Enemmän hiihtoa seuranneet, minkälaisia sijoituksia miesten 15 kilsalta on realistista odottaa suomalaisilta, lähinnä Heikkiseltä? Itse en ole juuri seurannut miesten sivakointia tällä kaudella.
Sanotaanko että Matin kunto on melkoinen kysymysmerkki. Nappi hiihdolla (siis siten että kaikki taivaankappaleetkin on suotuisia) on mahdollista jopa mitali, mutta yhtä lailla mies voi olla joku 36. Itse olen ihan tyytyväinen jos top-10/15:n sijoittuu. Se lienee ihan realistinen tavoiteasettelu. Eli melkoinen kysymysmerkki mies siis on. Jos saataisiin kaksi suomalaista top-15:sta niin olisin kohtuu tyytyväinen ja loput sitten top-25/30:n. Perinteinen on kuitenkin se suomalaisisttain vahvempi matka näissäkin kisoissa.
Naisten kisa meni miten hivenen osasi odottaa (joskin Smigunin noinkin vahva hiihto oli pieni yllätys). Kalla, Björgen, Justina ja Smigun siinäpä niitä ennakolta mitalisteja olikin. Haag oli pienoinen yllätys, mutta kertoo Ruotsin joukkueen kunnosta samalla varsin paljon. Itse en siis suomalaismitalia tästä kisasta odottanut vaikka pientä toivonkipinää Roposen yllätykselle pidinkin. Ritulta siis ihan tasonsamukainen ja hyvä hiihto ja kuudes sija. Toki mitali oli "vain" sen kymmenen sekunnin päässä, mutta kuitenkin sen verran kaukana ja kaipa pikku sairastelukin hivenen vaikutti varsinkin juuri kestävyyspuoleen ja jaksamiseen vaikka toisaalta varmaan myöskin herkisti Ritun kroppaa ihan kivasti (mitä vahva aloituskin puoltaisi)
Saariselta olisin odottanut ehkäpä hivenen vahvempaa hiihtoa, mutta näin tällä kertaa. Mitään huimaa en kuitenkaan vapaalla odottanut sillä Aikun vapaa ailahtelee yhä aivan liikaa jos nyt muutenkaan on sitä maailman kärkeä vapaalla. Top-10 sijoitus olisi ollut hyvällä hiihdolla mahdollinen ja otettavissa, mutta ei tämäkään mikään hirveä rimanalitus ollut. Sarasoja oli hienoinen pettymys. Odotin hivenen parempaa. Lähteenmäeltä en sitten mitään odottanutkaan. Hänen kisansa ovat vasta tulevaisuudessa. Suomalaisittain siis ihan ok kisa, mutta ei vain tässä kisassa riittänyt tämän parempaan.