Liigapörssi-keskustelua

  • 1 498 767
  • 6 496

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ullatuus! Vittu sentään, miksi näin aina käy. No, sentään onnistui Kerhon jampat Lehtivuorta lukuunottamatta paremmin ku Ilveksen homot, mutta toisaalta aika sama kun kaikilla on melkein samat ukot. Ja kyllähän tuo 30 pisteen kokoinen väärä ja jo tekohetkellä tiedossa ollut pakkivalinta vähän vituttaa. Syytän Jatkoajan Kerho-apinoita omasta väärästä valinnastani, jossain hehkuttivat että Lehtivuori pelaa ylivoimaa nätisti ja paljon ja siihen perustin vaihdon Nikkilästä pois.

Näinköhän tässä vielä käy sillee, että osa niistä rassukoists, jotka minun tapaani päätyivät Lehtivuoreen, panikoivat ja myyvät miehen nyt pois? Arvo laskee, ite en miestä myy vaan toivon että se vielä pisteitä tekis, mutta eipä tee, samalla Nikkilä kiskoo tommosta 20 pisteen kierrosta pari peräjälkeen. Kyllä, näin siinä käy,
 
Kuinka kauan porukalla on tarkoitus pitää noita HPK:n janareita? Kerhollahan olisi torstaihin asti pelejä ja ainoastaan keskiviikkona on välipäivä ja silloinkin on vain yksi ottelu, Kookoo-Ilves, joilla kummallakaan ei ole matsia taas torstaina. Lisäksi siellä olisi pe-la -akselilla jopa seitsemällä joukkueella back-to-backit, joten itse ajattelin torstain jälkeen pistää kaikki vaihtoon ja ottaa tilalle pelaajia noista seitsemästä joukkueesta.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Kuinka kauan porukalla on tarkoitus pitää noita HPK:n janareita? Kerhollahan olisi torstaihin asti pelejä ja ainoastaan keskiviikkona on välipäivä ja silloinkin on vain yksi ottelu, Kookoo-Ilves, joilla kummallakaan ei ole matsia taas torstaina. Lisäksi siellä olisi pe-la -akselilla jopa seitsemällä joukkueella back-to-backit, joten itse ajattelin torstain jälkeen pistää kaikki vaihtoon ja ottaa tilalle pelaajia noista seitsemästä joukkueesta.

Itse mielelläni pitäisin myös torstaihin asti Kerhon pelaajat mutta kokemuksella voin sanoa että tiistain jälkeen tulee kerhopelaajien hinta laskemaan sen 10k, kun siellä hätäpäissään niitä myydään. Toki saattaa olla että tämän päivän jälkeen myös myydään jos HPK sattuisi vaikka jäämään maaleitta ja joku Petteri Nikkilä keräisi esim. -1 LPP
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juu, koska noita HPK:n ukkoja ostettiin tuhatmäärin niin on melko varmaa että ainakin tota hyökkääjäkolmikkoa, Nikkilää ja Larmia tullaan nyt parin kiekan jälkeen myymään vähintään sen 500 kertaa kaikkia, eli arvo tippuu jokaisella 10000€. Mä varmaan myyn kanssa tuolloin ainakin muutaman Kerhon ukon pois, ja otan KooKoosta kaverit tilalle, ja sit torstain jälkeen vaihdan loputkin Kerhon miehet Hifkin jamppoihin. Kookoo ja hifk pelaa ainoina 4 kierrosta putkeen ton jälkeen niin niillä vois yrittää rimpuilla ylöspäin kimpassa sen aikaa, ja sit vikalle 2 kiekalle on varmaan pakko säästää sen verran vaihtoja että voi taas vaihtaa kaikki johonkin jengiin mikä pelaa molemmilla kiekoilla ja toivoa että jengi johon valinta osuisi voittaisi suurinumeroisesti. Koska tää alku meni taas vähän miten meni, on pakko yrittää saada isoja pisteitä sillä että ottaa paljon ukkoja samoista jengeistä sen sijaan että ripottelisi niitä vähän sinne sun tänne.
 
Tämähän menee ihan nätisti tällä hetkellä. 110p ja sijoitus on top-40 sisällä tällä hetkellä. Eiköhän tästä vielä romahdeta, mutta lämmittää näin toistaiseksi.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttäis siltä, että Kerho-taktiikan valinneet osuivat tällä kertaa Kerhon hyvään vireen ansiosta. Itse tietenkin hiukan eri taktiikalla, niin voittosaumat menivät siinä. Kerhon miehet kannattaa ilman muuta pitää torstain kierrokseen asti, niin hyvin niillä kulkee. Kookoo ja Ipa ovat aivan onnettomia joukkueita tällä hetkellä, eikä niistä kannata ottaa ketään veskoja lukuunottamatta. Peli tulee päättymään jotain 1-1 ja rankuille sen jälkeen :)
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No nyt, 117 pistettä, taitaapa olla enkka yhdeltä kierrokselta. Nousin kimpassakin jämäsijoilta neljänneksi, aika koomisiakin muutoksia tuli, joku sai 60 pistettä ja tippui silti viisi sijaa alaspäin. Ja en minäkään ollut kimpan eniten pisteitä saanut, yhdellä oli kaikki samat ukot ku mullakin, mutta Larmi kapteenina kun itelläni oli Sakari Manninen, ja sen turvin sai sitten pari pistetä enemmän.

Mä kyllä vaihdan tiistaina 2-3 ukkoa pois ja otan KooKoosta tyypit tilalle, vaikka Kerho voittaisi tiistainakin. Ihmettelen jos muut ei myy ja pelaajien arvot ei laske sitä kymppitonnia kultakin.
 
No nyt, 117 pistettä, taitaapa olla enkka yhdeltä kierrokselta. Nousin kimpassakin jämäsijoilta neljänneksi, aika koomisiakin muutoksia tuli, joku sai 60 pistettä ja tippui silti viisi sijaa alaspäin. Ja en minäkään ollut kimpan eniten pisteitä saanut, yhdellä oli kaikki samat ukot ku mullakin, mutta Larmi kapteenina kun itelläni oli Sakari Manninen, ja sen turvin sai sitten pari pistetä enemmän.

Mä kyllä vaihdan tiistaina 2-3 ukkoa pois ja otan KooKoosta tyypit tilalle, vaikka Kerho voittaisi tiistainakin. Ihmettelen jos muut ei myy ja pelaajien arvot ei laske sitä kymppitonnia kultakin.
Sillä lailla! Itselläni tuli vain vaatimattomat 113 pistettä.

Hieman kinkkinen tilanne kyllä nyt. Mielenkiintoa peliin tuli ihan erilailla. Ainoastaan vähän reilu 20 pistettä olisi kärkeen, joten jotain pientä riskiä tässä voisi lähteä hakemaan. Tekisi melkein mieli ottaa Kookoota tai Lukkoa. Joko sillä mennään kunnolla kärkeen tai tiputaan mestaruuskahinoista rymisten ulos. Pitäis varmaan yks vapaapäivä ottaa, jolloin tekisi tarkan suunnitelman. Hymiö.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
47 pistettä 4 kierrokseen, häpeällisen huono aloitus. Viime kierroksen Siikosen 5+20 ja Hrachovinan 1 torjunta ja 2 päästettyä kruunasi viime kierroksen. Tätä ei pelasteta enää kuin nappivaihdoilla.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Kaikissa kolmessa jengissä samat pelaajat, pisteitä kaikilla jengeillä 241 ja piikkipaikka kaikissa kimpoissa. Seuraavan kierroksen jälkeen Suomela vaihtuu KooKoo-hyökkääjään. HPK-pelaajat vaihtuu torstain kierroksen jälkeen sellaisiin pelaajiin, joilla on eniten matseja jäljellä.

Palve-Manninen-Suomela
Virtanen-Lehtivuori
Larmi

Vaihtoja 5/11 jäljellä-

Virtanen pysyy loppuun saakka, toivotaan että Lukko tuosta käynnistyisi...
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Voiskohan tän idioottimaisen kapteenisäännön poistaa. Täyttä arpaa, jonka itse onnistun joka ainoa kierros arpomaan väärin ja häviän täasä ties kuinka monta pistettä..

Nimimerkillä Savinaisen ja Larmin väliltä kapteenin arponut. Tänään kaikki kenttäpelaajani pääsivät tehopisteille, Savinainen, Kemiläinen ja Seppälä tekivät useammankin. Sitten kapteenina on miinusta tuova Larmi. Ja viime kierroksella kapteenina oli tietysti Savinainen, kun Larmi pelasi nollan ja teki 27LPP.

Jos Savinainen tuo tänään 30LPP, olisi hänestä saanut kapteenina 9 extrapistettä. Larmista puolestaan kapteeniuden takia pari-kolme miinuspistettä. Pitkässä juoksussa tuo täysi tuuripeli koituu isoksi tappioksi. Aivan perseestä.
 
Voiskohan tän idioottimaisen kapteenisäännön poistaa. Täyttä arpaa, jonka itse onnistun joka ainoa kierros arpomaan väärin ja häviän täasä ties kuinka monta pistettä..

Jokusen kerran ehdin hakkaamaan päätäni noilla maalivahti kapteeniksi -kokeiluilla, kunnes tajusin jättää kapteenin natsat oikeita sääntöjä mukaillen kenttäpelaajille. Kuitenkin maalivahti saa keskimäärin useammin yksittäisessä ottelussa miinuksia, kuin kenttäpelaajat. Jos vielä lähtee siitä oletuksesta, ettei se oma veska pelaa nollapeliä (kuten tasaisen varmasti sen kuparisen rikkovaa Tapparaa vastaan), niin riskit ovat suuremmat kuin tuotto-odotukset. Saattaa joskus jäädä nollapelien takia ne kovimmat saldot ottamatta, mutta kyllä mä uskon pitkässä juoksussa jääneeni ainakin vitutuksen määrällä mitattaessa voitolle tällä taktiikalla.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jokusen kerran ehdin hakkaamaan päätäni noilla maalivahti kapteeniksi -kokeiluilla, kunnes tajusin jättää kapteenin natsat oikeita sääntöjä mukaillen kenttäpelaajille. Kuitenkin maalivahti saa keskimäärin useammin yksittäisessä ottelussa miinuksia, kuin kenttäpelaajat. Jos vielä lähtee siitä oletuksesta, ettei se oma veska pelaa nollapeliä (kuten tasaisen varmasti sen kuparisen rikkovaa Tapparaa vastaan), niin riskit ovat suuremmat kuin tuotto-odotukset. Saattaa joskus jäädä nollapelien takia ne kovimmat saldot ottamatta, mutta kyllä mä uskon pitkässä juoksussa jääneeni ainakin vitutuksen määrällä mitattaessa voitolle tällä taktiikalla.
Itse puolestani käytin pari edellistä kautta "Maalivahti aina kapteeniksi" -taktiikkaa. (Voittava) Maalivahti tekee tasaisesti sellaista 8p. Hyökkääjältä tuohon vaaditaan maali ja puolustajalta syöttö. Toinen syy tuohon oli, ettei tulisi joka kierroksen jälkeen vitutusta siitä, kun tuli napattua väärä kapteeni. Siis kun on periaate valita aina maalivahti. Tänään ajattelin Larmin nappaavan jonkun ~30 torjuntaa missä en kauheasti osunut harhaan, myös vähämaalista peliä odotin ja arvioin Larmin tuovan sellaisen tasaiset 7-10p vaikka tappio tulisikin. Tälle kaudelle olen kuitenkin (huonolla menestyksellä) alkanut vaihtamaan kapteenia ja onnistunut joka kerta ohittamaan maalivahtien nollapelit ja yleensä kun kenttäpelaajan valitsee kapteeniksi niin tämä lyö 0+0 tauluun.

Pidän tätä kapteenisääntöä vähän samana kuin pelata jatkoajat väkisin 3v3 ja ratkaista pelit arpomalla voittolaukauskilpailuissa. Harmittaa vain, kun nyt olisi ensimmäistä kertaa hyvät saumat pärjätä kokonaiskilpailussa niin sitten tuossa kapteenissa tulee "hävittyä" sellaiset ~15p tälläkin kierroksella kun valitsi Savinaisen sijaan Larmin. Kaverikimpassa kakkosena olevalla (itse johdan) oli myös Larmi ja Savinainen, joista jälkimmäinen kapteenina. Samoilla pelaajilla siis about 15 pinnaa etua, mielestäni hölmöä. Toinen on tuo kokonaiskilpailu, jossa sijoitus oli ennen tätä kierrosta 300 paikkeilla, nousua tämän kierroksen jälkeen tulee varmaan melko reilustikin mutta ei voi silti olla jossittelematta pistemäärällä ja sijoituksella jos ei olisi noita kapteeneita ampunut oin pahasti huti parilla viime kierroksella..
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
73 pistettä tänään vaikka kapteenin valinta kusikin täydellisesti.

Käy juuri kyllä niin että porukka myy HPK:n pelaajat jo huomiseksi..
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta tuo kapteenijuttu on hyvä pieni lisä, kyllähän se kyrsii jos ei osu mutta aijai kun sitten on se hattutempun ekassa erässä kiskaissut Vili Sopanen kapteenina niin kyllä elämä on mahtavaa ekalla erätauolla. Ja aika pieni homma tuo kuitenkin on, jos et tajuu mitään mistään ni ihan sama kuka on kapteenina, ja jos tajuut niin tuosta saa vielä kivan lisäaspektin että kukas kantsuis tällä kiekalla ottaa, vetäiskö riskillä maalivahdilla vai jospa hakis kuitenkin tolla paljon ylivoimaa pelaavalla pakilla, eiku vittu laitetaan safety ja nauha tuon tasaisesti pieniä pojoja tekevän sentterin kätöseen.

Tuuripeliähän koko saatanan homma on viime kädessä, välillä menee kaikki päin vittua vaikka ois kovastikin hienot pelaajat paperilla. Aika useinkin itse asiassa, ainakin omalta kohdalta. Paska tuuripeli, saatana, pitäisi minun olla aina eka ku tiedän paremmin ku muut kaiken mutta tuuri, tuuri se vain on vastaan, saateri soikoon.

Nyt on kolme viimeisintä kierrosta mennyt kaavalla vitunvitunvitttu-jesjesjes-vitunvitunvittu. Pitäydyn suunnitelmassani ja Kerhon jamppoja lähti kolme kiertoon, KooKoosta löytyikin kiva ylläri tuo Irving, ja sitten pari sopivannäköistä kenttäpelaajaa siihen vielä kaveriksi, piti simuloida jo vähän eteenpäinkin että mimmosia valintoja pitää nyt tehdä että rahat riittää siihen että torstain jälkeen saa mukavan kolmikon Hifkistä. Kyllä on paska tuuri jos en nyt saa sataa pistettä joka kierros tästä eteenpäin!
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Oho, pitkästä pitkästä aikaa yli sadan pojon kierros. Vielä olis 12 vaihtoa, täytyy pohtia tosissaan kun kimppavoittoon avaimet käsissä. Skippaisko tän kierroksen muuten mutta ottais Toivosen tai Lelandin...
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Moniko teistä teki vaihdoksia tänään? Itse en tehnyt.

Tuli otettua molempiin jengeihin Broadhurst ja O'Connor, toiseen vielä lisäksi Irving maaliin. Sen verran oli/on vaihtoja jäljellä että pitihän sitä kokeilla mitän KooKoolla lähtee homma käyntiin. Vaihdellaan sitten pois, jos ei nappaa! Nyt lähti ainakin hyvin käyntiin.
 
Tuli otettua molempiin jengeihin Broadhurst ja O'Connor, toiseen vielä lisäksi Irving maaliin. Sen verran oli/on vaihtoja jäljellä että pitihän sitä kokeilla mitän KooKoolla lähtee homma käyntiin. Vaihdellaan sitten pois, jos ei nappaa! Nyt lähti ainakin hyvin käyntiin.
Hehheh... Nämä herrat ne itsellenikin tuli. Kerhosta jäi S.Manninen, Nikkilä ja Lahti tai Palve, en nyt ulkoa muista.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Broadhurstin osti n. 2000 ja tottakai loukkaantui heti ekassa erässä. Huomenna sitten 2000 myyntiä.
Olipa kyllä toisaalta huojentava uutinen, kun katsoin ettei ukko ollut saanut mitään tänään aikaan. Nyt ei tarvitse turhaan päätä vaivata, että pitääkö miehen jatkossa vai ei vaan rohkeasti vaihtoon vaan:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös