Itse näkisin Lostedtin myös täydellisenä pelaajana tähän rooliin, mikä hänelle on nyt langennut.
Mies on ollut järjestään jokaista tanssikaveriaan pienempi ja kevyempi. Silti häntä ei pelota lähteä matsaamaan, on vastus kuka tahansa. Lostedtia harmitti, että ei saanut tilaisuutta Hartwall Areenalla ottaa matsia Nortonin kanssa. Lostedt haluaa kokeilla rajojaan eikä häntä haittaa vaikka tulisi tilastotappio tai kunnon selkäsauna.
Lostedt ei myöskään pullistele eikä elvistele teoillaan missään. Ei siviilissä, ei kentällä eikä halleilla. Tämä on mielestäni fiksun ihmisen (ja pelaajan) merkki, Lostedtille ei ole noussut päähän (ei ole syytäkään) mitkään tappeluvoitot tältä tai muiltakaan kausilta, ne ovat lopulta aika pieni asia hänen elämässään.
Lostedtia ei ole myöskään käsittääkseni missään hypetetty tämän sarjan kovimmaksi tappelijaksi, sen hän tietää itsekin että ei sitä ole. Tämänkin takia kaveria itseään huvitti, että hätäisen tappelun jälkeen kun jäi alakynteen niin vastustaja juhli voittoaan kuin olisi kaatanut suurenkin mestarin.
Jotkut pitävät "äijänä" sitä, että tuuletellaan tappeluiden jälkeen. Minä pidän äijänä sitä, että oma rooli/työ hoidetaan ilman ylilyöntejä ja annetaan vastustajalle hänen ansaitsemansa kunnioitus. Näin tapahtui mm. Sveitsissä, jossa tappelun jälkeen Lostedt naureskeli tappelukumppaninsa kanssa yhdessä hetkeä aiemmin tapahtunutta vääntöä. Nauroipa Lostedt itsekin haastattelussa aiemmin tappelua, jossa otti 6-0 Sergei Bautinilta turpaan, Lostedtia lainaten:
"sanotaan että jos sodassa suomalaiset antoi ryssille kyytiä niin nyt tuli takaspäin, suomi hävis tän sodan 6-0. Hirveen kokonen kaveri, ei ollut mitään mahdollisuuksia".
Todella kovat jätkät eivät tarvitse yleisön suosion kosiskelua. He tietävät itse miten (esimerkiksi) tappelussa kävi.
Lostedt ei ole SM-liigan kovin tappelija, paras tappelija tai paras pelaaja. Hän on kuitenkin allekirjoittaneen mielestä hoitanut oman tonttinsa hyvin. Turhia kakkosia hän ei ole ottanut eikä ole lähtenyt pullistelemaan vastustajien mikkihiirille (jos joku HPK-fani haluaa nyt muistuttaa kyynärpäätaklauksesta Rinkelinmäellä niin olkaa hyvä - niitä sattuu lähes joka pelissä ja joka joukkueelle) tai isommille kavereille - ilman syytä.
Itse nostan kuitenkin hattua ja maljaa Lostedtille joka altavastaajan asemasta on hoitanut annetun työn joka kerta ilman mitään paskanjauhamisia tai hollywood-show'ta.
Ja malja kaikille niille pelaajille myös, jotka pelaavat tätä liigaa ja antavat viihdettä yleisölle muodossa jos toisessa. Heitä kaikkia tarvitaan, jopa niitä joista ei koskaan puhuta palstoilla tai hallin käytävillä.