Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Muistaakseni Bob De Moor (joka oli yksi Studio Hergén työntekijöistä) olisi halunnut jatkaa Tintin piirtämistä, mutta Hergén leski kaiketi kielsi sen, koska Hergé oli todennut ennen kuolemaansa, että "Tintti olen minä", tai jotain siihen tapaan. Näin ollen Tintti on saanut olla rauhassa, onneksi. Tiedä sitten raukeeako tekijän oikeudet joku päivä ja periaatteessa joku voisi niitä alkaa piirtämään kaupallisessa tarkoituksessa. Luultavasti siihen menee sen verran pitkän aikaa, että siinä kohtaa ei ole järin mielekästä edes ryhtyä hommaanMyös ns. uudet Lucky Luket ovat aika heikkoja. Saisivat vastaavat sarjat päättyä kun vanhoista mestareista aika jättää tai he eivät itse enää pysty sarjojaan jatkamaan. Ei Tintti-albumeitakaan ole tullut sen jälkeen kun Hergé kuoli.
Tuota uutta Asterixia en ole vielä lukenut. Mietin tovin, että haluanko edes, koska olen tietyllä tapaa aika puristi näissä jutuissa. Jotkut jutut on luojiensa sielunkuvaa ja kaikki muu tuntuu jotenkin feikiltä. Noh, saattaa olla silti, että tulee tuo lukaistua. Sen verran kova Asterix-fanikin kun olen. Jos jotain hyvää tuosta kaivaa, niin en usko, että voi olla sinänsä tarinallisesti huonompaa kuin Uderzon viimeisimmät viritykset, jotka oli suorastaan kammottavia irvikuvia siitä, mitä Asterix on parhaimmillaan ollut. Se ero on aivan puistattavan suuri, että ei sanat riitä. Sentäs Uderzo vielä kun henki pihisee on antanut siunauksensa, joten siinä mielessä varsin ok. Muutaman nähdyn kuvan perusteella piirrosjälki on kyllä varsin autenttista, eli tyyli on opiskeltu kyllä huolellisesti.
Saa nähdä milloin uskallan tuohon albumiin tarttua.