Samaa mieltä. Kaukalossa sattuu ja tapahtuu. Pelaajat pystyvät kättelemään toisensa kuumankin kamppailun jälkeen. Kaukalossa pelataan jääkiekkoa ja normi elämä on sitten normi elämää. Jotenkin toivoisi, että kiekkopalstalla pystyttäisiin unohtamaan menneet, kun taistelu on hiljentynyt. Urheilijat itse siihen pystyvät.Antaa valittajien valittaa rauhassa, mutta sinua jäädään kyllä kaipaamaan kaukaloissa!
Samaa mieltä. Kaukalossa sattuu ja tapahtuu. Pelaajat pystyvät kättelemään toisensa kuumankin kamppailun jälkeen. Kaukalossa pelataan jääkiekkoa ja normi elämä on sitten normi elämää. Jotenkin toivoisi, että kiekkopalstalla pystyttäisiin unohtamaan menneet, kun taistelu on hiljentynyt. Urheilijat itse siihen pystyvät.
Kyllä minä ajattelen, että kättely nimenomaan on se paras tapa. Miten itse näet asian? Onko se paras tapa, että ura päättyy sydänvaivoihin? Miljoonaluokan sakot tai kenties ikuinen pelikielto? Mikä toisi Roy Radken pelikuntoon takaisin?Kuuma kamppailu ja pienet koiruudet on eri juttu, kuin esim se, että Roy Radken ura päättyi miehen taklaukseen. Miten tällaisen asian voisi kättelyllä kuitata?
Kyllä minä ajattelen, että kättely nimenomaan on se paras tapa. Miten itse näet asian? Onko se paras tapa, että ura päättyy sydänvaivoihin? Miljoonaluokan sakot tai kenties ikuinen pelikielto? Mikä toisi Roy Radken pelikuntoon takaisin?
Kuuma kamppailu ja pienet koiruudet on eri juttu, kuin esim se, että Roy Radken ura päättyi miehen taklaukseen. Miten tällaisen asian voisi kättelyllä kuitata?
Taas on otettu Roy Radge esille Martin Bergerin yhteydessä. Onko tuota taklausta nähtävillä missään, jossa Radge sai aivotärähdyksen. Minulla on taklauksesta muistikuva, että taklauksessa Radgen pää kolahti pleksiin eikä niin, että Berger olisi osunut suoraan päähän? Voi olla, että sekoitan johonkin toiseen Bergerin taklaukseen. Pitänee etsiä vaikka keskustelu taklauksesta ja näkikö kukaan taklauksen silloin samoin. Ei tainnut edes kurinpitokaan silloin reagoida?
Juuri näin itsekin muistelin. Minulla ei ole mitään sympatiaa Martin Bergeriä kohtaa varsinkin näin suurena SaiPa-fanina. Mutta aika monelle on jäänyt otsikoista semmoinen kuva, että sikamaisella päähän kohdistuneella taklauksella päätti nuoren kiekkoilijan uran (Radke). Näin on kerrottu monissa lehtijutuissa ja taitaa jäädä elämään tämä totuus jopa Wikipediassa. JOS totuus on se, että taklauksen voimasta Radke löi päänsä pleksiin niin toimittajat, jotka kirjoittivat, että päähän kohdistuneella taklauksella päätti Radken uran saisivat hävetä.Aikoinaan se löytyi vain ottelutallenteelta. Silloinhan ei tiedetty mitä kävi ja milloin, kun kauden jälkeen/lopulla vasta ilmoitettiin uran olevan paketissa. Pää kolahti laitaan, josta tämä seurasi, eli mistään avojään pommista päähän ei ollut kyse. Vahinko varmaan, kuten suurin osa tapahtumista myöhemminkin.
Bergerin lopettamisilmoituksesta ei ole kulunut edes 12 tuntia, mutta tässä ketjussa on jo 40 viestiä aiheesta. Kyllähän tästäkin jo sen näkee, että mies oli keskivertoa värikkäämpi persoona kaukalossa ja sen myötä Bergerin poistuminen parrasvaloista on Liigalle ikävä asia.
Hetkonen nyt. Pakko kysyä, koska itsellä ei ole täysin varmaa tietoa. Kuinka monelle nuorelle pelaajalle tai ylipäätänsä kelle tahansa pelaajalle Berger on aiheuttanut aivotärähdyksen? Radge on minun papereissani ainoa ja hänkin harmittavan epäonnisella tavalla laitaosuman myötä. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, mutta en muita löytänyt.Värikkyyttä on monenlaista, mutta Liiga ei oman tulevaisuutensa kannalta kaipaa yhtään lisää julkista keskustelua nuorten urheilijoiden päävammoista. Toisin kuin väitetään, kaikki julkisuus ei ole hyvästä, jos ollaan sponsoritulojen varassa.
Minusta Bergerillä olisi ollut eväät pitkän uran luomiseen. Tahalliset vahingoittamiset pois ja hitusen vastustajan kunnioittamista tilalle niin olisi ollut erittäin solidi fyysinen pakki vielä vuosia ja vuosia.Tosi surullista, että nuori ja lahjakas liigatason jääkiekkoilija joutuu lopettamaan sydänvaivojen takia. Yllättävän kypsästi itse kommentoi asiaa, vaikka pettymys on varmasti valtava. Toivotan voimia ja onnea jääkiekottomaan elämään Martin Bergerille!
Laitetaanko tässä nyt muidenkin pelaajien aiheuttamia pääosumia Martinin tilille vain koska se on cool?
Ei se uran loppuminen muuta tunteita jääkiekkoilija Bergeriä kohtaan yhtään miksikään. Vaarallinen muiden terveydelle kaukalossa. Monen ura olisi voinut loppua tämän kaukalokahelin ansiosta. Näin on parempi, liiga on nyt hiukan turvallisempi.Onhan se mielenkiintoista, että Berger herättää vahvoja tunteita vielä silloinkin, kun ura loppuu yllättäen ja jokseenkin traagisesti.
Ei se uran loppuminen muuta tunteita jääkiekkoilija Bergeriä kohtaan yhtään miksikään. Vaarallinen muiden terveydelle kaukalossa. Monen ura olisi voinut loppua tämän kaukalokahelin ansiosta. Näin on parempi, liiga on nyt hiukan turvallisempi.
Ehkä se on edelleen se, että nyt joku toinen pelaaja tai jopa useampi saattaa pelata peliuransa TERVEENÄ loppuun asti. Ymmärrätkö? Siinä ei ole mitään irvokasta. Sen sijaan Bergerin kaikki touhut eivät olleet täysin irvokkuusvapaita kaukalossa.Ihmettelen vain sitä, miksi pitää korostaa, että kaukalossa ei jäädä kaipaamaan. Ammattilaispelaajalla se peliura ja elämä eivät ole välttämättä kovinkaan erillisiä asioita. Tuntuu vähän irvokkaalta toivottaa Bergerille tervemenoa kaukalosta mutta kaikkea hyvää elämään, kun se jääkiekko on saattanut olla aika iso osa sitä elämää.
Hui kamalaa. Vai oikein vaarallinen muiden pelaajien terveydelle. Kertoisitko tapaukset, joissa monen ura olisi voinut loppua Bergerin toimesta.
Niin, ethän sinä KooKoon kannattajana niissä mitään väärää tai harmaata aluetta näe.