Siis uskallan väittää, että paikalla oli hädin tuskin 2500 ihmistä.
Kyllä tuo 2500 on aika lähellä tämän illan paikallaolijoita. Mitä ilmoitetaan YM. on toinen asia. Ero todellisen ja paikalla olijoiden määrästä johtunee tästä. Tämä siis omaa mutuilua, ei mitään faktaa. Kärpillä on paljon sponsoreita. Luulenpa, kun Kärpät tekee sponsori sopimuksen menee kylkiäisenä X määrä kausikortteja.
Pari vuotta sitten esim. Oulun kaupungilla oli 30 kausikorttia silmää tekeville otteluihin. En tiedä onko tänä vuonna, mahdollisesti. Nämä ei sitten realisoidu katsojina vaan tyhjinä penkkeinä, vaikka kaikki kausikortit ilmoitetaan yleisömäärään.
Hotelleilla on kausikortteja Kärppien peleihin. Tämä on faktaa. Sokos hotelilla esim. 6 kausikorttia. Miten muilla, en tiedä.
Sitten tuo M-katsomo, jossa peliä katsoo Kärppien rouvat, tyttökaverit, lapset, pelaajia ym. Tuohon näkyy aina lippukartassa harmaana myytynä katsomon osana. Onko nämä paikat kausikortti paikkoja, jolloin kaikki paikat lasketaan, vaikka katsomo olisi puolityhjä, niin kuin tänään.
Jaetut kausikortit sitten ynnätään, mutta eivät välttämättä realisoidu paikalla olijoiksi.
Playoffs peleissä ei ole näitä kylkiäisinä jaettuja kausikortteja lukuun ottamatta tuota M-katsomoa.
Aivan varmasti, jos ostat 550 € kausikortin tai parin kympin lipun menet paikalle. Näissä Playoffs peleissä nuo katsojamäärät ovat lähellä todellista paikalla olijaa.
Katsoja määriin tänään vaikutti - 18 sekä 39 € 36 € 32 € istumaan.
Yksi asia minun on vaikea ymmärtää Kärppien lippujen markkinoinnissa. Kärpät on ainoa liigajoukkue, jolla uupuu lasten istumapaikka liput.
Kuvitteellinen tilanne, jossa perheen pää vetää fani paidan päälle ja pipan päähän, jättää nassikat eteiseen äiskän kanssa, huuta heipat, pelin jälkeen nähdään. Tapahtuuko tuollaista ?
Eikö Kärpissä ymmärretä, jos ottelussa olisi edullisia 10 € lippuja lapsille, isä ostaisi oikeanhintaisen oikein hinnoitellun lipun, olisi tämän päiväinen yleisömääräkin ollut jotain aivan muuta.
Tämmöistä tuli mieleen.