Liverpooligan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Liverpool FC
Ilmeisesti olet siis tuoreemman sukupolven kannattajia?OK. Mä alan koko ajan paremmin ja paremmin ymmärtämään, miksi toi koko Pool-touhu on noin sekavaa kuin se vain saattaa olla.
Onhan se toiminta ollut sekavaa. Valmentajat ovat tulleet ja menneet ja jokainen on tuonut mukanaan oman pelityylinsä, minkä pelaajat ovat joutuneet omaksumaan. Houllierin aikana Liverpool voitti kuppeja, kuten myös Benitezin aikana. Benitez oli lähellä täysosumaa, mutta juuri kun se ratkaiseva askel pelaajamarkkinoilla olisi pitänyt ottaa ja vahvistaa joukkuetta parilla täsmähankinnalla, Tit&Twat vetivät rahahanat kiinni ja Liverpool joutui myyntiliikkeeksi (Alonso, Mascherano jne...). Siitä lähtikin sitten kierre, minkä seurauksena tämän kesän siirtoikkunan tapahtumista on vedetty niinkin suuret otsikot mitä on.
Sekavahkon kirjoituksen ydin on se, että Liverpoolilta on puuttunut se punainen lanka, mikä ohjaa seuran toimintaa, henkilöstövalintoja, pelaajakauppoja, scouttaamista ja junioritoimintaa. Mun käsitykseni nykyisistä omistajista on se, että heillä on tarkoitus luoda tämän punaisen langan alkuaihio ja lähteä seuraamaan lankaa. Prosessina tämä on aivan perkeleen vaikea ja pitkäaikainen toimenpide, missä kipupisteitä ja haasteita on aivan riittämiin. Pelilliset asiat (jälleen kerran toteutettavan pelitavan muutoksen ja siitä seuraavien haasteiden vuoksi) ovat vain yksi näistä. Ja kun otteluohjelma on ensimmäiseen viiteen matsiin mitä on, niin siitäkin vielä yksi ulkopuolinen kapula lisää rattaisiin pelitavan opettelun vaikeuttamiseksi, tulosurheilua tämä kun kuitenkin on.
Ehkä olen sinisilmäinen näiden omistajien kanssa ja minua on sumutettu, mutta yhtäkaikki olen päättänyt antaa tälle projektille aikaa kehittyä, ennen kuin lähden tuomitsemaan hommaa. Sama pätee niin pelillisiin kuin kentän ulkopuolisiin asioihin. Toivotaan ja uskotaan, että homma on asioista päättävillä tahoilla hallinnassa ja seuraa viedään aidosti oikeaan suuntaan.
Tässä mielessä minä olen helvetin tyytyväinen, ettei Liverpool lähtenyt panikoimaan siirtoikkunan lopulla ja ostamaan ketään keskinkertaista ylihintaista hyökkääjää vain siksi, koska pitäisi ostaa joku hyökkääjä. Samalla olen tyytyväinen siihen, että nyt puikoissa vaikuttaisi olevan manageri, jolle pelaajien vanhat meriitit tai syntypaikka eivät takaa paikkaa avaukseen ja jolla on kanttia antaa myös nuorille lupaaville pelaajille sauma tehdä läpimurto. Jos Yesil on maineensa veroinen talentti, hän tulee varmasti saamaan saumaa, mitä ei välttämättä olisi tapahtunut edellisten valmentajien aikana.