Toivottavasti sunnuntaina joukkue pelaa Kloppille voiton. Tiedän sen jo nyt, että itku tulee. Muistan kun kaveri kertoi aikoinaan, että he saavat hyvän valmentajan joukkueeseen, joukkue oli Borussia Dortmund vuonna 2008. Kaveri kova Dortmundin fani. Klopp otettiin vastaan Dortmundissa todella ilolla ja medianähtävyydellä koska hän oli saanut niin positiivista mainetta aikaisemmin Mainzissa. Klopp voitti Dortmundille kaksi uskomatonta Bundesligan mestaruutta Bayern Munchenia vastaan, jolla oli kymmenen kertaa enemmän rahaa pelaajiin. Ei pidä unohtaa, että Dortmundin scoutit ovat maailman parhaimpia, parhaimpien aikojen Ajaxin tasoisia. Ne kaksi mestaruutta voitettiin suurimmaksi osaksi lahjakkailla pojilla jotka scoutattiin, siihen päälle esimerkiksi legendat ala Sebastian Kehl. Sen jälkeen Bayern hermostui ja osti sadoilla miljoonilla huippupelaajia, jotta sama ei toistu. Onneksi tänä vuonna Leverkusen dominoi.
Klopp totesi, että hän pitää vähintään yhden kauden sapattia eikä halua valmentaa. Brendan Rodgers, joka oli omasta mielestäni alusta saakka keskitason joukkueen valmentaja max, sai potkut kolme ja puolen vuoden jälkeen. Oli huhuja, että Klopp tulisi Poolin valmentajaksi, mutta en uskonut siihen yhtään. Sitten yhtäkkiä tuli tieto, että Klopp on uusi Poolin valmentaja ja se oli minulle todella suuri päivä. Tiesin jo silloin, että Klopp luotsaa Poolin mestaruuksiin. Tiesin sen siksi, koska olin katsonut Dortmundin pelejä ystäväni suosituksesta (seurasin silloin Bundesligaa todella paljon) ja juhlin Dortmundin mestaruuksia ystäväni kanssa. Viestittelin kaverilleni tuloksia Dortmundin pelin tuloksia, jos hän ei itse pystynyt töiden vuoksi seuraamaan. Eli tiesin Kloppin ja hänen kykynsä paljon ennenkuin hänestä edes puhuttiin Valioliigassa.
Klopp. Välillä on ollut hasardia jne, mutta suurimmaksi osaksi legendaa. Pari mestaruutta hävittiin pisteellä, mutta minkä voi kun öljyrahoilla ostetaan satojen miljoonien edestä muovijoukkueelle ala Mancester City. Ja kierretään kaikkia sopimuksia peitefirmojen kautta. Tutkimus on vieläkin menossa, toivottavasti muovijoukkue ala Man City jää siitä kiinni.
Säästän loput sunnuntaille.