Kyösti kirjoitti:Itse odottelisin hetken aikaa. Kun Aravirta ottaa komennon Pelsuissa ja alkaa käymään varmaksi, että säälipleijarit jäävät tältä vuodelta voi Helge irrota aika helposti. Mielummin sitä peluttaisi nelosessa omia junnuja, ainakin minä niin tekisin.
Aravirta oli kuitenkin se valmentaja, joka nosti Heleniuksen aina maajoukkueeseen asti, joten sieltä suunnalta saattaa Heleniukselle löytyä luottoa tulevaisuudessakin.
Tästä tapaus Nielikäisestä olen sitä mieltä, että älytöntä olisi lähteä mitään siirtokorvauksia tai korvaavia pelaajia Nielikäisestä antamaan. En varsinaisesti ole Nielikäisen palkkaamista vastaan, mutta mihin rooliin Nielikäinen IFK:ssa tulisi? Hanskaus osastolla Nielikäinen ei ole Heleniuksen tai Vopatin luokkaa, eli sillä sektorilla oltaisiin edelleen perässä. Nielikäisen rooli olisi enemmänkin aiheuttaa sekaannusta lyömällä kiekkoa päätyyn ja polkemaan itse hulluna perässä, mutta meillä on tällä hetkellä ajokoiran tehtävissä jo ennenstäänkin mm. Petrell & Järvinen. Nielikäinen on kehittynyt myös kiekollisena pelaajana, josta osoituksena 5 maalia tällä kaudella, mutta IFK:ssa rooli olisi nelosketjussa. Yli- ja alivoima aikaa tuskin olisi tiedossa.
Lisäksi huolettaa se seikka, että Nielikäinen on muutamasta seurasta saanut ulosmaksun tai saanut lähtöpassit jo try outin aikana, kuten Bluesista, jossa tappeli harjoituksissa. IFK:ssa on tällä hetkellä kova henki päällä. Nyt ei kaivattaisi mitään sekaannusta.