Los Angeles Kings 2011-2012

  • 130 993
  • 363

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Kingseissä olivat innoissaan, että Chris Gibson tippui heidän vuorolleen asti ja Gibson oli heidän papereissaan ylivoimaisesti draftin ykkösveska, josta uskovat tulevaisuudessa tulevan aloittava maalivahti NHL.ään.

Muutenkin Gibson esiintyi haastatteluissa erittäin varmasti ja iloisesti ja NHL Networkissäkin haastattelivat niin vanhempia kuin Chrisiä itseään. Hienon kuvan antoi itsestään ja kehui Suomea mahtavaksi paikaksi asua, vaikka jääkiekkouran rakentaminen oli hänelle itselleen parempaa Kanadan puolella. Haastattelijoita kiinnosti myös Chrisin isän martial arts opettaminen ja Chris sanoi ettei ole itse kamppailulajeja harjoitellut, mutta oppinut sieltä puolelta henkistä vahvuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Eekenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings
Joo-o yhden vknlopun poissa ja tälläistä...Eipä tuo ensivaikutelmalta riemunkiljahduksia herätä, Richardsista en ole ikinä pitänyt pelaajana ja kaikki huhut off-ice toiminnasta masentavat entisestään. Schennistä itse odotin kuitenkin kovaa sanaa Kings-hyökkäyksen parin kauden sisään, ja Simmonds vielä päälle...Fanien ja itsenikin suosikkipelaajia joka hiukan heikommasta viime kaudesta riippumatta on edelleen lupaava, vahva hyökkääjä.

Draftiin en nyt vielä ehdi perehtyä mutta en ymmärrä miksi Kings varasi maalivahdin ykkösroundilla? Jos jossain niin juuri sillä osastolla Kings on erittäin vahva.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Draftiin en nyt vielä ehdi perehtyä mutta en ymmärrä miksi Kings varasi maalivahdin ykkösroundilla? Jos jossain niin juuri sillä osastolla Kings on erittäin vahva.

No vasta toisella roundillahan Kings Gibsonin varasi. Mutta jos nyt jotain syytä tuolla varauksella pitää etsiä. Niin itselläni on semmoinen kutina, että Bernier ei tulevaa kautta Kingsien riveissä aloita. Vaan Bernier pistetään kiertoon, ja tilalle tulee joku pätevä laitahyökkääjä 1/2 ketjuun. Ja laitahyökkää puolellahan Kingseillä on suurimmat puutteet. Etenkin jos vielä Smythkin lähtee Edmonttoniin käytännössä ilmaiseksi.
Mutta tämä on siis vain omaa mutuilua, mikä ei perustu mihinkään huhuihin tai muuhunkaan tietoon.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Aika paljon tapahtunut parin viime päivän ajan. Ensin vähän tuoreempaa uutista:

Smyth palaa nyt virallisesti Edmonton Oilersiin. Kingsit saa tästä Colin Fraserin ja 7. kierroksen varausvuoron 2012. Eli täysin ilmaiseksi menossa Edmontoniin.

Lähteenä tässä Helene Elliotin twitteri.

Itse en ihan ole tyytyväinen tähän diiliin. Eikö muka olisi saatu yhtään enempää? Mutta toisaalta melko onnellinen, sillä en ole itse koskaan pitänyt Smythistä ja varsinkin kun ikää ja palkkaa on niin ihan hyvä että menee. Tämähän tarkoittaa sitä että UFA markkinoilta etsitään jotain 1-2 kentän laituria Smythin tilalle, tai ainakin itse tulkitsen sen näin.

Draftista tarttui mukaan hyviä pelaajia, päällimäisenä nyt tietysti Gibson. En itsekkään tätä varausta tosin voi oikein selittää kuin sillä, että Bernier kaupataan johonkin (samaa mieltä siis kuin repe_joke yläpuolella). Bernieristä voisi saada jonkun ihan hyvän 1-2 kentän laitahyökkääjän, jos hänestä eroon halutaan.

Kaikista isoin ja kipein diili oli nyt tietysti tämä Richards kauppa. Minulla ei ole mitään itse pelaajaa vastaan, päinvastoin. Olen iloinen että saapuu Losiin, ja olen melko varma että onnistuu täällä. Mutta.. Mielestäni hinta oli liian kova, ja kirpaisee kyllä itse tooodella paljon! Ensin kaikkien suosikki Simmonds kaupataan, no tämän olisi vielä voinut käsittää mutta MIKSI SCHENN!? Itse pidän Schenniä erittäin isona lupauksena, asteikolla 1-10 se olisi 9+. Tässä kaupassa mielestäni Philly hyötyy aivan varmasti, Losi vain ehkä. Varsinkin kun lukee näitä juttuja joissa sanotaan, että Mikelle maistuu biletys melko paljon, niin ei varmasti ainakaan mikään kauhean hyvä juttu voi olla.

Katsotaan nyt, aika näyttää miten hommat on hoidettu. Olen siitä ainakin positiivisesti yllättynyt, että Lombardi teki sen ison liikkeen, eikä vain nysvää pieniä palasia. Tosin oliko liike vähän liian ylilyönti, ei voi tietää. Toivottavasti ei.

Edit. Tuosta Smyth treidistä on nyt myös uutista Kingsien kotisivuilla
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
mutta MIKSI SCHENN!? Itse pidän Schenniä erittäin isona lupauksena, asteikolla 1-10 se olisi 9+.

Hyvästä pelaajakatraasta huolimatta Kingsillä on aika vähän oikeasti arvokkaita nuoria pelaajia tarjolla, joilla saa treidattua itselleen 35-40 maalia tekevän kahden suunnan sentterin. Vai rupeaisitko Dustin Brownia tai Kopitaria pistämään liikkeelle, etenkin jos cap-tila on yksi vaatimus...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Draftiin en nyt vielä ehdi perehtyä mutta en ymmärrä miksi Kings varasi maalivahdin ykkösroundilla? Jos jossain niin juuri sillä osastolla Kings on erittäin vahva.

Voisiko Bernier olla kaupan? Treidaamalla hänet voisi irrota Kingsin kaipaamaa vahvistusta laituriosastolle.

En hirveämmin seuraa Kingsiä enkä varmaan aikaerosyistä tulekaan seuraamaan, mutta Richardsin hankinta nostaa kyllä kiinnostukseni uusiin sfääreihin. Luulen ja vähän toivonkin että Richardskin havahtuu ja vähän rauhoittuu tämän kaupan myötä, tiedostan kyllä että LA:n yöelämä on villimpi kuin Phillyn vastaava.
 
Viimeksi muokattu:

Eekenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings
No vasta toisella roundillahan Kings Gibsonin varasi.

Joo aivan, tämän siitä saa kun ei ehdi keskittyä kunnolla. Kyllä on joo varmasti todennäköistä että Bernier lähtee kiertoon, siitä sitten vaikka Zatkoff kakkoseksi ylös vain (olettaen että hän saa jatkosopparin) ja Quickille pari peliä lisää siihen kuutenkymppiin mitä nyt meni. Sitä en vain ymmärrä miksi piti Simmonds treidata samalla kun juuri niistä laitureista on pulaa (kyllä, tiedän ettei Simmonds ole 1/2 kentän laituri, mutta saattaa sellaiseksi kehittyä). Tämä kertoo vain selkeästi siitä, että Lombardi haluaa menestystä juuri nyt alkavalla kaudella eikä parin vuoden päästä. Sinänsä ihan järkevää ja eipä kukaan ole valittamassa jos Kings vaikkapa vie konferenssin mestaruuden, mutta itse olisin ottanut ensi vuoden vielä rauhallisesti katsellen mihin kärkiprospectit näyttäisivät kehittyvän.

Smyth lähti, ei häiritse pätkääkään vaikkei korvaus juuri minkäänlainen olekaan. Fraserista en osaa sanoa käytännössä mitään, päätynee vuorottelemaan nelosen ja katsomon välillä. Ellei tämä sitten ole merkki siitä ettei Lewisiä signata, siitä en kyllä pitäisi laisinkaan.

Noh, pääsepähän pohtimaan avausviestin ketjuhahmotelmia aivan uudestaan. Jos nyt ne parit RFA-signaukset tulisi pois alta kuitenkin.

Edit. menipäs melkein heikkik:n toistamiseksi, mutta olkoon.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Smythin ulostamisella capiin taisi tulla niin mukavasti tilaa, että sinne mahtuu vaikka kaksi 2-3 millin UFA-laituria Doughtyn vielä sopparin jälkeenkin. Luulisi Kingsin UFA-laitureita kiinnostavan, varsinkin tuolla sentteri"tarjonnalla" ja kun joukkueesta on muutenkin tulossa kivikova contender.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Fraserista en osaa sanoa käytännössä mitään, päätynee vuorottelemaan nelosen ja katsomon välillä. Ellei tämä sitten ole merkki siitä ettei Lewisiä signata, siitä en kyllä pitäisi laisinkaan.

Eikös aika todennäköinen (jopa kaikkein todennäköisin) mahdollisuus ole myös se, että Fraserin sopimus ostetaan ulos? Jos ei mitään mullistavaa kesän aikana ole tapahtunut, niin ei Fraserilla ole mitään asiaa Kingsin kokoonpanoon.
 

Eekenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings
Eikös aika todennäköinen (jopa kaikkein todennäköisin) mahdollisuus ole myös se, että Fraserin sopimus ostetaan ulos? Jos ei mitään mullistavaa kesän aikana ole tapahtunut, niin ei Fraserilla ole mitään asiaa Kingsin kokoonpanoon.

Hammond kirjoittaa blogissaan Lombardin aikovan säilyttää Fraserin ja antaa hänen kilpailla pelipaikasta. Vaikeaa tuo kyllä tulee olemaan, mutta eiköhän hän tyyliin Westgarthin kanssa vuorottele nelosessa. Toisaalta Westgarthkin pelasi keväällä elämänsä parasta peliä...Toisaalta alunperin huhuttu Brule ei sisältynyt Smyth-kauppaan juurikin siksi että hänen terveydentilansa saattaa estää sopimuksen ulosostamisen, joten tiedä sitten.

Nyt kun tässä alkaa olla ajatellut enemmän niin tuo Richards-treidi kyllä alkaa tuntua paremmalta ja paremmalta. Lombardi totesi haastattelussa osuvasti: "You’ve heard me talk about culture. This guy fits in that (Kyle) Clifford mode, that culture-changer." Kaksi äärimmäisen kovaa sentteriä vahvan pakiston ja loistavan maalivahdin päälle lupaa hyvää. Richardsin pitkä sopimus on myös erittäin hyvä asia, joukkueeseen haettiin heti pitkäaikainen vahvistus. Schennistä saatiin siis vastinetta hyvin, eikä treidattu takarajalla mihinkään viimeistä sopimusvuottaan pelaavalle toivotaan-luokan laiturille. Simmondsin menettäminen kyllä häiritsee, mutta ilmeisesti Kings oli pelännyt offer sheetejä Simmerille, josta tulee RFA.

Mitä Kingsien drafteihin tulee, niin kyllähän Gibson hyvä valinta on. Se että hän oli vielä vapaana noin myöhäisellä vuorolla suorastaan pakotti ottamaan hänet. Nyt vain katselemaan miten maalivahtitilanne kehittyy, kun Quickin ja Bernierin takaa löytyy Zatkoff, Jones, Berube ja nyt vielä Gibson. Jokainen heistä on osoittanu pystyvänsä pelaamaan loistavaa peliä.
Kolmosroundin Andy Andreoff (80th overall) vaikuttaa vahvalta asennepelaaja-sentteriltä, joka tappelee, pelaa lujaa ja takoo pisteitä. Pystyy pelaamaan myös laitoja ja on käyttökelpoinen niin ali-kuin ylivoimassakin. Erittäin tyytyväinen tämän OHL-pelaajan valintaan.
Treidaamalla ensi vuoden kolmonen ja tämän vuoden kutonen saatiin 82th overall, jolla tarttui Nick Shore, vahva peliätekevä jenkkisentteri joka osaa myös kaapia aloituksia kiitettävästi.
Nelosroundilla (110th) vasen laituri Michael Mersch, pohjoisamerikkalainen yliopistopelaaja, jota kehutaan työmoraalistansa vaikkei pisteiden valossa olekaan vakuttanut. Sopii siis Lombardin periaatteeseen työnteon kulttuurista.
Vitoselta (140th) BCHLstä Joel Lowry, vasen laita myöskin, josta ei nyt juurikaan kummoista sanottavaa ole. Seiskalla varattiin sitten ruotsalainen Michael Schumacher (200th overall), hänkin vasen laita.

Ihan tyytyväinen kyllä olen draftiin eivätkä nuo treiditkään nyt lopulta tosiaan huonoja ole. Smythin poistumisesta olen erittäin iloinen. Lombardi otti ison riskin, mutta ilman riskejä harvemmin mitään suurta saavutetaankaan.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Onko jollain tietoa, että meinaako Kings iskeä UFA-laiturimarkkinoille nyt kun Captain Canada poistui joukosta? Ollaanko esim. Leinosta kiinnostuneita? Tuskin, fyysisempää osastoa haettaneen jos haetaan..?
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Ja mikä mahtaa olla Doughtyn tilanne? Mitataanko Doughtyn arvo vaan kun vielä ei ole tehty sopparia, vai halutaanko miehestä tosiaan eroon? Jos on ollut selvää jo pidemmän aikaa, että Doughty ei jatka Kingsissä niin olisivat sitten edes treidanneet sen johonkin.

Kyllä Kingsin on pakko joku laituri ottaa. Harmi vaan, kun laitureista ei ole sellaisia huippuja tarjolla, kuten on senttereitä. Ellei sitten meinata peluuttaa Stollia tai Richardsia laidassa, sitten asia on aivan eri.

Mikä muuten mahtaa olla Oscar Mollerin tilanne?
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Ja mikä mahtaa olla Doughtyn tilanne? Mitataanko Doughtyn arvo vaan kun vielä ei ole tehty sopparia, vai halutaanko miehestä tosiaan eroon? Jos on ollut selvää jo pidemmän aikaa, että Doughty ei jatka Kingsissä niin olisivat sitten edes treidanneet sen johonkin.

Kyllä Kingsin on pakko joku laituri ottaa. Harmi vaan, kun laitureista ei ole sellaisia huippuja tarjolla, kuten on senttereitä. Ellei sitten meinata peluuttaa Stollia tai Richardsia laidassa, sitten asia on aivan eri.

Mikä muuten mahtaa olla Oscar Mollerin tilanne?

Siitä olen kyllä täysin varma,että Kings ei Doughtystä eroon halua! Jossain twitterissä,vai oliko Hammondin blogi,niin oli juttua että kummatkin ovat hyvin mielin sopimusta tekemässä. "It just takes time". Tietysti eihän mikään ole ikinä varmaa mutta jos Doughty ei jatkaisi Kingseissä niin olisi se lähes sama asia kuin että Stamkos ei jatkaisi Tambassa..

Vähintäänkin yhden laiturin Kings tarvitsee tosiaan ja itse näkisin että oikealle puolelle 3. ketjuun. Tietysti jos Parse ei kuulu suunnitelmiin niin silloin tarve on myös 2. ketjun vasemmalle laidalle saada mies. Periaatteessahan nyt jo olisi tarve saada sinne pätevämpi mies kuin Parse,mutta ainakin omasta mielestä kukaan tulevista FA miehistä ei oikein maistu.. Lähinnä treidin kautta voitaisiin sinne yrittää saada huomattavaa parannusta, kauppaamalla esim. Bernier.

Moller taitaa tämän kauden viettää Ruotsissa pelaamassa.

edit: Unohtui mainita siis,että oletan Kingsin tekevän sopimukset Richardsonin ja Lewisin kanssa..

edit2: kyllähän tuonne 4. ketjuun myös vahvistusta tarvitaan. Täytyykin kun duunista pääsee niin tarkemmin perehtyä mitä miehiä siellä on vapaana. Tuota "Mulletgate" mies Fraseriä en kyllä vielä laske mihinkään ketjulottoihin mukaan.. Pahoittelut pienestä aiheiden sekamelskasta,koitetaan petrata kunhan saa kotona vaihdettua puhelimen läppäriin!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Möller tosiaan ensi kauden kiekkoilee Ruotsin puolella.

Olen itsekkin ollut vähän "huolestunut" tuon Doughtyn sopparin suhteen, mutta kai se ottaa vain vähän aikaa. Itse pistäisin melko pitkää sopparia käteen, kova on luotto että Doughty kehittyy paljon, ja erittäin hyväksi.

Itse olen sitä mieltä että Smyth paikataan kakkosketjun vasempaan laitaan, markkinoilta Leino olisi tähän hyvä vaihtoehto, ja ottaisin hänet jollain 3 vuotta ja 3milj / kausi sopimuksella. Tietysti voidaan tähän hakea treidinkin kautta jotain pelaajaa.

Parsesta en itse oikein pidä, ja omasta puolestani saisi surffailla jossain muualla. Jos kuitenkin pakko häntä on jossain käyttää niin 3-4 ketju olisi paikka minun Kingseissä.

Innolla odotellaan, että tuleeko mitään kovaa vahvistusta, toivottavasti kyllä.
 

Eekenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings
Juu kuten totesin jo ensimmäisen sivun alussa, Moller pelaa Ruotsissa mutta oikeudet pysyvät Kingseillä jos mies vaikka kehittyisi yllättäen oikeasti NHL-tason pelaajaksi.

Kakkosen laitaan ehdottomasti jotain vahvistusta, ei Parse ole mikään ratkaisu eikä vaikkapa Loktionov ole vielä valmis siihen (mies pelaa muutenkin luontaisemmin keskellä). Ei tuo kokoonpano oikeastaan muuta vaadi, kunhan RFAt saadaan signattua. Korkeintaan neloseen joku joka pystyy tappelemaan kunnolla.

CAPGEEK.COM CAP CALCULATOR

FORWARDS
Dustin Penner ($4.250m) / Anze Kopitar ($6.800m) / Justin Williams ($3.650m)
UFA/Treidi ($4.500m) / Mike Richards ($5.750m) / Dustin Brown ($3.175m)
Kyle Clifford ($0.870m) / Jarret Stoll ($3.600m) / Brad Richardson ($0.900m)
Colin Fraser ($0.825m) / Trevor Lewis ($0.900m) / Kevin Westgarth ($0.525m)
Scott Parse ($0.900m)

DEFENSEMEN
Drew Doughty ($6.000m) / Willie Mitchell ($3.500m)
Jack Johnson ($4.357m) / Matt Greene ($2.950m)
Alec Martinez ($1.500m) / Rob Scuderi ($3.400m)
Davis Drewiske ($0.616m)

GOALTENDERS
Jonathan Quick ($1.800m) / Jonathan Bernier ($1.250m)

CAPGEEK.COM TOTALS (follow @capgeek on Twitter)
(these totals are compiled without the bonus cushion)
SALARY CAP: $64,300,000; CAP PAYROLL: $62,018,810; BONUSES: $135,000
CAP SPACE (22-man roster): $2,281,190
 

Ihmeilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Venäjä, Atlant, Ak Bars
Kakkosen laitaan ehdottomasti jotain vahvistusta, ei Parse ole mikään ratkaisu eikä vaikkapa Loktionov ole vielä valmis siihen (mies pelaa muutenkin luontaisemmin keskellä).

Laittaisin siihen paikalle Loktionovin, tai hankkisin jonkun edullisen UFAn, kuten Nikolai Zherdev, mikäli Ponille ei enää jatkoa ole tulossa. Sitten on Sergei Samsonov. Muissa enemmän hintaa ja huonompi hinta-laatu-suhte.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kakkosen laitaan saatiin nyt sitä vahvistusta: Simon Gagne - 2 vuotta ja 7 milj.
Ei herätä hirveitä riemunkiljahduksia vielä tässä vaiheessa.

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=568321&navid=mod-rr-headlines

Vähän huvittava kommentti kieltämättä, minä pidän Gagnea markkinoiden parhaana vasempana laiturina, mutta jokaisella saa tietenkin olla mielipiteensä. Lisäksi Gagne on pelannut aiemminkin yhdessä Richardsin kanssa, mikä on plussaa.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kakkosen laitaan saatiin nyt sitä vahvistusta: Simon Gagne - 2 vuotta ja 7 milj.
Ei herätä hirveitä riemunkiljahduksia vielä tässä vaiheessa.

Vähän huvittava kommentti kieltämättä, minä pidän Gagnea markkinoiden parhaana vasempana laiturina, mutta jokaisella saa tietenkin olla mielipiteensä. Lisäksi Gagne on pelannut aiemminkin yhdessä Richardsin kanssa, mikä on plussaa.

No, mulla ainakin aiheutti spontaanin tuuletuksen. Mielestäni Gagne oli suunnilleen parasta, mitä tässä tilanteessa oli saatavilla. Nyt on hyvin paikattu viime kauden rosterin suurimmat puutteet.

Doughtylle jatkoa ja hyvä tulee.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings
Kakkosen laitaan saatiin nyt sitä vahvistusta: Simon Gagne - 2 vuotta ja 7 milj.
Ei herätä hirveitä riemunkiljahduksia vielä tässä vaiheessa.

Samaa mieltä kahden yläpuolella olevan kanssa. Itse näin myös, että Gagne oli selvästi paras vasen laituri mitä markkinoilla oli saatavilla. Olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän hankintaan. Extra plussa tulee tosiaan vielä siitä, että Gagne pelasi Phillyssä Richardsin kanssa.

Ja kuten Bigmouth sanoi, niin Doughtylle pitkää jatkoa ja homma alkaa näyttämään erittäin hyvältä.

Pakko pistää vielä loppuun omat ketjut:
1. Penner - Kopitar - Williams
Mitchell - Doughty
2. Gagne - Richards - Brown
Johnson - Greene
3. Clifford - Stoll - Parse
Martinez - Scuderi
4. Fraser - Richardson - Lewis

Quick
Bernier

Edit. Pakit ja maalivahdit lisätty.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Epäilemättä Gagne on hyvä hankinta pelaamaan Richardsin laidalle, jos, meinaan JOS, hän pääsee pelaamaan ja harjoittelemaan ilman loukkaantumishuolia. Tämä* lista hänen loukkaantumisista ei jostain syystä nosta odotuksia terveestä kaudesta. Mies on kuin jääveistos, mutta hyvä jääkiekkoilija, vaikka huippuvuodet ovatkin jo takanapäin.

* linkki vie TSN:ään.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Lombardi jatkaa Kingsin miehittämistä ex-Flyerseilla. En erityisemmin pidä Gagnesta, mutta nykyisessä markkinatilanteessa 2 vuoden ja 7 milllin sopimus on erittäin hyvä. Kun katselee millaisia rahakasoja tusinamiehille nykyisin maksetaan, niin täytyy ihmetellä joukkueiden toimitusjohtajien ja omistajien kitinöitä huonosta bisneksestä. Järjettömiä summia.

Kyllähän Kings Richardsin ja Gagnen hankkimisen jälkeen vaikuttaa paperilla tosi hyvältä porukalta. Kovuttaa voisi olla hiukan enemmän, mutta kyllä se tuollakin menee. Williamsin, Parsen ja Gagnen luokkaantumisherkyydessä on se hyvä puoli, että heidän olleessaan sairastuvalla nuoret kaverit saavat kauden aikana näyttöpaikkoja. Farmipelaajista ainakin Hollowaylle, Kozunille, Voinoville ja Hickeylle olisi kehittymisen kannalta tärkeä saada pelata edes muutamia minuutteja NHL:ssä. Muuten pelaajille voi tulla vaikeuksia motivoida itsensä tekemään kaikkensa, kun ei tunnu olevan minkäänlaista mahdollisuutta päästä pelaamaan "ylös", vaikka tekisi mitä.

Uskon että Doughtyn soppari saadaan tehtyä vasta sen jälkeen kun Stamkos on avaa pelin Tampan kanssa. Hänen sopimuksensa määrittää ko. vuosikerran katon ja DD:n sopimus sitten suhteutetaan siihen.

Eekenatorin kanssa samaa mieltä Losin draftista, täytyy olla tyytyväinen. Keskipitkällä tähtäimellä Gibson oli passeli valinta. Quick ja Bernier pelaavat ensi kauden ylhäällä, Jones ja Zatkoff AHL:ssä ja Berube ECHL:ssä, Gibson junioreissa. Ensi kesänä joko Bernier tai Quick lihoiksi, Jones tai Zatkoff ylös änäriin kakkoseksi, Berube AHL:ään ja 92-syntynyt Gibson ammattilaiseksi AHL:ään tai ECHL:ään. Siis näin, jos homma menee kuin Strömsössä ja kaikki kehittyvät toivotulla tavalla. Todennäköisemmin ensi kesänä joudutaan hankkimaan kokenut kakkosvahti joko edustusjoukkueeseen tai AHL:ään, koska harvoin kaikki pelaajat kehittyvät tasaisesti.

Muista mielenkiintoisin on juurikin kolmoskierroksen Andreoff, joka on hiukan vanhempaa eli -91 vuosikertaa. Ikänsä puolesta voipi pelata ensi kaudella AHL:ssä, jos vain taidot ja kovuus riittävät. Toinen vaihtoehto on pelata vielä yksi kausi OHL:ssä yli-ikäisenä.

OHL:n valmentajien äänestyksessä Andreoff valittiin itäisen konferenssin aliarvostetuimmaksi pelaajaksi (most underrated player) ja kolmanneksi eniten kauden aikana kehittyneeksi pelaajaksi (most improved player). Mitä noita tappeluklippejä katselin, niin hän on tyyliltään avoimesti ottelevan Cliffordin vastakohta. Teknisesti taitava tappelija, joka osaa hyvin suojata itsensä ja käyttää etukättään. Nykytappelijoista Zenon Konopka tuli koon ja tappelutyylin puolesta mieleen. Vaikka Andreoff on listattu 6-1 pitkäksi, niin näytti kyllä noissa klipeissä tuuman verran tuota lyhyemmältä.

Loput varaukset vaikuttavat projektipelaajilta, joiden kehittyminen kestää kolme-neljä vuotta. Shore, Mersch ja Lowry pelaavat yliopistosarjoissa ja viimeisellä kierroksella varattu ruotsalainen Schumacher siirtyy ilmeisesti ensi kaudella OHL:ään, Owen Soundiin.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Täältä kyllä peukun nosto Gagnen signauksesta! Eikä hintakaan ole lainkaan hurja,etenkään kun vertaa mitä monet muut UFA:t saivat niinkuin Heikkik mainitsikin jo. Täytyy vaan toivoa,että mies kestää kasassa ja jatkaa siitä mihin viime kauden lopussa jäi! Itse ainakin taisi mainita Hammondin haastattelussa että on täysin kunnossa ja odottaa innolla jo training campin alkua.

Nyt kun kakkosenlaita on saatu täytettyä Gagnen muodossa niin mielestäni kokoonpano tarvitsee enää nelosketjun pelaajaa. (ja edelleen oletan että Richardson,Lewis & Martinez saavat jatkosopparin). Miltäs teille maistuisi Zenon Konopka? Hyvin aloituksia napsiva mies nelosen keskelle eikä myöskään pelkää hanskojaan tiputtaa. Tällöin tälle Murrayn tarpeelle peluuttaa enforceria tulisi vaihtoehdoksi nostaa joku junnuista haistelemaan the Show tunnelmaa samalla kun Westy popsisi poppareita. Westgarthan pelasi kyllä kauden viimeisimmät pelit ihan mukiin menevästi mutta ei nyt NIIN hyvin kuitenkaan. Ja tappelutkaan eivät hirveästi vakuuttaneet.

Tässä jotain ketjuhahmotelmaa :
Penner - Kopitar - Williams
Gagne - Richards - Brown
Clifford - Stoll - Richardson
Parse - (Konopka)Lewis - Westgarth/Junnu

Mitchell - Doughty
Johnson - Greene
Martinez - Scuderi

Quick
Bernier

edit: sinnehän se Konopka jo Ottawaan menikin.
 
Viimeksi muokattu:

Eekenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings
Konopka tosiaan meni, olisi kyllä käynyt itsellenikin. Noh ehkä se Westgarth pystyy ottamaan ne pakolliset tappelut, Cliffordia en haluaisi juurikaan nähdä noita femmoja istumassa ja rikkomassa itseään.

Gagnen signaamisesta pidän paljon, ehjänä ollessaan ehdottomasti vahvistus tuohon kakkosen laitaan ja hintakin pysyi kohtuudessa. Nyt näyttää jo todella hyvältä, kunhan DD saadaan sopimuksen alle.

Ihmeilja, Loktionovia ei kannata peluuttaa kakkosen laidassa monesta syystä; a. ei ole todistanut NHL-tasolla vielä mitään eikä välttämättä ole valmis pelaamaan isossa roolissa, b. toipuu juuri pahasta loukkaantumisesta eikä pelikunnosta ole tarkkaa tietoa kauden alussa ja c. mies on sentteri, ja pelaa keskellä huomattavasti luonnollisemmin kuin laidassa. Tämä nähtiin jo niissä harvoissa peleissä mitä ylhäällä pelasi tällä kaudella.
Noh eipä tarvitse pelätä hänen tuossa pelaavan muuten kuin loukkaantumisten paikkajana, jolloin tosin Cliffordikin pystyisi pelaamaan parit pelit isommilla minuuteilla.

Heikkikn kanssa samaa mieltä nuorten näyttöpaikoista, kyllä se hyvää tekisi monelle hyvin AHLssä tahkoneelle päästä käymään edes ylhäällä. Listaamiesi nimien lisäksi mm. Justin Azevedo voisi päästä käymään. Katsotaan nyt miten camp ja alkukausi menee.

Mitkä ovat muiden Kings-seuraajien fiilikset Scott Parsesta? Itse en näe hänelle oikein mitään roolia joukkueessa, ylempiin kenttiin liian huono / epävarma vaihtoehto ja alempiin löytyy parempia roolipelaajia. En haluaisi nähdä Parsen vievän minuuttiakaan esim. Lewiksen peliajasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös