Linus Nyman Lukkoon

  • 116 794
  • 565

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alkukausi on ollut Linukselle haastava. Nyt Veltsu laittanut miehen jo nelosketjuun. Saa nähdä tuleeko sitä lopullista läpimurtoa?
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Alkukausi on ollut Linukselle haastava. Nyt Veltsu laittanut miehen jo nelosketjuun. Saa nähdä tuleeko sitä lopullista läpimurtoa?
Saa toden teolla tehdä töitä. Karjalainen, Repo, Kestner, Hakulinen, Saarela, Ikonen nokkimisjärjestyksessä edellä. Ei ole helppoa tuosta top9 laituripaikoilta ottaa paikkaa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyman on kuitenkin ollut mun mielestä ihan hyvä ja osa Lukon tähän asti parasta ketjukoostumusta. Jos vasemmat laidat on Repo-Hakulinen-Ikonen-Nyman-Nieminen, niin jonkun on oltava nelosessa ja joku jää penkille/katsomoon. En nyt sanoisi, että huono tilanne ainakaan Lukolle, eikä välttämättä nyt Linuksellekaan. Tuon kilpailun pitäisi myös kehittää, kunhan pelaaja itse ymmärtää sen. Sinäänsä mielenkiintoista, että moni ei muista sitä kuinka monipuolinen pelaaja Nyman itseasiassa onkaan. Menee kaikissa ketjuissa (1-4), on hyvä alivoimalla (Virran 3. kausi), on hyvää Liiga-tasoa myös ylivoimalla ja ottaa mukisematta roolin kuin roolin vastaan. Nyman-Kainulainen-Suni voisi olla monessa joukkueessa jopa 2 -tai vähintään 3-ketjuna.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Aika pitkään odotellut että tämä niin sanottu potentiaali realisoituu. Onko Linus jäämässä tasolle kolmoskenttä niin kuin tällä hetkellä pahasti näyttää?

Jos ei voima tartu niin vaikea on saada tästä potentiaalista tämän enempää irti. 72kg on kuitenkin 10 kiloa vajaa tämän pituisen pelaajan hyvästä massasta. Ilman lisä voimaa jää napsu nopeudesta/kiihtyvyydestä saavuttamatta, joka jo nyt rajoittaa seuraavia askelia jääkiekkoilijan uralla.
 
Aika pitkään odotellut että tämä niin sanottu potentiaali realisoituu. Onko Linus jäämässä tasolle kolmoskenttä niin kuin tällä hetkellä pahasti näyttää?

Jos ei voima tartu niin vaikea on saada tästä potentiaalista tämän enempää irti. 72kg on kuitenkin 10 kiloa vajaa tämän pituisen pelaajan hyvästä massasta. Ilman lisä voimaa jää napsu nopeudesta/kiihtyvyydestä saavuttamatta, joka jo nyt rajoittaa seuraavia askelia jääkiekkoilijan uralla.
Minusta on alkanut melko hyvin realisoitumaan.
23-vuotiaan pelaajan (nuoren) kohdalla kun laskee kaksi parasta Liigakautta niin saa 109 ottelua, 61 pistettä (PPG melkein 0,59).
Kohtuullisen hyvin on "poika" naputellut ja tuo loistavaa jatkuvuutta Raumalle kun pelaa Lukossa 23-24 jo kuudennen kautensa. Nuorten maailmanmestaruus, Suomen mestaruus - asiat ovat menneet hyvin Nymanin uralla. Toki olen samaa mieltä, että massaa ja nopeutta saisi olla lisää.
Pelaisiko vielä Lukossa, jos olisi seuraavan tason pelimies? Mulle Nyman edustaa Lukon menestyksen aikaa.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Kyllähän Nyman nimenomaan jatkuvuutta tuo Lukkoon. Uskonko miehen nouseva kärkiketjujen varmaksi tekijäksi? Tuskin. Mutta jos tyytyy itse tuohon kolmos-nelosketjun rooliin, niin on kyllä hyvä pala myös Lukon tulevaisuutta. Ja pystyy stunttaamaan tarvittaessa ylempänä.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Toivotaan vaan ettei Nyman pety liikaa pelia-aikaansa jos Neloskentässä joutuu pitkäänkin pelaamaan
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivotaan vaan ettei Nyman pety liikaa pelia-aikaansa jos Neloskentässä joutuu pitkäänkin pelaamaan
Tällä hetkellä ei kyllä muuta vaihtoehtoa ole kuin olla nelosessa. Mikä on sinällään ristiriitaista kun itse haluaisin nähdä siellä nelosessa Niemisiä ym. Nymanista en oikein osaa enää odottaa enempää. On pelannut jo useamman vuotta ylivoimissakin.
Hankala pelaaja koska ominaisuudet eivät riitä kolmeen ekaan kenttään tällä kaudella ja nelosessa ehkä vähän väärän tyyppinen pelaaja. Pitäisi olla jokin todella selkeä vahvuus. Vaikkapa nopeus kun on noin poikasen mitoissa. Kannattaisi melkein hakea isompaa roolia muualta.
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä hetkellä ei kyllä muuta vaihtoehtoa ole kuin olla nelosessa. Mikä on sinällään ristiriitaista kun itse haluaisin nähdä siellä nelosessa Niemisiä ym. Nymanista en oikein osaa enää odottaa enempää. On pelannut jo useamman vuotta ylivoimissakin.
Hankala pelaaja koska ominaisuudet eivät riitä kolmeen ekaan kenttään tällä kaudella ja nelosessa ehkä vähän väärän tyyppinen pelaaja. Pitäisi olla jokin todella selkeä vahvuus. Vaikkapa nopeus kun on noin poikasen mitoissa. Kannattaisi melkein hakea isompaa roolia muualta.
Aika vahvasti eri mieltä, minusta Nymanin paikka olisi kolmosessa, koska hänellä on hyvä pelisilmä ja syöttötaito, toisin kuin Ikosella, jolla ei ole mitään kiekollisia vahvuuksia. Kuin tehty nelosen puukäsiosastoon. Eilinenkin voittomaali tuli Linusin vahvan vaihdon päätteeksi, ensin piti pitkään kiekkoa hyökkäyspäässä, jotta saatiin osa kentällisestä vaihtoon ja teki täydellisen maskin Gregoiren vetoon. Yv:ssä pitäisi saada rightin kätisyys neliön keskelle, jotta Nyman edes voisi saada siinä jotain aikaan. Viime kaudella oli Repo ja homma toimi.
 
