Kokoomus ne yrittäjät köyden jatkoksi aikoinaan pisti. Ja on hienoa, ettei ainakaan Persujen listoja tiiraillessa yrittäjät kaikki Kokoomuslaisia ole.
Minä olen yrittäjän poika, vaikka äijä aina on karsastanut koko sanaa. Itsenäinen duunari, sitä hän mielellään käyttää. Vaikea minun on noita vanhan liiton urakoitsijoita on verrata henriheikkisiin.
Hyvä yritys perustuu siihen, että yrittäjä antaa duunareilleen ihmisarvon, reilun kiitoksen hyvin tehdystä työstä ja sen tunteen, että tässä tehdään yhdessä hommia ja saadaan sitä makkaraa leivän päälle. Se mikä täällä paistaa, on tämä kokoomusporvarien jeesustelu ja duunarien kommunistisiksi verenimijöiksi leimaaminen. Ei meidän ukko olisi lamasta selvinnyt looshissa istumalla ja Kauppalehteä lukemalla. Vain raaka työ yötä myöden louhimassa routaista maata työkoneen kopissa ja oman palkan leikkaaminen auttoi, että saatiin velat maksettua.
Yrittäjyys on äärimmäisen tärkeä asia, mutta ei tuo mustapaita-porvarismi ainakaan minuun uppoa millään tavalla.