Martinhan on ylimääräinen hyökkääjä, mutta aika moni hyvä pakki on. Musta Martin on kusessa puolustamisen suhteenkin nimenomaan luistelunsa takia. Ja toinen puoli tulee sitten puhtaasti huolimattomuudesta ja se on asia, joka vituttaa mua eniten. Toisaalta hyviäkin puolia on, jolloin mua ei ihan hirveästi jaksaa vakituisesti ottaa Martinin puolustuspelaaminen päähän. Esim. veto on ihan omaa luokkaansa Liiga-tasolla. Ei tarvitse olla maailman kovin skode, jos osaa lähettää kiekon matkaan oikeaan aikaan ja oikeassa kulmassa.
Martin on vähän sellainen pakki, jonka pakkipari on paljon vartijana. Ja pakkiparilta vaaditaan paljon. Ei se Martinin ja Sundinkaan yhteiselo heti sujunut saumattomasti ja se vaati nimenomaan Sundilta aika paljon ja oman pelin muokkaamista. Laitettiin puolustavampaan rooliin kuin mihin mä olisin itse hänet laittanut, mutta toisaalta Sund on sen verran älykäs pelaaja, että oppi ennakoimaan Martinin pelaamista. Kaikki pelaajat eivät ole älykkäitä ja vaikka olisivatkin, se ottaa silti yleensä aina oman aikansa, että ajatukset osuu yksin tällaisten erikoismiesten kanssa. Ja nythän siinä Martinin vierellä on käynyt varmaan kaikki Sundia stunttaamassa. En kauheasti arvostele myöskään Martinin pakkipareja, jotka pelaavat pelin tai kaksi hänen kanssaan, koska Martinin annetaan pelata omilla vahvuuksillaan, mutta vastapainona tulee välillä kaikenlaista jännää.
Olen iloinen, että pelaa meillä, vaikka mulla ei mitään harhaluuloja hänen puolustamistaidoista olekaan.