Nyman tarvitsee ennenkaikkea onnistumisia joita syntyy vastuusta sekä runsaasta ylivoima-ajasta. Kaverilla on niin jäätävä kipsi päällä, että harmittaa kyllä tosissaan hänen puolesta. Mahtaako sitten olla niin, että Linuksella on niin järjettömät paineet Lukossa, että kilpailutilanne hyökkäyksen osalta on koitunut hänen kohtaloksi, kun keppi tärisee liian paljon ja virheitä sekä huonoja ratkaisuja tulee liukuhihnalta. Kyllä esimerkiksi eilen Nyman sai elämänsä paikan, kun sai alussa pelata Koivistoinen ja Saarelan kanssa, mutta eihän se kipsi vain auennut ja loppupelin olikin sitten siirretty toiseen vitjaan.
Itse en ole vaihtokaupan kannalla. Ensinnäkin Linuksesta ei todennäköisesti saisi vaihtokaupassa sitä arvoa mikä hänestä kuuluisi saada. SaiPa esimerkiksi ei ikinä tule antamaan mitään Zaborskya yksi yhteen, eikä noista sarjataulukon häntäpään joukkueista löydy rehellisesti oikeastaan yhtään pelaajaa, joista olisi selkeää hyötyä Lukolle, vieläkin olettaen että mitään Innaloita, Puustisia tai Heleniuksia yksikään joukkue vaihtaisi yksi yhteen Linukseen. Kilpailijoille ei Nymania mielestäni tulisi luovuttaa, sillä vaikka tämä kausi onkin mennyt perseelleen, niin pistepotentiaalin tietää kuitenkin jokainen. Vielä kun mietitään, että Nyman on 21-vuotias ~30 tehopisteen hyökkääjä, niin takaisin päin pitäisi tulla jotain koodinimeä Joona Ikonen tai Juha Jääskä, ettei ihan hirveästi tulisi turpaan vaihtokaupassa. Itse pidän moisia nimiä mahdottomuutena.
Itse liputtaisin loppukauden lainan puolesta ja varmasti esimerkiksi JYP, Jukurit, SaiPa taikka HPK ottaisi varmasti Linuksen omaan joukkueeseen ja Lukko voi samalla maksaa miehen loppukauden palkan myös, sillä sehän on kuin pistäisi rahaa pankkiin. Jokaisessa näissä joukkueessa Nyman saisi pelata isoja minuutteja sekä ylivoimaa ja ennenkaikkea täysin paineettomassa tilassa, joka voisi avata henkiset lukot. Ei Lukon joukkue siitä heikkene, jos Nyman ilmaiseksi ilman vastinetta lainataan vaikka Jyväskylään, jossa on valmiiksi jo erittäin nuori joukkue ja kapea hyökkäys. Parhaimmassa tapauksessa pääsee heti iskuun ja voidaan sitten jopa mahdollisesti kutsua takaisin siirtorajan kynnyksellä, mutta lähtökohtaisesti saisi puolestani hakea itseään ja onnistumisia pienemmässä jo mahdollisuudet menettäneessä seurassa.
Jos sitten ensi kausikin menee vituiksi, niin sitten kiitos ja näkemiin.