Linnänmäki vai Särkänniemi?

• 5 417
  • 49

Kummassa vietät mielummin aikaasi?

• Linnänmäki

Ääniä: 94 50,8%
  • Särkänniemi

Ääniä: 91 49,2%

• Äänestäjiä
    185

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Äänestin Särkänniemeä, koska Lintsi on Helsingissä :D

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mendieta
Äänestin Särkänniemeä, koska Lintsi on Helsingissä :D

Äänestin Lintsiä, koska Särkänniemi on Tampereella ja Lintsillä

- on isommat tuopit
- paremmat näköiset pimut laitehoitajina, kassoilla ja kävijöinä
Nih!

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tämä keskustelu

Tässä keskustellaan käytännössä Tampere vai Helsinki, kumpi on parempi. Samaan suuntaanhan se menee.

Kommentteja tulee tyyliin: Ei Lintisiä koska se on (ja nyt lainaan ervatsaloa) TZZZZZZadissa ja siellä ollaan velttoja ja ylimielisiä...(oikeastaan ei olla käytykään lintsillä kymmeneen vuoteen mutta ei se mitään, tänä vuonna käyty särkänniemi on varmasti parempi kuin 80-luvun lintsi...)

No joo, mutta mielestäni Tamperelaiset sanovat Särk. ja Hkiläiset Linn. Ja itse olen pk-seudulta joten äänestin Lintsiä. Pitäähän valintakriteereistä pitää kiinni.

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Kun listalta puuttui Circus Seiterä, äänestin Lintsiä koska se on Lintsi ja puinen vuoristorata klassikko. Vähän niinkuin HIFK...

"Puuhamaa on paska paikka, puuhamaassa vituttaa, sellainen on puuhamaa". Tähän kun sais vielä Alatalon typerän lärvin hymiöksi, voisin sellaista käyttääkin.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tornado on Suomen huvipuistoskenen ykkösvehje! Särkänniemessä on paremmat laitteet, mutta muuten paikka on puuhökkeleineen rumempi kuin lintsi. Annoin kuitenkin ääneni Särkänniemelle. Tornado määrää. Teki mieli huutaa, että '**ttu mun kivekset halkee!!' kun se vehje lähti ekaan laskuun...

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä se Särkänniemi on parempi. Ainoa seikka, joka ottaa siellä pannuun on seuraava : minkä ihmeen takia siellä ei ole kolikkopelejä? Siis pokereita yms.

Edit : lintsillä ei jaksa enään käydä, kun menivät siat poistamaan breakdancen ja toivat tilalle kahvikupin. Prkl!

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Lintsiltä on mukavia muistoja, mutta myös ikäviä. Nappulana olin yksin kolariautoissa ja siihen aikaan ei ollut niin turvamääräyksistä väliä. Pamautin naamani rattiin ja paikattavaksi meikäläinen vietiin. Jonkinlainen kammo on jäänyt mokomasta vehkeestä.
Tänään Lintsille ja Sampo- pankki maksaa 3 tunnin laitteiden käytön perheelleni. Istuisin normaalisti Enterprisessä tämän kolme tuntia, mutta se on siirretty Tykkimäelle. Space Shot, Vuoristorata, se avaruus homma vesitornissa, maailmanpyörä ja Vonkaputous ainakin pitää käydä läpi.
Särkänniemessä olen käynyt viimeksi joskus -80 luvulla. Planetaario oli hyvä.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Tänä kesänä on keritty käymään vain särkässä. Jos vertaa viime kesän lintsiä(onko se muuttunut viime kesäsätä?) ja tämän kesän särkkää, niin ei kovin pitkään tarvitse vastausta hakea. Särkkä on huomattavasti parempi. Paljon monipuolisempi ja tilavampi, kuin lintsi.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole lintsin voittanutta.

Syyt ovat samat kuin Seniorilla, paitsi että itse olen tykästynyt niihin jarrumiehiin...
Tosin eräs kysyi minulta että haluanko koskea hänen vaihdekeppiinsä, jonka jälkeen olen istunut aina vuoristoradan etuvaunuissa.

Mutta asiaan. Lintsillä on parhaimmat laitteet, ja sitä tunnelmaa ei vain löydy muualta. Ne tuoksut, koko Linnanmäki...

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Vähän on hankala lähteä vertailemaan, kun Lintsillä on tullut käytyä normaalisti kerran kesässä, mutta Särkänniemen-visiitit ovat jääneet vissiin yhteen nassikkana suoritettuun. Onhan Linnanmäellä hyvä tunnelma jne., mutta pidemmän päälle niihin laitteisiin vähän tylsistyy. Sinne tarvitsisi jonkinlaisen "kunnon" vuoristoradan tai vastaavaa...

Varmasti euroopan huonoimpana huvipuistoasiakkaana (jo pihakeinussa istuminen alkaa huimaamaan) en ole asioinut vuosiin kummasakaan.

Joskus pentuna tuli vierailtua pariin otteeseen molemmissa puistoissa ja täytyy sanoa, että paremmat muistot liittyvät Särkänniemeen.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tosta päivän lintsireissusta vielä sen verran, että mitään kontrollia ei portilla ollut eli laitteet olivat kolmen tunnin ajan ilmaisia kaikille, jotka paikalle tajusivat tulla. Valitettavasti ei ollut mahdollisuutta päästä nettiin, jotta olisin voinut informoida asiasta lähistöllä asuneille Jatkoajan lukijoille. Säästö oli n. 100 eur porukallemme.

Vuoristorata (in action jo vuodesta 1951) oli jälleen omaa luokkaansa. Space Express (vesitornissa) oli lievästi sanottuna köyhä. Kannattaa muuten käydä siinä junassa, joka köröttelee alueen yläpuolella. Näkee koko lintsin ja näkymät kaupungille ovat erinomaiset.
Bisse 4,20.

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Waasalandia! No ei kai, kunhan vitsailin.

Vaikee sanoo kun Lintsillä en ole ikinä käynytkään, enkä tule varmaan koskaan käymään. Äänestin siis Särkänniemeä.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulipahan käytyä ensimmäistä kertaa Linnanmäellä ja täytyy sanoa, että Särkänniemi vie kyllä voiton. Jotenkin vaisuja olivat Linnanmäen laitteet. Vauhtia ei ollut tarpeeksi kunnon kokemuksia haluavalle. Parhaimmat laitteet olivat järjestyksessä:

1. Vuoristorata
2. Space shot
3. Vonkaputous
4. Top spin

Kaikki muut olivatkin sitten niin vaisuja, että yksi käyntikerta riitti. Tosin Space shotin jonot olivat sitä luokkaa, ettei siinäkään viitsinyt käydä kuin kerran. Kenen kuningasidea se nukkerata oikein on? Yhtä kidutusta kestää se kierros heti alusta alkaen. Päivän kohokohta taisi olla sen näköalahärvelin Panoraman hyvännäköinen naiskuljettaja, joka tuli istumaan aivan viereen :)

Särkänniemessä on vähän vauhdikkaampia laitteita ja muutenkin tilaa enemmän kulkea. Ei Linnanmäki huono kuitenkaan ollut.

Miguel

Jäsen
Särkässä en ole käynyt vuosiin, Lintsillä taas lähes joka kesä. Laitteiden puolesta ovat aika lailla tasoissa (huom. Särkkiksen uusimmat ovat tosin testaamatta), mutta jotenkin Lintsillä on parempi tunnelma, en tiedä mistä johtuu. Lisäksi peliautomaattien läsnäolo nostaa Lintsin osakkeita, vaikka joka reissun jälkeen kiroankin ne alimpaan helvettiin. Kaikkein paras peli on siellä yhdessä ravintolassa oleva hevospeli, jossa pitää veikata voittajaa. Moista en ole muualla edes nähnyt.

Linnänmäki kutsunee myös tänä kesänä. Ikuisia lapsiahan tässä ollaan, vaikka laki aikuiseksi väittääkin.

Chello

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Glasgow Celtic
Särkänniemessä olen käynyt joka kesä monena vuotena peräkkäin, Linnanmäellä kävin juuri noin viikko sitten. Sitä ennen Lintsillä en ollut vieraillut ainakaan pariin vuoteen. Space Shot on mukava laite, mutta siinä jonot olivat älyttömän pitkät ja kun kesto siinä on niin lyhyt, niin hieman jää harmittamaan, muuten kyllä hyvä laite. Vuoristorata on legendaarinen ja sitä se oli edelleen, Lintsin parhaita laitteita kyllä. Vonkaputous oli uusi laite minulle. Se ei kyllä paljon kehuja minulta saanut, yksi vaunu menee kerrallaan ja siihenkin mahtuu vaan 10 ihmistä kerrallaan, älyttömät jonot siinäkin ja laitteen kesto lyhyt, mutta kohtuu hyvä vesilaite. Eihän se laitteen kesto voi ollakaan kyllä hirveän pitkä vaan senpituinen, että jonoja ei tulisi hirveesti ja mahdollisimman moni ihminen pääsisi laitteeseen heti. Top Spin, Lintsin ehkä rajuin ja pahin laite, siihen mahtuu sentäs paljon ihmisiä kerrallaan ja antaa pehmeän kyydin :) . Hyvä laite, koska tuollaisia pääalaspäin-laitteita ei paljon Suomessa ole. Ja vielä Lintsin uutuuslaite Kieppi, oli hieman syrjässä takana siellä, mutta kyllä se lopulta löytyi. Ennen en ole tuollaistakaan laitetta nähnyt, mutta hyvä laite oli, näytti hieman kummalliselta alkuun. Alueena Lintsi on ihan sopivankokoinen.

Särkänniemi on taas räväyttänyt Tornadolla ja Halfpipellä. Halfpipeä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta Tornadoa olen joka on ehdottomasti Suomen paras laite. Näyttää alkuun pahalta, mutta oikeasti se on niin pehmeä kyyti ja pääalaspäin-kiepitkin menee niin nopeasti ohi ettei ehdi huomaamaankaan. Muutenkin pidän vuoristoradoista, Särkänniemestä niitä varsinkin löytyy, Tornado, Korkkiruuvi ja Jet Star. Ja onhan Särkänniemessä vanhoja hyviä laitteita kuten se Coca-Cola härveli mikä menee pääalaspäin, Frisbee ja perinteinen Tukkijoki. Särkänniemen alueesta, myöskin ihan hyvänkokoinen ja paikat löytyy helposti. Tämän kesän aikana pitäisi vielä käydä molemmissa huvipuistoissa ainakin kerran.

Lopuksi sanoisin, että Särkänniemi on mielestäni parempi kuin Lintsi, mutta on myönnettävä, että Lintsikin on hyvä huvipuisto. Ja olen kotoisin Hämeenlinnan kupeesta eli en asu kummassakaan kaupungissa missä huvipuistot sijaitsee.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Linnanmäki tietysti. Siellä on Vuoristorata, se ainoa oikea. Kummassakaan en ole kyllä pitkään aikaan käynyt. Pitänee pian lähteä Lintsille käymään. Ja Korkeasaareen kans.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Re: vanhana työntekijänä

Viestin lähetti wabbit
Lintsin vanhana työntekijänä en voi äänestää muuta kuin Linnanmäkeä. Oli se sen verran hyvä työpaikka, vaikka palkka oli orjan ja esimiehet natseja.

Palkka orjan ja esimiehet natseja? Ei siis eroa kokemuksena merkittävästi esimerkiksi Jokereiden viime kauden SM-liigajoukkueessa pelaamisesta, paitsi ehkä palkan puolesta?

Pisteet Linnanmäelle noin 100-3. Vekkula rulettaa.

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Ääni menee Lintsille vain ja ainoastaan legendaarisen Vuoristoradan ansiosta. Muuten kyllä Särkänniemessä on paremmat vekottimet.

edit: Tulipahan sitten käytyä Särkänniemessä viikonloppuna ja näkemys yleisesti ottaen paremmista härveleistä vain vahvistui. Ainakin Tornadossa saa sen verran kokonaisvaltaista höykytystä, että oksat pois. Aika nopeasti on vaan ohi.

Viimeksi muokattu:

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Linnänmäki on ehdottomasti parempi paikka, mutta Särkänniemi on sinänsä parempi, kun sielä ei ole tullut käytyä niin usein.

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Linnänmäki on jotenkin niin ah...ahdas paikka, aina kun yrittää vähän kävellä eteenpäin, niin on joko ihminen, seinä, koira, kissa, hevonen tai joku laite edessä. Särkänniemessä on enemmän tilaa, joten ääneni menee Särkänniemelle.

Ralph

Jäsen
Linnanmäellä olen käynyt kerran ja Särkäniemessä varmaan 50 kertaa. Ei jäänyt Linnanmäen reissulta mitään sellaista erityistä muistoa, joka nostaisi sen Särkänniemen edelle. Harmi vaan, että delfinaario jouduttiin kettutyttöjen itkuvirsien vuoksi lopettamaan. Olen oikeasti harmissani.

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Linnanmäellä olen käynyt kerran ja Särkäniemessä varmaan 50 kertaa. Ei jäänyt Linnanmäen reissulta mitään sellaista erityistä muistoa, joka nostaisi sen Särkänniemen edelle. Harmi vaan, että delfinaario jouduttiin kettutyttöjen itkuvirsien vuoksi lopettamaan. Olen oikeasti harmissani.
Särkkis vie aina näissä, ehdottomasti. Eikös siellä ollut niitä delfiinejäkin. Delfiinit nostavat huvipuiston ihan eri tasolle. Vai oliko niitä enää, joku kohu siinä oli? Vietiinkö delfiinit Kreikkaan kuolemaan vanhuuteen tai jotain?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy