Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joo, järkevä päätos sinänsä koska tuskin olisi osannut edes pukeutua asiaan kuuluvan koodin mukaan. Eipähän joudu Iken tai muiden herrojen puhutteluun.
Ellei ole Ike sitä ennen puhuttelussa vankilassa, syyttäjä vaatii kahden vuoden kakkua.
Leikki leikkinä, ei Suomessa sentään "maan tavasta" ketään tuomita, kukaan ei koskaan eroa eikä mitään johtopäätöksiä tehdä, oli puolue mikä tahansa. Muissa maissa poliitikot tajuavat yleensä edes itse erota skandaalien tullen eivätkä odota väistämätöntä erottamista, mutta ei meillä Suomessa. Briteissäkin puolustusministeri lähti saman tien kun hänen lobbaajakaveristaan tuli pienimuotoinen kohu, ja Ruotsissa on savustettu puoluejohtajia ulos jos on vahingossa maksettu valtion kortilla suurin piirtein joku hapansillipurkki. Ei meillä. Sen sijaan nämä samat möhisijät, isoherrat ja Anni "kolme litraa viiniä neuvotteluihin ravintolaan" Sinnemäet juhlivat - ja me katsomme heidän juhlimistaan kiltisti kotona.
Tiedän, että monet sanovat etteivät katso juhlia mutta katsovat kumminkin. Itse olen kuitenkin ihan aidosti vieraantunut Linnan juhlista ja niiden seuraamisesta. Vittuako sitä tuijottamaan tuntikaupalla, kun erilaiset silmäätekevät kekkuloivat kättelyjonossa ja myöhemmin selventävät haastattelussa itsenäisyyden merkitystä omahyväisen näköisenä. Ainoa ilo Linnan juhlissa on ollut se, että vetääkö joku kalkkunan näköinen turvonnut tantta nupit punaisella matolla, ja löytyykö Juice linnan vessasta kravatti pään ympärille sidottuna. Juicekin tosin on aikoja sitten kuollut, joten eipä ole tätäkään iloa enää.
Jos sitä sitten vain keskittyisi siihen perinteiseen linjaan, eli synkistelisi kotona, söisi pakastepizzan, katsoisi Tuntemattoman sotilaan (ja ihan silkkaa itsepäisyyttäni dvd:ltä Mollbergin version sen takia, että sitä ei kumminkaan näytetä televisiosta) ja joisi pari paukkua viinaa. Puolalaista laatuvodkaa, ei mitään suomalaista tikkuviinaa tai Leijona-viinan kaltaista kamalaa tinneriä vaikka miten itsenäisyyspäivä olisi.
Tai sitten jätetään Zubrowka korkkaamatta, koska keskiviikko on kumminkin ankea arkipäivä ja Halosen edustama itsenäisyysjuhlinta ei sytytä suuria tunteita, kuten ei myöskään tämän nöyristely rikastavien kulttuurien lähettiläiden oikkujen ja alistuksen edessä. Täytyy sanoa, että jos olisin itse Halosen asemassa ja joku rauhan ja rakkauden uskonnon partajehuinen edustaja kieltäytyisi kättelemästä Suomen Tasavallan Presidenttiä Suomen itsenäisyyspäivänä typerään taikauskoonsa vedoten, niin käskisin adjutantteja vetämään moista tyyppiä kekkuliin ja raahaamaan tämän parrasta kiinni vetäen ulos linnasta - ja koko maasta. Rajansa se itsenäisyysjuhlien isännän/emännän ja maan tapojen loukkaamisellakin.
Jos itse joskus pääsen Suomen Ylikeisariksi (Rakastettu Johtaja Musta Nuoli I, Kupittaan herttua ja Turun Tsaari), niin itsenäisyysjuhlien vieraslista kokisi kyllä melkoisen muutoksen. Kansanedustajien oletusarvoinen pääsy loppuisi siihen (toki niin loppuisi senaatinkin toiminta), samoin turhat julkkikset jäisivät oven ulkopuolelle uskonnollisten hihhuliporukoiden pääjehujen seuraksi. Linnan orkesterina toimisi Judas Priest, ja samalla Rob Halford* antaisi läsnäolollaan oman panoksensa ikuiseen homokeskusteluun. Linnan ulkopuolelle taas jäisi Jani Toivola - ei homoutensa vuoksi vaan sen takia, että eihän hän muuten voisi järkyttyä ja närkästyä, ellei häntä jätettäisi ulkopuolelle.
* = Rob on hieno mies, jonka olen tavannut työn yhteydessä ja poseerannut kaulakkain perinteisessä heavy metal -henkisessä pönötyskuvassa. Mutta Robin ammattina ei olekaan järkyttyminen medialle vaan laulaminen.