Sehän tavallaan on hyvä, jos uutta rahaa oikeasti ja aidosti tuli kassaan tänään (esim. Vaconilta, kuten Bruins kirjoitti) tai oli jo tulossa saati oli jo jopa olemassa - mutta saatavia esimerkiksi pelaajille oli vain jäänyt rästiin syystä tai toisesta. Silloinkaan ei toki tämänkaltaiseen julkisuuteen olisi pitänyt asioita päästää imagonkaan kannalta luisumaan.
Jos homma nyt on hanskassa, niin sitten se on tavallaan pulinat pois ja taas katseet siihen mitä kaukalossa tapahtuu. Mutta jos ei olekaan, niin silloin koko johtoportaan kommentit tyyliin "ei mistään kriisikokouksesta ollut kyse", "kaikki on nyt hoidettu" etc... - jotka ovat vähän ristissäkin keskenään - kaivavat kuoppaa tulevaisuuteen. Missään tapauksessa nyt ei viestitä oikein hyvin ja vakuuttavast minusta Sportin toimissa.
Mikä on johdon ja seuran uskottavuus, jos kaikki ei huomenna - viikon - kahden viikon päästä olekaan kunnossa? Mutta toivotaan, että kunnossa on. Näiden kommenttien jälkeen vain hallivuokrienkin luulisi huomenna hoituvan, eikö niin. Pelkillä pelaajien saatavien hoidolla ei ongelmia varmasti kuntoon hoideta. Ja itse muistelen ja yhden casen kohdalta tiedän, että yleensä ongelmaseuroissa niille pelaajille juuri on pyritty ainakin riittävässä määrin palkat hoitamaan, kun homma on alkanut käsistä luistaa - muita velkojia on sitten pidemmälle uskallettu vedättää. No ehkä nyt on toisin.
Eli jos hommat ei olekaan kunnossa, niin ei siten kannattaisi todistaa - sen vielä voi edestään löytää. Ja jos taas on kunnossa, niin silloin kannattaisi taas kertoa avoimesti enemmänkin. Se lienee selvä, että tällä viestinnällä Sport ei huhuja leikkaa ja jos huhuihin ei aihetta enää ole, niin enemmän kannattaisi seuran nykytilanteesta kertoa. Esimerkiksi itse en vielä tällaisesta vakúutu, kuten viestistänikin voitte lukea.
No ei minun tietenkään tarvitsekaan vakuuttua - ei minun mielipiteilläni Sportille tai kellekään muulle mitään merkitystä ole. Mutta tuskin olen ajatuksineni yksin. Ja mistähän Sport tällä hetkellä muistetaan muualla Suomessa. No Tammisen aikalisistä ja mesomisesta, odotettua kehnommasta urheilullisesta menestyksestä, tapaus ahdistelusta ja Erholtzista sekä talousvaikeuksista. Jos kaikki on kunnossa ja menestystä kohden ollaan menossa, niin ehkä näitä todentävia seikkojakin kannattaisi tuoda esiin.
Katsotaan, mitä huominen tuo tullessaan. En muista, että urheiluseuran talousvaikeuksista olisi kirjoitettu siten, että niitä ei oikeasti sitten ollutkaan olemassa. No ehkä tämä on ensimmäinen kerta ja suunta on Vaasassa tästä vain ylöspäin. Ja tähän ironiseen iltakommenttiini ajoi minut seuran johdon tapa viestiä asioistaan, se pikemminkin illan ratoksi huvitti kuin vakuutti.
ps.
Puuttuu vain, että huomenna joudun lukemaan niiden miljoonamiesten ilmestyneen kehiin Sporttia rahoittamaan ja saan nolona vedellä sitten näkemyksiäni takaisin. Mutta sen tiedon varassa tietysti kirjoitan, mitä Sportista tihkuu - ja se ei ole paljoa se