Tämähän on ollut perinteinen tarina, suomalaiset miehet alkoholin vaikutuksen alaisena työmatkalla vieraassa kaupungissa, lauantai-illan huumaa, muutama drinkki liikaa Sepon soittoruokalassa ja hups, jalat alta, kun oikea ja vasen menee sekaisin eikä tasapainokaan oikein toimi kun ei ole luistimia jalassa Oulun jäisillä kaduilla, jos ne nyt jäiset ovat edes olleet. Sen mukaan mitä minulle on kerrottu, edes pientä tanssia ei ole syntynyt, kun ei ole ollut tanssiparia ja toisaalta härkäpari heterogeenisessa yökerhossa olisi ollut epäilyttävä näky, varsinkin kun kotijoukkue on myös ollut edustettuna samaisessa soittoruokalassa.
Oli käynyt niin, että taksikuskikaan ei sitten suostu ottamaan kyytiin sitä vertavuotavaa, päänsä lyönyttä pakkiparia, ja viemään päivystykseen tikattavaksi, niin sitä taksia kannattaa tottakai potkaista, varsinkin kun on käynyt Amerikassa asti pelaamassa jääkiekkoa. Toinen hups, tällä kertaa siis päässä. Myös toinen potilas, taksin ovi.
Tai sen taksin voi kuulemma myös uhata kaataa, tähänhän pystyvät kuulemma vain todella isot turkulaiset miehet. Kolmas hups. Tämän minulle muuten kertoi raumalainen tuttavani äsken puhelimessa, joten tarina on tuttu myös siellä.
Sitä, miten katu oli ottanut torjuntavoiton nuoresta maalivahdista ja miten hän oli saanut takaraivonsa auki ja tikattavaan kuntoon, ei selvinnyt. Voin kuitenkin kuvitella, kun tapahtumat ovat selvinneet sunnuntaiaamuna oululaisessa hotellissa Raulille, on kuultu neljäs hups ja aloitettu pitkä kotimatka.
Pyydän huomioimaan, että teksti sisältää sarkasmia ja olen kuullut sen pääosin viikoloppuna Hjallis-hallin aitiossa, enkä usko tässä mihinkään salaliittoteoriaan, että ne katukivet olisi tuotu siihen vain sen vuoksi, että Lukko johtaa SM-liigaa.
Teillä näyttää olevan tietoa tästä omissakin porukoissakin, joten jatkakaa.
Kiitos ja anteeksi,
MM