Liigapörssi 2007-2008

  • 8 512
  • 100
Tila
Viestiketju on suljettu.

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mukana ovat tällä hetkellä
Gianfranco, Lurde, Simba, Golden AWe, Orman Mollis, Neely, proffa#8, tutzba, sunnuntai, Kummasetä, Jupster, KimLönnholm, Jääkaappi, Pordinard, Groove Armada, susikoiraroi, Paastainen, vilperi, Derby, Pakkipari, Markku, Lauri, #51, Blast 'em, Santa!, Sic, Tahto Maalinen, Unajan Urho ja Rush247.
Eli ilmeisesti en ole mukana kun nimimerkkiäni ei tuolta löydy vaikka tänään jo aamupäivällä ilmoitin osallistumishalukkuuteni?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Näin saattaa olla se ongelma, ettei joku maksakaan. Mitäs sitten? Ammutaan virtuaaliaseella? Jos maksetaan heti alussa yhdelle henkilölle, niin varmistetaan, että kaikki halukkaat ovat oikeasti maksamassa tuon summan.

Mutta onko sekään yhtään todennäköisempää että tämä yksi henkilö maksaa sitten voittajalle?!? Mitäs sitten, ammutaan niillä virtuaaliaseilla?!?

Ei sillä että tutzbaa epärehellisenä pitäisin, mutta kyllähän tuosta joku epärehellinen kaveri saisi kuitenkin n.150 euroa omiin taskuihinsa jos haluaisi..

Mutta minulle tämä maksutapa on aikalailla se ja sama, maksetaanko voittajalle, vai tutzballe nyt heti.. Ei tuo 5 euroa niin suuri summa ole. Kumpi saa enemmän kannatusta, niin sen mukaan mennään. Varmaan huomenna voitaisiin tehdä päätös, jos siis huomenna pääsee jo joukkueita kokoamaan..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mutta onko sekään yhtään todennäköisempää että tämä yksi henkilö maksaa sitten voittajalle?!? Mitäs sitten, ammutaan niillä virtuaaliaseilla?!?

Ei sillä että tutzbaa epärehellisenä pitäisin, mutta kyllähän tuosta joku epärehellinen kaveri saisi kuitenkin n.150 euroa omiin taskuihinsa jos haluaisi..

Mutta minulle tämä maksutapa on aikalailla se ja sama, maksetaanko voittajalle, vai tutzballe nyt heti.. Ei tuo 5 euroa niin suuri summa ole. Kumpi saa enemmän kannatusta, niin sen mukaan mennään. Varmaan huomenna voitaisiin tehdä päätös, jos siis huomenna pääsee jo joukkueita kokoamaan..

Perustetaan erillinen pankkitili tätä varten? Jonne talletetaan nuo 150 euroa?

Tai otetaan Tutzbalta osoite ylös. Jos kaveri pettää, niin munista kattoon roikkuun?:D...

Tosin Modeiltahan nuo tiedot löytyvät, jos joku jättää maksamatta jne... Eri asia on luovuttavatko tietoja?
 

#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sovitaan niin että kisan järjestäjä tutzba itse saa päättää miten tämän maksun kanssa tehdään. Kauden lopussa voi tietenkin olla tiukkaa saada kaikilta näitä rahoja, joten sen puolesta etukäteen maksu olisi hyvä. Kaikki jotka maksaisi niin olisi kisassa mukana.
Mutta tutzba päättäköön.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Sovitaan niin että kisan järjestäjä tutzba itse saa päättää miten tämän maksun kanssa tehdään. Kauden lopussa voi tietenkin olla tiukkaa saada kaikilta näitä rahoja, joten sen puolesta etukäteen maksu olisi hyvä. Kaikki jotka maksaisi niin olisi kisassa mukana.
Mutta tutzba päättäköön.

Todennäköisesti tämä on se varmin vaihtoehto.. Vaikeampaahan se on sitten voittajan ruveta karhuamaan rahojaan 20 henkilöltä, kuin yhdeltä. No, toisaalta tuskinpa sitä itse joutuu hirveästi karhuamispuolelle, sen on jo aiemmat liigapörssi saavutukset osoittanut.. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä!
 

tutzba

Jäsen
Eli ilmeisesti en ole mukana kun nimimerkkiäni ei tuolta löydy vaikka tänään jo aamupäivällä ilmoitin osallistumishalukkuuteni?

Pahoitteluni, JuVii otetaan tietysti mukaan. Pordinard ilmoitti jättävänsä kimpan, joten otetaan sinut nyt vaikka hänen tilalle. Tietysti olisit muutenkin päässyt, olisi vaikka sitten karsittu viimeinen osallistuja pois sillä ajoissa olit ilmoittanut. Jäi vain huomaamatta!

Mukana ovat siis seuraavat henkilöt.

tutzba (*)
proffa#8 (*)
Neely (*)
Orman Mollis (*)
Golden AWe (*)
Simba
Lurde (*)
Gianfranco (*)
sunnuntai (*)
Kummasetä (*)
Jupster (*)
KimLönnholm (*)
JuVii (*)
Jääkaappi (*)
Groove Armada (*)
susikoiraroi
Paastainen (*)
vilperi
Derby (*)
Pakkipari (*)
---
Markku (*)
Rush247 (*)
Lauri (*)
Unajan Urho
Tahto Maalinen
Blast 'em, Santa! (*)
#51
Morrow10 (*)
expertti (*)
Erämaan kettu (*)
Bobcat
Kolokettu (*)
Aeroman (*)
Aleksi (*)

yhteensä 34

(*) = varmistanut lähtevänsä mukaan panoksella
 
Viimeksi muokattu:

Simba

Jäsen
Mutta onko sekään yhtään todennäköisempää että tämä yksi henkilö maksaa sitten voittajalle?!? Mitäs sitten, ammutaan niillä virtuaaliaseilla?!?

Kyllä uskoisin, että voidaan tutzbaan luottaa. Olen sentään tuntenut kaverin yli kymmenen vuotta. Tällä etukäteismaksulla vältyttäisiin myös näiltä ismolaiteloilta, jotka sitten kun pitäisi maksaa sanovat etteivät aio. Ja jos tutzba kavaltaa kassan niin voin kyllä laittaa tutzban kotiosoitetta halukkaille ;).
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kyllä uskoisin, että voidaan tutzbaan luottaa. Olen sentään tuntenut kaverin yli kymmenen vuotta. Tällä etukäteismaksulla vältyttäisiin myös näiltä ismolaiteloilta, jotka sitten kun pitäisi maksaa sanovat etteivät aio. Ja jos tutzba kavaltaa kassan niin voin kyllä laittaa tutzban kotiosoitetta halukkaille ;).

En tutzbaa missään vaiheessa epäillytkään, kuten aiemmassa viestissäni mainitsin.. Eli kun tutzba huomenissa saa kimpan perustettua, niin sitten vain tilinumeroa kimpaan osallistuville ja saadaan homma pyörimään!!
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kovasti kyllä kiinnostaisi. Ilmoitan itseni siis jonoon.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Raja ylittyi yhdellä, sillä expertti ja Erämaan kettu ilmoittautuivat samalla ajalla (19.05) enkä rohjennut heittää muutamaa sekunttia myöhemmin mukaan tullutta Erämaan kettua pois. Osallistujia on yhteensä 31. Mikäli siis kimpan rajana on 20 jäsentä, katkaistaan lista viivan mukaisesti.
Luovutan kyllä paikkani expertille mikäli tarve vaatii, olihan hän useita sekunteja vikkelämpi.
 

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Mikäli liigapörssi ei ole muutoksia tehnyt kimppojen suhteen siihen saa enemmän kuin 20. Ainut juttu vaan on että kimppasarjaan ei ole asiaa. Mutta eihän se ole tässä pääasia? vai?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Katsellaan huomista, minkälaiset rajat sille osallistuja määrälle tänä vuonna on.

Sitten vain toista kimppaa pystyyn. Jos joku tästä ulos jäävistä kollegoista, vois ilmoittaa mut mukaan siihen mahdolliseen toiseen kimppaan, kun huomenna työt ja höntsät vaikeuttavat harrastusta koko päivän.
 

tutzba

Jäsen

Jokainen pystyy tuosta viestistä katsomaan tämän hetkiset säännöt. Veikkaisin, että ne jäisivät pysyviksi.

Mikäli liigapörssi ei ole muutoksia tehnyt kimppojen suhteen siihen saa enemmän kuin 20. Ainut juttu vaan on että kimppasarjaan ei ole asiaa. Mutta eihän se ole tässä pääasia? vai?

Eipä kai. Eihän kimppasarjan voittajaryhmä saa mitään hienoa. Eli ilmeisesti kaikki 31 osallistujaa saadaan mukaan! Ilmoittakaa sitten jos ette tule mukaan, ensimmäisenä varalla tällä hetkellä on Bobcat.

Ja sitten asiaan. Täällä on useaan otteeseen ehdotettu, että minä ottaisin rahat hoidettavakseni. Mikäli näin kävisi, tietysti nostaisin rahat heti tililtäni pois ja asettaisin ne pomminvarmaan paikkaan, enkä koskisi niihin ennen kuin on niiden jaon aika. Kilpailijoita on tällä hetkellä 31, joten pikaisella laskutoimituksella saamme tällaisen lukeman, 155€. Tämän verran minulle siis olisi rahaa tulossa, mutta miten se jaettaisiin? Lähettäisinkö voittajan tilille 100€, toiseksi tulleen tilille 50€ ja kolmas saisi omansa pois, eli 5€?

Kertokaa nyt kaikki rehellisesti oma mielipide siitä, mitä näiden rahojen suhteen tulisi tehdä. Ne, jotka sen ovat jo ilmaisseet ovat tietysti vapautettuja tästä käskystä.

EDIT: Vai voimmeko ottaa Bobcatin mukaan? Olisihan se nyt tyhmää jättää kaveri pihalle ilman mitään pätevää syytä.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Jokainen pystyy tuosta viestistä katsomaan tämän hetkiset säännöt. Veikkaisin, että ne jäisivät pysyviksi.



Eipä kai. Eihän kimppasarjan voittajaryhmä saa mitään hienoa. Eli ilmeisesti kaikki 31 osallistujaa saadaan mukaan! Ilmoittakaa sitten jos ette tule mukaan, ensimmäisenä varalla tällä hetkellä on Bobcat.

Ja sitten asiaan. Täällä on useaan otteeseen ehdotettu, että minä ottaisin rahat hoidettavakseni. Mikäli näin kävisi, tietysti nostaisin rahat heti tililtäni pois ja asettaisin ne pomminvarmaan paikkaan, enkä koskisi niihin ennen kuin on niiden jaon aika. Kilpailijoita on tällä hetkellä 31, joten pikaisella laskutoimituksella saamme tällaisen lukeman, 155€. Tämän verran minulle siis olisi rahaa tulossa, mutta miten se jaettaisiin? Lähettäisinkö voittajan tilille 100€, toiseksi tulleen tilille 50€ ja kolmas saisi omansa pois, eli 5€?

Kertokaa nyt kaikki rehellisesti oma mielipide siitä, mitä näiden rahojen suhteen tulisi tehdä. Ne, jotka sen ovat jo ilmaisseet ovat tietysti vapautettuja tästä käskystä.

Meillä on ollut molemmanlaisia kimppoja. Ennakkomaksut ja jälkikäteen maksut. Ennakko on toiminut tietenkin paremmin. Jälkikäteen maksu on usein tökkinyt juuri viimeisen jakson jälkeen, kun ihmiset poistuvat kesälaitumille. Siksi ehdotinkin runkkarin jälkeen palkitsemista. Siinä on sitten poff jakso aikaa vittuilla maksamattomille.

Keksitään uus panos viimeiselle jaksolle...

Ehdottamasi jakosuhde on hyvä.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Pahoitteluni, JuVii otetaan tietysti mukaan. Pordinard ilmoitti jättävänsä kimpan, joten otetaan sinut nyt vaikka hänen tilalle. Tietysti olisit muutenkin päässyt, olisi vaikka sitten karsittu viimeinen osallistuja pois sillä ajoissa olit ilmoittanut. Jäi vain huomaamatta!
Noniin, hienoa. Ei se mitään, näitä sattuu.

Itselleni käy joku pieni rahapalkinto, mielellään kuitenkin alle 10e.
 

Rush247

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins+Crosby
Mun puolesta panos vois olla vaikka 10€ niin tulee vähän enemmän aktiivisuutta ja jännitystä hommaan. Jako vois olla vaikka juuri tuo 66% voittajalle ja 33% toiselle..
 

tutzba

Jäsen
Mun puolesta panos vois olla vaikka 10€ niin tulee vähän enemmän aktiivisuutta ja jännitystä hommaan. Jako vois olla vaikka juuri tuo 66% voittajalle ja 33% toiselle..

Pidetään tällä hetkellä ainakin tuo 5€ panoksena kun siitä on koko ajan puhuttu. Mikäli yksimielisesti porukka päättää että nostetaan panosta, niin mikäs siinä sitten. Itse kannatan kuitenkin tuota 5€ panosta.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
5e panos ihan ok ja voittajalle 100e & kakkoselle 50e sopii myös. Tai sitten 55e toiseksi sijoittuneelle?
 

Markku

Jäsen
Ottaako kimppaan vaan mukaan kaikki halukkaat 5e sisäänostolla? Siinähän potti kasvaisi mukavasti, ja mahdollisesti palkintorahojen jakosuhdetta voisi säätää siinä tapauksessa jos osallistujia olisi nyt vaikka yli 50...
 

tutzba

Jäsen
Naulan kantaan...

Ja ottaako kimppaan vaan mukaan kaikki halukaat 5e sisäänostolla? Siinähän potti kasvaisi mukavasti, ja mahdollisesti palkintorahojen jakosuhdetta voisi säätää siinä tapauksessa jos osallistujia olisi nyt vaikka yli 50...

Jotenkin olen samalla kannalla kanssasi. Lisään siis Bobcatin tuohon jonon jatkoksi. Katsellaan sitten kun kiekko putoaa jäähän ensimmäisessä pelissä että kuinka monta on mukana, ja kuinka suureksi potti kasvaa. Sen jälkeen ei sitten väkeä oteta lisää.

Lisäilmoittautumiset yv:llä minulle, ettei turhaan täytetä tätä ketjua pelkillä ilmoittautumisilla.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Minulta on nyt mennyt kokonaan ohi... Eli 5e/jakso vai 5e koko kaudelta? Ja luonnollisesti jakson vai koko kauden voittaja saa sen 1xx euroa?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Minulta on nyt mennyt kokonaan ohi... Eli 5e/jakso vai 5e koko kaudelta? Ja luonnollisesti jakson vai koko kauden voittaja saa sen 1xx euroa?

Mikäli oikein ymmärtänyt, niin 5e koko kaudelta ja kauden lopussa voittaja kerää potin. Ellei sitten oteta "välitilinpäätöstä" runkosarjan jälkeen ja pleijarit erikseen.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Minulta on nyt mennyt kokonaan ohi... Eli 5e/jakso vai 5e koko kaudelta? Ja luonnollisesti jakson vai koko kauden voittaja saa sen 1xx euroa?

Jos itse olen oikein ymmärtänyt niin 5 e/koko vuosi. Eli samat tyypit pysyvät mukana koko vuoden ja jakson voittaja saa siis "vain" pisteitä kokonaiskilpailuun sijoitusta vastaavan määrän.

Joten luonnollisesti koko kautena pistelaskusysteemin mukaan eniten pisteitä kerännyt saa tuon summan x.

edit. no juu sieltähän Lauri jo kerkeskin neuvomaan. No eipä kertaus koskaan haittaa.
 

tutzba

Jäsen
Noi voi luoja... 5€ koko kaudesta, luulin että /jakso...

Eihän tässä tarkoitus ole kenestäkään miljonäärejä tehdä, joten mielestäni tuo 5€/kausi on ihan hyvä. Jos nyt oletetaan että jaksoja olisi 7, niin miettikääpä sitä hehkutuksen määrää jos vaikka joku voittaisi ~1000€ pelkästään sillä, että vei jokaisen jakson. Parempi pysyä ihan "asiallisissa" summissa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös