Tarkoitus oli että nyt olisi vähän hankalampia lintuja kun ekasta tuli niin paljon oikeita vastauksia. Eipä nämä nyt mitään outouksia ole kun minäkin olen ne nähnyt ja tunnistanut luonnossa (en harrasta lintubongausta).Seuraavan osion linnuista ei ole itselläni mitään hajua, mutta pitää yrittää jossakin vaiheessa saada tuurilla edes joitakin oikein.
Mullapa on lie piste liikaa kun ainakin 2 oli väärin. Siis alkupään kuukkeli ja sitten lopun pöllöä veikkasin helmiäiseksi kun oli hiiri-....
Minun tarkkaavaisuudellani voi olla virheitäkin mutta parhaani yritin. Saa protestoida jos kokee kokeneensa vääryyttä...
Niinpä on... Korjaan tilanteen.Mullapa on lie piste liikaa kun ainakin 2 oli väärin. Siis alkupään kuukkeli ja sitten lopun pöllöä veikkasin helmiäiseksi kun oli hiiri-.
No tässä nyt olla oikeat vastaukset lintujen tunnistusvisaan. Olen itsekin sitä mieltä kuvat eivät kaikkien lintujen osalta ihan hyviä mutta halusin käyttää lapsuuteni lintukirjaa ja jota aina vaarin kanssa selailtiin. Oli helppo ottaa kuvat siitä mutta täytyy sanoa että tietäjät tietää vaikka kuvat eivät ihan yksiselitteisiä olekaan.
A) Peippo
B) Pystötiainen
C) Varpunen
D) Puukiipijä
E) keltasirkku
F) Mehiläishaukka
G) Västäräkki
H) Kuikka
I) Harmaapäätikka
J) Punakylkirastas
K) Merimetso
L) Haarapääsky
Ilmoittakaa heti jos huomaatte että olen (mielestänne) sotkenut linnun toiseensa...
Edit. Korjattu pari linnun nimeä.
Eipä noita lintuja niin tunne vaikka bilsariksi olen itseni kouluttanutkin. Voisi hupina pistää jonkun kala/pohjaeläinvisailun joku kerta pystyyn mutta epäilen ettei ainakaan jälkimmäiset niin ihmisiä jaksa kiinnostaa vaikka ekosysteemin avainotuksia ovatkin ja omasta mielestäni jopa kiehtovia.No sain edes pisteen varpusen tunnistamisesta, mikäli ei tule sitten puolikkaita pisteitä E:stä ja F:stä. Onneksi en lähtenyt opiskelemaan biologiaa/maantiedettä ja etenkin erikoistunut lintuihin.
Sait toisen pisteen myös vastaräkistä (piti olla västäräkki) koska luin sen oikein pisteitä laskiessani... Ainahan noita pieniä kirjoitusvirheitä sattuu.No sain edes pisteen varpusen tunnistamisesta,