Linnan juhlat – Niinistön aikakausi

  • 159 880
  • 1 220

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olipa upea Myrskyluodon Maija ja Maria Ylipää. Tuli hyvä fiilis, jee.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Termiä "luokkasota" käytetty mielenosoittajien toimesta, tuskin on kyse äärioikeistosta kuitenkaan :)

Mistäs tuon nyt tietää. Onhan nämä rydmanit ja muut äärioikeistolaiset hihhulit aina jauhaneet jostakin vastenmielisestä demari-Suomesta, joten mistä sitä tietää, vaikka siellä mukaisänmaalliset porvarit olisivat laittamassa kapuloita demari-Suomen rattaisiin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Onhan tää huvittavaa, muutama janari hakkaa ikkunoita paskaksi ja saa enemmän huomiota mediassa kuin eliitti joka päätöksillään aiheuttaa jatkuvaa ahdinkoa ihmisille.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pellet osoittaakoot mieltään jos haluavat, mutta jättäkää jumalauta Suomen liput rauhaan !!

Polttakoot vaikka kaikki...lippuja ne vain ovat. Olosuhteiden vuoksi joutunut lähetystä seuramaan/kuuntelemaan ja ehkä tämä on helpompaa seurattavaa kuin perinteinen tapahtuma. Olisinpa töissä...saisi rahaa tämän katsomisesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eikös Abba nyt ole kuitenkin sellaista kevyttä, rahvaalle sopivaa musiikkia? Korkeakulttuuri se vasta on sitä oikeaa kulttuuria, eikä Abbaa oikein voi sen piiriin laskea.

Tarkoitan Benny Anderssonia ja Björn Ulvaeusta, jotka ovat tehneet paljon muutakin, kuin ABBAn biisit, mm. korkeakulttuuria edustavan musikaalin ruotsalaisista siirtolaisista Minnesotassa 1800-luvulla.

Eli Kristina från Duvemålan.

Helsingin Svenska Teaternin esiintyjät he kelpuuttivat henkilökohtaisilla koekuunteluilla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitenköhän pahoja palovammoja se Suomen lippu sai ja joko se on kiidätetty Acutaan?

Jos heilut pesismailojen kanssa Stockmannin ovia rikkomassa, niin tuskin tilanne ihan täysin "väkivallaton" on..
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Onko Li Andersson mukana tarkkailemassa "rauhanomaista" ja "väkivallatonta" tilannetta vai onko hän konsertissa?

On muuten aika suloista, että tuosta noin vain sinulle tulee mieleen itsenäisyyspäivän iltanakin pohtia Li Anderssonin sijaintia. Joku voisi puhua jo ihon alle pääsemisestä, mutta mene ja tiedä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kättelyä en katsonut ja haastattelut jätän väliin, mutta ohjelmassa on kehumista. Tässä on enemmän tyyliä kuin aikaisemmissa näkemissäni linnan juhlissa yhteensä.

Kyllä, konsertin ohjelma on ollut erittäin hieno!

Olen itse asiassa yllättynyt, kuinka hieno on ollut.
 
Tarkoitan Benny Anderssonia ja Björn Ulvaeusta, jotka ovat tehneet paljon muutakin, kuin ABBAn biisit, mm. korkeakulttuuria edustavan musikaalin ruotsalaisista siirtolaisista Minnesotassa 1800-luvulla.

Oi se on varmasti ihana musikaali ja sisältää parempaa musaa kuin Abban biisit, sillä korkeakulttuuri on hienompaa kuin rahvaan kulttuuri.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oi se on varmasti ihana musikaali, ja sisältää parempaa musaa kuin Abban biisit, sillä korkeakulttuuri on hienompaa kuin rahvaan kulttuuri.

Voisin vastata jotain nasevaa, mutta hiljennytään kuuntelemaan Finlandiaa, se ainakin on aina yhtä upea!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hieno Finlandia ja erityisen hieno lapsikuoro. Hieno kokonaisuus!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni tämä konsertti oli vaikuttava jymymenestys.

