Liverpool FC

  • 149 515
  • 1 905

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
A-Shaatana. kyllä vieläkin riipii sydämestä tapa millä hävittiin.

Itse olen jo vuosia pitänyt yllä manifestiani näistä "homer"-tuomareista. Tuomareista jotka antaa hipaisusta vapareita kotijoukkueelle "turvallisista" paikoista, koska ei halua joutua yleisön hampaisiin. Tänään saimme nauttia juuri tällaisesta tuomarista.

Kun pelataan Mestarien liigan 16 parhaan joukossa, kentällä on pelkkiä huippujoukkueita täynnä huippupelaajia. Kun tuomari viheltää vapaapotkun 30 metristä, on kyseessä erinomainen tilaisuus rakentaa maalitilanne. Tänään tämä idiootti (kuka lie kyseessä ja mistä lie, ei paljoa kiinnosta) antoi vapareita Benficalle avosylein, missä ikinä punapaita tipahti nurmeen. Toiseen suuntaan samanlaisia sai odottaa kädet ristissä, sen kuitenkaan tapahtumatta.

Benfica teki voittomaalinsa kaikkein löysimmästä vaparista ikinä. Didi Hamann EI IKINÄ rikkonut tätä kreikkalaista, joiden filmaamiseen olen raivoissani turhautunut jo vuosia sitten. En voi ikinä ymmärtää tällaista jalkapalloa, olen aivan raivon vallassa edelleen, tuntikausia ottelun jälkeen.

Nyt pitää sitten latoa pari maalia kotona, tältä jengiltä se ei ole mikään ongelma.

SUURTA SYDÄNTÄ!!!!!
 

Voittaja

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
.

Nyt pitää sitten latoa pari maalia kotona, tältä jengiltä se ei ole mikään ongelma.

Teoriassa se ei ainakaan pitäisi olla ongelma, mutta jostain syystä meillä on kuitenkin ollut viime aikoina törkeitä ongelmia maalinteossa, kuten olet varmasti huomannut. No kyllä itsekin uskon että puristetaan vielä jatkoon, mutta varmasti saa tehdä täyden päivätyön keskikentän sumppua vastaan, unohtamatta lukuisia kuolevia joutsenia joista tulee kaverille vapareita ja aikaa kuluu. Edelleenkin, pitäisi tuomareilla olla enemmän munaa antaa etenkin toistuvista näyttelyistä myös kortteja eikä vain näyttää että ylös siitä. Varoitus varmasti rauhottelisi enemmän kuin pelkkä vaparin antamatta jättäminen, ja tämä koskee kaikkia joukkueita ja sarjoja.

Itse en valitettavasti eilen nähnyt peliä(nyt sitä voi pitää hyvänä asiana), mutta mitä olen paikanpäältä saanut infoa, niin tilanteiden luominen oli eilen ollut luokatonta, piikeillä ei oikeastaan paikan paikkaa. Näennäinen hallinta ei paljon lohduta jos ei saada paikkoja, saatika sitten maaleja.
 

Voittaja

Jäsen
Eilen oli seuran AGM, ja jälleen Morgan pääsi otsikoihin vääristellessään lukemia. On se nyt saatana kumma, että tuon äijän mielestä kaikki on aina päin persettä, mutta silti haluaisi Mooreksi Mooren paikalle. Tajuaisi nyt jo helvetti, että jos Moore jollekin oman osuutensa kauppaa, se tuskin tulee olemaan Morgan ja hyvä niin. Tuollaista mediahuoraa ei Liverpool tarvitse.
 

Voittaja

Jäsen
Tänään tuli helppo voitto huonosti vieraissa pelaavasta Citeehistä. Tai no eihän ne poijjaat juuri jalkapalloa olleet pelaamassa vaan enemmänkin potkimassa Liverpool pelaajia kintuille. Joka tapauksessa tärkeät 3 pistettä lakkarissa ja jälleen pysyi oma maali puhtaana. Tulokkaat Agger ja Kromkamp pelasivat molemmat koko ottelun ja täytyy olla tyytyväinen molempien esityksiin.
 

Immortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen ja Robbien jengit
Pool tarvii uuden hyökkääjän tulevaksi kaudeksi. Tämä alkaa olla jo varma tässä vaiheessa. Morientes on edelleen maailmanluokan pelaaja, mutta en vaan jaksa uskoa hänen enää nousevan liekkeihin Poolissa.

Cisse puolestaan on hyvä vastahyökkäyspelaaja, mutta ei todellakaan riittävän monipuolinen Poolin tarpeisiin.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Immortal kirjoitti:
Pool tarvii uuden hyökkääjän tulevaksi kaudeksi. Tämä alkaa olla jo varma tässä vaiheessa. Morientes on edelleen maailmanluokan pelaaja, mutta en vaan jaksa uskoa hänen enää nousevan liekkeihin Poolissa.

