Vaikka yrittää rakentaa joukkueen Jokerien ja Kärppien miehistä, niin mitään ei saa aikaiseksi.
Paitsi Immonen ;)Miksi? Liigapörssin yksi tärkeimpiä perusperiaatteita on valita haastajien ja keskitason, jopa heikkojen joukkueiden riveistä hinnaltaan ja ostoiltaan aliarvostettuja pelaajia jotka vain saavat paljon vastuuta yv:llä ja av:lla. Riittää kun katsot miten vähän mm. Lukon, Ässien ja Pelicansin parhaat pelaajat maksavat ja vertaat mitä samalla rahalla saat Jokereiden ja Kärppien ykkösestä. Iso ero. Ei kaikkia munia kannata laittaa samaan koriin eikä ottaa pelaajia joiden hinta on jo jakson alussa lähemmäs 500k...
Itsekin olin miettinyt tuota Laakson tilannetta liigapörssin kannalta. Predatorssin kotisivujen mukaan tuo loppuu 29. päivä syyskuuta, mikäli oikein käsitin.
Liigapörssin tärkein perusperiaate on kerätä enemmän pisteitä, kuin kukaan muu. Kaikki muu on turhaa.Liigapörssin yksi tärkeimpiä perusperiaatteita on valita haastajien ja keskitason, jopa heikkojen joukkueiden riveistä hinnaltaan ja ostoiltaan aliarvostettuja pelaajia jotka vain saavat paljon vastuuta yv:llä ja av:lla.
Kahdella miljoonalla ei saa kuutta puolen miljoonan kaveria, ei sitten millään. Oma periaatteeni tässä kokoamisessa on aina ollut, että pelaava maalivahti on numero yksi, ja mielummin vielä voittavasta joukkueesta. Markkasen kanssa tässä on isketty kirvestä kiveen jo kolme kierrosta. Enkä vaihda vieläkään, mutta huomenna saattaa tilanne olla toinen.Riittää kun katsot miten vähän mm. Lukon, Ässien ja Pelicansin parhaat pelaajat maksavat ja vertaat mitä samalla rahalla saat Jokereiden ja Kärppien ykkösestä. Iso ero. Ei kaikkia munia kannata laittaa samaan koriin eikä ottaa pelaajia joiden hinta on jo jakson alussa lähemmäs 500k...
Sama täällä. Nyt otin alussa vielä monesta eri joukkueesta pelaajia ettei jää jälkeen pahasti jos joku alisuorittaa ja ei ollut täysiä kierroksiakaan niin ompahan sit melkein joka kiekalla joku. Ja tavoitteenanihan on kimpan voitto ei niinkään koko kisan, kun meidän kimpassa saa käyttää vain 11 vaihtoa.Minä rakennan joukkueeni pitkälti otteluohjelman mukaan.
Minä rakennan joukkueeni pitkälti otteluohjelman mukaan. Varsinkin nyt kun ohjelma on kuin haulikolla ammuttu, on hyvä tsekata millä joukkueella on otteluruuhka ja mikä lepää. Jos viiden kierroksen ajanjaksolla Jokereilla on neljä ottelua ja Tapparalla yksi, niin lienee selvä asia, että tuo viiden kierroksen pätkä tuo enemmän pisteitä Jokereiden pelaajilla. Kenttäpelaajia kierrätän näin, ainoastaan maalivahdiksi pyrin valitsemaan varman voittavan selkeän ykkösmaalivahdin, jota ei tarvitsisi vaihtaa kertaakaan jakson aikana.
Tällekin jaksolle tein exceliin pohjan, johon laskin tarkasti, mille päivämäärille sijoitan vaihdot. Tuo menee kuitenkin yleensä vituiksi jonkun loukkaantumisen, pelikiellon tai järjettömän maalivahtipeluutuksen takia.
kun meidän kimpassa saa käyttää vain 11 vaihtoa.
Kuseeko nyt tämä homma vai miksi saan laskemalla itse tämän päivän kierroksen pisteiksi enemmän kuin mitä on merkitty että kenttäni olisivat saaneet?
Olenko vain surkea päässälaskija, vai onko tässä jotain mätää?
Kuseeko nyt tämä homma vai miksi saan laskemalla itse tämän päivän kierroksen pisteiksi enemmän kuin mitä on merkitty että kenttäni olisivat saaneet?
Olenko vain surkea päässälaskija, vai onko tässä jotain mätää?
Niin, eikös näitä päivityksiä viime kaudella tullut kolmekin vuorokaudessa, joten kaikkia pisteitä ei varmaankaan näy heti ensimmäisessä otoksessa.Kuseeko nyt tämä homma vai miksi saan laskemalla itse tämän päivän kierroksen pisteiksi enemmän kuin mitä on merkitty että kenttäni olisivat saaneet?
Liigapörssin tärkein perusperiaate on kerätä enemmän pisteitä, kuin kukaan muu. Kaikki muu on turhaa.
Kahdella miljoonalla ei saa kuutta puolen miljoonan kaveria, ei sitten millään. Oma periaatteeni tässä kokoamisessa on aina ollut, että pelaava maalivahti on numero yksi, ja mielummin vielä voittavasta joukkueesta. Markkasen kanssa tässä on isketty kirvestä kiveen jo kolme kierrosta. Enkä vaihda vieläkään, mutta huomenna saattaa tilanne olla toinen.
Seuraava tärkeä kohde on pakit, koska he saavat pisteitä tehoista paljon. Tässäkin kohtaa löysin mielestäni kaksi hyvää pelaajaa, mutta päin seiniä menee, ja urakalla. Joukkueet alisuorittavat, ja pakit siinä ohessa.
Maalivahtien pisteet ovat hintaansa nähden aina kalleimpia, ts. maalivahti ei kannata olla koskaan se kallein pelaaja. Parhaita sijoituksia tämän kauden suhteen näyttäisivät alussa olleen Niemi, Kapanen ja varauksin Wallinheimo, joka tulee jatkossa olemaan varmasti kalliimpi.
Maalivahtien pisteet ovat hintaansa nähden aina kalleimpia, ts. maalivahti ei kannata olla koskaan se kallein pelaaja. Parhaita sijoituksia tämän kauden suhteen näyttäisivät alussa olleen Niemi, Kapanen ja varauksin Wallinheimo, joka tulee jatkossa olemaan varmasti kalliimpi.
Kieltämättä hiukan yleistäen sanoin, mutta totta se on kuitenkin.Et saa koottua menestyvää joukkuetta tuolla yleistyksellä.
Niin, hyvä maalivahti tuo joka pelissä yli 10 pistettä, joka on iso kasa pojoja. Jos se sitten maksaa alussa jo esim. 400k€, niin se riski mielestäni on ottamisen arvoinen. Noista esimerkeistäsi Niemi tuskin on yllättänyt ketään, mutta minä en riviini olisi koskaan ottanut Kapasta. Jälkikäteen on hyvä sanoa miehen olleen kannattava sijoitus, mutta aniharva olisi pystynyt sanomaan samaa ennen kauden alkua. Ja se peli, josta Kapanen suurimmat pisteensä otti, oli kotipeli Kärppiä vastaan. En ainakaan minä olisi lyönyt latiakaan sen puolesta vetoa, että Kapanen pelaa siinä ottelussa nollapelin. Ennemmin olisin väittänyt miehen päästävän 10 kutia selkänsä taakse edellyttäen, ettei olisi otettu aikaisemmin vaihtoon.Maalivahtien pisteet ovat hintaansa nähden aina kalleimpia, ts. maalivahti ei kannata olla koskaan se kallein pelaaja. Parhaita sijoituksia tämän kauden suhteen näyttäisivät alussa olleen Niemi, Kapanen ja varauksin Wallinheimo, joka tulee jatkossa olemaan varmasti kalliimpi.
Mikko Mäenpää on tällaisesta puolustajasta paras esimerkki.Pakkien valinta on tärkein osa joukkuetta ja nimenomaan siellä kannattaa ottaa huomioon yv- ja av-vastuut.
Pakkien valinta on tärkein osa joukkuetta ja nimenomaan siellä kannattaa ottaa huomioon yv- ja av-vastuut.