Ehdottaisin uusintaa heti ensi vuonna Musiikkitalossa.

En odottanut illalta mitään, mutta nyt täydet pinnat kyllä pressan kanslialle ja muille järjestelijöille.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oi se on varmasti ihana musikaali ja sisältää parempaa musaa kuin Abban biisit, sillä korkeakulttuuri on hienompaa kuin rahvaan kulttuuri.

Näin se varmaan porvarillisessa Suomessa sitten on. Itse vaihdoin kanavaa sillä hetkellä, kun Kari Hotakainen alkoi jotain sönköttämään. Ei paljoa kiinnostanut. Eikä tuo korkeakulttuuri nyt muutenkaan ole meille tavan tallaajille se juttu. Mutta hienoa, että pahvi-Sale on nyt saanut muutettua juhlien profiilin elitistisempään suuntaan. Sitähän kokoomuslaiset varmaankin haluavat.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä, konsertin ohjelma on ollut erittäin hieno!

Olen itse asiassa yllättynyt, kuinka hieno on ollut.
En ole pahemmin seurannut taustalta soljuvaa juhlaohjelmaa, mutta sen mitä olen noteerannut, niin mielenkiintoisempaa televisioitavaa tämä konsertti on kuin mitä tavanomaiset linnanjuhlat mielestäni ovat olleet. Kyllästyttäviä haastattelupätkiä ja ihmispaljouden hikitungosta ei oikein innosta toljottaa, tällaista ohjelmaa paljon mieluummin. Josko konsertti luotsaisi tuleviakin itsenäisyyspäivän juhlallisuuksia uusiutumaan?
 
Jos heilut pesismailojen kanssa Stockmannin ovia rikkomassa, niin tuskin tilanne ihan täysin "väkivallaton" on..

Taisivat olla lätkämailoja. Ja jos keskustassa jotain laseja pitää särkeä, niin Stockmannin lasit ovat minusta mainio valinta. Minulle äiti opetti jo ollessani pikkupoika, että Stockmann on porvarien kauppa, eikä meillä köyhälistöläisillä ole sinne mitään asiaa. Siitä ohjeesta olen pitänyt tähän ikään asti kiinni, paitsi lennot ostin kerran Hulluilta päiviltä.

Jos olisivat särkeneet vaikkapa kulma-Alen lasit, se olisi ollut paljon huonompi juttu.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Huutonaurua. Lue ensiksi oma viestisi, sen jälkeen minun vastaukseni siihen ja mieti sen jälkeen kuinka vitun pihalla olet.

Jösses mikä pönttö. En ihmettele miksi olet vasemmalla.
Ihminen, jonka täytyy kirjoittaa "huutonaurua" ei ole oikeutettu arvostelemaan kenenkään sanomisia edes säälistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näin se varmaan porvarillisessa Suomessa sitten on. Itse vaihdoin kanavaa sillä hetkellä, kun Kari Hotakainen alkoi jotain sönköttämään. Ei paljoa kiinnostanut. Eikä tuo korkeakulttuuri nyt muutenkaan ole meille tavan tallaajille se juttu. Mutta hienoa, että pahvi-Sale on nyt saanut muutettua juhlien profiilin elitistisempään suuntaan. Sitähän kokoomuslaiset varmaankin haluavat.

Tykkäsit kuitenkin katsoa kättelyt?

Mitä sönkötät elitismistä, kun varsin populaaria matskua tuolla tuli ja vieläpä hienosti toteutettuna. Jos Finlandia on elitismiä, niin kannattaa mennä riehumaan Haaviston takapihalle seuraavaksi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei missään, hänen kirjaansa sen sijaan siteerattiin esityksessä.

erku ei vain taida tietää, minkä näköinen on kirjailija Kari Hotakainen.