Viimeksi muokattu:

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Yv:ssä pitäisi saada rightin neliön kätisyys keskelle, jotta Nyman edes voisi saada siinä jotain aikaan. Viime kaudella oli Repo ja homma toimi.
Nyman toimi tuossa viime kaudella kyllä hienosti syöttölautasena Ilomäki-Repo akselille. Ja pienestä koostaan huolimatta Linus on erinomainen maskimies oikea-aikaisuudellaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mun mielestä Nyman on liikaa riippuvainen ketjukavereista. Joidenkin kanssa kulkee, joidenkin kanssa katoaa täysin kuvasta. Mestaruuskaudella taisi olla ainoa vakiokokoonpanon hyökkääjä, joka jäi ilman tehopisteitä pudotuspeleissä.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Mun mielestä Nyman on liikaa riippuvainen ketjukavereista. Joidenkin kanssa kulkee, joidenkin kanssa katoaa täysin kuvasta. Mestaruuskaudella taisi olla ainoa vakiokokoonpanon hyökkääjä, joka jäi ilman tehopisteitä pudotuspeleissä.
Tästä hyvä esimerkki on Nyman Koivistoinen Koivisto ennen mestaruutta(?)
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä Nyman on liikaa riippuvainen ketjukavereista. Joidenkin kanssa kulkee, joidenkin kanssa katoaa täysin kuvasta. Mestaruuskaudella taisi olla ainoa vakiokokoonpanon hyökkääjä, joka jäi ilman tehopisteitä pudotuspeleissä.

On juuri kuvauksen mukainen. Linuksella ei ole sellaisia vahvuuksia, että pystyi yksin nousemaan esiin. Kun ketjun peli kulkee, niin peli sujuu, mutta heikoilla hetkillä pysyy piilossa.

Ihan ok-tason peliä, mutta neloskejuun pienille minuuteille sopisi minusta paremmin energiapelaaja tuomaan sähinää.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
...siitäkin huolimatta, että pääsi pelaamaan myös tulosyksiköissä.
Nyman pelasi mestaruuskaudella keskimäärin 10:54 ottelua kohden. Vakiokokoonpanon hyökkääjistä vain Petman pelasi vähemmän. Nymanin rooli tuossa joukkueessa oli erittäin pieni.

Mielestäni Nyman on Liigatasolle hyvä kolmosketjun laituri. Valmentajat kyllä arvostavat Nymanin takuuvarmaa pelaamista. Pystyy kuitenkin rikkomaan sen 30 pisteen rajan pelaamaan samalla tasolla illasta toiseen. Harvoin esimerkiksi vuotaa puolustuspäähän ja pelaa kiekolla varmasti. Mielestäni yksi joukkueen parhaimpia hoitamaan kiekon pois omalta alueelta joko syöttämällä tai purkamalla - ei menettele kiekkoja pahoissa paikoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös