Liverpool FC 2012-2013 – Legendaarisesta huippujoukkueesta keskikastin sarjajyräksi

  • 134 592
  • 644

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
OK. Mä alan koko ajan paremmin ja paremmin ymmärtämään, miksi toi koko Pool-touhu on noin sekavaa kuin se vain saattaa olla.
Ilmeisesti olet siis tuoreemman sukupolven kannattajia?

Onhan se toiminta ollut sekavaa. Valmentajat ovat tulleet ja menneet ja jokainen on tuonut mukanaan oman pelityylinsä, minkä pelaajat ovat joutuneet omaksumaan. Houllierin aikana Liverpool voitti kuppeja, kuten myös Benitezin aikana. Benitez oli lähellä täysosumaa, mutta juuri kun se ratkaiseva askel pelaajamarkkinoilla olisi pitänyt ottaa ja vahvistaa joukkuetta parilla täsmähankinnalla, Tit&Twat vetivät rahahanat kiinni ja Liverpool joutui myyntiliikkeeksi (Alonso, Mascherano jne...). Siitä lähtikin sitten kierre, minkä seurauksena tämän kesän siirtoikkunan tapahtumista on vedetty niinkin suuret otsikot mitä on.

Sekavahkon kirjoituksen ydin on se, että Liverpoolilta on puuttunut se punainen lanka, mikä ohjaa seuran toimintaa, henkilöstövalintoja, pelaajakauppoja, scouttaamista ja junioritoimintaa. Mun käsitykseni nykyisistä omistajista on se, että heillä on tarkoitus luoda tämän punaisen langan alkuaihio ja lähteä seuraamaan lankaa. Prosessina tämä on aivan perkeleen vaikea ja pitkäaikainen toimenpide, missä kipupisteitä ja haasteita on aivan riittämiin. Pelilliset asiat (jälleen kerran toteutettavan pelitavan muutoksen ja siitä seuraavien haasteiden vuoksi) ovat vain yksi näistä. Ja kun otteluohjelma on ensimmäiseen viiteen matsiin mitä on, niin siitäkin vielä yksi ulkopuolinen kapula lisää rattaisiin pelitavan opettelun vaikeuttamiseksi, tulosurheilua tämä kun kuitenkin on.

Ehkä olen sinisilmäinen näiden omistajien kanssa ja minua on sumutettu, mutta yhtäkaikki olen päättänyt antaa tälle projektille aikaa kehittyä, ennen kuin lähden tuomitsemaan hommaa. Sama pätee niin pelillisiin kuin kentän ulkopuolisiin asioihin. Toivotaan ja uskotaan, että homma on asioista päättävillä tahoilla hallinnassa ja seuraa viedään aidosti oikeaan suuntaan.

Tässä mielessä minä olen helvetin tyytyväinen, ettei Liverpool lähtenyt panikoimaan siirtoikkunan lopulla ja ostamaan ketään keskinkertaista ylihintaista hyökkääjää vain siksi, koska pitäisi ostaa joku hyökkääjä. Samalla olen tyytyväinen siihen, että nyt puikoissa vaikuttaisi olevan manageri, jolle pelaajien vanhat meriitit tai syntypaikka eivät takaa paikkaa avaukseen ja jolla on kanttia antaa myös nuorille lupaaville pelaajille sauma tehdä läpimurto. Jos Yesil on maineensa veroinen talentti, hän tulee varmasti saamaan saumaa, mitä ei välttämättä olisi tapahtunut edellisten valmentajien aikana.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ehkä olen sinisilmäinen näiden omistajien kanssa ja minua on sumutettu, mutta yhtäkaikki olen päättänyt antaa tälle projektille aikaa kehittyä, ennen kuin lähden tuomitsemaan hommaa. Sama pätee niin pelillisiin kuin kentän ulkopuolisiin asioihin. Toivotaan ja uskotaan, että homma on asioista päättävillä tahoilla hallinnassa ja seuraa viedään aidosti oikeaan suuntaan.

Juuri näin. Henryn avoin kirje oli hieno ulostulo ja eritoten tämä lämmitti sydäntä:

Finally, I can say with authority that our ownership is not about profit. Contrary to popular opinion, owners rarely get involved in sports in order to generate cash. They generally get involved with a club in order to compete and work for the benefit of their club. It's often difficult. In our case we work every day in order to generate revenues to improve the club. We have only one driving ambition at Liverpool and that is the quest to win the Premier League playing the kind of football our supporters want to see.

Toki - talk is cheap - mutta vahva usko on siihen, että nyt on ainakin jokin suunta mihin edetä.

Aika näyttää onko se oikea.
.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Michael Owen teki sopimuksen Stoken kanssa, joten yksi murhe vähemmän, että Owen olisi tullut hätäapuna Liverpooliin.

Ei tullut Owen ei, mutta jotain saattaa silti olla tapahtumassa. Del Pierosta Pool on ilmeisimmin sittenkin kiinnostunut, mutta näyttäisi silti menevän Sydneyn leipiin.

Ja samalla voidaan todeta, että myös Europpa Liigaan osallistuva porukka on nimetty ja kaikki mahdolliset pelurit sinne on tietenkin nimetty.

Samalla toi faniryhmä Spirit of Shankly antaa vähän palautetta Ameriikan suuntaan.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Ehkä olen sinisilmäinen näiden omistajien kanssa ja minua on sumutettu, mutta yhtäkaikki olen päättänyt antaa tälle projektille aikaa kehittyä, ennen kuin lähden tuomitsemaan hommaa. Sama pätee niin pelillisiin kuin kentän ulkopuolisiin asioihin. Toivotaan ja uskotaan, että homma on asioista päättävillä tahoilla hallinnassa ja seuraa viedään aidosti oikeaan suuntaan.
Kyllä tässä vaiheessa itsekin vielä luottaa asioihin niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin, ja on valmis antamaan aikaa tälle projektille. Silti ei voi olla välttymättä välillä ajatuksilta että mitä jos tässä vain toistuu edellisen omistajakaksikon "bisnekset", koska bisnestähän jalkapallojoukkueen omistaminen lopulta on. Sanoi Henry sitten mitä tahansa. Kai se on ihan normaalia että tuo pelko silti välillä hiipii puseroon kun lähimenneisyys on mitä on.

Itsellä tuosta hyökkääjäruletista tuli vain pahoja aavistuksia, koska oletin että selkeä paikkaaja on katsottuna Carrollin lähtiessä lainalle. Ehkä siellä sitten olikin tämä Yesil, ja se osoittautuu ajan myötä vielä riittäväksi ratkaisuksi. Laittaa vaan epäilemään koko homma kun Henry kirjoittelee vielä hätäpäissään noita avoimia kirjeitä kannattajille. Siitä olen samaa mieltä, että oli erittäin hyvä ettei mihinkään kalliiseen paniikkihankintaan ryhdytty ikkunan lopulla, ja lisätään vielä että toivottavasti ketään oweneiden tai delpierojen kaltaisia kehäraakkeja ei myöskään lainalle turhan takia Anfieldille nyt raahata, vaikka orastava hyökkääjäongelma tässä onkin muhimassa. Se saattaa maksaa meille kalliita pisteitä, mutta tammikuussa se sitten aikaisintaan korjataan, mikäli vielä tarvitsee.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Huono tuuri Carrollilla West Hamissa, heti ekassa matsissa napsahti reisi ja saikkua tulee sellaiset 1,5 kuukautta. Harmin paikka, koska avausottelu oli hienoa katseltavaa viime kauteen verrattuna.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Huono tuuri Carrollilla West Hamissa, heti ekassa matsissa napsahti reisi ja saikkua tulee sellaiset 1,5 kuukautta. Harmin paikka, koska avausottelu oli hienoa katseltavaa viime kauteen verrattuna.

Kertoo Carrollista, loistopeli, mutta heti hajalla. Ei ole kyllä mikään huippu-urheilijan merkki tuollainen, että paikat eivät kestä tai sitten vain uskomattoman huonoa säkää taas Andyllä, en kiellä sitäkään vaihtoehtoa.
BBC Sport - Alessandro Del Piero signs for Sydney FC
Del Piero Australiaan, huh-huh. näitä pelkää, että hankitaan nyt joku "owen tai del piero".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
NelonenPro - Jalkapallo - etusivu | Nelonenpro.fi
Nelonen Pron 2 näyttää 20.9. klo 19.55 Young Boys-Liverpool pelin. Saa nähdä pelaako Young Boys vs "young boys" vai peluuttaako Rodgers kaikkia tähtiään myös Sveitsin pelissä. Hankkisi nyt edes sen 3. hyökkääjän, joka kykenisi oikeasti pelaamaan näissä Euroopan vieraspeleissä avaukseesa, Forssell, anybody. Help, I need somebody jne. Löytyisikö Cavern Clubin alueelta apuja...
Help - The Beatles - YouTube
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Eikös se olisi parempi antaa tämäkin peliaika esim. Yesilille tai Morganille, kuin kenellekään ylihintaiselle sarjajyrälle, joka ei tarjoa pitkällä tähtäimellä yhtään mitään Liverpoolin kehittymiselle?

Mä en siis voi ymmärtää tuota vaahtoamista ton kolmoshyökkääjän hankinnasta. Jos oikeaa kohdetta oikeaan hintaan ei löytynyt, mun mielestä Liverpool asetti parin edellisen siirtoikkunan jälkeen terveen merkin muille, että se ei enää osta pelaajia vain ostamisen ilosta tai paniikissa hinnalla millä hyvänsä. Case-Dempsey on tästä kuviosta eri juttu, missä mitä ilmeisimmin Rodgers joutui alistumaan omistajien tahtoon. Mutta ajattele tätäkin: Fulham pyysi Dempseystä alussa kymppimiljoonaa, kun mies lopulta liikahti puolella tästä. Panikoimalla ja hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä lapsia.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Eikös se olisi parempi antaa tämäkin peliaika esim. Yesilille tai Morganille, kuin kenellekään ylihintaiselle sarjajyrälle, joka ei tarjoa pitkällä tähtäimellä yhtään mitään Liverpoolin kehittymiselle?

Mä en siis voi ymmärtää tuota vaahtoamista ton kolmoshyökkääjän hankinnasta. Jos oikeaa kohdetta oikeaan hintaan ei löytynyt, mun mielestä Liverpool asetti parin edellisen siirtoikkunan jälkeen terveen merkin muille, että se ei enää osta pelaajia vain ostamisen ilosta tai paniikissa hinnalla millä hyvänsä. Case-Dempsey on tästä kuviosta eri juttu, missä mitä ilmeisimmin Rodgers joutui alistumaan omistajien tahtoon. Mutta ajattele tätäkin: Fulham pyysi Dempseystä alussa kymppimiljoonaa, kun mies lopulta liikahti puolella tästä. Panikoimalla ja hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä lapsia.

Oon täsmälleen samaa mieltä. Mun nähdäkseni tilanne on nyt se, että jos joku odottaa "pikavoittoa", tulee varmasti pettymään. Oon tännekin sen jo useammin kuin kerran kirjoittanut, mutta toistetaan nyt vielä, että tämä kausi ei tule olemaan menestys, jos katsotaan kokonaisuutta. Peli alkaa olemaan kasassa arviolta joulun paikkeilla, koska uuden oppiminen ja vanhojen toimintamallien unohtaminen ei ole maailman yksinkertaisin prosessi.

Olisi mun mielestä typerää hommata joku paniikkihankinta vain siksi, että saadaan mahdollisesti jokunen piste enemmän. Omasta mielestä on paljon tärkeämpää antaa vastuuta nuorille, jotta he voivat kantaa tätä jengiä muutaman vuoden päästä. Kaikki eivät tule tätä painetta kestämään, mutta ne, jotka kestävät, ovat tulevaisuuden tähtiä. Itse ainakin suhtaudun lähitulevaisuuteen maltillisesti, ja vaikka menneet ja tulevat tappiot vituttavatkin, on tärkeää, että tämä kortti katsotaan nyt loppuun huolellisesti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Liverpool manager Brendan Rodgers to receive help from 'technical committee - Telegraph
Rodgersin valtaa vähennetään jo nyt. Liverpool perustaa teknisen komitean, tukemaan pelaajakauppoja, ettei elokuun lopun väärinkäsitykset Rodgersin ja seuran johdon välillä jatku tammikuussa 2013 ja siitä eteenpäin.

Olette tietysti oikeassa siinä, että ei jotain £10m kannata keneen hyväänsä sijoittaa, kuten tehtiin kesällä 2011, kun Dalglish/Comolli ostivat isolla rahalla keskinkertaisia brittipelaajia. Nyt kuitenkin, elokuussa 2012 esim. Sunderland maksoi £15m Fletcheristä, joka on jo tehnyt joukkueelleen maaleja valioliigassa. En kaipaa Fletcheriä Liverpooliin, mutta kyllä joukkueessa pitää olla 3 maalivahtia, 8 puolustajaa, 9-10 keskikenttäpelaajaa ja 4 hyökkääjää, joita kaikkia voi käyttää milloin hyvänsä, vähintään Capital One Cup-avauksessa. 25 pelaajan ringillä pitää selvitä, mutta silloin 3. hyökkääjä ei ole Yesil/Morgan/Pacheco, vaan yksi heistä on korkeintaan 4. vaihtoehto kärkipelaajaksi. Borini hankittiin, mutta Carroll ja sopimus vuokralle West Hamiin, Bellamy päästettiin lähelle kotiaan Cardiffiin ja Kuyt myytiin Turkkiin, jonka hyväksyn, koska oli aika lähteä. 1-3 on kuitenkin -2. Vaikka uskoisi, että pelitapaa tässä kehitetään, niin olisi mukavampaa kehittää sitä tulevien luottopelaajien kanssa, eikä ilman riittävää määrää oikeasti huippupeleissä peluutuskelpoisa hyökkääjiä.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Liverpool manager Brendan Rodgers to receive help from 'technical committee - Telegraph
Rodgersin valtaa vähennetään jo nyt. Liverpool perustaa teknisen komitean, tukemaan pelaajakauppoja, ettei elokuun lopun väärinkäsitykset Rodgersin ja seuran johdon välillä jatku tammikuussa 2013 ja siitä eteenpäin.

Olette tietysti oikeassa siinä, että ei jotain £10m kannata keneen hyväänsä sijoittaa, kuten tehtiin kesällä 2011, kun Dalglish/Comolli ostivat isolla rahalla keskinkertaisia brittipelaajia. Nyt kuitenkin, elokuussa 2012 esim. Sunderland maksoi £15m Fletcheristä, joka on jo tehnyt joukkueelleen maaleja valioliigassa. En kaipaa Fletcheriä Liverpooliin, mutta kyllä joukkueessa pitää olla 3 maalivahtia, 8 puolustajaa, 9-10 keskikenttäpelaajaa ja 4 hyökkääjää, joita kaikkia voi käyttää milloin hyvänsä, vähintään Capital One Cup-avauksessa. 25 pelaajan ringillä pitää selvitä, mutta silloin 3. hyökkääjä ei ole Yesil/Morgan/Pacheco, vaan yksi heistä on korkeintaan 4. vaihtoehto kärkipelaajaksi. Borini hankittiin, mutta Carroll ja sopimus vuokralle West Hamiin, Bellamy päästettiin lähelle kotiaan Cardiffiin ja Kuyt myytiin Turkkiin, jonka hyväksyn, koska oli aika lähteä. 1-3 on kuitenkin -2. Vaikka uskoisi, että pelitapaa tässä kehitetään, niin olisi mukavampaa kehittää sitä tulevien luottopelaajien kanssa, eikä ilman riittävää määrää oikeasti huippupeleissä peluutuskelpoisa hyökkääjiä.

Komitea lienee tarpeellinen.

Ihan hyviä perusteluja, mutta nyt taitaa olla sillä tavalla, että Rodgers uskoo Yesil/Morgan/Pacheco -kolmikosta löytyvän sellaisen pelaajan, joka pystyy pelaamaan noita minuutteja, joita on tarjolla. Eikä se selviä kuin antamalla vastuuta. Nyt sitä on luvassa, ja toivotaan, että näistä yksi (ainakin) pystyy vastaamaan huutoon.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Yksi juttu, jota ei voi unohtaa, on tämä yllätyksellinen mv-ongelma. Reina ei saa kiinni suunnilleen rantapalloakaan, kun se heitetään kohti. Uskon Reinan ryhdistäytyvän Liverppol-maalivahtina, mutta mv-osaston olisi kyllä parempi toimia jo 15.9. Sunderland-vieraspelissä siten, että mv ja/tai puolustus lopettaa maalien lahjoittamisen vastajoukkueille, vähintään yhden jokaisessa pelissä, kuten tähän saakka on nähty. Esim. Arsenal on tehnyt myös vain 2 maalia 3 valioliigapelissään, mutta niiden maaliero on 2-0 ja Liverpoolin 2-7. Arsenalilla on 5 pistettä ja meillä 1, vaikka kumpikin on tehnyt vain kaksi maalia kolmessa pelissä, kuten jo kirjoitin.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Yksi juttu, jota ei voi unohtaa, on tämä yllätyksellinen mv-ongelma. Reina ei saa kiinni suunnilleen rantapalloakaan, kun se heitetään kohti. Uskon Reinan ryhdistäytyvän Liverppol-maalivahtina, mutta mv-osaston olisi kyllä parempi toimia jo 15.9. Sunderland-vieraspelissä siten, että mv ja/tai puolustus lopettaa maalien lahjoittamisen vastajoukkueille, vähintään yhden jokaisessa pelissä, kuten tähän saakka on nähty. Esim. Arsenal on tehnyt myös vain 2 maalia 3 valioliigapelissään, mutta niiden maaliero on 2-0 ja Liverpoolin 2-7. Arsenalilla on 5 pistettä ja meillä 1, vaikka kumpikin on tehnyt vain kaksi maalia kolmessa pelissä, kuten jo kirjoitin.

Ilman muuta Pepen pitää ottaa nyt itseään niskasta kiinni, mutta mun mielestä tuo 15.9. pelattava Sunderland-mittelö on siitäkin tärkeä, että 3 pistettä olisi pakko saada etenkin työrauhan ja motivaation kannalta. Helppo peli siitä ei tule, mutta pakko tässä on omiin uskoa. :)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
BBC Sport - Liverpool teenager Raheem Sterling called into England squad
Raheem Sterling on nostettu MM-karsintapeliin Ukrainaa vastaan mukaan rinkiin. Pian Hodari skouttaa varmuuden vuoksi Mersey-joen läheisten lastentarhojen pihapelit, jos meno jatkuu Englannin maajoukkueessa nykyisen suuntaisena ja kaikki kelpaavat maajoukkueeseen, jotka pääsevät Liverpoolin avaukseen. Just joking, mutta on kyllä ohut materiaali, josta Hodgson tekee valintojaan.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
BBC Sport - Liverpool teenager Raheem Sterling called into England squad
Raheem Sterling on nostettu MM-karsintapeliin Ukrainaa vastaan mukaan rinkiin. Pian Hodari skouttaa varmuuden vuoksi Mersey-joen läheisten lastentarhojen pihapelit, jos meno jatkuu Englannin maajoukkueessa nykyisen suuntaisena ja kaikki kelpaavat maajoukkueeseen, jotka pääsevät Liverpoolin avaukseen. Just joking, mutta on kyllä ohut materiaali, josta Hodgson tekee valintojaan.
Täähän on silkkaa tulevaisuuden varmistelua Hodarilta. Ottamalla Sterling mukaan ja peluuttamalla vaikka puoli minuuttia varmistetaan se, että tulevaisuudessa miestä ei ainakaan nähdä Reggae Boyzin riveissä. Vastahan tästä oli juttukin jossain brittimediassakin että Jamaikalla oli jo kiinnostuttu Sterlingin päätöksestä. Eihän Englannilla ole varaa menettää tuon tason talentteja.

Kuitenkin juniorin itsensä kannalta helvetin hieno ja varmasti motivoiva juttu, vaikka myös BR puheli vähän aikaa sitten että haluaisi malttia Englannin maajoukkuekoutseille etteivät liian aikaisin veisi nuorukaista ylempiin maajoukkueisiin. BR pelkää ettei tulisi nuorukaiselle liikaa ja liian nopeasti, ihan aiheestakin, mutta tottakai on myös oma lehmä ojassa, eikä haluta ylimääräistä kuormitusta Sterlingin suuntaan.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tänään on merkittävä päivä Liverpool Football Clubille ja sen kannattajille.

96 LFC-kannattajan hengen vaatineen Hillsborough'n tragedian asiakirjamateriaali julkaistaan tänään. Kukaan henkensä menettäneistä ei tämän myötä palaa takaisin, mutta toivottavasti asian syy-seuraus -suhteeseen saadaan oikea selvyys, mikä tarkoittaa puolueetonta ja oikeudenmukaista arviointia erityisesti viranomaistahojen toiminnasta ja sen vaikutuksesta tapahtumien kulkuun.
 

Liverpooligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tänään on merkittävä päivä Liverpool Football Clubille ja sen kannattajille.

96 LFC-kannattajan hengen vaatineen Hillsborough'n tragedian asiakirjamateriaali julkaistaan tänään. Kukaan henkensä menettäneistä ei tämän myötä palaa takaisin, mutta toivottavasti asian syy-seuraus -suhteeseen saadaan oikea selvyys, mikä tarkoittaa puolueetonta ja oikeudenmukaista arviointia erityisesti viranomaistahojen toiminnasta ja sen vaikutuksesta tapahtumien kulkuun.
Liverpool Football Clubin tuona kohtalokkaaksi päivänä Leppings Lanen katsomonosassa olleet henkensä menettäneet ja elossa selvinneet kannattajat on nyt yksiselitteisesti puhdistettu kaikesta valheellisesta syyllisyydestä. Viranomaisten menettely sen sijaan on vihdoin virallisesti paljastunut aivan käsittämättömän ala-arvoiseksi halveksuttavaksi surkeine ja hitaine pelastustoimineen, katsomoturvallisuuden riskien laiminlyönteineen ja mikä hävettävintä, järkyttävine viranomaislausuntojen muutteluineen, valehteluineen ja peitetarinan juopuneista scousereista syyllisinä keskimisineen.

Edelleenkään kukaan henkensä menettänyt ei palaa, mutta omaisten oloa varmasti tämä syyllisyyden julkinen poistaminen tekee vähän siedettävämmäksi.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Liverpool Football Clubin tuona kohtalokkaaksi päivänä Leppings Lanen katsomonosassa olleet henkensä menettäneet ja elossa selvinneet kannattajat on nyt yksiselitteisesti puhdistettu kaikesta valheellisesta syyllisyydestä. Viranomaisten menettely sen sijaan on vihdoin virallisesti paljastunut aivan käsittämättömän ala-arvoiseksi halveksuttavaksi surkeine ja hitaine pelastustoimineen, katsomoturvallisuuden riskien laiminlyönteineen ja mikä hävettävintä, järkyttävine viranomaislausuntojen muutteluineen, valehteluineen ja peitetarinan juopuneista scousereista syyllisinä keskimisineen.

Edelleenkään kukaan henkensä menettänyt ei palaa, mutta omaisten oloa varmasti tämä syyllisyyden julkinen poistaminen tekee vähän siedettävämmäksi.
23 vuotta siinä sitten meni ennenkuin asiaan saatiin edes jonkunlainen virallinen tolkku saarilla, vaikka asia on kaiken aikaa ollut suuren yleisön tiedossa. Kuten sanoit, se ei tuo kuolleita takaisin, mutta antaa varmasti edes pientä lohtua omaisille ja muille läheisille. Kerrassaan oksettavaa toimintaa viranomaisilta ja medialta tapahtumahetkellä, sekä näiden kuluneiden vuosien aikana. Aihe puhuttaa varsinkin saarilla edelleen todella paljon, ja myös seurojen, pelaajien sekä kannattajien väliset "rajat" rikkoutuvat täysin kun seuraa ihmisten reagointia siihen.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Maajoukkuehöntsien jälkeen Liverpoolin kokoonpano näyttää illalla tältä.

Avaus: Reina, Johnson, Kelly, Skrtel, Agger, Allen, Shelvey, Gerrard, Sterling, Borini, Suarez.
Penkki: Jones, Enrique, Sahin, Assaidi, Henderson, Downing, Carragher.

Shelvey on siis kiilannut Sahinin ohi avaukseen, ja samoin Kelly on tehnyt paluun, joten Enrique on penkillä. Ei ainakaan vielä nähty sitä ihmettä että Jones olisi ollut luukulla. Tänään on mahdollisesti odotettavissa myös Marokon ihmemiehen, eli Assaidin debyytti.

Paha on paikka jälleen. Peli on vielä helkkarinmoista hakemista, samoin kokoonpano elää, ja Sunderland ei mikään pilipali-joukkue ole. Toivotaan että Pepe liimaa tänään kaikki rantapallotkin ja saataisiin täysi pistepotti mukaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
1-1 ja päässä pyörii vain nimi Raheem Sterling. Mikä loistava löytö tämä 17-vuotias pelaajan onkaan. Kun saisi vielä Suarezin käsittämään, että Borinin poistuttua kentältä, Suarez itse on se ihan kärjessä pelaava hyökkääjä ja muut pelaajat jakavat ratkaisevia syöttöjään Suarezille, joka laittaa pallot maaliin, niin kyllä se siitä. Liverpool voitti omien laskujen mukaan hyvät maalipaikat/tolpat 7-1, mutta kun vain maalit lasketaan, niin peli päättyi 1-1. Onneksi Bramble tuli kentälle puoliajalla, että saatiin pelistä edes yksi piste, kun Titus tökkäsi Sterlingin keskityksen suoraan Suarezille, joka pääsi tykittämään pallon verkkoon. 1-1 on tulos, jonka kanssa on elettävä ja 3 pistettä olisi pitänyt hakea Sunderlandista. Skrtel jäi pahasti väärälle puolelle, kun Fletcher käytti Sunderlandin koko pelin ainoan maalipaikan hyväkseen.

To-Su sitten Young Boys Sveitsissä ja ManU Anfieldillä. Rodgersin Liverpoolin matka jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Kieltämättä tunteikas matsin alku nähtiin tänään ja lopulta sitten 1-1 tuloksena Stadium of Lightilla. Täytyy kai olla ihan tyytyväinen kun sentään tasuriin noustiin paikassa mikä ei niitä helpoimpiakaan ole. Tosin on vielä todettava että Sunderland ei edes kunnolla yrittänyt voittaa vaan oli tyytyväinen tasuriin. Lisäksi O`Neill sai jostain päähänsä yrittää kosolti auttaa Liverpoolin maalintekoa laittamalla toiselle jaksolle kentälle varsinaisen pallotaiturin nimeltä Titus Bramble, joka olikin sitten heti syöttämässä Sterlingin kanssa tuota Suarezin tasoitusta.

Kokonaisuutena peli oli jälleen aika ajoin ihan järkevän oloista mutta suurimmaksi osaksi kyllä pelaajat hakevat vielä paljon sijoittumistaan kentällä. Tämän myötä myös harhasyöttöjä tulee liikaa ja monet syötöt jäävät miesten takapuolelle, ja hidastavat olennaisesti peliä. Ihmettelin ettei Assaidi tai Sahin päässeet edes kentälle, koska esim. SG:lla ei ole oikein mitään annettavaa joukkueelle tällä hetkellä. Ei ole pelote enää edes erikoistilanteissa. Keskikentällä oli myös Allenilta tänään heikompi esitys, ja Shelvey siellä keskellä joukkueen kurkona häärikin.

Puolustuksessa ei kauheaan paniikkiin edes jouduttu, mutta nuo maaliin johtaneet lapsukset saisivat hävitä kokonaan. Ensin Johnson etunenässä pelasi helvetin löysästi laidalla, minkä jälkeen Skrtel hävisi painin Fletcherin kanssa maalin edessä ja tämä iski 1-0 taululle. Kaksi ratkaisevaa suoritusta peräkkäin. Reina olisi ehkä voinut estää maalin myös, vaikka keskitys luukulle olikin vaikeampi ulospäin kiertävänä. Lisätään vielä että ylöspäin pelatessaan Johnson oli kyllä hyvä tänään.

Hyökkäyspäässä oltiin sitten totutun tussuja. Maalipaikat lepäsivät täysin Sterlingin (Mahtava esitys tänään) hartioilla, kun Suarezilta tuli huonoja ratkaisuja toisensa jälkeen. Pientä tarkkuutta vielä viimeisiin ratkaisuihin, ja parannusta puolustuspeliin etenkin sijoittumisen suhteen, niin tämä nuoriherra Sterling tekee vielä hallaa monelle tässä liigassa. Suarez otti jo kauden kolmannen keltaisensa. Tulee hyvä saldo tällä kaudella niitä. Fabio Borini saisi aloittaa penkiltä seuraavan liigamatsin. Josko sieltä löytyisi lisää energiaa tuohon touhuun, ja ehkä se maalijyväkin.

Kyllä se siitä vielä lähtee kunhan maltetaan... Ja tietty hommataan yksi kappale Cavaneita tai Falcaoita tammikuussa tekemään nuo maalit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös