Olen yrittänyt kasata sellaista jengiä missä olisi yksi hyökkääjä Jokereista, Jypistä sekä Tapparasta. Todennäköisesti Tapparan ja Jokereiden pelurit tulevat keräämään nyt alussa enemmän pisteitä, vaikka näiden jengien ottelusarjat voivatkin ratketa äkkiä. Sehän näissä playoff-valinnoissa on aina mielenkiintoista, kun pitäisi löytää pelaajia niistä ottelusarjoista jotka venyvät jopa sinne kuudenteen tai seitsemänteen peliin jos haluaa säästää vaihtoja.
Koska ainakin Jokereista on vaikeampi löytää n. 300k hintaisia pistetehtailuun kykeneviä hyökkääjiä, niin todennäköisesti tässä joutuu paikkaamaan sen jokerihyökkääjän esim. ässäpelurilla. Pitää vielä odotella kokoonpanot niin voi todenteolla viimeistellä nuo valinnat, mutta tässä jo hieman pohdintaa:
Maalivahdit:
Aion ainakin itse luottaa siihen että Raanta jatkaa hyviä otteitaan. Toiveissa on myös se, että Ässät-KalPa -ottelusarjassa pelattaisiin ainakin viisi, mieluusti kuusikin matsia. Maalivahtivalinnassa pohdintaa aiheuttaa myös huominen kierros. Mitkä joukkueet lepuuttavat ykkösveskareitaan ja mitkä joukkueet eivät vaihda maalivahtia huomiseen matsiin? Sen kun tietäisi niin ainakin näin alussa maalivahtivalinta olisi rutkasti helpompi. Olettaisin että ainakin Koskinen ja Järvinen saattavat huilata huomenna, mutta nämä ovat vain arvailuja.
Puolustajat:
Koska budjetin kanssa tekee tiukkaa, niin kovin vaikea tuolta on napata ~400k arvoisia pakkeja kehiin. Itse pyrin löytämään nappivalintoja ~300k hintaluokasta, toivotaan että tiukan playoff-kevään aikana sieltä nousisi esiin onnistujia. Kakkosjengin kanssa voisi toki toteuttaa sitä taktiikkaa, että haetaan se yksi tehoileva pakki kehiin ja isketään viereen joku halpis. Harmi vain että sieltä ~200k hintaluokasta ei meinaa oikein löytyä potentiaalisia ehdokkaita ainakaan itselleni.
Hyökkääjät:
Jälleen kerran pitää pohtia, että lähteekö valitsemaan yli 450k hyökkääjän joukkueeseen vai yrittääkö löytää kolmen hyökkääjän tasaisen nipun. Optimitilanne olisi toki se, että löytäisi 3 hyökkääjää jotka kaikki pystyvät nakuttamaan pisteitä tasaiseen tahtiin. Itse en oikein tykkää siitä tilanteesta että joukkue on kahden tai kolmen kalliin pelaajan varassa, vaikka tälläkin tavalla voi ilman muuta edetä järkevien vaihtojen kautta ns. päätyynkin saakka.
Mutta jäädään odottelemaan niitä kokoonpanoja.