Lisää miehiä?

  • 665 045
  • 2 731
Tila
Viestiketju on suljettu.

bates

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tää on ihan hyvä haku tää Von Schantz. Koska puolusmateriaali on niin helvetin kapea kuin se nyt onkin niin ei haittaa yhtään vaikka siihen muutaman tollasen kaverin ottaa kokeilemaan. Jos pystyy pelaamaan virheittä kuudetta seitsemättä pakkia niin ukko on lähes täydellinen, eikä varmasti maksa mitään. Ja vaikka Schantz hankittaisiinkin niin ei se tarkoita sitä etteikö vielä mahtuisi joku oikeasti pelillisesti auttava pakki vaikka ruotsista tai vastaavaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisikohan Pena havittelemassa Pelicansin Santeri Heiskasta tähän suuntaan ja vaihtokaupassa menisi ainakin Vihko, kentie joku muukin. Kuulostaisi ihan järkevältä. Saattaa ollaa pelaaja Sheddenin mieleen. Mitä sitten toisi IFK:hon, sitä en osaa sanoa?

Oma mielipiteeni Heleniuksesta, että ei tänne. Ei ole tilinauhansa arvoinen pelaaja, enkä näe, että Helenius toisi joukkueeseen mitään uutta. Mitä me Lostedtilla sen jälkeen tehtäisiin?

Pelicansin joukkueesta, myös puolustaja Erik Kakko on ihan harkitsemisen arvoinen pelaaja. Ei ikinä ole kuulunut suosikkipelaajiini, enkä aikaisemmin ole miestä hamunnut, mutta tämänhetkinen tarjonta kotimaisista puolustajista huomioon ottaen, en pistäisi pahakseni. Pelicans tuskin on hänestä luopumassa. Ainakaan vielä.
 

scholl

Jäsen
Renegade kirjoitti:
Mathias von Schantz, siinä on tämä pelaaja. Enemmän aiheesta myöhemmin.

Viime vuonna von Schantzista oli juttu HBL:ssä. Silloin harmitti, että mies pelasi narreissa, eikä IFK:ssa. Pääsee pelaamaan tai ei niin siitäkin huolimatta on enemmän sopiva IFK:hon kuin jonnekin muuhun liigaseuraan. Katsokaa nyt nimeä.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Pärde kirjoitti:
Onko näin? Itse näkisin Heleniuksen sopivan lähes täydellisesti Sheddenin luonnostelmiin.

Mä en voi mitenkään ymmärtää MITÄ ifk Heleniuksella tekisi. Eiköhän Schnabel & Lostedt pysty jo hanskahommat hoitamaan ihan kahestaankin. Pelillisestihän Sami ei SM-liigaan kuulu. Tai jos joku osaa nimetä nopeesti huonomman pakin niin kuuntelen mielelläni.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
sixtus kirjoitti:
Tai jos joku osaa nimetä nopeesti huonomman pakin niin kuuntelen mielelläni.

Helppo: Mikko Kalteva.

Vähän ihmetyttäisi, jos IFK Heleniuksen hankkisi. Mielestäni joukkue kaipaisi enemmänkin kiekollista puolustajaa, kuin Heleniuksen kaltaista hidasta, mutta kankeaa puukättä.

Ei mutta nyt mä keksin: Miten olisi vaihtokauppa S.Jalkanen <--> P.Saarinen? Niin, tiedän, että Saarinen on jo nähty meillä, mutta nykypakistossamme menisi heittämällä ainakin kakkospariin. Jalkanen on joo pygmi, mutta kiekollisena äärimmäisen lahjakas puolustaja. Samulia voi käyttää myös hyökkääjänä, eikä taso kärsi yhtään.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
sixtus kirjoitti:
Pelillisestihän Sami ei SM-liigaan kuulu. Tai jos joku osaa nimetä nopeesti huonomman pakin niin kuuntelen mielelläni.

Kari Rajala, Aki Tuominen, Darren Stolk, minä...
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pärde kirjoitti:
Onko näin? Itse näkisin Heleniuksen sopivan lähes täydellisesti Sheddenin luonnostelmiin.
Perustele. Itse näen Samin olevan kiekollisesti riskialtis ja kankea liikkessään ( huom. 2 minuuttiset kuluvalta ja viime kaudelta), eikä toisi yhtään mitään pelillisesti merkittävää kokonaisuuteen. Toisi vain hidastetta kentälle syömällä peliminuutteja kiekolliselta peliltä. Shedden haluaa voittaa, eikä Samin mukaan tulo tähän olemassa olevaan pakistoon toisi mitään uusia polkuja aukovia ulottuvuuksia paitsi lisää tyhmiä kakkosia. Huomioi puolustajien määrä ja peliminuutit.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Bismarck kirjoitti:
Perustele. Itse näen Samin olevan kiekollisesti riskialtis ja kankea liikkessään ( huom. 2 minuuttiset kuluvalta ja viime kaudelta), eikä toisi yhtään mitään pelillisesti merkittävää kokonaisuuteen. Toisi vain hidastetta kentälle syömällä peliminuutteja kiekolliselta peliltä. Shedden haluaa voittaa, eikä Samin mukaan tulo tähän olemassa olevaan pakistoon toisi mitään uusia polkuja aukovia ulottuvuuksia paitsi lisää tyhmiä kakkosia. Huomioi puolustajien määrä ja peliminuutit.


Olen täysin samaa mieltä. Sain sen käsityksen, että Helenius korvattiin nimenomaan Lostedtilla sekä Schnabelilla raskaamman osaston puolesta. Ratkaisu oli todellakin oikea.
Siis eihän Helenius vahvistaisi IFK:n puolustusta yhtään. Eikä hyökkäystä...
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kinkkinen homma. Itselleni kyllä Helge kelpaisi ryhmään, mutta ei isolla liksalla. Tosin tuskinpa se liksa nyt päätä huimaa Pelsuissakaan. Samin mukana saataisiin kuitenkin kaikkiin peleihin ja joka tilanteeseen sopiva kovanyrkki, jonka menetyksellä katsomoon ei olisi niin kummoista merkitystä. Esim. eilen vähän pelotti että Sami tai joku muu saa Schnabelin mukaansa tanssimaan ja sitten oltaisiinkin lirissä pakkimateriaalin kanssa.

Helgen tulo vapauttaisi Schnabelin vielä enemmän pelotteesta ilkeän peruspakin rooliin, joka mielestäni sopii/sopisi kaverille loistavasti. Parantanut muutenkin otteitaan kuin sika juoksua ja olisi Karalahden paluun jälkeen erinomainen esim. kakkosparin puolustava puolustaja Saarisen rinnalle. Helge pelaisi sitten satunnaisia vaihtoja 7. puolustajana + alivoimissa maalinedessä siirtämässä ukkoja pois maskista. Ei sinne maalille olisi mukava kenenkään mennä jos siellä päivystäisi av:lla pari Schnabel-Helenius..
 

Stigu

Jäsen
Carlos kirjoitti:
Ei helvetissä mitään Sami "halinalle-urpo-puupökkelö-kädetön-jalaton-älytön" Heleniusta. Ei kertakaikkiaan mitään käyttöä!

Eskelinen ei varmasti ole täyttänyt odotuksia Espoossa, vaikka helvetin kova pakki onkin. Hintalappu lienee ollut sitä luokkaa että pettymyksestä voitaneen puhua. Esittänyt ehkä kymmenkunta mahtavaa taklausta, yksi hieno ylösnousu maalille (ei maalia), siinä about saavutukset. Eli tämä kaveri kelpaisi mennentullen Hifkiin, mutta voipi olla vaikeasti irrotettava. Ainakaan millään hirsovihkoholmalla ei lähde.


Samin palkaamista brändiin puoltaisi ainoastaan se, että tuo lanseeraamasi Sami "halinalle-urpo-puupökkelö-kädetön-jalaton-älytön" Helenius-lempinimi yleistyisi myös toimittajien käytössä.Tästä näet seuraisi, että joka kerta, kun Samin nimi kokonaisuudessaan mainittaisiin lehdessä, seuraisi siitä automaattisesti 6,5 mm palstatilaa! Siis pelkästä nimestä! Eipä tarvitsisi enää lukea säälittäviä todisteluyrityksiä siitä, ettei IFK ei ole mediaseksikkäin jengi.

Ja toi Eskelinen- en ole nähnyt kaverilta kuin viime Blues-IFK-matsin, ja täytyy sanoa että sen perusteella ottaisin kaverin milloin tahansa meille- pelasi aika vakuuttavasti siinä matsissa. Muuten ilmeisesti ollut näkymättömämpi.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bismarck kirjoitti:
Shedden haluaa voittaa, eikä Samin mukaan tulo tähän olemassa olevaan pakistoon toisi mitään uusia polkuja aukovia ulottuvuuksia paitsi lisää tyhmiä kakkosia. Huomioi puolustajien määrä ja peliminuutit.

Koska sulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä Sheddenin haluista, niin ei kannattaisi ajatella hänen puolestaan.
 

WolverineVK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (since 1973) & Red Wings
Tänään iltalehdessä...Hirsovits,Vihko ja Holma lähtökuopissa.
Ässät,Lukko,Sapia ja jopa HPK kiinnostuneita
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Koska sulla ei ole ilmeisesti mitään käsitystä Sheddenin haluista, niin ei kannattaisi ajatella hänen puolestaan.

Uuh, give it to me baby. Tuut sä mun kotiin kouluttamaan mua, jos mä jatkan samaan malliin? Lopeta jo iso mies. Shedden haluaa voittaa. Shedden haluaa taitavien pelaajien ympärille profiilipelaajia. Sami ei ole taitava, eikä HIFK:n puolustuksessa ole taitoa liikaa. Puolustajia on jääkiekkopelissä rajoitetummin kuin hyökkääjiä. Toivon hartaasti, että tämä ex-narri ei tule Nordikselle. Mun puolesta sä voit Isaksson...Lähteä Q:n seuraksi business-loungeen.

Edit. Ja lisätään sen verran, että Sami "the makuuvaunu" Helenius on yksi yli-hypetetyimmistä pelaajista Suomessa. Mitä vittua me tehtäisiin puujaloilla? Sami on profiilipelaaja, jos se pistetään puree tuppia, sille maksetaan 20k kaudesta ja se saa välillä käskyn käydä hakemassa Jämtineitä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Bismarck kirjoitti:
Edit. Ja lisätään sen verran, että Sami "the makuuvaunu" Helenius on yksi yli-hypetetyistä pelaajista Suomessa. Mitä vittua me tehtäisiin puujaloilla? Sami on profiilipelaaja, jos se pistetään puree tuppia, sille maksetaan 20k kaudesta ja se saa välillä käskyn käydä hakemassa Jämtineitä.

Sama.

Jos Sami olisi niin hyvä kuin hypetetään, niin miksi mahdollinen IFK-siirto olisi miehen neljäs seura kolmen kauden aikana? Pugilistiosasto meillä on jo hallussa jeesus-Laineen ja ihmiskuulan ansiosta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Shedden olisi kyllä valmentajana ihan erilainen mitä muut Heleniuksen valmentajat ovat Suomessa olleet joten hän voisi osata laittaa kaveri oikeaan rooliin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mixu kirjoitti:
Shedden olisi kyllä valmentajana ihan erilainen mitä muut Heleniuksen valmentajat ovat Suomessa olleet joten hän voisi osata laittaa kaveri oikeaan rooliin.

Olisikin näin iisiä. Sheddenin pitäisi käyttää taikasauvaa ja taikoa Samille uudet jalat, kädet ja peliälyn :). Mä olen nähnyt Samin pelaavan lukuisia kertoja eikä edelleenkään aukea tarpeellisuus HIFK:ssa kaudella 05/06. Edelleen toistan itseäni: max.20k kaudessa, ei juurikaan peliminuutteja ja joitakin nilkkeihin kohdistuvia noutoja olisi parasta roolittamista.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pro Helenius. Samihan on tällä hetkellä Pelicansin mies, ja sitä on kunnioitettava. Kyllä mä silti haluaisin miehen HIFK-paidassa nähdä.

Syy 1: Henkilökohtaisesti en pidä Schnabelia riittävänä vastavoimana naapurin Nortonille. Heleniuksen kanssa olisi tasaväkisempää, ja kun Norton lähtee takaisin NHL:ään on meillä juhlat.

Syy 2: Tony Salmelainen. Tämä kaveri ansaitsee kaksi mitat täyttävää poliisia siltä varalta, että toinen on katsomossa.

Helenius ei ole ylihypetetty, pikemminkin aliarvostettu ja turhaan parjattu. Virmanen toi jenkeistä puhdasverisen tappelijan, eikä Sami ainakaan itse ole missään vaiheessa väittänyt muuta olevansa. Jos taas olette sitä mieltä että mies on ylihypetetty tappelijana, menkää kokeilemaan. Heleniuksen kohdalla tiedetään mitä saadaan, ja myös mitä ei saada. Hintalappu ratkaisee, jos on kohillaan niin mahtuu mun penkin päähän täsmävaihtoja ja alivoimaa pelaamaan.
 

WolverineVK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (since 1973) & Red Wings
Sledge Hammer! kirjoitti:
Sama.

Jos Sami olisi niin hyvä kuin hypetetään, niin miksi mahdollinen IFK-siirto olisi miehen neljäs seura kolmen kauden aikana? Pugilistiosasto meillä on jo hallussa jeesus-Laineen ja ihmiskuulan ansiosta.


tässä tulemekin pointtiin :) Jesus ja vihreä kuula mestikseen Samin tieltä !
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Tuo HelgeHelenius olisi nyt iha turha hankita.
Se jätkä on tehny maalin viimeksi joskus 4 vuotta sitten...
HIFK tarvitsisi jotain "kädellistä" pakkia joka tekisi pisteitä ja mielellään Suomalainen tyyliin JP Laamanen.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helge ei sovi brändiin nyt

koska HIFK.n ympärillä on liikaa kielteistä tekstiä mediassa.
Nyt kun peli on saatu kulkemaan olisi mielestäni kyseenalaista
hakea uusia pugilistiotsikoita palkaamalla Helgeä rosteriin.

Ainoa syy hakea hali-helgeä mukaan punaisiin on tappeluhommiin.
Tämä on järkeenkäypää vain mikäli Schnabelia vaihdetaan pois
parempaan ulkomaiseen pakkiin.

Silti pidän Helgeä niin onnettomana tapauksena, että toivon
hartaasti ettei hän koskaan pelaa HIFK:ssa.

Eskelisen ottaisin milloin vaan, tykkäsin jo ennenkuin lähti kerhoon.

Olisi ikävää mikäli Hirso ja Vihko olisi tulilinjalla. Soisin heille
vielä mahiksia tällä kaudella. Holman voisin päästä pois.
Lostedt on pelannut hyökkäyksessä jokunen kerta. Kyllä Hirso ja Vihko
on pelillisesti valovuoden kuulan edessä, mutta kai se Lostedt laitetaan
kentälle vain muistutukseksi vastustajan pelaajille, että mies löytyy rosterista....:o)
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivon jo, että mahdollinen uusi hankintamme on von Schantz, mikäli vaihtoehtona on yli-hypetetty jämänarri. Oi näitä aikoja, kaikenlaiset ilmalan sirkuspellet kelpaavat punapaitoihin? Norsunluutornista alkaa kantautua jo liikaa Helunaan liittyviä viestejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös