Loukkaantumistilanne:

  • 86 149
  • 401

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei pelaa Kuhta tällä viikolla vielä. Siltä näyttää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Loukkaantumiset kumuloituvat seuroihin, jotka harrastavat kontaktipeliä ja toisaalta seuroihin, jotka eivät kanna kuittivihkoa. Jollain kummallisella tavalla HIFKissä on tällä kaudella saatu yhdistettyä nämä kaksi ääripäätä. Tulos on luettavissa sairaslistalta. Legendaarista.

Capon suhteen on kai pientä toivoa vielä paluusta tänä keväänä?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kuittivihko ja kuittivihko:

Grünn-loukkaantui harjoituksissa
Kuhta-loukkaantui maajoukkueessa
Söderholm-löi päänsä pleksiin(Nurmiselle olisi kyllä voinut kuitata ihan kiusallaankin)
Ruutu-Sihvonen
Kurvinen-vanha vamma
Ilkka Pikkarainen-Tapparan kannattajien mukaan kaatui itsekseen 8-)

Joten kuittivihkon avulla olisi ehkä yksi voitu "välttää", ehkä ei. Vastustajat kyllä tietävät, että IFK taklaa perhanan paljon, joten he pyrkivät taklaamaan myös enemmän. Eräänlaista kukkotappelua siis. En paljon kuittivihkon puutumisen piikkiin loukkantumisia laittaisi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Rebel
En paljon kuittivihkon puutumisen piikkiin loukkantumisia laittaisi.

Listastasi puuttuivat:

Vopat - Mäki
Pärssinen - Niemi
Simicek - Strömberg

ja kun sitä täydennetään Ruutu - Sihvosella, ollaan perimmäisten kysymysten äärellä. Kolme hyökkäyksen kulmakiveä ja yksi muuten vaan tärkeä hyökkääjä sivussa yhteenlaskettuna kova määrä otteluita, kun on mummoiltu väärässä paikassa väärään aikaan.

Enkä kiistänytkään, etteikö HIFK taklaa paljon. Paljon taklaava joukkue ilman kuittivihkoa on paha yhdistelmä.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti JHag

Enkä kiistänytkään, etteikö HIFK taklaa paljon. Paljon taklaava joukkue ilman kuittivihkoa on paha yhdistelmä.

Pahin mahdollinen yhdistelmä. Ensin annetaan ymmärtää, että "kyllä lähtee" ja kun tositilanne tulee eteen ihmetellään tilannetta löysät housussa ruikuttaen tuomareille. "Noi pelaa sikaa ja tahallaan vahingoittaa meidän pelaajia". Juupajuu, ei voi kuin pukeutua säkkiin tämän jälkeen. Alpo voi heitellä tuhkan.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Listastasi puuttuivat:

Vopat - Mäki
Pärssinen - Niemi
Simicek - Strömberg

ja kun sitä täydennetään Ruutu - Sihvosella, ollaan perimmäisten kysymysten äärellä.
...
Ja toinen seikka on "telojien" kotiosoite mikä on Ilmala. En olisi uskonut tällaista kautta näkeväni missä Jokerit vetelee HIFK:n jätkiä lasarettiin oikein joukolla ilman senkanottoja.

Hävettää tuo HIFK:n mummoilu.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti JHag
Listastasi puuttuivat:

Vopat - Mäki
Pärssinen - Niemi
Simicek - Strömberg

Vastasin tarkoituksella vain tämän hetken loukkaantumisista. Vopat-Mäki tilanne oli siitä jännittävä, että taklaus oli puhdas mielestäni. Niemen tilanne taas, hallissa en nähnyt mitään väärää siinä edes videotaulun uusinnan jälkeen. Kotona katsottuna maila nousi liian korkealle normaalissa maalinedustan puhdistustilanteessa. Simicekin tilanteessa Mrazek iski narria poikittaisella niskaan ja sai siitä 2min. Ei muuta. Ainoa mikä näitä tilanteita yhdistää, on Jokerit. Yhdellä kuitilla tarkoitan sitä, että yhdellä kuitilla ajoissa olisi hoidettu ehkä Ruudun taklaus. Muut tulivat, koska olivat tullakseen. Eli ei siinä kuittivihko mielestäni olisi juuri auttanut. Kyllä narrit silti maalinedustan olisivat putsanneet ja Mäki taklannut Vopatia.


Enkä kiistänytkään, etteikö HIFK taklaa paljon. Paljon taklaava joukkue ilman kuittivihkoa on paha yhdistelmä.

Se vastaus oli Kempeksen "joten vastustajat uskaltavat taklata ja ajella IFK:n pelaajia entistä enemmän." vertaukseen. Kyllä ne taklata uskaltavat oli kuittivihkoja tai ei.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag

Enkä kiistänytkään, etteikö HIFK taklaa paljon. Paljon taklaava joukkue ilman kuittivihkoa on paha yhdistelmä.

En kyllä siltikään usko, että esim. Söderholmia taklannut turkulainen olisi ajatellut siinä vajaan sekunnin aikana ennen tönäisyään, että enpä taidakaan taklata kun Sihvonenkin sai silloin kerran nyrkistä. Ei se noin yksinkertaista voi olla.

Toinen juttu on se, että ei mielestäni missään nykyaikaisessa toiminnassa osallistujien terveys voi perustua siihen, että jos satutat toista, saat itsekin turpaani. Kyllä jossain on vika laajemmaltikin, jos pelaajien moraali ja vastustajien kunnioitus kumpuaa ainoastaan mahdollisesta pelosta.

Eli kantani on: uskon spontaaneihin tappeluihin. Kostoon en koskaan. Muulla tavoin on homma saatava toimimaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Snakster
Eli kantani on: uskon spontaaneihin tappeluihin. Kostoon en koskaan. Muulla tavoin on homma saatava toimimaan.

Mutta sinä oletkin idealisti :) Ihminen on yksinkertainen eläin. Kun kusee sähköaitaan, se sattuu. Ei kuse enää. Kun ajelee törkeästi ja tahallisesti vastustajan pelaajan ja saa daijuun, se sattuu. Ei ajele enää.

Ja tietenkin jopa The Pasi osaa erottaa toisistaan pelitilanteessa tulleet normaalit loukkaantumiset tahallisista törkeyksistä. Söderholmin loukkaantuminen tuli varmasti normaalissa tilanteessa. Ja edelleen vetoan mm. Jan Calounin kommentteihin ajastaan HIFKissä; työrauhaa oli enemmän kuin Bluesissa.
 

Mia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Arsenal
Viestin lähetti Rebel
Vastasin tarkoituksella vain tämän hetken loukkaantumisista. Vopat-Mäki tilanne oli siitä jännittävä, että taklaus oli puhdas mielestäni.

Ai puhdas vai olin itse paikan päällä olen samaa mieltä kuin Suhonen: Mäki eka vaihto vauhtia toisesta päästä tarkoitus tehdä Vopat kylmäksi.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
En kyllä siltikään usko, että esim. Söderholmia taklannut turkulainen olisi ajatellut siinä vajaan sekunnin aikana ennen tönäisyään, että enpä taidakaan taklata kun Sihvonenkin sai silloin kerran nyrkistä. Ei se noin yksinkertaista voi olla.

Toinen juttu on se, että ei mielestäni missään nykyaikaisessa toiminnassa osallistujien terveys voi perustua siihen, että jos satutat toista, saat itsekin turpaani. Kyllä jossain on vika laajemmaltikin, jos pelaajien moraali ja vastustajien kunnioitus kumpuaa ainoastaan mahdollisesta pelosta.

Eli kantani on: uskon spontaaneihin tappeluihin. Kostoon en koskaan. Muulla tavoin on homma saatava toimimaan.

Hmm

Liikun itse erilinjalla. Ei terveys ja loukkaantumiset perustu siihen tuleeko kuiitti. Silti jos tietää kuitin tulevan, jopa tahattomasta vahingoittamisesta niin kynnys mennä tilanteeseen on ihmiselle hieman erilainen, kujin jos tietää ettei kuittia tule.

Itse olen pelannut ja tiedän, että kuittauksen mahdollisuus vaikuttaa jollain tavalla peliin, se pistää varomaan tilanteita.
Olkoon se sitten kostoa tai vain sponttaania vihaaa joukkuetoveria vahingoittunatta kohtaa. Itsellä on tapana antaa kuitti, jos kaveria telotaan.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Ai puhdas vai olin itse paikan päällä olen samaa mieltä kuin Suhonen: Mäki eka vaihto vauhtia toisesta päästä tarkoitus tehdä Vopat kylmäksi."

Joo ja Mäen luistimet nousivat reippaasti jäästä taklaus vaiheessa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Mutta sinä oletkin idealisti :) Ihminen on yksinkertainen eläin. Kun kusee sähköaitaan, se sattuu. Ei kuse enää. Kun ajelee törkeästi ja tahallisesti vastustajan pelaajan ja saa daijuun, se sattuu. Ei ajele enää.


No idealistihan minä. Ja toki tiedän, että näinhän tämä asia jääkiekossa toimii, mutta mielestäni sen ei kuuluisi tällä tavalla toimia. Tiedän myös, että taistelen tuulimyllyjä vastaan, mutta pakkohan jonkun on täällä yritettävä moralisoida, ettei mene liikaa nyökyttelyksi. Lisäksi täytyy muis muistaa, että jääkiekkoilijalle yleensä tuollainen vähän yksinkertaisempi, jo kivikaudelta periytyvä moraalikoodisto on ehkä kuitenkin luontaisemmin hallussa kuin joku vähän kehittyneempi ja humaanimpi systeemi.
 

Mia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Arsenal
Viestin lähetti Tormentori
Joo ja Mäen luistimet nousivat reippaasti jäästä taklaus vaiheessa.

Hyvä! kiva joku on samaa mieltä!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Mia


Ai puhdas vai olin itse paikan päällä olen samaa mieltä kuin Suhonen: Mäki eka vaihto vauhtia toisesta päästä tarkoitus tehdä Vopat kylmäksi.

Kyllähän minäkin paikan päällä toki olin. Tarkoitus oli varmasti taklata helvetisti ja vaikka kylmäksi, mutta taklaus oli melkoisen puhdas. Jos kyseessä ei olisi ollut narri, niin IFK-fanit olisivat antaneet sille aplodit. Toki Vopat oli irti laidasta, juuri kääntynyt ja Mäellä selkeästi liikaa vauhtia, mutta silti melkoisen puhdas. Ja kyllä Summasen jutut tiedetään, eivät varmasti kenellekään epäselviä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Snakster: Tehdään työnjako - ole sinä HIFKin moraalikoodisto, minä olen tikapuuhermosto :)

Ei vaan, kaikenlaisia näkemyksiä tarvitaan, mutta Tatzkan tapaan totean, että totta munassa se vaikuttaa esimerkiksi voimakkaisiin selkäänajelutilanteisiin, että onko vastustajalla seuraavassa vaihdossa jäällä todennäköisesti Nicce Hedberg ja Kimmo Salminen vai tyrkätäänkö jäälle Jere ja Mäkkäri.

HIFK yhdisti kausina 97-99 railakkaan kontaktipelin, tappelu- ja kuittihalukkuuden, menestyksen - ja vähäiset loukkantumiset kontakteihin nähden! Aika epeleitä.

Mäen Vopat -taklaus oli se ensimmäinen siinä matsissa. Jos sen jälkeen olisi noudatettu diplomaatti Nielikäisen neuvoa ja "vedetty pari jätkää jokereista katolleen", voi olla, että Nicce, Pärä ja Rudy olisivat selvinneet ilman loukkaantumista. Itse asiassa pidän sitä todennäköisenä.

No, korjataan asia ensi kaudella ja hommataan oikein helvetin iso kuittivihko, mistä jaetaan kanta-asiakkaille vielä Bonuksia.
 

Mia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Arsenal
Viestin lähetti JHag
Mäen Vopat -taklaus oli se ensimmäinen siinä matsissa. Jos sen jälkeen olisi noudatettu diplomaatti Nielikäisen neuvoa ja "vedetty pari jätkää jokereista katolleen", voi olla, että Nicce, Pärä ja Rudy olisivat selvinneet ilman loukkaantumista. Itse asiassa pidän sitä todennäköisenä.
Olen aivan samaa mieltä Hifkillä pitää olla peloite niin kuin Kärpillä Nielikäinen!Mutta tällä hetkellä ei löydy!Jos aiot vastata tähän et on viittaen Vopattiin niin se ei riitä sehän pärjää just ja just lonkka Grönmannille!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Mia
Olen aivan samaa mieltä Hifkillä pitää olla peloite niin kuin Kärpillä Nielikäinen!Mutta tällä hetkellä ei löydy!Jos aiot vastata tähän et on viittaen Vopattiin niin se ei riitä sehän pärjää just ja just lonkka Grönmannille!

Olisi meillä Pasi Saarinen, joka osaa oikeasti tapella. Kysykää vaikka Mäkkäriltä. Mitään muuta käyttöä en ole tälle kaverille toistaiseksi löytänyt.

Eikä Vopatkaan mikään pehmeä poika ole aivotärähdyksistä huolimatta.

Kysymys lienee siitä palkanalennuksesta pelikiellon aikana. Pannaan keräys, jos se tulee kuittaamisesta?
 

Mia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Arsenal
Ja kysymys on kans Alpo en hyväksy Tappeluita Suhonen miten tälläinen palkataan NHL päävalmentajaks ja Hifk valmentajaks joka antaa tähtipelaajien loukkantua?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Mäen Vopat -taklaus oli se ensimmäinen siinä matsissa. Jos sen jälkeen olisi noudatettu diplomaatti Nielikäisen neuvoa ja "vedetty pari jätkää jokereista katolleen", voi olla, että Nicce, Pärä ja Rudy olisivat selvinneet ilman loukkaantumista. Itse asiassa pidän sitä todennäköisenä.
Ja mä vedän vielä paremmaksi ja pidän sitä varmana. Ja perustelenkin vielä väitteeni.

Jos HIFK olisi vetänyt pari jätkää katolleen olisi viesti ollut selvä sekä Jokereille että tuomarille.

"Aina tulee takaisin ja kaksinverroin."

Jolloin Jokerit olisivat rauhoittaneet peliään eikä esim. Sihvonen olisi edes hakenut sitä avojään niittiä.

Ja jos Jokerit taas olisivat lähteneet omalle koston tielleen olisi tuomari ottanut varmasti joko/sekä kapteenit tai/että valmentajat puhutteluun todeten että otteiden on rauhoituttava, muuten ukkoa lähtee pihalle. Eikä ottelun lopussa olisi nähty enää Jokereiden sinänsä oikeaoppisia yltiöpäisiä ajoja van siellä olisi nähty ehkäpä oikeaoppinen taistelu. Jos kunnon sika-ajo menee vähän ohi tai yli tulee näitä loukkaantumisia, ja ne voivat olla niitä pahojakin. Ylilyöntien ja epäonnistuneiden taklausten vaara on suurempi jos näihin top-ten ajeluihin pyrkii vain ja ainoastaan toinen porukka toisen kääntäessä poskeaan ja virittelevän lausuntoja sikamaisesta pelistä lehdistön edustajille.

Se ottelu oli viimeinen niitti Alpolle ja hänen ajattelumaailmalleen. Epäsopivampaa kaveria HIFK:hon on vaikea kuvitella ja toivottavasti sitä kitisevää ukkoa ei tarvitse katsoa enää kauaa, tämän kauden lopullisesta tuloksesta riippumatta.
 

Mia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk , Arsenal
Viestin lähetti matti&teppo
Se ottelu oli viimeinen niitti Alpolle ja hänen ajattelumaailmalleen. Epäsopivampaa kaveria HIFK:hon on vaikea kuvitella ja toivottavasti sitä kitisevää ukkoa ei tarvitse katsoa enää kauaa, tämän kauden lopullisesta tuloksesta riippumatta.

Olen samaa mieltä mut niin kuin Pat Quinn sano aikoinaan et Suhonen on hyvää rakentamaan hyökkäävää peliä eli pelikuviot jne. En vain käsitä miks aina hänen joukkueessa tähti pelaajat loukkantuu.Eikö se käsitä et jotain pitää tehdä asialle?Mut en luule että Suhonen tahalteen haluaa et pelaajat loukkantuu.Jos Suhonen sais nämä loukkaantumiset pois luulen et hänestä tulisi hyvä valmentaja.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti matti&teppo
Se ottelu oli viimeinen niitti Alpolle ja hänen ajattelumaailmalleen. Epäsopivampaa kaveria HIFK:hon on vaikea kuvitella ja toivottavasti sitä kitisevää ukkoa ei tarvitse katsoa enää kauaa, tämän kauden lopullisesta tuloksesta riippumatta.

Et ole yksin tämän mielipiteesi kanssa. Minullakin meni maku lopullisesti silloin. Vähän sama fiilis kuin suomalaisen hiihtourheilun kanssa -01 Lahdessa. Vaikka pitkänmatkanhiihto onkin junttien laji, jota harrastetaan vakavissaan n. kolmessa maassa. Ape saisi paiskia aika paljon töitä, että saisi edes haaleaa keltaista valoa tuon jälkeen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Näin kirjoitin joulukuun alussa "kuka Pasiksi Pasin paikalle"-ketjuun:

"Jääkiekko on peli johon kuuluuvat taitavat suoritukset ja kova kontaktipeli, joskus jopa ylilyönnit. Ne kertovat siitä, että tehtävää suoritetaan koko sydämestä.

Jos meidän joukkueessa ei ole pelkästään fyysiseen peliin erikoistunutta pelaajaa, on turha odottaa vastustajan jättävän käyttämättä tilaisuuden hyväkseen.

Ifk:n tarve pitää omat fyysiset pelaajat kaukalossa on vastustajan tiedossa. Me tarvitaan vähän lisää vahvistusta gooni/rouhija-osastolle. Samalla saamme kaukaloon hyvää viihdettä lisää.

Loppujen lopuksi tällaisen pelaajan ei tarvitse välttämättä edes tapella paljon. Riittää, että vastustaja tietää, että tarvittaessa kuitti tulee."

Vaikea lisätä tähän mitään, varsinkaan 14.1.03 jälkeen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Johannes

Vaikea lisätä tähän mitään, varsinkaan 14.1.03 jälkeen.

Aamen. Tai kuten ISH sanoisi: .

Tästä kuittivihosta tuli mieleen eräs tämänpäiväinen tapahtuma: Olin kentällä kavereiden ja joidenkin toisten tyyppien kanssa pelailemassa. Yhdessä vaiheessa meidän jengin tyyppi(semmonen 130 senttinen 10-v) tulee sanomaan, että sitä otettiin poikittaisella olkapäähän. Sanoin sille, että osoittaa sen "pahiksen" mulle. Ei kaveri ollut nähnyt kuka sitä oli tuupannut, joten homma taisi jäädä siihen. Näin jälkeenpäin ajatellen ainoa oikea tapa olisi ollut jyrätä koko vastapuoli..

Ensi kautta ja Jereä odotellen..
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Jos aiot vastata tähän et on viittaen Vopattiin niin se ei riitä sehän pärjää just ja just lonkka Grönmannille!"

Vopat ei ns. turhiin tappeluihin koska miehellä ei ole mitään todistettavaa. Sm-liigassa ei ole sellaista jannua joka Vopatin saisi tappelemalla kylmäksi. Jos joku tähän heittää Nielikäisen niin repeän lopullisesti. Pasi on hieman liian kovassa arvossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös