Loppukausi junioreilla vai viimeinen yritys päätyyn asti – mitä nyt tehdään?

  • 109 192
  • 273

URM-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, URM
Harmi kun täällä JA:ssa ei saa julkaista "sukulaissuhteita" tietoa olisi mutta pakko pitää mölyt mahassa jos haluaa jatkossakin kommentoida tätä hienoa urheilulajia... Tämä nyt koskien tämän päivän aikaisia kommentteja, huhuja ja varsinkin tietolähteitä....
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Harmi kun täällä JA:ssa ei saa julkaista "sukulaissuhteita" tietoa olisi mutta pakko pitää mölyt mahassa jos haluaa jatkossakin kommentoida tätä hienoa urheilulajia...

Tuota samaa olen harmitellut jo jonkin aikaa..samalla tulisi julki eräitä "tietolähteitä" erään kirjoittajan viesteistä, mutta kun ei voi niin ei voi.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Ehdottomasti avoimen liigan kannattajana täytyy vain todeta, että juuri oikeastaan tällaisten tilanteiden varalle, mihin Sport nyt on ajautunut, liiga muun muassa suljettiin. Eli, ettei elettäisi yli varojen haaveiltaessa sillä tavoin liigapaikasta. Sport on selviytyessään jo nyt syönyt paljon rahaa tulevaisuudesta ja silti paperilla tavoiteena on liiganousu. Liigassa - nyt kun sieltä voi tippua - ensimmäinen vuosi vaatii kovat satsaukset. Jos kovin velkaisena nousisi ja sitten taas tippuisi - niin millä siitä selviäisi mikään seura,

Sport on Mestilksen väriläiskä, mutta kaukaloon on viime kaudet luotu pelinippu, johon ei oikeasti ole ollut - ei ainakaan seuran kokonaistalouteen nähden TP:n perusteella - varaa. KooKoo, Jukurit, Jokipojat satsaamalla yhtä paljon yli varojensa olisivat voineet olla viime keväänä ja voisivat olla nyt kuin nykySport.

Joku käyttikin täällä termiä upporikasta tai rutiköyhää ja sellaisella riskillä on Sportin kohdalla menty ja jos seura tästä selviää, niin jatkossakin mennään, jollei selkeitä muutoksia pian tehdä. Pelkkä nousu liigaankaan ei silloin auta, vaan tarvitaan kokonaan uusi omistuspohja - lisäpääomaa rajusti. Toivotaan, että sitä löytyy, mutta kun Vaasassa on talkoisiin tultukin jo suurella sydämellä aiempina vuosina, niin kuinka monesti se onnistuu vielä.

Enkä todellaakaan ilku, vaan olen Diskoksen kautta kokenut tämän oravanpyörän. D Team on muuten perua siitä kehityskulusta ja oppimisprosessista JKL:ssä. Ja tällä en tarkoita enkä halua kaikkien tai edes enemmistön Mestisjoukkueista olevan farmeja, mutta kyllä meitäkin mukaan mahtuu.

Toivotaan, että Sportin kurssi kääntyy, mutta Tammisen kirjan opein sen en usko tapahtuvan. Tai sitten on löydyttävä hänen oppeihinsa uskovia, jotka maksavat lystin. Pääsyliputuloilla nyt ei pärjätä.
 

URM-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, URM
Tuota samaa olen harmitellut jo jonkin aikaa..samalla tulisi julki eräitä "tietolähteitä" erään kirjoittajan viesteistä, mutta kun ei voi niin ei voi.

No, parempi niin, ei mene kirjoittelut henkilökohtaisuuksiin. Ollaan anonyymejä vaan ja spekuloidaan sitä sun tätä. Ja silloinhan kaikilla on mahkut kirjoitella mitä haluaa.

Tuolla aiemmin tuli hieman Sporaa "sorsittua" mutta toivotaan, että pysyy Mestis kartalla, eihän meillä muuten ole mitään kivaa, kuten viime pelissä 5-0 voiton jälkeen... Vitsi!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Olet kyllä kirjoituksiesi perusteella putkinäköisin kaveri mihin olen koskaan "törmännyt".

Katsotaan nyt, mitä Hiltunen tiedottaa. Uskon 100%:sti Raunion ilmoitukseen, että kaikki on kunnossa. Tämä tarkoittaa nyt käsillä olleen palkkarästeistä aiheutuneen ongelman purkamista. Sportin taloustilanne on edelleen erittäin vaikea, mutta se on eri asia. Huomenna toivottavasti on Kuparisaaressa paljon väkeä. Se loisi taas uskottavuutta. Sport on kevään joukkue ja yleisöä on toivottavasti ennätysmäärin kevään kotiotteluissa. Siihenhän minä Sport-kannattajana uskoni Sportiin pistän. Sportin kannattajat eivät ole hylänneet joukkuettaan ja se on hieno homma se.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Raunio loi uskoa lujasti lisää ainakin näin Sport-kannattajaan lyhyellä lausunnollaan. Odotan myös Hiltusen ulostuloa tämän päivän hallituksen päätöksistä.
- - -

Case Immoseen liittyen on ainakin se tie kuljettu loppuun. Ja nimenomaan paskanjauhamisen takia. Sieltä suunnalta ei enää lisäapuja tule. Ainakaan jos Tami ei ymmärrä itse mistä on kysymys.

Kaiken pahan alku ja juuri on tiedossa. Ei siihen auta audit, ooppelit eikä tulossa oleva uusi selityskirja.
 

Elmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hokki
Katsotaan nyt, mitä Hiltunen tiedottaa. Uskon 100%:sti Raunion ilmoitukseen, että kaikki on kunnossa. Tämä tarkoittaa nyt käsillä olleen palkkarästeistä aiheutuneen ongelman purkamista. Sportin taloustilanne on edelleen erittäin vaikea, mutta se on eri asia. Huomenna toivottavasti on Kuparisaaressa paljon väkeä. Se loisi taas uskottavuutta. Sport on kevään joukkue ja yleisöä on toivottavasti ennätysmäärin kevään kotiotteluissa. Siihenhän minä Sport-kannattajana uskoni Sportiin pistän. Sportin kannattajat eivät ole hylänneet joukkuettaan ja se on hieno homma se.

Siinä olet täysin oikeassa, että Hiltusen kommentteja kannattaa odotella ennen lopullisia johtopäätöksiä. Kärsivällisyys on hyve. Toivotaan, että saavat asiat kuntoon. Sport on mestikselle tärkein yksittäinen joukkue näin mainosarvoltaan.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ilmeisesti luotettu liikaa Tamin propagandaan niistä lukuisista miljonääreistä jotka pelastavat seuran.
Tamihan puhui aikoinaan, että hänellä on tiedossa useita Pohjanmaan miljonäärejä, jotka ovat valmiita sijoittamaan Sportiin ja homma on ollut vain toteuttamisesta kiinni.

Nyt Tamin viimeisin kommentti on, että ei ole hänen duuni hakea rahoitusta, vaan hän vastaa kiekko-toiminnasta.

Jos pääsis pyytämään Tamilta vastaukset kahteen kysymykseen;

- Mikä tai mitä se puhe oli niistä miljoonista, mihin ne hävisivät ?
- Jos vastaat kiekosta, kuinka hyvin olet onnistunut ?

Ainoa varma asia on, että Juhani Tamminen ei ole virhettä tehnyt :)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Case Immoseen liittyen on ainakin se tie kuljettu loppuun. Ja nimenomaan paskanjauhamisen takia. Sieltä suunnalta ei enää lisäapuja tule. Ainakaan jos Tami ei ymmärrä itse mistä on kysymys.

Saisiko tähän jotain selvennystä? Kun vastasit näin minun kirjoitukseeni, niin mitä tarkoitat tällä?
 

lightfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joukkue, joka antaa kentällä kaikkensa.
Faktaa

Täällä ollaan kyllä spekuloitu yhtä sun toista. Kuten tuossa joku aikaisemmin kirjoitti tuosta avoimmuudesta, niin kyllä olisi säästytty paljolta pahalta, kun olisi vaan reilusti ja avoimesti tiedotettu näistä jutuista. Tuleehan nää kaikki kuitenkin jossain vaiheessa kaikkien tietoon.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
VACON tuli ja pelasti Sportin tänään. Taas... Rauman syndrooma (RTK-palvelu) levinnyt rannikkoa pitkin ylöspäin kiiruhtaen Porin ohi, harmi.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eniten vituttaa kaikki ja se, että Vaasassa olisi aidosti mahdollista rakentaa jotain suurempaa kuin vain Mestiksessä pärjäävä seura. Täällä on iso ja uskollinen kannattajakunta. Vaasassa on palloilukulttuuri, joka tempaa nopeasti massoja mukaansa, jos jotain suurta on tapahtumassa..........

Me kannattajat voimme ottaa piikkimme sen, että emme ole tarpeeksi ajoissa tajunneet tilannetta ja vaatineet muutosta. Osa ei tajua vieläkään!
........

Olen samoilla linjoilla mendietan kanssa koko tekstin osalta vaikka sitä lyhensin. Ainoastaan tuosta lopusta olen erilinjoilla. Kannattajilla ei ole mitään piikkiinsä otettavaa. Itse olen kokenut että kritiikkiä on tullut aivan tarpeeksi osittain jopa liikaakin, ei siksi etteikö se olisi ollut aiheellista vaan siksi että vähemmälläkin viesti johtoportaalle on täytynyt mennä perille.

Täytyy sanoa että vaikka itse olen suurta osaa kritisoijista maltillisempi ja usein haluasin perusteluja kun jotain Sportin henkilöstöstä arvostellaan. Niin olen yllättynyt näin periksiantamattomasta ja pitkäkestoisesta kritiikistä mitä seurajohto on aiheesta saanut osakseen. Tulee mieleen monen epäilemä asia, oliskohan tämän ajan nuorisossa vieläkin tuota samaa taisteluhenkeä jota aikanaan itänaapuria vastaan tarvittiin. No nyt taistellaan sanansäilällä mutta periaatteessa kyse on jotenkin verrannollisesta asiasta.

Sportin suhteen kahden vaiheilla, olisiko parempi että tämä loppuisi nyt jollain "kestävällä" tavalla tähän. Jos ei. Niin sitten toivoisi tietoa mistä ihmeestä otetaan + 1 miljoona, liigan vaatimaan pudjettiin jos nousu tapahtuisi. Tähän haluaisin seurajohdolta visioita infon kautta faneille. Syystä että suuri fani-joukko on jo vähintään 3 vuotta nähnyt että karille ajetaan, silti johto seisoo järkähtämättä liiga-linjan takana velka kasvaa ja ovat muka talousmiehiä.
 

Bluesman67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Älkää vaipuko synkkyyteen

Kaikki oikeat fanit toivovat myös täällä Joensuussa Sportin tilanteelle positiivista tulevaisuutta. Sport on yksi perinteisimpiä joukkueita, joten sarja menettäisi yhden lippulaivoistaan talouskurimuksen iskiessä.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Sehän tavallaan on hyvä, jos uutta rahaa oikeasti ja aidosti tuli kassaan tänään (esim. Vaconilta, kuten Bruins kirjoitti) tai oli jo tulossa saati oli jo jopa olemassa - mutta saatavia esimerkiksi pelaajille oli vain jäänyt rästiin syystä tai toisesta. Silloinkaan ei toki tämänkaltaiseen julkisuuteen olisi pitänyt asioita päästää imagonkaan kannalta luisumaan.

Jos homma nyt on hanskassa, niin sitten se on tavallaan pulinat pois ja taas katseet siihen mitä kaukalossa tapahtuu. Mutta jos ei olekaan, niin silloin koko johtoportaan kommentit tyyliin "ei mistään kriisikokouksesta ollut kyse", "kaikki on nyt hoidettu" etc... - jotka ovat vähän ristissäkin keskenään - kaivavat kuoppaa tulevaisuuteen. Missään tapauksessa nyt ei viestitä oikein hyvin ja vakuuttavast minusta Sportin toimissa.

Mikä on johdon ja seuran uskottavuus, jos kaikki ei huomenna - viikon - kahden viikon päästä olekaan kunnossa? Mutta toivotaan, että kunnossa on. Näiden kommenttien jälkeen vain hallivuokrienkin luulisi huomenna hoituvan, eikö niin. Pelkillä pelaajien saatavien hoidolla ei ongelmia varmasti kuntoon hoideta. Ja itse muistelen ja yhden casen kohdalta tiedän, että yleensä ongelmaseuroissa niille pelaajille juuri on pyritty ainakin riittävässä määrin palkat hoitamaan, kun homma on alkanut käsistä luistaa - muita velkojia on sitten pidemmälle uskallettu vedättää. No ehkä nyt on toisin.

Eli jos hommat ei olekaan kunnossa, niin ei siten kannattaisi todistaa - sen vielä voi edestään löytää. Ja jos taas on kunnossa, niin silloin kannattaisi taas kertoa avoimesti enemmänkin. Se lienee selvä, että tällä viestinnällä Sport ei huhuja leikkaa ja jos huhuihin ei aihetta enää ole, niin enemmän kannattaisi seuran nykytilanteesta kertoa. Esimerkiksi itse en vielä tällaisesta vakúutu, kuten viestistänikin voitte lukea.

No ei minun tietenkään tarvitsekaan vakuuttua - ei minun mielipiteilläni Sportille tai kellekään muulle mitään merkitystä ole. Mutta tuskin olen ajatuksineni yksin. Ja mistähän Sport tällä hetkellä muistetaan muualla Suomessa. No Tammisen aikalisistä ja mesomisesta, odotettua kehnommasta urheilullisesta menestyksestä, tapaus ahdistelusta ja Erholtzista sekä talousvaikeuksista. Jos kaikki on kunnossa ja menestystä kohden ollaan menossa, niin ehkä näitä todentävia seikkojakin kannattaisi tuoda esiin.

Katsotaan, mitä huominen tuo tullessaan. En muista, että urheiluseuran talousvaikeuksista olisi kirjoitettu siten, että niitä ei oikeasti sitten ollutkaan olemassa. No ehkä tämä on ensimmäinen kerta ja suunta on Vaasassa tästä vain ylöspäin. Ja tähän ironiseen iltakommenttiini ajoi minut seuran johdon tapa viestiä asioistaan, se pikemminkin illan ratoksi huvitti kuin vakuutti.

ps.
Puuttuu vain, että huomenna joudun lukemaan niiden miljoonamiesten ilmestyneen kehiin Sporttia rahoittamaan ja saan nolona vedellä sitten näkemyksiäni takaisin. Mutta sen tiedon varassa tietysti kirjoitan, mitä Sportista tihkuu - ja se ei ole paljoa se
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Tuota samaa olen harmitellut jo jonkin aikaa..samalla tulisi julki eräitä "tietolähteitä" erään kirjoittajan viesteistä, mutta kun ei voi niin ei voi.
Sanoppa muuta. Ja uskonpa että puhumme vielä samasta asiasta.
 

Baissen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport,VPS,
Onko tämä VACONia koskeva tieto fakta vaiko arvaus?

Arvaan että arvaus. Vaconhan pakkolomauttaa omaa henkilöstöänsa ja on muutenkin säästökuurilla joten tuskinpa sieltä Sportille lisärahaa löytyy. Hallituksessa istuvat ex-Vaconilaiset miljoonineen ovat sitten eri juttu..
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kaikki oikeat fanit toivovat myös täällä Joensuussa Sportin tilanteelle positiivista tulevaisuutta. Sport on yksi perinteisimpiä joukkueita, joten sarja menettäisi yhden lippulaivoistaan talouskurimuksen iskiessä.
Kiitoksia tuesta. Olisihan se varmasti koko sarjalle ainakin jonkunnäköinen kolaus, jos Sport poistuisi vahvuudesta. Voisi myös jonkunverran vaikuttaa koko Mestiksen imagoon. Ja muiden joukkueen kannattajat saisivat vähemmän sirkushuveja, jos Tami poistuu sarjan vahvuudesta.

Itsellä kyllä samankaltaiset mietteet, meinaan, että en todellakaan toivoisi esim. Jokipoikien tai KooKoo:n alasmenoa. Sanoisin kärjistetysti, että tälläisista "ei farmi joukkueista" tämä sarja elää.
 

Fordél

Jäsen
Joku ainakin näyttää antaneen tekohengitystä mikäli Hiltunen totta puhuu tuossa Iltasanomien jutussa:

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1858451

Tekohengitys lienee oikea sana eli se, että ollaan saatu muutaman pelaajan palkat maksettua on tosiaankin vasta tekohengitystä ja paljon on edelleen tehtävää.

Silti ei voi muuta kuin ihmetellä tätä Sportin johdon ammattitaidottomuutta, kun se vuosi toisensa jälkeen ylimitoittaa kulunsa tuloihin nähden. Pitkäjänteisyydestä ei ole tietoakaan vaan kaikki halutaan nyt ja heti. Lopputulos on tässä: riskit realisoituvat. Nämä taloussotkut ovat tottakai valitettavia Sportin fanien kannalta, mutta tässä kärsii myös koko Mestiksen maine. Kovasti puhutaan noususta liigaan ja sitten tulee tällaisia uutisia. Pahoja kolauksia Mestiksen uskottavuudelle ja liigahöpinöille.

Joka tapauksessa jaksamisia sinne Vaasan suuntaan! Näin KooKoo-fanina tietää miltä tuntuu kun oman seuran tulevaisuus on täysin vaakalaudalla.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Vaasassa on kannettu vettä kaivoon jo vuosia. Niin kauan, kun operatiivinen toiminta tuottaa kokoajan miinusta on tilanne kestämätön. Nyt taitaa vielä olla niin, että sitä paikkaavaa extramyyntiä ei ole tekemässä kukaan. Saari muni monessa paikassa, mutta tässä hän oli ilmeisen hyvä.

Ehkä siellä on joku raottanut kukkaroaan ja palkat on saatu maksuun. Olisi härskiyden huippu väittää näin, jos totuus olisi toinen.

Perusongelmat ovat kuitenkin niin suuret, että pelko on persiissä jatkuvasti.
 

KOOKOOBOY

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehkä siellä on joku raottanut kukkaroaan ja palkat on saatu maksuun. Olisi härskiyden huippu väittää näin, jos totuus olisi toinen.

Perusongelmat ovat kuitenkin niin suuret, että pelko on persiissä jatkuvasti.

No lauantaina se nähdään onko palkat maksettu. Jos McGregor pelaa lauantaina niin palkat on maksettu, jos ei pelaa niin palkat on edelleen maksamatta.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Sitä minä vaan ihmettelen, että miksi pitää antaa syttyä tällainen tulipalo ennenkuin reagoidaan. Sitten vastaa aukeaa kukkaron nyörit jossain suunnassa, kun on ensin saatu kunnolla paskaa niskaan. Toki siellä levitellään käsiä ja sanotaan, että ei tässä mitään hätää ollut. Ei tämä Sportin kannalta taida kovin hyvä juttu olla, että virheitä tässä ei kuitenkaan ilmeisesti lähdetty paikkaamaan vaan joku kai rahoitti toimintaa taas riittävästi kuukauden pari eteenpäin. Onko se sitten niin, että Liiga tai konkka. Tamin annetaan hääriä loppuun saakka, enkä todellakaan ihmettele, jos herra Ego huutelee vielä uusia pelaajia ennen tammikuun loppua. Häntähän ei Sportin talous kiinnosta pennin vertaa. Saa nähdä, mitä tämä sirkus vielä tarjoilee tänä vuonna.
 

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sitä minä vaan ihmettelen, että miksi pitää antaa syttyä tällainen tulipalo ennenkuin reagoidaan.

Tässähän se kysymys onkin... Miksi pitää antaa syttyä tulipalo? En minä ainakaan rahatukkojani viitsisi kottikärryllä kantaa nuotioon jatkuvalla syötöllä... Turha siitä on ulkopuolisia tukijoita syyttää siitä, että kukkaron nyörejä availlaan liian myöhään...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Sitten vastaa aukeaa kukkaron nyörit jossain suunnassa, kun on ensin saatu kunnolla paskaa niskaan.
- - -

Se on kai vähän sama kuin tuhlaajapojan paluu; sitten vasta kun viimeinenkin ropo on mennyt ja vouti kolkuttelee kintereillä, anotaan viimeiset almut isältä. Rivien välistä ymmärrettynä: Vacon on aikaistanut tulevia sponsoritukiaan kun on sieltäkin nyt pyydetty (on meinaan pyydelty sieltä sun täältä). Toki on myös asetettu ehtoja, vaan aika näyttää kuinka niiden toteutumisen kanssa käy.

Villinä veikkauksena, etteivät Sport ja Tamminen enää helmikuussa samassa hallissa toljaile.

2010-11 SportVacon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös