Liigapörssi-keskustelua

  • 1 500 507
  • 6 499

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kolmen kierroksen jälkeen sijoitus sadan paikkeilla, joka on aika hurjaa siihen nähden että Jukurit otti 2 kpl 2-1 voittoja ja JYP ei tehnyt maaliakaan, toki Saarijärvi kapteenina pelasti.

JYP-pelaajat toivat kuitenkin arvonnousua, mutta toista mahdollisuutta eivät saa tänään.

Tappara pelaa tästä eteenpäin 4/4, joten nyt toivotaan aivan sekopäisiä maalikarkeloita x 4.

Waltteri Merelä - Patrik Virta - Tyler Morley
Otso Rantakari (C) - Austin Brady
Christian Heljanko

EDIT: Koko kauden sijoitus näköjään 30. parhaan joukossa. Kuuluukohan Playoff-jaksokin tähän?
 
Viimeksi muokattu:

Pärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kolmen kierroksen jälkeen sijoitus sadan paikkeilla, joka on aika hurjaa siihen nähden että Jukurit otti 2 kpl 2-1 voittoja ja JYP ei tehnyt maaliakaan, toki Saarijärvi kapteenina pelasti.

JYP-pelaajat toivat kuitenkin arvonnousua, mutta toista mahdollisuutta eivät saa tänään.

Tappara pelaa tästä eteenpäin 4/4, joten nyt toivotaan aivan sekopäisiä maalikarkeloita x 4.

Waltteri Merelä - Patrik Virta - Tyler Morley
Otso Rantakari (C) - Austin Brady
Christian Heljanko

EDIT: Koko kauden sijoitus näköjään 30. parhaan joukossa. Kuuluukohan Playoff-jaksokin tähän?
Kyllä tohon koko kauden sijaan kuuluu myös playoff-jakso.

Mistäköhän mahtaa johtua että Liigassa todella usein merkataan plussia/miinuksia väärin. Tänäänkin Morley saanut miinuksen TPS:n ekaan maaliin vaikka ei ollut edes kentällä, miinus kuuluisi Tapparan Rönnille.

Monta ihmistä näitä mahtaa olla tilastoimassa ottelussa vai mennäänkö vain yhdellä..?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaihda Jypin pelaajat Hifkin pelaajiin, mikä voisi mennä vikaan? Kolmeen matsiin on nyt ykköstykkieni jengit tehneet yhden maalin. Kenenköhän jengin sitä sitten seuraavaksi pilaisi? Pitäisköhän vaikka Lukko tappaa ja ottaa sieltä väkeä? Maalivahdin otin sieltä kyllä nyt kun Larmi ei pelannut, ja että sain Hifkistä kaikki kalliit miehet, sieltä sentään nollapeli tuli.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
On kyllä erikoinen alku omalla joukkueella. Ihan höpöhöpöpaska pisteitä joka kierroksella ja sijoitus silti 44. (yli 12 000 joukosta).

54+54+47+43+57=252.

Koko kauden sijoitus 18.
 

emz1

Jäsen
Monta ihmistä näitä mahtaa olla tilastoimassa ottelussa vai mennäänkö vain yhdellä..?
Mitään faktaa ei ole taustalla, mutta eiköhän nuo nykyisin tule jostain Wisehockeyn datasta suoraan?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hifkin Schmalz ei pelaa tänään, joten piti vaihtaa se Tapparan Kinnuseen koska Jypillä on näköjään joku aivan huumorinippu vastassa, vittu kun olisi osannut Tapparaan panostaa aiemmin, mutta kun pelotti että siellä jampat lepää tai ovat muuten vaan väsyneinä kun ovat sitä jotain eurooppa-pöppöäkin pelanneet tässä.

Samalla piti myös tehdä itsemurhatemppu, eli vaihtaa tänään pelaava pelaaja johonkin toiseen pelaavaan pelaajaan, Hifkin Innalan vaihdoin saikulta palanneeseen Levtchiin. Eli saatoin nyt kyllä sitten pilata Tapparalta tän pelin, sori siitä hei! Innalalla on tänään taas hattutemppu tilauksessa, oisin voinut vaihtaa myös Koivistoisen mutta sen jätin, eli luultavasti Koivistoinen on ekan minuutin jälkeen suihkussa 5+20 niskassaan.
 
Otin onneksi Tapparaa ja kiva kun pitkästä aikaa sujuu, pari edellistä jaksoa onkin ollut peli selvä kimpassa jo aika hyvissä ajoin, nyt toistaiseksi kärkikahinoissa. Vaihtoja on kyllä kulunut jo 12/25 ja nyt huomenna vaihdan vielä Pärssisen Tepsistä johonkin Tapparan hyökkääjistä. Sillä kokoonpanolla mennään sitten niin kauan kunnes Tapparalla loppuu pelit tai siis pidempi tauko. Lappalainen kompannut hyvin Tappuroiden mukana.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voihan perse kun ei nyt osunut Tepsi-haut niin hyvin ku monella muulla, ärsyttävän monella oli Pyyhtiä, mulla ei. Ja Jyp-TPS pelin perumisen takia nyt pitää sit jo vähän etuajassa tehdä vaihdot, ja nyt pitäis vähän niinku naulata loppujakson jengi kasaan.

Olin jääny jo niin paljon jälkeen että aattelin hakee jotain eksoottisempaa ja ladata jengin nyt täyteen HPK:ta, mutta ennen TPS-huteja osui valinnat ihan hyvin, nousin jo aina lähelle kärkeä ja Lukon ottelusiirtojen takia ois kanssa mahikset saada Lukosta nyt aika hyviä veijoja jengiin. Tai Tapparasta vois kanssa plokata, niitä tosin on kaikilla helvetisti ja kun on taas takaa-ajoasemassa ni pelkkään Tapparaan panostaminen ois aika turhaa kun vaikeeta ois sillee saada ketään kiinni. Mutta jos jonkun ukon sieltäkin ottaisi vähän niinku pelastusrenkaaksi, ni ei sit jää ihan helvetisti jos ja kun Tappara maaleja paukuttelee.

Tapparasta jengissä on jo Heljanko, ja HPK:sta Johnston ja Pelicansista Kangasniemi. Muille paikoille sais HPK:sta Jolyn ja Pellin, ja sit jonku toivomushaku Pihlströmin. Lukosta jos pakiksi ottaisi Gregoiren niin hyökkääjiksi sais kaksi ihan ketä tahansa Lukko-nimeä, Saarijärven jos ottaa pakiksi niin toinen Lukko-hyökkääjä saisi olla kuka vaan, toiseksi pitäisi olla joko Mattila tai Kainulainen. Gregoire pakkina mahdollistaisi myös vaikkapa Tapparan Levtchin ja Lukon Repo/Pooley -kaksikosta jomman kumman, Saarijärvi-Levtchin kaveriksi pitäis taas tyytyä Kainulaiseen tai Mattilaan Lukosta, tai johonkin Bertrandiin tai Rauhalaan Tapparasta.

Nyt oon taipunut Gregoire-Levtchi-Repo -kolmikkoon, mutta en tiiä josko huomenna vielä pyörittelisi. Sit on enää 3 vaihtoa loppujaksolle jäljellä, mutta eihän näitä pelejä tässä enää siirretä eikä kukaan enää loukkaannu niin hyvin voi loppuvaihdoilla sit vikalla kiekalla jotain peliliikettä vielä miettiä. 12 kierrosta nyt menny ja 22 vaihtoa polteltu, niin meneehän noi 25 seuraavaa hyvin niillä 3 jäljelle jääneellä vaihdolla. Jos ei mene ni haukun Villen ja vaadin 50 lisävaihtoa tai minä ja mun suku ja työkaverit ja tuttavat ei pelata tätä paskapeliä enää ikinä ja Ville saa kenkää!
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Nyt nämä pelinsiirrot ovat osuneet itselleni pahasti kyllä. Ilveksen ja Tapparan ukkoja oli, Kalpankin peli taidettiin perua ja nyt Tepsinkin. Hyvin rasittavaa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin, ensin loukkaantui Johnston, ja sitten tuli Lukolle korona, ja siihen nyt viimeistään kosahti tämä jakso. Viimeiset vaihdot meni siihen että noiden tilalle piti jotain ukkoja ottaa, KalPasta sai eilen jonkun 0+0 KHL-arpapakin Johnstonin tilalle, ja nyt sitten Lukon ukkojen tilalle otin HPK:n Jolyn ja Pellin koska Kerholla on eniten pelejä jäljellä, ja eihän ne tietenkään enää tule siirtymään tai muuttumaan.

Kangasniemi-Levtchi-Joly
Pelli-joku KalPan venäläinen pakki
Heljanko

Tuolla on mentävä hamaan loppuun asti. No, viime jaksossa hyvin sai koronat väisteltyä niin ihan oikein että nyt sitten on poksunut. Pleijarijaksossa sit taas uudestaan!
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kylläpä taas maistuu tuo pörssi. Lukon venäläismokke oli jo ennakolta.. Lehtinen antanut paskoja vs huilia ja tänään oli kaverin tarkoitus pelata... no koronahan se ja jengin peli peruttu.

Eilen otin Jukureista Palmun ja Jurmun kun Jukureilla härkäviikko ja pelejä tiuhaan (peräkkäisinä päivinä). No eilen 4-1 turpaan ja tältä päivältä peli peruttu.

Onhan tämä nyt ihan uskomatonta paskaa nuiden perumisten takia. Mutta minkäs teet..
 
Tohon "eniten pelejä" meemiin en kyllä sorru enää ikinä. Mielummin ottaa kuumista jengeistä pelaajia vaikka huilaisivat pari kierrosta siellä täällä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ah, ihana yli 100 pisteen kierros, vaikka maalivahti ei pelannut ja Kangasniemi toi kokonaista yhden pisteen. Mutta KalPan KHL-arpapakki, Tapparan Levtchi ja ja HPK:n Joly-Pelli duo teki nelistään 108 pointsia.

Kimpassakin nousin kärkeen, mutta koska nolla vaihtoa ja takana tulevilla on vielä useita jäljellä, niin eipä siellä loppuun asti tulla pysymään. Mutta yli 100 pistettä hei! Ei mulle tämmösiä kovin usein osu, joten täytyy tämä nyt tulla tänne kirjoittamaan ylös.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jakso loppuu kohta, ja kukaan jengini ukkeli ei ole mennyt loukkaantumaan eikä korona enää ole pelejä sotkenut, joten kummallisen hyvin vieläkin roikun kimpan voittoplörinöissä mukana vaikka vikat vaihdot paloivat jo joku 15 kierrosta sitten. Suuri kiitos tästä kuuluu HPK:n Joly-Pelli -kaksikolle, nuo ovat 13 pelaamassaan pelissä tehneet yli 300 pistettä eli molemmat reippaasti päälle 10 pisteen keskiarvolla nakuttaneet menemään. Levtchi ja Heljanko on ihan kivasti kanssa tehneet pisteitä, Kangasniemi nakuttelee aina semmosta 6-7 pistettä mutta ei yhtään sen enempää, Kalpan arpapakki Pivtsatskin tjsp. veti yhdellä suonenvetokierroksella 39 pistettä, lopuissa pelaamassaan 11 pelissä on tehnytkin sitten yhteensä tuota yhtä pommipeliä vähemmän.

Mutta, vaikka sinänsä vielä oon kärkitohinoissa, niin tavallaan taas peli on jo menetetty. HPK:n ukkeleilla on enää yksi peli jäljellä, ja vikalle kierrokselle pitäisi päästä reippaassa johdossa koska silloin mulla pelaa enää toi Kalpan pakki, ja nyt melkein tasapisteissä kärjessä pyörivillä jengeillä on HIFKin ja Ilveksen kärkimiehiä jengit turvoksissa. Luulen että voitto vaatisi että ensi ja sitä seuraavalla kiekalla pääsisin ainakin joku 50 pistettä muita karkuun, ja se voi olla tekemätön paikka.

Silti, ihan mukavaa että loppuun asti saa taas kuitenkin jollain tavalla jännittää että josko, josko sittenkin. Ilves ja HIFK jos vaikka pelaavat 0-0 nyhjäyksen tossa vikalla kiekalla, ja Pivtsatskin vetäsee taas suonenvedolla yhtäkkiä jonkun 2+3 tauluun niin sehän ois voitto!
 

redpecka

Jäsen
Oikeaa Liigapörssiä pelattiin noin 94-99 noin. Minäkin aina tiistaisin ja lauantaisin ostamaan Ilta-Sanomat kun siellä oli listattuna Liiga-pelaajien ansaitut viikkopisteet ja meidän liigapörssipelaajien pisteet, ehkä top-20 tai jotain. Itse sitten saattoi kuvitella omista kerätyistä pisteistä onko sitä kolmaskymmenestuhannes vai neljäskymmenestuhannes.

"Paras" oli kaudella 96-97 kun sai osallistua sen 20-markkaa maksavan puhelinsoiton lisáksi postikortilla! Minä laitoin pari-kolmekymmentä postikorttia menemään, sillä eihän postimerkki maksanut kuin jonkun markan ja risat kai. Hah! Sitten mulla meni vielä suht hyvin se eka kierros kun Jani Hassinen teki paljon pisteitä. Mutta alas! Pettymys oli suuri kun seuraavassa Iltiksessä ei minua ja pisteitäni ollutkaan. Soitin heti vihaisena officelle että saatana! miks mun hassispisteitä ei ole laskettu?! Sanottiin, että on vähän ruuhkaa pistelaskusysteemissä tällä hetkellä... Hah! Voin kuvitella kun niillä oli enemmän postisäkkejä kuin joulupukilla ikinä jos sinne on kymmenettuhannet muutkin suomalaiset laittaneet 30 korttia vetämään.

Noh, se kokeilu taisi jäädä viimeiseksi postikorttiarvonnaksi, ymmärrettävästi. Onkohan vieläkään saaneet kaikkia kortteja luetuksi ja kirjatuksi Ilta-Sanomiin?
 
Turhauttaa, ei ole loukkeja sattunut itsellekkään vaan väärät pelaajat. Kuitenkin ihan hyviä pistemääriä joka kierroksella mutta silti sijoitus kimpassa vain tippuu.
 
Tulee kyllä hankalia valintoja playoffs jaksoon. Kenet sitä ottais maalille ensinnäkin? Tuntuu ettei tällä hetkellä kukaan saa mitään kiinni.

Kaikki ottaa Tapparasta tän rjuslandiasta tulleen narripakin eli sen osalta peli selvä.

Hinnatkin kovia, ei silti tee mieli ottaa mitään Tikkoja ja Könösiä tiimiä täyteen. Huoh.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo, piti olla 50 pistettä karussa jos olisi kimpan voitto vielä ollut mahdollinen, no eilen olin 18 pistettä jäljessä, ja tänään 53 pistettä takana. Mutta kyllähän Pivsatkin tjsp. nyt vikalla kiekalla lataa ton verran enemmän pisteitä ku Suomi, Innala ja Schmaltz yhteensä!

No, edelliseen kierrokseen asti sai jännätä vaikka vaihtoja ei oo ollu enää aikoihin, sinänsä ihan kiva. Eilen tämä homma jo tällä kertaa ratkesi ja tänään tuli vielä 53 naulaa arkkuun. Pleijareissa sit taas, ei oikein oo tullu ees tilastoja seurailtua pitkään aikaan kun ei oo ollu niitä vaihtojakaan eikä siksi oo pitänyt pyöritellä että mitä helvettiä tässä nyt tekisi ja kuka siellä nyt pelaa ylivoimaa ja mites ton laukaukset ja ton aloitusvoitot on viime kierroksilla mennyt ja toi on aina johtoasemaa lopussa puolustamassa ja siksi oivallinen arpa kiskomaan kiekkoa tyhjään maaliin ja ja ja ja.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Vähän loppui bensa omalta joukkueelta ennen viimeisiä kierroksia, mutta oli kyllä hauskaa vielä kerran kokea kierros, jonka aikana pyörii kimpan kärkikahinoissa. Keskimäärin hauskempaa sillä tavalla tämä.

Onko siitä nyt kuulunut jotain, olisiko jollakin mahdollisuus ottaa peli hoitaakseen jatkossa?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kalliit pakit, ykkösmaalivahti jengistä jonka uskoo menevän pitkälle ja hyökkäykseen halpoja, kokeneita jyriä tyyliin Pyörälä, Rauhala, Paajanen, Immonen, Tallberg, Peltola.. jotain semmosia maksimissaan 300.000 hujakoilla olevia nimiä kuitenkin. Jotkut Pyyhtiä, J.Oden ja Mäntykivi kiinnostais kanssa, mutta luulen että ne on semmosia rimpuloita jotka pleijareissa puhalletaan ryttyyn. Ja sit noi kokeneet ukot hakkaa maaleja ripareista ja pistää lopussa vielä alivoimalla tyhjiin.

Nyt on jengissä

Rauhala-Pyörälä-J.Oden
Saarijärvi-Sklenicka
Heljanko

mutta nuohan tuosta pyörii vielä. Pitäis nyt kai kattoa sekin ketkä sinne oikeisiin pleijareihin lopulta ees menee.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kalliit pakit, ykkösmaalivahti jengistä jonka uskoo menevän pitkälle ja hyökkäykseen halpoja, kokeneita jyriä tyyliin Pyörälä, Rauhala, Paajanen, Immonen, Tallberg, Peltola.. jotain semmosia maksimissaan 300.000 hujakoilla olevia nimiä kuitenkin. Jotkut Pyyhtiä, J.Oden ja Mäntykivi kiinnostais kanssa, mutta luulen että ne on semmosia rimpuloita jotka pleijareissa puhalletaan ryttyyn. Ja sit noi kokeneet ukot hakkaa maaleja ripareista ja pistää lopussa vielä alivoimalla tyhjiin.

Nyt on jengissä

Rauhala-Pyörälä-J.Oden
Saarijärvi-Sklenicka
Heljanko

mutta nuohan tuosta pyörii vielä. Pitäis nyt kai kattoa sekin ketkä sinne oikeisiin pleijareihin lopulta ees menee.
Ihan hyvä suunnitelma. Jos vaihtoja on vähän pitäisi löytää myös mielellään joukkueet, jotka pelaavat mahdollsimman pitkän sarjan.
Halvat yv tä pelaavat hyökkääjät vois olla myös hyvä haku, vaikka olisivatkin "kevyitä".
 

Klonkku32

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kainulainen Lukosta voi olla hyvä ja halpa (245 000) poiminta puolivälieriin: Pelaa energisessä nelosessa Suni ja Säkkinen laidoilla sekä ylivoimaa laukojan paikalla ja näin rahaa jää enemmän pakkeihin ja voittavaan maalivahtiin. Vähän ehkä sinikeltaisten lasien läpi itse katselen mutta väkisinkin houkutteleva vaihtoehto!
 
Itse lähden päinvastaisella taktiikalla. Paljon pelaavat halvat pakit tyyliin Salmela 235k ja Lundgren 250k, maaliin Heljanko/Salminen ja hyökkäys sitten rautaa tyyliin Levtchi-Palmu-Platzer. Pyörittelen vielä
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Maaleja tehdään vähän, joten ehkä parempi lähteä parilla ihan varmalla, kuin viidellä toivotaantoivotaan miehellä. Pakki on siitä parempi ostos, että saa enemmän pörssipisteitä maaleista ja syötöistä, kuin hyökkääjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös