Itse lottosin ensimmäistä kertaa varmaan miljoonaan vuoteen tuon Cosmon viestin innoittamana. Katsoin äsken onlinesta tulokset. Muutamassa rivissä oli 3 oikein. On muuten lotto helpottunut sitten viime näkemän. Voi klikata millisekunnissa tästä netistä ja se ehdottaa heti ilmeisesti koko kuponkia. No okei olihan ennenkin sentään se kalkkeerauspaperi välissä ja ei tarvinnut rastittaa molempia papereita, mutta oli se silti rankkaa täyttää esim. yksi kuponki jossakin veikkausasiamiehellä, joka oli yleensä joku urheiluseura. Lottoaminen ja Ässäarpojen ostaminen oli tavallaan urheiluseurojen juniorityön tukemista.
Ei tullut siis voittoa, mutta muuten tuollainen potti on sellainen, jota voi jo tavoitella. Suomen loton ongelma on juuri alhaiset potit. Jos paljon tuota vähemmän voittaa niin se ei ole sellainen pääoma, jolla tekee jotain. Jos kerran voittaa niin kyllähän se pitää voittaa sen verran, että sitä pottia voi käyttää johonkin esim. sijoittamisessa.
En ymmärrä porukkaa, jotka menevät mukaan porukkalottoihin. Eivät ole ehkä hiffanneet sitä, että joutuvat jakamaan mahdollisen voiton. Isoäitini yritti minulle ehdottaa tuollaista juttua joskus 70 luvun lopulla, mutta sanoin, etten lottoa hänen kanssaan yhdessä, koska en lähde jakamaan mahdollista voittoa.
Eihän tuo lottoaminen mitenkään järkevää toimintaa ole, mutta kun se ei ole enää niin vaativaa, kun ei tarvitse itse tarkastaa kuponkeja, eikä rastitella niitä niin kyllähän sitä voisi tehdä niin, että lottoaisi yhden kupongin aina silloin, kun potti on edes suht lähellä viittä miljoonaa.