Liverpool FC 2023–2024

  • 56 859
  • 491

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Sellainen pommi sitten sieltä. Klopp lähtee Liverpoolista tämän kauden jälkeen. Jürgen Klopp announces decision to step down as Liverpool manager at end of season - Liverpool FC
Tämä oli kyllä valtava shokki varmasti jokaiselle kannattajalle. Oma suosikkini koskaan kaikki managerit mukaan lukien. Varsinkin nyt yllätti, kun tuntui 2.0 Liverpool olevan kuosissa ja aikataulua jopa edellä.

Pukkaakohan Alonsoa valmentajaksi? Taisi jokin klausuuli olla, että voi purkaa sopimuksen ja siirtyä Liverpooliin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Capitals, Liverpool, Real Madrid
Hattu päästä seurahistorian (kenties) suurimmalle managerille ja yhdelle suurimmista persoonista. Kloppin aikana Liverpool on ollut ajoittain maailman paras joukkue, ajoittain hämmentävän huono joukkue, ja aina äärimmäisen mielenkiintoinen joukkue. Onhan tuota Kloppon auraa ollut uskomattoman hienoa seurata.

Täytyy rehellisyyden nimissä sanoa, että Liverpoolin peliesitysten ja Kloppin kehonkielen perusteella viitteitä loppuunpalamisesta saatiin jo pari vuotta takaperin, minkä takia olin itse jopa yllättynyt, kun jatkosopimus rustattiin. Ja joko olin täysin väärässä, tai sitten Klopp kaivoi jostain uskomattomalla mentaalisella energialla uusia voimavaroja, mutta tällä hetkellä meno näyttää siltä, että saksalainen saa päättää aikakautensa Liverpoolissa ainakin yhteen pokaaliin. Vaikka sitten olisi vain joku liigacup.

Eiköhän Klopp tehnyt tämän päätöksen siirtyäkseen Saksan maajoukkueen peräsimeen. Siitä on huhuttu niin kauan, että on vaikea uskoa savuun ilman tulta, kun pesti sopivasti ensi kesänä vapautuu. On myös aika paljon vähäintensiivisempi työ kuin seurajoukkueen valmentaminen, mikä varmasti painaa vaakakupissa.

Iso kiitos Kloppille näistä vuosista! Nyt odotamme Xabia saapuvaksi, mutta hyväksyn myös Nagelsmannin suorassa vaihtokaupassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei tää mulle mikään shokki ole. Kloppo toi ainakin yhden mestaruuden ja on tehnyt muutenkin hyvää duunia. Jos on akku loppu, mitä sitä kiertelemään. Ei se ainakaan mulle mitään velkaa ole mistään. Kiitos ja... no kiitos. Once a Red, always a Red.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ai niin, unohdin kehua Kloppon persoonaa. Ei tollasta pysty feikkaamaan. Jos mun pitäis tehdä top3-lista julkkiksista, joiden kanssa lähtisin kaljalle, Kloppo olisi ihan varmasti listalla. Ja mä tarjoaisin koko illan.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ei tää mulle mikään shokki ole. Kloppo toi ainakin yhden mestaruuden ja on tehnyt muutenkin hyvää duunia. Jos on akku loppu, mitä sitä kiertelemään. Ei se ainakaan mulle mitään velkaa ole mistään. Kiitos ja... no kiitos. Once a Red, always a Red.
Siis kaikkea hyvää Kloppille nyt ja aina. Mies tulee aina olemaan omissa romanttisissa urheilumuistoissa ja haikea on fiilis. Se tekee tästä sen shokin. Melkein sama fiilis kuin vaimo uskottelisi kaiken menevän hyvin ja sitten yhtäkkiä sanoisi lähtevänsä lataamaan ukkoja muualle. Uskon Kloppin tietävän tälläkin kertaa mikä on paras ratkaisu Poolille. Jos on akku loppumaisillaan, niin ei sitä kukaan muu paremmin tiedä kuin mies itse.

Ja lopuksi mikä olisikaan parempi tapa kuin lopettaa ura Poolissa mestaruuksiin!

Ps. Tai kävi miten kävi, niin en varmasti jäähyväismatsista selviä ilman kyyneliä.

Ps2. Piti kirjoittaa vaimon kohdalle, että menee lataamaan akkuja muualle eikä ukkoja. Alitajunta toimii faktan tarkastajana.
 

Reds72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Kiitokset kaikesta Jurgenille. Välillä maailman paras, viihdyttävin, nopein, turhauttavin, mutta ei koskaan tylsin joukkue. Vuosien alakulon ja melkein onnistumisten jälkeen saatiin räjähtänyt saksalainen ukko, joka hukkaa rillinsä alvariinsa, vei seuran Valioliigan ja Mestareiden liigan voittoon, toi valtavasti hetkiä ja elämyksiä.
Valmentaja, joka laittoi aina kaiken sekaan, läikkyi ja ylireagoi, välitti ja valmensi.
Ihme, että jaksoit näinkin kauan.
Vielen danke.
YNWA.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kun sain nitron kielen alle, ja pahin järkytys alkoi sen ohella sulamaan, niin... silti koville ottaa. Hienoa tietenkin, että ihminen tietää milloin on tarpeeksi. Kaikkea hyvää Kloppolle. Kyllä tässä kuitenkin dynastia fantasiani järkkyvät.

Seuran toimistolla on varmaan melko kiireiset ajat. On taas semmoiset saappaat, että on siinä hakeminen sitä Tuhkimoa, jolle ne sopivat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Melkein sama fiilis kuin vaimo uskottelisi kaiken menevän hyvin ja sitten yhtäkkiä sanoisi lähtevänsä lataamaan ukkoja muualle.
Höpsis. Fiilis on se, kun valkolakin kirjoittanut lapsi yhtäkkiä ilmoittaa, että muuttaa pois kotoa. Kellekään yllätys, mutta olishan se voinut vielä muutaman vuoden tuossa notkua.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Kiitosten aika on vasta kauden jälkeen. Kloppin työ on edelleen muutaman kuukauden vailla valmista ja sitten vasta nähdään lopulliset tuloksetkin.

Silti, jos ei vääjäämätön nyt v***ta, niin harmittahaan se vähän…
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mielenkiintoista nähdä, miten pelaajarungon kokeneemmat kaverit suhtautuvat jatkoon tämän uutisen myötä. Klopp on Liverpool-ajaltaan mielestäni Valioliigan paras valmentaja, joten tyhjiö tulee olemaan sen mukainen, ja se tarkoittaa väkisinkin jonkin kestoista uutta rakentamista. Jäävätkö Salah, Robertson, Alisson ym. seuraavaan projektiin, vai tähyilevätkö vielä sitä "viimeistä isoa sopimusta" jossain toisessa seurassa?
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Mielenkiintoista nähdä, miten pelaajarungon kokeneemmat kaverit suhtautuvat jatkoon tämän uutisen myötä. Klopp on Liverpool-ajaltaan mielestäni Valioliigan paras valmentaja, joten tyhjiö tulee olemaan sen mukainen, ja se tarkoittaa väkisinkin jonkin kestoista uutta rakentamista. Jäävätkö Salah, Robertson, Alisson ym. seuraavaan projektiin, vai tähyilevätkö vielä sitä "viimeistä isoa sopimusta" jossain toisessa seurassa?
Tämä on iso kysymys. Varmaan riippuu paljon seuraavasta valmentajasta ja hänen tavastaan peluuttaa joukkuetta. Voi olla, että kaikki nykyiset palaset eivät siihen sovi. Onhan noita ikääntyneitä pelaajia lähtenyt lähes joka vuosi, ja korvaajia on aina löydetty (paitsi Fabinho), mutta nyt voi toki käydä niinkin, että joku todella tärkeä runkopelaaja lähtee, eikä korvaajaa ole heti mistä ottaa. Ja todennäköistä on, että kukaan ei nykyisistä pelaajista joukkueena saa samaa irti kuin Klopp.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Oliko jo täällä, mutta myös urheilujohtaja Jorg Schmadtke lähtee kesällä. Iso uudelleenrakennushanke tulossa kyllä.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ja todennäköistä on, että kukaan ei nykyisistä pelaajista joukkueena saa samaa irti kuin Klopp.
Niin. Onko yhtään runkopelaajaa Liverpoolista lähtenyt Kloppon aikana niin, ettei olisi pelannut uransa parasta jalkapalloa Poolissa. Paljon kertoo Kloppon taidoista roolittaa ja motivoida pelaajat.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Tämä on iso kysymys. Varmaan riippuu paljon seuraavasta valmentajasta ja hänen tavastaan peluuttaa joukkuetta. Voi olla, että kaikki nykyiset palaset eivät siihen sovi. Onhan noita ikääntyneitä pelaajia lähtenyt lähes joka vuosi, ja korvaajia on aina löydetty (paitsi Fabinho), mutta nyt voi toki käydä niinkin, että joku todella tärkeä runkopelaaja lähtee, eikä korvaajaa ole heti mistä ottaa. Ja todennäköistä on, että kukaan ei nykyisistä pelaajista joukkueena saa samaa irti kuin Klopp.
Ei välttämättä ole edes iso kysymys. Uskon siellä olevan jo tiedossa että tietyt pelaajat lähtevät. Myös Kloppon kommentit viittaavat hieman siihen suuntaan että ei vaan jaksaisi tehdä sitä ”uudelleen ja uudelleen”.. tai ainakin niin niitä voi tulkita.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämän päivän tiesi joskus tulevan, mutta silti se yllätti. Isot kiitokset Klopille Poolin palauttamisessa ihan sinne kuumimpaan kärkeen, taistelemaan niistä isoista kannuista. Myös persoonana mies on todella mukava seurattava, ikävä häntä jää.
Matka jatkuu uudella valmennusporukalla, ketä sitten lienevätkin, mutta Poolin pelit jatkuu. Yksi aikakausi loppuu ja uusi alkaa. Pysytäänkö näillä sijoilla, se jää nähtäväksi mutta ihan varmasti takaisin huipulle tullaan jollain aikavälillä.

Itse olen vähän vanhempaa kannattajakaartia, 1963 sain ensimmäisen ommeltavan Poolin hihamerkin, managerina oli muuan Bill Shankly ja siitä asti tuo seura on ollut osa elämääni. Te nuoremmat kannattajat muistakaa, että tärkein on se Seura, niin hyvinä- kuin huonoinakin aikoina.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Olihan tämä odotettavissa, mutta silti pienoinen yllätys. Upean jäljen Poolin historiaan on Klopp jo jättänyt, kävi tällä kaudella miten tahansa, mutta vahva usko että "vielä kerran pojat" hengessä joukkue haluaa kaikin mahdollisin tavoin tuoda mestaruuden Kloppille vielä kerran.

Mielenkiintoista nähdä miten tämä vaikuttaa kokeneempien pelaajien tulevaisuuteen seurassa. Varmasti jonkinlainen re-tool tulee tapahtumaan, mutta tehdäänkö se heti, vai portaittain on toinen kysymys. Etenkin Salahin poistuminen isolla rahalla kesällä ei tuntuisi mitenkään erikoiselta liikkeeltä tässä kohtaa.

Tämän kauden näytöillä Alonso olisi kova korvaaja, ja tottakai Liverpool-historia lämmittää myös mieltä.
 

BaronFIN

Jäsen
Hieno mies ja hieno tarina. Harvassa on huippuvalmentajat tämän päivän futiksessa , jotka kävelevät ovesta ulos omin ehdoin. Itse olisin omassa fantasiamaailmassani halunnut Kloppin Chelseaan 2015, mutta minkäs teet, kikkeliskokkelis.

Hienomman tarinan Klopp kirjoitti Liverpoolissa kuin olisi Lontoossa tehnyt. Onneksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös