Lucas Lessio HIFK:ssa

  • 120 617
  • 501

444

Jäsen
Väärin sommiteltu. Lessio oli tulossa läpykierroksen jälkeiseltä lenkiltä vaihtoaitioon ja naama kohti katsomoa astumassa vaihtoaitioon kun tämä tapahtui. En nyt juuri keksi syytä miksi tästä paskaa puhuisin tai edes totuutta värjäisin.

T. ventovieras ihminen
Luvalla sanoen, mä en itsekään tiedä, miksi tekisit niin. Mutta samalla mä en keksi yleisesti ottaenkaan ainuttakaan syytä, järkevää syytä, miksi kukaan kirjoittaisi interwebiin vaihtoehtoista totuutta. Siksi luotan lähdekritiikkiin enkä osta suoralta kädeltä juttua, jonka yksi ventovieras ihminen kertoo. Eikä se tarkoita sitä, että sinä valehtelisit tai olisit edes väärässä, vaan ainoastaan sitä että minä en ole täysin vakuuttunut.
Mistä muuten tulikin mieleeni eräs Raumalla kuulemani huhu, jonka kertoja vannotti minua pitämään asian omana tietonani. En ottanut sitä kovin vakavasti, sillä hän oli siinä kunnossa, että hädin tuskin pysyi tolpillaan ja minä IFK:n pelipaita päällä, tapahtumapaikkana vieraspäädyn katsomon takana oleva baari. Hän kertoi tuolloin ikään kuin varmana tietona, että Vahalahden ura on ohi. Kuului kuulemma ”sisäpiiriin”. En uskonut asiaa silloin, vaikka toki tiesin, että pitkä kuntoutus on ollut päällä eikä paluu ole varma. Reilun kahden viikon kuluttua asia tuli julkisuuteen. Tämä vain esimerkkinä siitä, että ei minun tarvitse uskoa asioita niiden ollakseen totta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mä olen tätä Case Lessiota pähkäillyt enemmän kuin omaa elämääni ja en hitto usko, että Atukaan niin puupää on, että jonkun lasautuksen takia olisi ulostanut Lessiota.

-Silloin ollaan pienimunaisuus -kompleksin äärellä. Ja tämä ei ole hyökkäys pienimunaisia miehiä kohtaan, koska historia on todistanut että pienimunaisuus ei suoranaisesti vaikuta egoon vaan kyseessä on syvempi trauma mikäli se vaikuttaa. Napoleonilla tosin oli todistettavasti pieni madonkokoinen, joka aikoinaan salakuljetettiin maasta ja on nyt jonkun keräilijän hyllyssä lasipurkissa.

Mutta munista viis.. Atusta joka tapauksessa paistaa tietty ammattimaisuus vaikka ei ehkä olekaan Sheddenin kovanahkaisuutta (eikä saa joukkuettaan samalla tavalla ylisuoriutumaan kuin Shedden aikoinaan). En usko hänen reagoivan tuollaisiin heittoihin muulla tavalla kuin maksimissaan viltittämällä matsiksi kahdeksi.

Luulen syyn olevan yksinkertaisempi: Nordgren tulossa sisään ja vaikuttaa olevan iskussa... Rahaa tarvitaan siihen jumppakaveriin, ettei mene ohi.... Atu, joka on hieman pelikirjafanaatikko ei osaa nähdä Lession vahvuuksia ja laskee, että loukkaantumisten loputtua laitureita kyllä riittää ja junnuista olisi tulossa lisää, mutta senttereitä ei vain ole, kun Santalakin alisuorittaa.

Samalla päästetään aivan liian paljon maaleja ja kun katsoo Lession viimeistä 6-7 vuotta ammattilaisena, niin ei sieltä juuri plusmerkkistä tehotilastokautta löydy. Se kielii valmennukselle, ettei kannata odotella kaverin yhtäkkiä löytävän ”puolustusvaihdetta” kauden aikana.

Itse uskon, että puolustavan sentterin ja hyvän laituriparin kanssa Lessiosta olisi voinut hyödyntää ne parhaat avut ja paikata tuo viisikkopuolustuksen heikkous. Mutta Atu ei olekaan kaveri, joka muokkaa systeemiään materiaaliin sopivaksi ja siksi muuten varmaan ollaan pääosin tässä sotkussa missä ollaan.

Mutta jos jumppakaveri oli ”lähellä” niin tehtiin varmaan aika nopea päätös, joka paljastui nyt huonoksi. Ja jumppakaverikin sitten meni muualle....

Varmuuttahan mulla ei ole, mutta noi pahimmat juorut: ”No se Lessio pani jättimäisellä lekallaan Atun suosikkihoitoa” yleensä tulee kyllä jostain ulos. Nythän ei ole muuta kuin, että ”huipputyyppi”.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tilanteessa Lessio oli siis cobran kanssa kasvotusten, mutta Selin oli selin.

Toistan itseäni, mutta mielestäni Selinin toiminta antaa ymmärtää hänen olevan melkoinen paskahousu, joka valittaa puolustustyöskentelystä (vaikka isommat virheet siinä tilanteessa tekivät kaksi muuta, muistaakseni Tallberg ja O'Connor, jotka eivät jostain syystä saaneet valitusta..?) kun jätkät ovat juuri värkänneet maalin. Sen lisäksi että ajoitus on täysin väärä, ja kohde valitukselle jokseenkin väärä, on myös herkkähipiäinen reaktio lyhyeen fuck you -kuittaukseen ylimitoitettu.

Se, että Selin valitti juuri Lessiolle eikä näille kahdelle muulle, jotka tilanteessa tunaroivat enemmän, kertoo siitä, ettei ollut ensimmäinen kerta kun näiden kahden kemiat eivät kohdanneet. Kanadalaisille ylpeys, johtaminen, kapteenius, auktoriteetti jne ovat usein tärkeitä, jos ja kun Lessio tiesi oppipoika-Pikkaraisen syöneen selin tulevaisuuteen seisovan uskottavuuden, voisin hyvin sommitella, että Lessio toi esille epäkohdan ja piikitteli aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ja tuohon @Lemieaux kommenttiin.

Jos Atu olisi oikeasti ottanut itseensä siitä kommentista niin Lessio olisi varmaan penkitetty heti seuraavassa pelissä.

Voi olla, että tuo käytös on ollut osana päätöstä, että ulostetaan, mutta ei se nyt pääsyy ole voinut oikeasti olla.

On soiteltu Tobiaksen kanssa ja lyöty perinteinen Swat analyysi pöytään.

Plussana maaleja ja intoa.
Miinuksena puolustustyöskentely, epätasaisuus, vaikea löytää omaa ketjua ja ei vissiin ihan halpakaan. Siihen päälle toi vittuilu. Miinuksia enemmän kuin plussia ja ei muuta kuin purku sisään, kun voidaan vielä säästää iso penni.

Mutta samaa mieltä sun kanssa siitä, että kummallista johtamista jos Atu maalin jälkeen aukoo jostain puolustamisesta.

Maali antaa momentumin ja energiaa. Ei sitä pidä mennä tuhoamaan jollain nillittämisellä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varmuuttahan mulla ei ole, mutta noi pahimmat juorut: ”No se Lessio pani jättimäisellä lekallaan Atun suosikkihoitoa” yleensä tulee kyllä jostain ulos. Nythän ei ole muuta kuin, että ”huipputyyppi”.

Ainoa varma asia tässä on se, että jotain tapahtui, mutta mitä. Ja oliko se jotain ulostamisen arvoinen asia vai täydellinen typeryys.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
En tiedä miksi, mutta Lessio pelannut Tshekissä vain kuusi ottelua, eli ei ole syystä tai toisesta hetkeen ollut kokoonpanossa. Eliteprospectsissa ei ole merkattu loukkaantuneeksi.

Vieläkö joku ihmettelee potkuja ifksta? Tosiaan kuudes seura kolmeen kauteen menossa.
 

444

Jäsen
Vieläkö joku ihmettelee potkuja ifksta?
Jos seura vaikka kommentoisi asiaa jollain tavalla, niin ei tarvitsisi ihmetellä. Kesken karseimman loukkaantumissuman potkitaan ulos pelaaja, joka osaa tehdä maaleja. Ja yllättäen joukkueen peli ei parantunutkaan potkujen myötä. Ei ole parantunut vieläkään. Ja edelleen kakkosessa sutii ties mitä pitkäsiä.

Mutta hyvä että toisille tämä on business as usual.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos seura vaikka kommentoisi asiaa jollain tavalla, niin ei tarvitsisi ihmetellä. Kesken karseimman loukkaantumissuman potkitaan ulos pelaaja, joka osaa tehdä maaleja. Ja yllättäen joukkueen peli ei parantunutkaan potkujen myötä. Ei ole parantunut vieläkään. Ja edelleen kakkosessa sutii ties mitä pitkäsiä.

Mutta hyvä että toisille tämä on business as usual.

Kyllähän siellä oli kommenttia purkuilmoituksessa. Se ettei suostu hyväksymään seuran ilmoittamaa syytä purkuun on sitten asia erikseen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En tiedä miksi, mutta Lessio pelannut Tshekissä vain kuusi ottelua, eli ei ole syystä tai toisesta hetkeen ollut kokoonpanossa. Eliteprospectsissa ei ole merkattu loukkaantuneeksi.

Vieläkö joku ihmettelee potkuja ifksta? Tosiaan kuudes seura kolmeen kauteen menossa.

Eliteprospectsissa näkyy loukkaantumismerkintöjä tasan sen pohjalta mitä joukkueet / liigat ilmoittavat. Pelkästään IFK-pelaajien osalta tieto loukkaantumisesta puuttuu ainakin Kangasniemeltä, Nordgrenilta, Nykoppilta ja Åstenilta. Käyhän huvikseen selailemassa kuinka moni Extraligan pelaaja on ylipäätään merkitty loukkaantuneeksi EP:ssä: Elite Prospects - Czech Stats 2018-2019

Eli ei varmaan kannattaisi tehdä automaattisesti mitään koirankoppi-johtopäätöksiä jonkun Eliteprospectsin vuoksi.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eli yksi pelaaja ei sopeutunut häviävään pelityyliin vaan halusi tehdä maaleja. No onhan sekin syy antaa monoa: sai muut näyttämään huonoilta ja haluttomilta.

No sä voit väännellä ja hassutella niitä syitä miten haluat, mut jos ne ei sulle kelpaa niin se ei tarkota etteikö olisi kommentoitu. Mä hyväksyin kyllä syyt, mut en sitä ettei korvaajaa ole näkynyt.
 

444

Jäsen
No sä voit väännellä ja hassutella niitä syitä miten haluat, mut jos ne ei sulle kelpaa niin se ei tarkota etteikö olisi kommentoitu. Mä hyväksyin kyllä syyt, mut en sitä ettei korvaajaa ole näkynyt.
No korjataan sitten niin, että mikäli seura kertoisi totuuden asiasta, niin sitä ei tarvitsisi ihmetellä. Nyt vaihtoehtoja on käytännössä kolme:
1) Salmelainen on täysi puuhastelija, koska kenki yhden parhaista maalintekijöistä ilman minkäänlaista varasuunnitelmaa.
2) Salmelainen valehtelee. Salmelainen on itse sanonut, että kartoittaa tarkasti joka ikisen pelaajan ja varmistaa, että tämä sopii joukkueeseen. Miten on mahdollista, että Lessio onnistui huijaamaan tämän raudankovan ammattilaisen luulemaan, että olisi hyvä viisikkopelaaja? Aivan, eli joko syy potkuille ei ole se tai sitten Salmelainen valehtelee taustatöistä.
3) Molempien edellä mainittujen yhdistelmä.

Kuten sanottu, toisille tämä on another day in paradise, business as usual. He saavat olla sitä mieltä. Minä en osta paskoja selityksiä, joista paistaa paniikki läpi.
 
J

Just-Ice-Hockey

No korjataan sitten niin, että mikäli seura kertoisi totuuden asiasta, niin sitä ei tarvitsisi ihmetellä. Nyt vaihtoehtoja on käytännössä kolme:
1) Salmelainen on täysi puuhastelija, koska kenki yhden parhaista maalintekijöistä ilman minkäänlaista varasuunnitelmaa.
2) Salmelainen valehtelee. Salmelainen on itse sanonut, että kartoittaa tarkasti joka ikisen pelaajan ja varmistaa, että tämä sopii joukkueeseen. Miten on mahdollista, että Lessio onnistui huijaamaan tämän raudankovan ammattilaisen luulemaan, että olisi hyvä viisikkopelaaja? Aivan, eli joko syy potkuille ei ole se tai sitten Salmelainen valehtelee taustatöistä.
3) Molempien edellä mainittujen yhdistelmä.

Kuten sanottu, toisille tämä on another day in paradise, business as usual. He saavat olla sitä mieltä. Minä en osta paskoja selityksiä, joista paistaa paniikki läpi.

Kohtaa kaksi on pakko kommentoida sen verran, että ei tuo suoraan taivu niin, että Salmelainen valehtelee. Ihan yhtä mahdollista (ehkä jopa todennäköisempää) on, että Salmelainen on pätemätön. Taustat on Lession osalta tarkistettu Salmelaisen toimesta, mutta kompetenssi ei vaan ole riittänyt oikean johtopäätöksen tekemiseen.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
No korjataan sitten niin, että mikäli seura kertoisi totuuden asiasta, niin sitä ei tarvitsisi ihmetellä. Nyt vaihtoehtoja on käytännössä kolme:
1) Salmelainen on täysi puuhastelija, koska kenki yhden parhaista maalintekijöistä ilman minkäänlaista varasuunnitelmaa.
2) Salmelainen valehtelee. Salmelainen on itse sanonut, että kartoittaa tarkasti joka ikisen pelaajan ja varmistaa, että tämä sopii joukkueeseen. Miten on mahdollista, että Lessio onnistui huijaamaan tämän raudankovan ammattilaisen luulemaan, että olisi hyvä viisikkopelaaja? Aivan, eli joko syy potkuille ei ole se tai sitten Salmelainen valehtelee taustatöistä.
3) Molempien edellä mainittujen yhdistelmä.

Kuten sanottu, toisille tämä on another day in paradise, business as usual. He saavat olla sitä mieltä. Minä en osta paskoja selityksiä, joista paistaa paniikki läpi.

Voihan se olla, että Salmelainen otti tietoisen riskin palkatessaan Lession ja riski sitten vaan realisoitui.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Voihan se olla, että Salmelainen otti tietoisen riskin palkatessaan Lession ja riski sitten vaan realisoitui.
Olisi varsin erikoinen skenaario. Jos lähtökohtana on se, että pelaajan taustat ovat tiedossa ja hän sopii joukkueeseen, niin yhtäkkiä vaihdettaisiinkin taktiikkaa — otetaankin räjähdysherkkä kaveri tekstiTV-skouttauksella sisään ja toivotaan parasta? Itse veikkaan, että pelaajat tuleva ihan vaan suosituksella ja Salmelaisen jutut ovat pelkkää sanan helinää. Tuskin käyvät jokaista pelaajaa katsomassa viidesti, jos kertaakaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse taas epäilen, että Lessio hankittiin paikkaamaan Nordgrenia kun epäiltiin koko kauden olevan vaarassa. Sitten siinä oli joku ajankohta jossa tarkistetaan tilanne ja Lession loppukauden soppari tulee voimaan jos Nordgren ei pysty pelaamaan. Siinä kohti jouduttiin sitten tekemään taloudellinen päätös joka ei palvellut joukkuetta. Ja jos rivien välistä lukee niin ei Selin mikään Lession suurin puolesta puhuja ollut.

Se taas on virhe ettei Lessiota ole korvattu kun selkeästi joukkueessa on tällä hetkellä Lession menevä aukko.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse taas epäilen, että Lessio hankittiin paikkaamaan Nordgrenia kun epäiltiin koko kauden olevan vaarassa.

Tämä on oikeasti ihan hyvä pointti mitä en tullut ajatelleeksi. Nordgrenin alavartalovammasta tuli tietoa 21.7. ja Lession sopimus julkaistiin 27.7. Saattoi aivan hyvin olla reagointi tähän kun ilmeni, että joutuu mahdollisesti olemaan pidempäänkin sivussa.

Tämä ei tosin ole mikään puolustus sille, että miksi päästettiin menemään tai miksi korvaajaa ei hankittu kun katsoo tuota tämäniltaistakin hyökkäyskalustoa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tämä on oikeasti ihan hyvä pointti mitä en tullut ajatelleeksi. Nordgrenin alavartalovammasta tuli tietoa 21.7. ja Lession sopimus julkaistiin 27.7. Saattoi aivan hyvin olla reagointi tähän kun ilmeni, että joutuu mahdollisesti olemaan pidempäänkin sivussa.

Tämä ei tosin ole mikään puolustus sille, että miksi päästettiin menemään tai miksi korvaajaa ei hankittu kun katsoo tuota tämäniltaistakin hyökkäyskalustoa.

Tässä voi sanoa Salmelaisen tehneen virhearvion, mutta tähän päätöksen on varmasti vaikuttanut myös Selin. Nordgren ei myöskään ole pystynyt lunastamaan sitä roolia mitä itse odotin joten siinäkin mielessä ei Lession joukkueessa olo olisi tehnyt kenellekään haittaa.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kohtaa kaksi on pakko kommentoida sen verran, että ei tuo suoraan taivu niin, että Salmelainen valehtelee. Ihan yhtä mahdollista (ehkä jopa todennäköisempää) on, että Salmelainen on pätemätön. Taustat on Lession osalta tarkistettu Salmelaisen toimesta, mutta kompetenssi ei vaan ole riittänyt oikean johtopäätöksen tekemiseen.

Tämä ei ole suoraan sulle mutta ei kai nykyäänkään mitään palikkatestejä pelaajille tehdä, varsinkin kesken kauden tulijoille, voisi sanoa paikkaajille. Tällä tahdon sanoa että jos huti tulee se ei välttämättä ole totaalista kompetenssin puutetta ja puusilmäisyyttä.
Jos pelaaja vittuilee valmentajalle suoraan vaihtoaitiossa muiden pelaajien kuullen niin seurauksia tulee. Nyt tuli fudut.
 
J

Just-Ice-Hockey

Tämä ei ole suoraan sulle mutta ei kai nykyäänkään mitään palikkatestejä pelaajille tehdä, varsinkin kesken kauden tulijoille, voisi sanoa paikkaajille. Tällä tahdon sanoa että jos huti tulee se ei välttämättä ole totaalista kompetenssin puutetta ja puusilmäisyyttä.
Jos pelaaja vittuilee valmentajalle suoraan vaihtoaitiossa muiden pelaajien kuullen niin seurauksia tulee. Nyt tuli fudut.

Vastaan nyt kuitenkin, kun minua lainasit. Itsehän Salmelainen on puhunut pelaajien sopivuudesta IFK:hon ja toisinpäin. Lession kohdalla tämä ei ole toiminut, jolloin minä vedän johtopäätöksen, että Salmelainen on joko puhunut sitä itseään, tai hän on ollut epäpätevä suhteessa omiin puheisiinsa Lessiota palkatessaan.

Toisekseen, jos kyse on yhdestä fakjuusta, niin paskat on perusteet potkuille. Ja eikös silloinkin ole valehdeltu? Potkut perusteltiin muistaakseni sopimattomuudella viisikkopeliin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Toisekseen, jos kyse on yhdestä fakjuusta, niin paskat on perusteet potkuille. Ja eikös silloinkin ole valehdeltu? Potkut perusteltiin muistaakseni sopimattomuudella viisikkopeliin.

Niin ja tämä liittyy enemmän Seliniin kuin Salmelaiseen. Vai olisko Salmelaisen pitänyt kertoa, että liian kallis rooliinsa nähden? En usko fakjuun olevan se päällimmäinen syy vain yksi syy muiden joukossa.

Joka tapauksessa Lession kenkimiseen on järkperäinen syy vaikka kuinka meitä vituttaa kaverin ulostaminen. Se tiedote ei tasan varmasti kerro koko totuutta asiasta vaan lievimmän asiahaaran mikä on ollut pöydällä kun Lession irtisanomisesta päätettiin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Niin ja tämä liittyy enemmän Seliniin kuin Salmelaiseen. Vai olisko Salmelaisen pitänyt kertoa, että liian kallis rooliinsa nähden? En usko fakjuun olevan se päällimmäinen syy vain yksi syy muiden joukossa.

Joka tapauksessa Lession kenkimiseen on järkperäinen syy vaikka kuinka meitä vituttaa kaverin ulostaminen. Se tiedote ei tasan varmasti kerro koko totuutta asiasta vaan lievimmän asiahaaran mikä on ollut pöydällä kun Lession irtisanomisesta päätettiin.

Liittyykö? Minusta ei liity. Jos syy on ollut yksi fakjuu, pitää Selinin esimiehen käskeä tämän kasvattaa itselleen sukupuolielimet ja jatkaa valmentamista kuin tuota sanaparia ei olisi sanottukaan. Jos taas syy on jossain muualla, voidaan todeta Salmelaisen joko a) valehdelleen ilmoittaessaan selvittäessään pelaajien sopivuuden IFK::hon, b) valehdelleen sopimuksen purkua koskevassa tiedotteessaan tai c) olleen epäpätevä suhteessa omiin puheisiinsa tehdessään arviota Lession sopivuudesta IFK:hon.

Siinä uskon sinun olevan oikeassa, että sopimuksen purkamisen taustalla ovat vaikuttaneet järkisyyt. Itseäni vaan mietityttää, ovatko nuo syyt todettavissa objektiivisesti arvioiden vaiko vaan Salmelaisen subjektiivisen näkemyksen kaitta. Joukkueen otteet kentällä purun jälkeen eivät ainakaan puhu objektiivisen tulkinnan puolesta.
 

444

Jäsen
Joka tapauksessa Lession kenkimiseen on järkperäinen syy vaikka kuinka meitä vituttaa kaverin ulostaminen. Se tiedote ei tasan varmasti kerro koko totuutta asiasta vaan lievimmän asiahaaran mikä on ollut pöydällä kun Lession irtisanomisesta päätettiin.
Aivan varmasti on. Kuten myös sille, että meillä kolme nelosketjua, mutta tulosyksikössä jäätäviä aukkoja. Siitäkin huolimatta, että 17-vuotias superjunnu olisi mukana. Toki taustalla voi olla myös se, että jollekin isolle vonkaleelle tehtiin tilaa, mutta tilaa tehtäessä unohtui tehdä sopimus sen toisen kanssa. Honest mistake.
Edelleenkään en yritä muuttaa kenenkään mieltä asiasta. Jos tuossa kuviossa näkee jotain järkeä, niin hieno homma. Suosittelen samalla ostamaan Zinzinon osakkeita ja Dagcoineja; molemmat kuulemma raketoivat ihan näillä näppäimillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, paitsi maksavan asiakkaan ominaisuudessa, mutta todennäköisesti IFK:ta sitoo työnantajana jonkinlaiset rajoitteet, eli julkisuuteen ei saa sanoa ihan mitä tahansa, jos pelaajan sopimus irtisanotaan kesken kauden. Niinpä tiedotteessa joudutaan vain toteamaan jotain ympäripyöreätä diibadaabaa, mitä on kolmannen tahon - esimerkiksi pelaajayhdistyksen - mahdoton saada kiinni. En tiedä, onko näin, mutta sellainen seikka tuli mieleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös