LOST Nelosella tammikuussa...vihdoinkin!!

• 69 072
  • 418

ace

Jäsen
Täytyypä avata jo ennakkoon ketju tälle aivan loistavalle tv-sarjalle. Jenkeissä toinen tuotantokausi menossa, ja tammikuun 26. päivä sarja alkaa Suomessakin.

On kyllä paras tv-sarja mitä olen koskaan katsonut. Henkilöhahmot ovat todella mielenkiintoisia ja jokainen jakso loppuu kohtaan joka jättää malttamattomana odottamaan seuraavaa jaksoa. Varsinkin sarjan alussa henkilöt toteutettu taidokkaasti. Jokainen tyyppi tuntuu toinen toistaan hämärämmältä ja sitten pikkuhiljaa flashbackeinä alkaa selviämään jokaisen taustoja. Toki muutama vika tarinassa ilmaantuu jaksojen edetessä, mutta eipä paljasteta liikaa vielä tässä vaiheessa.

Ketään muita jotka jo tutustunut tähän todella mahtavaan sarjaan?

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan tähän tutustuttu, kuten varmaan sadat (vai tuhannet?) torrentteja käyttävät suomalaiset.

Sinänsä sääli, että Nelonen menettää tässäkin katsojia, mutta eiköhän Lostin tasoinen sarja katsojansa Suomessakin löydä.

Kyseessähän on vaatimattomasti sanottuna paras tv-sarja sitten Twin Peaksin.

scholl

Jäsen
Juhaht kirjoitti:
Kyseessähän on vaatimattomasti sanottuna paras tv-sarja sitten Twin Peaksin.

Niin ja Twin Peaks oli ehkä yksi kaikkien aikojen paskimmista ohjelmista. Sitä jaksoi katsoa ehkä puoli jaksoa. Hyvä puoli siinä sen sijaan oli se, että television pystyi sulkemaan. Sen sijaan leffateatterissa esitettyä Eraserhead leffaa ei voinut laittaa kesken kaiken kiinni ja kun kerran frendin synttärien takia joutui siellä virumaan niin kokemus oli elämäni vittumaisimpia. David Lynch on fullhullu.

Vahingosta viisastuneena en siis katso Lost-sarjaa, jos se kerran on yhtään samaa luokkaa.

p.s. Eraserheadkin sai kuulemma city-lehdessä 5 tähteä. Miinusmerkki oli tainnut unohtua edestä

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
scholl kirjoitti:
Vahingosta viisastuneena en siis katso Lost-sarjaa, jos se kerran on yhtään samaa luokkaa.

No itseasiassa jopa tohtori scholl voi uskaltautua katsomaan Lostia, sillä sillä ei ole mitään tekemistä Twin Peaksin kanssa - ei tyylin, tarinan tai minkään muunkaan suhteen. Mysteerejä sarjasta toki löytyy, mutta mistäpä niitä ei löytyisi.

Mutta niille hitusen sivistyneemmille ihmisille, joille Twin Peaks merkitsee muutakin kuin pelkkää poikkeusta aivot turruttavaan kestohömppään, on kokemus taatusti timangimpi.

Kaikki vain eivät aina tosin osaa.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
vision kirjoitti:
Mistäs tämä sitten kertoo?

Niin just, kertokaa toki ennen kuin ostan ensimmäisen tuotantokauden Filmifriikistä. Sieltä saa muuten ja suomitekstein. Alle viis kybää.

Torrenteissahan vituttaa juuri nämä työpaikkojen ruokatuntien mehustelijat: "Joo, ei se toka tuotantokausi oo yhtä hyvä kun se eka. Joo, netistä imuroin."

Ja katsoit sen paskalla kuvan- ja äänenlaadulla pienestä ruudusta.

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommy kirjoitti:
Niin just, kertokaa toki ennen kuin ostan ensimmäisen tuotantokauden Filmifriikistä. Sieltä saa muuten ja suomitekstein. Alle viis kybää.

Torrenteissahan vituttaa juuri nämä työpaikkojen ruokatuntien mehustelijat: "Joo, ei se toka tuotantokausi oo yhtä hyvä kun se eka. Joo, netistä imuroin."

Kertoo lento-onnettomuuden vuoksi saarelle "haaksirikkoutuvasta" porukasta. Ihan ok viihdettä, tosin itse kyllästyin sarjan tapaan venyttää ja venyttää jonkin "salaisuuden" paljastamista. Muija tykkäsi enemmän, tosin hänkin totesi että pää laukeaisi katsoa jakso viikossa.

Me kun oltiin niitä torrent-pellejä, jotka katsovat telkkarin kautta paskaa HDTV-feedistä ripattua AC3-äänillä varustettua sontaa.

Fakap

Jäsen
Minulle tämä sarja upposi ainakin aluksi ihan täysillä. Oli sellaista uutuudenviehätystä. Ensimmäiset 10-15 jaksoa olin aivan täysin koukussa. Kaikinpuolin omalaatuinen, jännittävä ja katsojia koukuttava sarja.

Näyttelijöistä sen verran, että mukana on mm. "Viiden Juttu" sarjasta tuttu Michael Fox http://www.gamesport.cz/images-clanky/1121538780.gif
sekä "Kylmä Rinki" sarjan Augustus Hill, oikealta nimeltään Harold Perrineau. http://www.tartcity.com/perrineau6.JPG
Muu näyttelijäkaarti on ainakin meikäläiselle vähemmän tuttua.

edit. Tottahan nuo Tommyn työkaverit ovat puhuneet. Toinen tuotantokausi on ollut minulle ainakin suuri pettymys. Mutta ei siitä sen enempää.

X-Hearted

Jäsen
Pitäähän tämä kohuttu tv-sarja katsastaa vaikka väkisinkin. Mielenkiinnosta odottelen - erikoisesti jos sanotaan sen olevan paras tv-sarja sitten Twin Peaksin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tässäkin ketjussa paljastuu, että junttius häviää suvusta vaurastumisen jälkeen vasta kolmannesta polvesta eteenpäin. Suosittelen Sähköputkimiestä.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tommy kirjoitti:

Miten niin? Esim. Lostin katsoin paremmalla resoluutiolla kuin mitä dvd-levyt tarjoavat, 90" screeniltä videotykin huristessa.

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
scholl kirjoitti:
Niin ja Twin Peaks oli ehkä yksi kaikkien aikojen paskimmista ohjelmista. Sitä jaksoi katsoa ehkä puoli jaksoa. Hyvä puoli siinä sen sijaan oli se, että television pystyi sulkemaan.

No huh huh! Noh makuasioistahan ei voi kiistellä, mutta Twin Peaks oli/on loistava sarja. Tunnareineen ja tunnelmineen juuri niin tunteita herättävä kokonaisuus että voi elämä. Niin Lostistahan tässä taisi olla kyse. Juu kaverit on torrentoineet tätä jo pitkään. Itsehän en tällä kertaa ole alentunut tähän. Jos vaikka kerrankin kattois ihan teeveesarjana tän. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta sarjalta. Tosin jos eka kaksijaksoo ei uppoa meikkuun ni siihen se sitten varmaan jää!

Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Koukutusta, supersöpöjä kinkkuja ja äijäilyä, eipä sitä voisi muuta hyvältä TV-sarjalta vaatia. En ole katsonut, onko jaksoiilla kiertävät ohjaajat, mutta tyyli vaihtelee kyllä jaksosta toiseen. Ja ruokapöytämehustukseen sen verran kontribuutiota, että kakkonen alkoi vähän vaisusti, mutta on nyt parantanut kuin Tommy juoksuaan.

Mielestäni (tätäkin) sarjaa on kyllä kivempi katsoa viikon välein kuin kaikkea putkeen. Koska chase vaan on aina better than the catch.

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Cosmo kirjoitti:
Mielestäni (tätäkin) sarjaa on kyllä kivempi katsoa viikon välein kuin kaikkea putkeen. Koska chase vaan on aina better than the catch.

Tästä täytyy kyllä olla eri mieltä. Tämä sarja, kuten myöskin 24, toimii kyllä paremmin putkeen katsottuna, tai edes useamman jakson purskeissa.

Smyth#94

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Edmonton Oilers, (Chicago Blackhawks)
Joulupukki toi filmifriikistä ensimmäisen tuotantokauden dvd:nä ja onhan toi tosi koukuttava sarja. Sopivasti jännitystä, ns. "avoimia asioita" pitämään mielenkiintoa yllä, hyvät hahmot ja muutama sellainen naishenkilö jotka voisin hyvinkin mainita tuolla "Ketä sit polkasisit?"-ketjussa. Loistava sarja, jonka varmaan katson uudestaan tv:stä sitten tammikuussa kunhan on ensin saatu katsottua se dvd loppuun. Olen avsin kanssa samaa mieltä siitä että tuota sarjaa on parempi katsoa mahdollisimman paljon putkeen, ei viikon välein. Itse katson sitä joka ilta niin kauan kunnes uni tulee väkisin.

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella hyvältä ohjelmalta vaikuttaa ja alku nyt on ainakin mielenkiintoinen. Ja kyllähän tätä jo Maggie Gracen (Shannon) takia täytyy katsella. Toivottavasti Nelonen ei munaa ohjelman kellonajalla(?) Saa nähdä löytyykö haastajia samaan kellonaikaan kilpailevilta kanavilta.

edit: Pitihän se arvata, eli Lost tulee torstaisin 21.00 ja tietenkin maikkarilla 24 samaan aikaan.

Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Smyth#94 kirjoitti:
Olen avsin kanssa samaa mieltä siitä että tuota sarjaa on parempi katsoa mahdollisimman paljon putkeen, ei viikon välein. Itse katson sitä joka ilta niin kauan kunnes uni tulee väkisin.

Ajattele sitä kun se sitten loppuu, ja hotkit kaiken kolmessa päivässä? Itse olen toki hetimullekaikkipoisnyt-tyyppiä, mutta onhan se kiva spennata viikko uutta jaksoa, kun tietää varmaksi, että kyllä se seuraava jakso sieltä tulee. Ja putkeen katseltaessa homma tuntuu liikaa toistolta, ja latistaa tunnelmaa, kun minuutti sitten jakso loppui jännään paikkaan ja sitten aloitellaan jollain ihan muilla, koivunlatvoilla ja sen sellaisella. Kun on vähän aikaa välissä, niin kertaussessiot on ihan jees ja se ihana pakokauhu jakson jäädessä jännään paikkaan: "kuinka selviän nyt viikon?", on huikeaa.

Bauereissa nyt tarinat kärsii niin paljon putkeen katsonnasta, kun kahden tunnin sisään lennellään Meksikoon neljä kertaa ja toivutaan ampumahaavoista ja pollea pitää piikitellä tunnin välein.

You're making a mistake! (c) Jack Bauer

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Lost on loistava sarja.

Parhaimpia mitä olen nähnyt. Sarjaan jää totisesti koukkuun, varsinkin ekalla kaudella. Toinen kausi on vähän löysempi, mutta silti jaksaa vielä kiinnostaa. Suosittelen kaikille!

Lost on ehtinyt jo kauan sitten naapurimaahan Ruotsiin, siellä alkaa nyt kakkostuotantokausi Fyranilla.

Onkohan loistava Prison Break myös tulossa Suomeen? Ruotsissa alkaa tammikuussa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eipä tuo juuri säväyttänyt. Taistelutoverit koukuttivat heti ensijaksosta lähtien, mutta tämä Lost ei sitä tehnyt. Ja mitä ihmeen mörköjä sinne on sotkettu mukaan? Meni vähän överiksi. No, ans kattoo, ehkä se siitä punoutuu. Saatan katsoa seuraavankin, mutta että paras sarja pitkään aikaan... Not.

Niin, piti kysymäni, että mikä tämän jutun idea on? Olen jostain kuullut/lukenut, että sarjassa on jotain tositelkkumaista, eli joku on joukosta pois jakson loputtua, pitääkö paikkansa? Jos pitää, tässä sarjassa siis seurataan ihmisten keskinäisiä suhteita, ja jakson lopussa pidettävässä heimoneuvostossa monsteri harventaa jengiä. Tehokasta.

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sampio kirjoitti:
Ja mitä ihmeen mörköjä sinne on sotkettu mukaan? Meni vähän överiksi.

Samaa mieltä. Muuten lupaava ohjelma, mutta tosiaan tämä jättiläinen tms. menee jo vähän yli.

Mutta myönnettäköön, että 24 meni tänään pahasti ohi. Mainokset ei kuitenkaan tulleet samaan aikaan nelosella ja maikkarilla.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Televisio otti ja meni pimeäksi 30 sekuntia avausjakson alkamisen jälkeen. Syö miestä.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä kyllä toistaiseksi tehnyt sanottavaa vaikutusta. Tuntui aika ohuelta hahmot sekä tapahtumat ja epäuskottavilta, enkä nyt meinaa niitä kolisevia hirviöitä sun muita, vaan jotain tärkeää intensiteettiä puuttui. Ettei vaan olisi taas yksi hypetyksen uhri koko sarja, jolla saadaan ihmiset aivopestyä kuvittelemaan, että kyseessä on jotain elämää suurempaa?

No, annan sarjalle vielä mahdollisuuden. Sinänsä autio saari, ainakin näennäisesti ja "haaksirikkoiset" ihmiset siellä on melko makoisa yhdistelmä, josta olen aina pitänyt.

Noiden hirvitysten suhteen tuli vähän olo, että tuotiinko noin radikaali elementti hieman turhan nopeasti kuvaan mukaan. Olisivat voineet useamman jakson pantata, nyt jännite katosi aika nopeasti, vaikka noita kolistelijoita ei kertaakaan näytetty. No, ehkä tuolle ratkaisulle on vielä järkevä syy... minusta vaan hieman liian aikaista...

Tuskin tästä ihan uutta Twin Peaksia kyllä saadaan.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
HBO:n muut tämän hetkiset laatusarjat Deadwood ja varsinkin Rome kyykyttävät tätä aivan 100-0, ihan ok viihdettä mutta ei todellakaan napannut mukaansa samantien.

Btw, suosittelen noita kahta em. sarjaa lämpimästi kaikille, vaikka ovatkin täynnä seksiä ja väkivaltaa (tai ehkä juuri siksi!) niin aivan uskomattoman mukaansa tempaavia sarjoja.

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Daespoo kirjoitti:
HBO:n muut tämän hetkiset laatusarjat Deadwood ja varsinkin Rome kyykyttävät tätä aivan 100-0, ihan ok viihdettä mutta ei todellakaan napannut mukaansa samantien.

Todellakin! Varsinkin itse olen tykästynyt Deadwoodin, tosin vasta pari jaksoa on nähtynä. Paha sanoa mikä siinä sitten viehättää, likaiset äijät tappaa toisiaan, käy huorissa ja ryyppää. Mutta jokin siinä kuitenkin on.

Itse olin Lostin avausjaksoon tyytyväinen. Jos en olisi kuullut koko ennakkohypestä mitään, olisin varmasti ollut positiivisesti yllättynyt, mutta nyt kun on tätä hypeä ollut, niin avaus oli ehkä pienen pieni pettymys. Mutta vain pienen pieni.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy