessä maidossa joutuisit liottelemaan ja lusikalla syöttää repuuseille.

Osuvat sanonnat, kuten tuo” Tuijottaa kuin mykkä pillua” taikka ”kiiltää kuin juutalaisen mulkku auringossa” ovat äitini suomaa henkistä pääomaa taholleni. Tosin nämäkin ovat jo nettiinkin levinneet kiertokirjeissä, vaikkakaan tuskin ovat alunperinkään mutsin keksimiä, mutta harmillista kuvaavan ja nasevan kielenkäytön arkipäiväistämistä. Helmiä sioille!

Juohtuipa vaan mieleeni…

Ps. jokohan, viddu, menee läpi?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jumalaisia juttuja

Viestin lähetti Rööri


Vai arvasitko ilman esittelyjä kyseessä olevan itse päämaanrakennusurakoitsijan?
Joo, arvasin. Minulla on sellainen selittämätön ominaisuus, aisti, jolla arvaan aina kun kyseessä on urakoitsija. En tiedä uskotko, mutta totta se on. Viime talvena oli hauska juttu. Olin arvannut jo vuosia sitten erään henkilön ammatin ja aseman ihan ensitapaamisella. Tai ei nyt millään varsinaisella tapaamisella, mutta sellaisella modernilla tapaamisella. Asia varmistui ensin miehelleni, ja sain ehkä ensi kertaa elämäni aikana kuulla olleeni OIKEASSA. No ehkä liioittelen tota ensi kertaa, mutta kun yleensä olen aina oikeassa niin...
Tuo on vähän samnlainen ominaisuus kun se, että näkee metsän puilta.

Ei ollut tavallisia tamineita Jumalalla. Kauhtanat ja muut asusteet oli tainneet kiireessä jäädä yläkertaan. Eikä järin kohteliaskaan ollut. Ei tervehtiä ehtinyt kun pelotteleen alkoi. Sanoi kaikkea muuta kun lempeän isän äänellä PUM .
Sähkönsininen oli väriltään, pyöreä muodoltaan ja sahalaitainen. (Nuo sahalaidat näki muutkin ihmiset, joten älkää yrittäkö).
Liekö jostain diskosta tai humupaikasta tullut, niin kovasti vilkutteli valoillaan. Koko maan teki hetkessä pimeäksi.

Siitä Hän kai suivaantui kun en pelännyt, kuka sitä nyt pimeyttä keskellä päivää pelkää. Painoin vaan kaasua ja jatkoin matkaani-
uimarantaan jossa kaksi pikkutyttöä odotteli, lievässä paniikissa.
Henkilökohtaista keskustelua kävimme vasta illalla, iltarukouksen muodossa, mutta se on yksityisasiani. Voin kyllä puhua Sinunkin puolestasi jos on tarvetta, minulla on edelleen hyvät suhteet yläkertaan.
Henkiläkohtaisista keskusteluistamme huolimatta Hän poikkesi uudelleen ja aivan kuten arvelit, suoraan makuuhuoneeseen.
Mitä lie sitten mielessä kun itsensä patterin sisään tunki. Ettei vaan olisi minua säikähtänyt, olen tosi vihainen jos minut herätetään kesken unien. Ainakin ahtaanpaikan kammo oli melkoinen kun samantien puhkasi reijän läkkipeltiin ja sujahti ulos. Tuskimpa kuitenkaan Pyhän Hengen asiat mielessä oli. Kai se nyt Herrakin ymmärtää, että jos hedelmäkori pitää "vesipisaroin" naamioida freesiksi, niin mahtaako tuohon nyt "hengetkään" enään uutta elämää saada aikaiseksi ;)

Enkä varmaan mene noin kuumaan kylpyyn, 43 asteiseen, mieti vähän, määhän sulaisin.

Terveisin koo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös