Kärppien tilanne on aikamoinen sotku, mutta niin on tämän keskustelupalstan Kärppien osiokin. Hienoa, että on keskustelua. Tärkeää tämän keskustelun seuraamisessa on se, että lukijoilla ja osallistujilla on kriittistä luetun ymmärtämisen taitoa. Ymmärretään keskustelupalstaan liittyvä taso ja toki myös urheilumediaan liittyvä taso. Ymmärrätetään taustat ja osataan peilata kirjoituksia niihin. Pari huomiota:
1. Väitän, että yksikään nimimerkki tässä keskutelussa ei tiedä totuutta Kärppien valmentajakuviosta. Ei sitä, milloin THE tiedote tulee, olisko sen jo pitänyt tulla ja miksi ei tullut, tai tuleeko ollenkaan. Yksikään nimimerkki ei myöskään tiedä taustoista näiden päätösten takana. Kunhan arvuutellaan ja kuvitellaan. Siinä ei ole mitään pahaa, kunhan hullutukset eivät ala elämään omaa elämäänsä totuutena. Olen huomannut, että niinkin voi urheiluun liittyvässä suoraviivaisessa ja tunteiden täyttämässä keskustelussa käydä.
2. Hieno esimerkki yllämainitusta on esiin nostettu Marjamäen kommentti siitä, että Kärpissä on lähes kaikkia vialla. Ensimmäisenä on varmaan syytä miettiä, onko Lauri noin sanonut. Se, että keskustelupalstalla joku noin väittää, ei ole vielä kovin vakuuttavaa. Toki asiaan vaikuttaa, kuinka suuren luottamuksen nimimerkki omaa. Toisena on syytä ymmärtää konteksti, jossa Lauri on mahdollisesti noin sanonut. Katkerat potkut takana miehellä, joka tuli perin itseriittoisena ja takki auki sekä suurin puhein pelastamaan Oulun Kärpät. Kaikki meni persiilleen ja se on tietenkin kaikkien muiden syytä kuin tämän suurieleisen pelastajan. Minä olen kuullut Marjamäestä, että paljon oli miehessä vialla Oulussa viimeksi valmentaessaan, siis todella paljon. Aika lyhyt vaikuttaa olevan palstalaisten muisti.
Mitä tulee tähän kipinävahtiketjuun, niin minusta on hyvä, että olemme kannattajina valppaina.