Särkänniemessä olen käynyt joka kesä monena vuotena peräkkäin, Linnanmäellä kävin juuri noin viikko sitten. Sitä ennen Lintsillä en ollut vieraillut ainakaan pariin vuoteen. Space Shot on mukava laite, mutta siinä jonot olivat älyttömän pitkät ja kun kesto siinä on niin lyhyt, niin hieman jää harmittamaan, muuten kyllä hyvä laite. Vuoristorata on legendaarinen ja sitä se oli edelleen, Lintsin parhaita laitteita kyllä. Vonkaputous oli uusi laite minulle. Se ei kyllä paljon kehuja minulta saanut, yksi vaunu menee kerrallaan ja siihenkin mahtuu vaan 10 ihmistä kerrallaan, älyttömät jonot siinäkin ja laitteen kesto lyhyt, mutta kohtuu hyvä vesilaite. Eihän se laitteen kesto voi ollakaan kyllä hirveän pitkä vaan senpituinen, että jonoja ei tulisi hirveesti ja mahdollisimman moni ihminen pääsisi laitteeseen heti. Top Spin, Lintsin ehkä rajuin ja pahin laite, siihen mahtuu sentäs paljon ihmisiä kerrallaan ja antaa pehmeän kyydin :) . Hyvä laite, koska tuollaisia pääalaspäin-laitteita ei paljon Suomessa ole. Ja vielä Lintsin uutuuslaite Kieppi, oli hieman syrjässä takana siellä, mutta kyllä se lopulta löytyi. Ennen en ole tuollaistakaan laitetta nähnyt, mutta hyvä laite oli, näytti hieman kummalliselta alkuun. Alueena Lintsi on ihan sopivankokoinen.
Särkänniemi on taas räväyttänyt Tornadolla ja Halfpipellä. Halfpipeä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta Tornadoa olen joka on ehdottomasti Suomen paras laite. Näyttää alkuun pahalta, mutta oikeasti se on niin pehmeä kyyti ja pääalaspäin-kiepitkin menee niin nopeasti ohi ettei ehdi huomaamaankaan. Muutenkin pidän vuoristoradoista, Särkänniemestä niitä varsinkin löytyy, Tornado, Korkkiruuvi ja Jet Star. Ja onhan Särkänniemessä vanhoja hyviä laitteita kuten se Coca-Cola härveli mikä menee pääalaspäin, Frisbee ja perinteinen Tukkijoki. Särkänniemen alueesta, myöskin ihan hyvänkokoinen ja paikat löytyy helposti. Tämän kesän aikana pitäisi vielä käydä molemmissa huvipuistoissa ainakin kerran.
Lopuksi sanoisin, että Särkänniemi on mielestäni parempi kuin Lintsi, mutta on myönnettävä, että Lintsikin on hyvä huvipuisto. Ja olen kotoisin Hämeenlinnan kupeesta eli en asu kummassakaan kaupungissa missä huvipuistot sijaitsee.