Aivan helvetin moni ostaa Vatasta vaikka näytöt sm-liigassa eivät todellakaan täsmää liigapörssihintaan. Mahtava lupaus on kyllä mutta realisoituuko kaikki odotukset jo alkavalla kaudella? Kyllä samalla hinnalla saa aika paljon varmempiakin tapauksia.
Toisaalta Granlundia on ostettu Liigapörssin mukaan n. 2 kertaa enemmän. Vatanen kuitenkin pääsee pyörittämään ykkös -yv:tä, Granlundista ei tuon osalta ole itsellä tietoa, epäilen kuitenkin. Eroa kuitenkin pelaajien hinnoissa on vain 30k€.
Harjoituspeleissä (vaikkeivat tietenkään mitään merkkaa) Vatasen tehot olleet 8 peliä, 6+4=10, Granlund 5 peliä 0+6=6. Kyllähän tuossa varsinkin maalien ja niistä tulevien pisteiden suuruudessa on paljon eroa. Muutenkin hyökkääjän pitäisi tehdä 1,5 kertaa pisteitä enemmän, että pääsisi samoihin liigapörssipisteisiin pakin kanssa.
Tämä siis vain sillä, kun ihmettelit tuota Vatasen suurta suosiota. Itse ihmettelisin ennemmin Granlundin suosiota.
Ja siihen alkuperäiseen toiseen väittämääsi olen täysin samaa mieltä, 330k€:llä löytyy varmasti varmempia suorittajia, kuin Vatanen ainakin etukäteen, mutta kuinka monella heillä on mahdollisuus lyödä läpi omaan viime kauden tasoonsa nähden enemmän kuin Vatasella. Ei varmaan monella.
Itse tällä kaudella jo muutamia Vatasen pelejä nähneenä uskallan ainakin alkukierroksille luottaa häneen. Virtanen-Vatanen duo pyörittää kahdestaan JYPin yv:tä uusille kierroksille. Viime kaudelta meiltä puuttui peliä pyörittävä pakki viivalta, tälle kaudelle semmoinen olisi tarjolla. Saa nähdä, kuinka odotukset konkretisoituu.
Edit: Lyhyesti aivan samoilla linjoilla PK:n kanssa.