Toivoa sopii, että tuntee kuitenkin jonkun kirjan nimeltä.

Ok. Kai sitten erehdyin. Mutta ihan hirveää paskaa se "siteeraus" joka tapauksessa oli. Jonkun Juoksuhaudantien olen kuullut, mutta en ole varma onko kyseessä Hotakaisen kirja. Joka tapauksessa en häpeä ollenkaan sitä, että en ole pätkääkään kulttuuri-ihminen.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vuosi 2013 jää historiaan sinä vuotena, kun maineikkan itsenäisyyspäivän vastaanoton arvokkuus tuhottiin. Tuo Tampere-talo sopii aivan helvetin huonosti tällaiseen juhlaan. Kiitos vaan Kokoomus-Suomi Kummolan ja Niinistön johdolla.

Ja mikä vittu tuo maakuntateema oikein on? Ymmärtäisin jos meillä olisi kepulainen presidentti, mutta toivotalkoolaisen isännöidessä juhlia tuntuu oudolta vedolta. No ehkäpä Sale kalastelee jo lantahousujen ääniä vuoden 2018 vaaleja ajatellen.

Mielenosoitukset kiellettävä, jotta verovaroja ei tuhlaannu. Voi helvetti sentään. Luulisi poliisienkin olevan innoissaan, kun saa pyhäkorvaukset ja kaikki. Vielä pääsee mahdollisesti kokeilemaan voimankäyttöä ihan oikeasti. Osaan kuvitella, kun siellä joku yli-innokas poliisispede odottaa pienintäkin syytä siihen, että pääsee retalejengiä retuuttamaan.

Mistäs tuon nyt tietää. Onhan nämä rydmanit ja muut äärioikeistolaiset hihhulit aina jauhaneet jostakin vastenmielisestä demari-Suomesta, joten mistä sitä tietää, vaikka siellä mukaisänmaalliset porvarit olisivat laittamassa kapuloita demari-Suomen rattaisiin.

On muuten aika suloista, että tuosta noin vain sinulle tulee mieleen itsenäisyyspäivän iltanakin pohtia Li Anderssonin sijaintia. Joku voisi puhua jo ihon alle pääsemisestä, mutta mene ja tiedä.

Näin se varmaan porvarillisessa Suomessa sitten on. Itse vaihdoin kanavaa sillä hetkellä, kun Kari Hotakainen alkoi jotain sönköttämään. Ei paljoa kiinnostanut. Eikä tuo korkeakulttuuri nyt muutenkaan ole meille tavan tallaajille se juttu. Mutta hienoa, että pahvi-Sale on nyt saanut muutettua juhlien profiilin elitistisempään suuntaan. Sitähän kokoomuslaiset varmaankin haluavat.
Näissä on kyse vain itsenäisyyspäivän juhlallisuuksista, isäntänä tasavallan presidentti. Eri paikka ja hiukan toisenlaista ohjelmaa kuin tavallisesti. Mene mieluummin vaikka pubiin tai suoraan nukkumaan jos porvarit vituttavat noin pahasti, tai vaihda edes kanavaa. Esimerkiksi Neloselta tulee parhaillaan Hauskat kotivideot.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ok. Kai sitten erehdyin. Mutta ihan hirveää paskaa se "siteeraus" joka tapauksessa oli. Jonkun Juoksuhaudantien olen kuullut, mutta en ole varma onko kyseessä Hotakaisen kirja. Joka tapauksessa en häpeä ollenkaan sitä, että en ole pätkääkään kulttuuri-ihminen.

Kari Hotakaisen kirjojen lukeminen ei tee kenestäkään kulttuuri-ihmistä. Ne ovat nimenomaan rahvaan kirjallisuutta, itsekin olen lukenut monta Hotakaisen teosta. Sen sijaan Soile Isokoskea fanittamalla pystyy jo aika hyvin erottautumaan rahvaasta, sillä harvempi juntti jaksaa oopperan kiekumista kuunnella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös