chelsean mies, varmasti hyvänen aika ymmärrät että on täysin naurettavaa vertailla yksilötasolla pelipaikka pelipaikkaa vasten. Ymmärrän kyllä suunnattoman tarpeesi provota sukkelilla kommenteillasi, annan sinulle siitä tunnustusta, teet sen hyvin. Keskikenttä on keskikenttä ja puolustus on puolustus. Voimme toki lähteä vertaamaan yksilöitä ja tulla siihen lopputulokseen että Real Madrid on maailman paras joukkue. Tuo analyysisi hampurin ja Poolin keskuspuolustuksista on jo sinällään niin naurettava, että en edes viitsi jatkaa siitä. Kaikenlaista sitä ihmiset kirjoittaa. Jos ihan aidosti pyrit äskeisessä vertailemaan kyseisten joukkueiden puolustuksia, se tuskin toteutuu kirjoittamalla rivikaupalla Hampurin pelaajien ominaisuuksista. Johonkin lukijaan se varmasti uppoaa. "Tietääkseni" Liverpoolin puolustuslinja on ihanteellisessa muodossa tosiaan Riise-Hyypiä-Carragher-Finnan, olemme samaa mieltä. Muistan toki aiemmat Hyypiä-lättäyksesi nopeudesta - se kun tosiaan onkin kriteeri jolla keskuspuolustajat laitetaan paremmuusjärjestykseen.
Tämän vuoden puolella Liverpoolin keskikenttä on tähän mennessä keskinäisissä otteluissa kyykyttänyt kahdesti ManUa mennen tullen (mikä ei sinänsä ole minkäänlainen mittari), kertaalleen Arsenalia, kertaalleen Chelseaa. Valitettavasti kahteen Benfica-otteluun osui suvantovaihe, joten emme pääse vertailemaan Liverpoolia mantereen huippuihin keskikentän osalta.
Tiedän kyllä Vicenten kovuuden ja tämän vuoden puolella olen myös päässyt seuraamaan Valencian peliä kaksi kertaa, mikä riittää minulle varsin hyvin nykytilanteen hahmottamiseen. En voi kuin pahoitella, jos mielipiteeni jotenkin loukkaa eaglea. Myös koen hieman merkilliseksi sen, että jos antaa omalle joukkueelle ansaittuja kehuja jostain aiheesta, se tulkitaan heti värillisten lasien syyksi. Voisinhan minä tässä tietysti kehua Peter Crouchia maailman parhaaksi target-pelaajaksi, mutta sellaisia laseja en omaa.
Puolustuksen osalta hyvinkin yksinkertaista on lukea tilastoja.
pieni viilaus edittinä