Cisse puolestaan on hyvä vastahyökkäyspelaaja, mutta ei todellakaan riittävän monipuolinen Poolin tarpeisiin.
Olen kanssasi kyllä osin samaa mieltä. Eihän nuo Moron näytöt kovin vahvia ole, mutta pieni osa minusta uskoo edelleen Moron vastaavan huutoon. Eihän Moron pelissä maaleja (ei tosin strikerille mikään pieni puute) lukuunottamatta vikaa ole, taistelee palloista ja luo hyvin tilanteita. Viimeistely tökkii vain pahemman kerran. Voi vain kuvitella sitä henkistä kipsiä Morientesin pään ympärillä. Cissen kohdalla taitaa tilanne olla se, että hän on totaalisen vääräntyylinen pelaaja Rafan systeemiin, eikä pysty nopeudestaan huolimatta pelaamaan rennosti korkealla itseluottamuksella. Ranskassa Cisse haastoi puolustajan lähes poikkeuksetta ja paineli usein helposti ohi. Nykyinen Cisse tuskin uskaltaa lähteä haastamaan ketään.

Ensi kautta ajatellen Crouch ja God ovat erittäin varmasti kuvassa mukana. Toinen - ellei jopa sopivien tarjousten myötä molemmat - kaksikosta Cisse/Moro lihoiksi sitten ostoksille. Tilannetta tosin hämmentää vielä lainalla olevat FloPo ja Mellor. Omista ressuista ja akatemiasta ei näyttäisi juuri nyt löytyvän mitat täyttävää sentterijunioria, jonka voisi nostaa ykkkösjoukkueeseen. Tämän hetkisten esitysten perusteella Mellorista luopuisin ennemmin ja pitäisin FloPon. Mutta kenet sitten hankitaan..? On siinä Rafalla miettimistä...

Toppariosaston vahvistumisen myötä hyökkääjien ohella se oikean laiturin paikka on myös vailla täydennystä. Sinne on tosin reserveissä tarjolla parikin vaihtoehtoa, ehkäpä jo ensi kaudeksi. Paul Anderson ja Adam Hammill tulee lähinnä mieleen. Varsinkin 17-v. Anderon vaikuttaa kerrassaan lupaavalta pelimieheltä. Oikeaan laittaan ei siis välttämättä tarvitse ostaa ketään..

Mediassa Rafalle on arvioitu noin £10M siirtobudjettia + Dudekin ja Moron/Cissen myyntitulo. Tuolla summalla siis sen 25 maalia kaudessa iskevän hyökkääjän pitäisi siis irrota. Ellei se tullut jo ilmaiseksi Citystä...

Poolin tulevaisuuden osalta tullaan varmasti näkemään hiljaisempia vuosia siirtomarkkinoilla, jos uuden stadionin rakentaminen alkaa lähivuosina. Toisaalta joukkueen hyvä ikärakenne tämän toivottavasti mahdollistaa. Mutta kaiken kaikkiaan Liverpool FC:n tulevaisuuden osalta edessä on todella merkittävät ajat ja isoja päätöksiä on edessä. Onneksi kentällä suunta on eteenpäin.

Voittaja kirjoitti:
Tänään tuli helppo voitto huonosti vieraissa pelaavasta Citeehistä. Tai no eihän ne poijjaat juuri jalkapalloa olleet pelaamassa vaan enemmänkin potkimassa Liverpool pelaajia kintuille. Joka tapauksessa tärkeät 3 pistettä lakkarissa ja jälleen pysyi oma maali puhtaana. Tulokkaat Agger ja Kromkamp pelasivat molemmat koko ottelun ja täytyy olla tyytyväinen molempien esityksiin.
Sen mitä tuosta koosteesta näin, niin eipä Cityllä tosiaan juuri paikkoja ollut. Crouch oli jälleen lähellä tehdä parikin kassia. Matsin voisi oikeastaan typistää kahteen sanaan: kolme pistettä.
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Toppariosaston vahvistumisen myötä hyökkääjien ohella se oikean laiturin paikka on myös vailla täydennystä. Sinne on tosin reserveissä tarjolla parikin vaihtoehtoa, ehkäpä jo ensi kaudeksi. Paul Anderson ja Adam Hammill tulee lähinnä mieleen. Varsinkin 17-v. Anderon vaikuttaa kerrassaan lupaavalta pelimieheltä. Oikeaan laittaan ei siis välttämättä tarvitse ostaa ketään..

Tota öö...kyllä sinne oikeeseen laitaan on PAKKO joku valmis pelimies saada. En oikeen usko ihmejunnun tuovan tähän ratkaisua. Valencia-Getafe matsin selostaja spekuloi Valencian David Villaa ratkaisuksi Puulin oikeaan laitaan. Joku sinne nyt on vaan pakko saada.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ruma lapsi kirjoitti:
Tota öö...kyllä sinne oikeeseen laitaan on PAKKO joku valmis pelimies saada. En oikeen usko ihmejunnun tuovan tähän ratkaisua. Valencia-Getafe matsin selostaja spekuloi Valencian David Villaa ratkaisuksi Puulin oikeaan laitaan. Joku sinne nyt on vaan pakko saada.
Onhan tuota David Villaa spekuloitu muuallakin. Villa on kuitenkin käsittääkseni melkoisen puhdas hyökkääjä ja jos Villa Pooliin kesällä siirtyisi, niin ennekaikkea hyökkäjäksi; ei oikeaan laitaan. Eipä silti, mielelläni Villan Liverpooliin ottaisin!!! Pannaan Cisse/Moro vaihdossa toiseen suuntaan niin saadaan siirtosummaa inhimillisemmäksi. Huonompi juttu tässä on se, että jos Villa onnistuu kesällä hyvin Espanjan paidassa MM-kisoissa, niin hänen arvo nousee taivaisiin ja silloin tämä siirto on käytännössä mahdoton kuvio. Ennen kisoja kun miehen pääsisi nappaamaan...

Sitten oikeaan laitaan... Olen nähnyt tämän Andersonin otteita parissakin koosteessa (kooste nyt on aina vain lyhyt pläjäys huippuhetkiä, muuta jostainhan se kiistatta kertoo, että näissä koosteissa Anderson on lähes koko ajan esillä) ja on todella lupaava pelimies!!! Hän on molempijalkainen, nopeutta ja tekniikkaa riittää jo liigaan asti, voimapuolella ollaan vielä jäljessä, mutta ehtiihän tässä kevään ja kesän sitäkin puolta parsia kuosiin. En tosiaan sano, että Anderson olisi vastaus jo ensi kaudelle, mutta taatusti sitä seuraaville kehityksen näin jatkuessa. Siinä on siis Rafalla vaikea paikka päättää, ostaako jostain "valmiin" pelimiehen tälle paikalle, ja täten mahdollisesti hidastaa myös Andersonin kypsymistä oikealle laidalle vaiko antaa nuorukaiselle mahdollisuus jo ensi kaudella... Ja eihän se Anderson yksin siellä laidalla viilettäisi, Finnan nousee paljon ja Gerrardhan on jokapuolella.

Mutta ei maailmanluokan laiturin hankinta silti minua suinkaan haittaisi tai suututtaisi!! Kunhan se ei ole vain paniikkiostos, niistä harvoin on mitään maireaa kerrottavaa tuleville sukupolville.
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Mun mielestä nyt Liverpoolin ykkösmiehistö vaan vaatii valmiin pelimiehen. Ei se ole mikään junnun harjoittelupaikka. Nouseehan SF ja SG ja on siellä Cissekin jostain syystä hölkännyt mutta kun homma nyt ei solju toivotulla tavalla. Kromkamppi siellä tais viilettää Shittyä vastaan.Tietenkin jokainen ostos voi flopata mutta luotan kuitenkin sokeasti Rafaan. Hyväksi todettua ukkoa kehiin vaan ensi kaudeksi. En oo Andersonia toimissa nähnyt mutta highlight-koosteisiin nyt en luota pätkääkään.
Hämmästyttävää kuitenkin että oikean laiturin pitkäaikaisesta puuttumisesta huolimatta suurin ongelma on itseluottamuksen puutteesta kärsivät kärkipelaajat ja olematon viimeistelytaito.
Jotenkin mulla on vielä luottoa Moron tulemiseen. Cisse nyt ei noilla jämäminuuteillaan tuu kuin vihaseksi. Cisselle pari starttia ja jos ei verkot heilu niin kesällä pihalle? Vain Rafa tietää. Ja Uusis.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse seurasin Andersonia tässä taannoin aika tarkkaan puoliajan verran nuorten FA Youth Cupin puolivälieräpelissä Carlislea vastaan. Ainakin omanikäisiään vie ihan miten haluaa ja potentiaali on suorastaan häikäisevä. Ei ihme että tästä kaverista käytiin kovaa kilpailua. Theo Walcottia en ole koskaan nähnyt, mutta sanoisin että on meidän kannalta ihan hyvä tuoda pikkurahalla huolella scoutattuja kundeja, kuin maksaa miljoonia junnutähdistä. 16-17-vuotiaana on mahdotonta tietää, mikä on tilanne 23-26-ikäisenä kun ollaan ihanteellisessa peli-iässä.

Kannattaa muuten pitää mielessä nuorista myös Adam Hamill, todella taitava keskikenttäpelaaja ja tuo mieleen erään Steven Gerrardin. Ihan mielenkiintoista on myös seurata kärkimies Craig Linfieldin kehittymistä, hän latasi hattutempun tässä 6-0-voittoon päättyneessä pelissä, kyseessä on puhdas viimeistelijä tyyliin Neil Mellor. Teki ainoan maalin myös nuorten voitossa Manua vastaan.

Oikealle laidalle ihan kuka vaan, kunhan nyt joku tulee. Itse pidän kaikkein tärkeimpänä kärkiosastoa, ja erityisesti se "toinen" kärkimies. Minun mielestäni (nyt kun ajattelee ihan järkevästi) Owenin voisi poimia takaisin N'castlesta. Tulisi pomminvarmasti, olisi varma 15-20 maalin valioliigapommittaja, eikä mitenkään erityisen kallis. Mutta se TOINEN, tukeva kärki...

Jermain Defoe, please. Älä Jol peluuta, luota Midoon ja Keaneen...toivon toivon.

Edit: Kaikkea sitä tulee kirjoitettua, anteeksi hetkellinen hairahdukseni. Michael pysyköön luoteen jättiläisissä, toivotan hänelle onnea pokaalijahtiin, minkä perässä hän maailmalle lähti.
 
Viimeksi muokattu:

Voittaja

Jäsen
Kuvernööri kirjoitti:
Oikealle laidalle ihan kuka vaan, kunhan nyt joku tulee. Itse pidän kaikkein tärkeimpänä kärkiosastoa, ja erityisesti se "toinen" kärkimies. Minun mielestäni (nyt kun ajattelee ihan järkevästi) Owenin voisi poimia takaisin N'castlesta. Tulisi pomminvarmasti, olisi varma 15-20 maalin valioliigapommittaja, eikä mitenkään erityisen kallis. Mutta se TOINEN, tukeva kärki...

Jermain Defoe, please. Älä Jol peluuta, luota Midoon ja Keaneen...toivon toivon.

Edit: Kaikkea sitä tulee kirjoitettua, anteeksi hetkellinen hairahdukseni. Michael pysyköön luoteen jättiläisissä, toivotan hänelle onnea pokaalijahtiin, minkä perässä hän maailmalle lähti.

Luoteen jättiläisissä? Nyt meni jommalla kummalla meistä ilmansuunnat aika pahasti sekaisin. Mutta mutta, ei me mitään Owenia tarvita. Tai no maalintekijä tarvitaan, mutta mielummin sellainen joka A) haluaa pelata nimenomaan meillä ja B) on terveenä yli puolet kaudesta. Defoe, kyllä kelpaa.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinainen fiasko tänään, ei nähtävästi pidä luottaa näihin kärkiin tippaakaan.

Pitkään olen morolleja Cisselle antanut luottoa, mutta aikansa kutakin. Uudet tuulet ensikaudella. Palaan tulevaisuuteen kuin Michael J. Fox konsanaan, ja kerron uusista tuulista lisää hieman levättyäni.

Tärkeintä on kuitenkin se, että on olemassa Liverpool Football Club!
 

Thumb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Edmonton Oilers, Liverpool
Eurooppaa ei sitten tänä keväänä valloiteta. Nyt voi yrittää keskittyä Valioliigan toisen sijan saavuttamiseen. Eilisen maalikoosteen perusteella Warnock&Traore-kaksikko oli hieman väärässä paikassa kentällä ja Carrallakin pallo pomppi minne sattuu. Mutta ei nyt oikein puolustuspään virheitä jaksa murehtia kun hyökkäys vaikuttaa jälleen nallipyssyosastolta. Olen Kuvernöörin kannalla siinä että Moro ja Cisse vaihtoon. Takkiinhan siinä tulee taloudellisesti ja rankasti, mutta ei voi mitään. Sanokaa minun sanoneen, mutta jos Cisse palaa Ranskaan niin hän siellä taas kilpailee sarjan maalikuninkuudesta. Moron paluusta huipulle en ole enää niin varma.

Perhana, ei tässä vaiheessa kautta pitäisi vielä joutua spekuloimaan seuraavan kauden vahvistuksista, mutta siltä tämä taas vähän vaikuttaa.


YNWA
 

Voittaja

Jäsen
Kyllähän tämä syö miestä rotan lailla, mutta minkäs teet. Ei silti, viime pelien perusteella tuo eilen tehty 0 hyväksyttyä maalia ei ole mikään yllätys, toivottavasti kesän aikana jostain saadaan taiottua kunnollinen oikea laituri sekä vähintään yksi maaleja sylkevä piikki. No nyt sitten FA Cup ja liigassa toinen tila, vielä on jotain tavoittelemisen arvoista jäljellä, tosin kumpikaan noista ei tule nykyisellä viimeistelyllä onnistumaan.

Life sucks and then you die
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ihmettelen jos Pool-fanit tosissaan kuvittelivat uudistavansa mestaruuden. Samanlainen "kerran 20/30-vuodessa" temppu kuin ManU'n voitto. Joskus vähän pomppii ja tähdet suosii. Itse olisin ennemmin nauttinut siitä kunnolla ja ollut rakentelematta liikaa pilvilinnoja.
 

Voittaja

Jäsen
eagle kirjoitti:
Ihmettelen jos Pool-fanit tosissaan kuvittelivat uudistavansa mestaruuden. Samanlainen "kerran 20/30-vuodessa" temppu kuin ManU'n voitto. Joskus vähän pomppii ja tähdet suosii. Itse olisin ennemmin nauttinut siitä kunnolla ja ollut rakentelematta liikaa pilvilinnoja.

Totta helvetissä odotin meidän voittavan sen uudelleen. Mitä järkeä on mennä mihinkään kilpailuun sillä asenteella että katotaan mitä tulee? Kyllä itse ainakin odotan ja uskon että voitetaan kaikki kilpailut mihin osallistutaan. Mutta sen verran tietenkin pitää rehellinen olla, ettei nykyisen kaltaisella viimeistelyllä tämän pitemmälle kuulukkaan, paskaa mikä paskaa.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hämmentävä kommentti. Itse ainakin pidin täysin realistisena mahdollisuutena uusia EC-voitto. Onko ainuttakaan järkevää syytä, miksi ei olisi pitänyt uskoa? Liverpool on kaatunut tällä kaudella tasan yhteen pelin osa-alueeseen, maalintekoon. Ei puolustuspeliin, ei hyökkäyspeliin, ei tilanteiden luomiseen, vaan maalintekoon. Joukkue on selvästi parempi kuin viimekeväinen EC-ryhmä.

Kerran 20-30 vuodessa? No tällä periaatteella EC-voittoja ovat lunastaneet kaikki muut seurat Liverpoolia, Milania, Juventusta ja Real Madridia lukuunottamatta.

Olen vahvasti sitä mieltä, että puolustuksen ja keskikentän osalta maailmasta löytyy 4 joukkuetta (Barca, Milan, Juve, Chelsea), jotka pystyvät kilpailemaan Liverpoolin kanssa. Tämä siitä huolimatta, että vieläkään meillä ei ole mitat täyttävää oikeaa laituria.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin, tämän kauden osalta voidaan keskittyä pelkästään FA-cupin voittamiseen, kun CL-paikan suhteen ei tarvitse stressata yhtään. Hienoa, että FA cup saa myös oman mausteensa, kun kaksi suurta taistelevat loppukauden ensisijaisesti vain FA-cupista. Mutta kai tästä jo hiljalleen on siirrettävä katseita tulevaisuuteen.

Maalivahtiosasto on kunnossa, siitä ei luonnollisesti tarvitse muuta sanoa. Reina on ykkönen toivottavasti seuraavat 10 vuotta. Kakkosella ei mitään merkitystä.

Puolustus. Ensi kaudeksi ei tule suuria muutoksia, eikä ole tarvettakaan. Riise ja Finnan pystyvät hoitamaan laitapakin tehtävät erittäin hyvin. Kronkamp on kova ja nuori kilpailija Finnanille, ainakin vakuuttanut minut otteillaan. Potentiaalia jopa Finnanin syrjäyttämiseen. Vasemmalle toivoisin tasavertaista kilpailijaa Riiselle, jonka otteet edelleen ailahtelevat sen verran, että Warnock-Traore-tyyppiset "kilpailijat" eivät tosiaankaan tuo liikaa turvallisuuden tunnetta. Keskusta on kunnossa, Carragher johtaa alakertaa rinnallaan Sami, takana puuskuttavat loistavat nuoret Agger ja Palletta.

Keskikenttä. Jos oikea laituri löytyy, on keskikenttä maailman eliittiä. Vasemmalla Kewell/Gonzales (joka vihdoin saapuu), keskustassa parivaljakko Gerrard-Alonso, sen lisäksi Sissoko, Hamann sekä Palletta, joka pystyy pelaamaan myös holding roolissa. Oikea laita on se suuri kysymysmerkki, sinne olisi hyvä saada jopa kaksi miestä. Garcia voi jatkaa rotaatiopelaajana.

Hyökkäys tarvitsee kaksi uutta miestä, viimeistelijän ja waynerooneyn. Vaihtopelaajat löytyvät jo omasta takaa, Crouch ja Fowler. Rahaa tehdään ulostamalla Cisse ja Morientes, joista toivottavasti saadaan reilut 10, lähemmäs 15 miljoonaa yhteensä. Middlesbroughista irtoaisi varmasti Yakubu, joka hamuaa isompiin maisemiin. Myös Defoe on hankittavissa Tottenhamista. Muita mahdollisuuksien rajoissa olevia olisi myös Fernando Torres, Dirk Kuyt, David Villa, Riki...lista on pitkä. Kaksi kärkeä tarvitaan ja toivottavasti Rafa löytää ne oikeat pelaajat (ja saa rahat niihin). Itse näkisin mieluusti Yakubun punaisissa (kuka saivartelija tarttuu?). Sopivaan hintaan Jermaine Defoe.

Kausi on vielä kesken mutta se on jokatapauksessa ollut jättiharppaus kohti suuruutta. On hauska lukea muiden leirien vähätteleviä kommentteja. Jokaisen pitäisi nähdä kuinka lähellä tämä joukkue on mestaruuksia, jopa dynastiaa. Ikärakenne on loistava. Avainpelaajat ovat (tai lähestyvät) parhaassa iässä. Menestyksen kannalta tärkeä puolustuspelaaminen on jo nyt maailman eliittiä. Puolustus, keskikenttä on huippuluokkaa. Enää on ratkaistava hyökkäysongelma.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Voittaja kirjoitti:
Totta helvetissä odotin meidän voittavan sen uudelleen. Mitä järkeä on mennä mihinkään kilpailuun sillä asenteella että katotaan mitä tulee? Kyllä itse ainakin odotan ja uskon että voitetaan kaikki kilpailut mihin osallistutaan. Mutta sen verran tietenkin pitää rehellinen olla, ettei nykyisen kaltaisella viimeistelyllä tämän pitemmälle kuulukkaan, paskaa mikä paskaa.

Tottakai sitä pitää pelaajian uskoa itseensä, samoin toivoa parasta ja kannustaa, mutta pitää olla realistinen. Liverpool ei millään osalueella ole maailman/euroopan kärkeä. Ainoa missä se jotenkin pärjää on keskikentän keskusta. Ja siinäkin menee moni vielä edelle. Noh maalivahti(ykkönen) on ihan pätevä kyllä myös, muttei hänkään läheskään maalman huippua.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kuvernööri kirjoitti:
Olen vahvasti sitä mieltä, että puolustuksen ja keskikentän osalta maailmasta löytyy 4 joukkuetta (Barca, Milan, Juve, Chelsea), jotka pystyvät kilpailemaan Liverpoolin kanssa. Tämä siitä huolimatta, että vieläkään meillä ei ole mitat täyttävää oikeaa laituria.

Suosittelen joskus tarkastelemaan seuroja objektiivisesti. Esim. Valencia pesee keskikentän&puolustuksen osalta Liverpoolia mennen tullen ja vielä kerran. HSV pesee puolustuksen osalta myös toisena esimerkkinä, keskikenttä on hiinä ja hiinä. Nämä nyt parina nopeana esimerkkinä.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Kuvernööri kirjoitti:
Tärkeintä on kuitenkin se, että on olemassa Liverpool Football Club!
Näin on. Tämä seura ei tähän kaadu eikä fanius tähän lopu. You'll Never Walk Alone!!!

eagle kirjoitti:
Suosittelen joskus tarkastelemaan seuroja objektiivisesti.
...
Tottakai sitä pitää pelaajian uskoa itseensä, samoin toivoa parasta ja kannustaa, mutta pitää olla realistinen. Liverpool ei millään osalueella ole maailman/euroopan kärkeä. Ainoa missä se jotenkin pärjää on keskikentän keskusta. Ja siinäkin menee moni vielä edelle. Noh maalivahti(ykkönen) on ihan pätevä kyllä myös, muttei hänkään läheskään maalman huippua.
...
Ihmettelen jos Pool-fanit tosissaan kuvittelivat uudistavansa mestaruuden. Samanlainen "kerran 20/30-vuodessa" temppu kuin ManU'n voitto. Joskus vähän pomppii ja tähdet suosii. Itse olisin ennemmin nauttinut siitä kunnolla ja ollut rakentelematta liikaa pilvilinnoja.
Tätä peräänkuuluttamaasi objektiivisuutta saa etsiä omista viesteistäsi kyllä kissojen ja koirien kanssa. Liverpoolia kohtaan ei osaltasi ole riittänyt mitään muuta kuin erittäin negatiivista vuodatusta (ja eipä niitä positiivisia kirjoituksia taida osaltasi olla kyllä juuri mitään muutakaan kohtaan..), joka tuskin on vain pelkän objektiivisen tarkastelun tulosta, ilman minkäänlaista vihaa/katkeruutta Liverpoolia kohtaan..? Omalta osaltani olen kritisoinut Rafaa/pelaajia niissä asioissa, joissa olen sitä nähnyt tarpeelliseksi. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että tämän hetken Liverpool pelaa paremmin kuin 15 vuoteen ja voitti Rafan komennossa (tätä kautta huonommalla joukkueella) viime vuonna sen suurimman eurooppalaisen pokaalin. Ainakin minulla tuosta yksinkertaisesti on vain todella vaikeaa hakea mitään isompaa aihetta kritiikkiin. Lähinnä tulee mieleen tämä oikean laidan ongelma, joka jäi sittenkin ratkaisematta tämän kauden osalta. Hyökkääjien maalinteko-ongelmat tuskin ovat suoranaisesti Rafan vika (peli pyörii paremmin kuin pitkiin aikoihin ja paikkoja tulee joka ottelussa), joskin ei niitä keinoja kipsin murtamiseen ole kauheasti esillä. Paperillahan tuolla hyökkäyskvartetilla pitäisi laittaa verkot laulamaan, mutta tuskinpa Rafaa voi syyttää ennustuskyvyn puuttumisesta (eli ettei nähnyt tätä Cissen ja Moron tehottomuutta jo vuosi sitten).

Ja näistä Liverpoolin osa-alueista verrattuna muihin voisi todeta sen verran, että arviossasi on kyllä totuutta mukana. Huomioon tulee kuitenkin ottaa se, että Liverpoolin pelissä (varsinkin viime vuonna Champion Leaguessa) kokonaisuus on enemmän kuin vain osien yhteenlaskettu summa. Ja tämä kokonaisuus asettuu mielestäni vielä oikeaan suhteeseen, kun huomioidaan hyökkääjistön epäonnistumisen vähentävän suuren osan kokonaisuudesta. Eli siis toisin sanottuna maalivahti-, puolustus- ja keskikenttäpeli on (tilastojenkin valossa) kuosissa. Hyökkäys on se, mikä pettää; ja pettääkin sitten todella rankasti. Eli siis mitä yritän tässä sanoa on se, että jalkapallo on joukkuepeli, eikä yksilölaji. Arsenal antoi tästä loistavan esimerkin kukistamalla suuren ja mahtavan Realin. Samanlaiseen joukkuepelaamiseen Liverpoolinkin menestys viime vuonna perustui. Ja tulee perustumaan tulevaisuudessakin.

Ja tuo viimeisin tekstintuotoksesi on itsessään jo niin huvittava, ettei se edes ansaitsisi kommentointia, mutta menkööt nyt... "KERRAN 20/30-VUODESSA TEMPPU"... Buhahaaaaa. Laitetaan tämä nyt siihen tietämättömyyden piikkiin, niin ei tarvitse sinullakaan hävetä niin kovasti... (vinkkinä vain: tarkistapa sitä jalkapallohistoriaa pikkuisen tarkemmin ennen tuollaisia sammakoita).
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eagle kirjoitti:
Suosittelen joskus tarkastelemaan seuroja objektiivisesti. Esim. Valencia pesee keskikentän&puolustuksen osalta Liverpoolia mennen tullen ja vielä kerran. HSV pesee puolustuksen osalta myös toisena esimerkkinä, keskikenttä on hiinä ja hiinä. Nämä nyt parina nopeana esimerkkinä.

Tiputteletko faktoja? No jos kerran sanot niin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Liverpooligan kirjoitti:
Näin on. Tämä seura ei tähän kaadu eikä fanius tähän lopu. You'll Never Walk Alone!!!


Tätä peräänkuuluttamaasi objektiivisuutta saa etsiä omista viesteistäsi kyllä kissojen ja koirien kanssa. Liverpoolia kohtaan ei osaltasi ole riittänyt mitään muuta kuin erittäin negatiivista vuodatusta (ja eipä niitä positiivisia kirjoituksia taida osaltasi olla kyllä juuri mitään muutakaan kohtaan..), joka tuskin on vain pelkän objektiivisen tarkastelun tulosta, ilman minkäänlaista vihaa/katkeruutta Liverpoolia kohtaan..? Omalta osaltani olen kritisoinut Rafaa/pelaajia niissä asioissa, joissa olen sitä nähnyt tarpeelliseksi. Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että tämän hetken Liverpool pelaa paremmin kuin 15 vuoteen ja voitti Rafan komennossa (tätä kautta huonommalla joukkueella) viime vuonna sen suurimman eurooppalaisen pokaalin. Ainakin minulla tuosta yksinkertaisesti on vain todella vaikeaa hakea mitään isompaa aihetta kritiikkiin. Lähinnä tulee mieleen tämä oikean laidan ongelma, joka jäi sittenkin ratkaisematta tämän kauden osalta. Hyökkääjien maalinteko-ongelmat tuskin ovat suoranaisesti Rafan vika (peli pyörii paremmin kuin pitkiin aikoihin ja paikkoja tulee joka ottelussa), joskin ei niitä keinoja kipsin murtamiseen ole kauheasti esillä. Paperillahan tuolla hyökkäyskvartetilla pitäisi laittaa verkot laulamaan, mutta tuskinpa Rafaa voi syyttää ennustuskyvyn puuttumisesta (eli ettei nähnyt tätä Cissen ja Moron tehottomuutta jo vuosi sitten).

Ja näistä Liverpoolin osa-alueista verrattuna muihin voisi todeta sen verran, että arviossasi on kyllä totuutta mukana. Huomioon tulee kuitenkin ottaa se, että Liverpoolin pelissä (varsinkin viime vuonna Champion Leaguessa) kokonaisuus on enemmän kuin vain osien yhteenlaskettu summa. Ja tämä kokonaisuus asettuu mielestäni vielä oikeaan suhteeseen, kun huomioidaan hyökkääjistön epäonnistumisen vähentävän suuren osan kokonaisuudesta. Eli siis toisin sanottuna maalivahti-, puolustus- ja keskikenttäpeli on (tilastojenkin valossa) kuosissa. Hyökkäys on se, mikä pettää; ja pettääkin sitten todella rankasti. Eli siis mitä yritän tässä sanoa on se, että jalkapallo on joukkuepeli, eikä yksilölaji. Arsenal antoi tästä loistavan esimerkin kukistamalla suuren ja mahtavan Realin. Samanlaiseen joukkuepelaamiseen Liverpoolinkin menestys viime vuonna perustui. Ja tulee perustumaan tulevaisuudessakin.

Ja tuo viimeisin tekstintuotoksesi on itsessään jo niin huvittava, ettei se edes ansaitsisi kommentointia, mutta menkööt nyt... "KERRAN 20/30-VUODESSA TEMPPU"... Buhahaaaaa. Laitetaan tämä nyt siihen tietämättömyyden piikkiin, niin ei tarvitse sinullakaan hävetä niin kovasti... (vinkkinä vain: tarkistapa sitä jalkapallohistoriaa pikkuisen tarkemmin ennen tuollaisia sammakoita).

Ei minulla ole Liverpoolia vastaan kuin se seikka että parin kauden takainen Pooli oli tylsintä fudista mitä olen aikoihin katsonut. Tämän lisäksi se itseäni ärsyttää FUDISfanina, että samaa seuraa joutuu katselemaan niin paljon yhden suomalaisen takia. Itse kun en ole läheskään niin pelaaja/seura sidonnainen, ettenkö kaipaisi vaihtelua lähetyksiin, varsinkin kun puhutaan CL'stä, missä huippuseuroja&pelaajia on vaikka kuinka paljon. Ei silloin tahdo katsella samaa seuraa joka toinen viikko. Noh varmaan sen seuran fanit tahtovat.

Ja kyllä minä Liverpoolin historian tiedän, ihan siinä missä muidenkin eurooppalaisten seurojen. Mestaruuksia on 5 ja niistä neljä ajoittuvat samaan ryppääseen, ja edellisetähän oli jo yli 20-vuotta(84). Ja seuraavaan tulee näillä näkyminen kestämään taas 20-vuotta. Vaikka tilanteethan muuttuvat toki nopeasti.

Niin ja se nyt on mitä selvin asia että seura on muuta kuin pelaajat tai yksittäiset ryhmitykset, kun puhutaan koko joukkueen pelistä. Mutta väite oli että puhutaan tietyistä osista joukkuetta, niin vastasin siihen noin nopeasti tiputtelemalla muutama kovinkin helppoa seuraa jotka pesevät noilla osa-alueilla Liverpoolin. Kun väite eli että Pooli olisi puolustuksensa&keskikentän osalta jotain top-5 maailmassa, mitä se ei todellakaan ole.

Viimeiseen liittyen myös positiivista tekstiä löytyy, kun sitä pitää löytyä. Tässä voisi vaikka viitata omaan tekstiini Barcan liikkumisesta joukkueena prässätessä ylhäältä lähes järjestään ja melkein koko ottelun. Tästä toisessa ketjussa lisää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös