Mainos

Liigan yleisömäärät kaudella 2023–2024

  • 224 904
  • 1 311

Montana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset.
Tamhockeyn liikevaihto eli myynti oli viime tilikaudella 2,5 miljoonaa euroa Ilves-Hockeyta enemmän. Nyt kun Ilveksen yleisömäärät sakkaavat ja lippujakin myydään alennuksella niin mielenkiintoista nähdä että onko ero tämän kauden päätteeksi vieläkin isompi.

Tampereella tänään hieno yleisömäärä, 10700.
 

axe

Jäsen
Olihan Tapparan voitto viime kaudeltakin miljoonan pienempi kuin Ilveksen. Toki joukkue oli kalliimpi, mutta en usko siihen huhuttuun 4 miljoonaan. Nyt voi tulla vielä isompi ero, sillä viime vuonna Tappara jakoi lippuja, jotka oli jotkut firmat sponssanneet. Niistä tuli sentään kohtuullisesti rahaa. Nyt on jaeltu lippuja muttei välttämättä saatu rahaa.
Ihan samalla lailla on nytkin niitä samanlaisia yhteistyökumppaneita. Esim. tätä Sport-tuplaa olivat mahdollistamassa LukkoLuket ja Yale.
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tamhockeyn liikevaihto eli myynti oli viime tilikaudella 2,5 miljoonaa euroa Ilves-Hockeyta enemmän. Nyt kun Ilveksen yleisömäärät sakkaavat ja lippujakin myydään alennuksella niin mielenkiintoista nähdä että onko ero tämän kauden päätteeksi vieläkin isompi.

Tampereella tänään hieno yleisömäärä, 10700.
Niin, siis Tappara myy myös alennuksella ja jakaa sen lisäksi ilmaisia lippuja. Liikevaihtoa kasvattavat juurikin nuo sponsoritulot, jotka ovat vissiin Suomen huippua ja isoimmat playoff tulot.

Vai mistä johtuu tuo miljoonan ero tuloksessa mielestäsi? Saiko pelaajat miljoonan verran bonuksia mestaruudesta vai saiko Tappara NHL -sopimuksia tehneistä pelaajista niin paljon vähemmän kuin Ilves. Ja tämän kysyn siis ihan ilman mitään pikkuvittuiluja.

Tämän iltaisen pelin perusteella muuten ennustan, että Ilveksen katsojaluvut tulevat laskemaan entisestään keväällä.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers, Canadiens
Vai mistä johtuu tuo miljoonan ero tuloksessa mielestäsi?

"Tilikauden suhteellista tulosta painoivat lisääntyneet kustannukset, kuten areenan kustannukset 45 kotiottelusta, CHL:n matkakustannukset sekä joukkueen täydentämisen ja mestaruusbonusten myötä nousseet pelaajakulut. Lisäksi syntyi kertaluontoisia kuluja muun muassa toimitilamuutoista, brändiuudistuksesta, oheisharjoittelutilan hankkimisesta sekä tilikauden aikana toimintansa aloittaneen Tampereen Talopalvelut Oy:n toiminnan käynnistysvaiheesta. Nokia Arenaa vastapäätä ostetut toimisto-, myymälä- ja ravintolahuoneisto valmistuivat ja otettiin käyttöön tilikauden aikana."

 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jukurit voi poistua liigasta, jos yleisöä ei kiinnosta menestyvä jengi. Ei tule tulevaisuudessa menemään parempaan suuntaan ja sitten matka loppuu.

Ilves ohitti jo Tapparan pari vuotta sitten yleisötulojen kokonaiskertymässä euroissa, mutta tätä nykyistä käännettä en itse nähnyt, että Tappara mennyt ohi alku syksyn jälkeen. Ipalla löytyy edelleen enemmän potentiaalia kuin Tapparalla.

Oman jengin tekemisessä tämä on ainoa osa alue varmaan, joka on hyvällä tasolla paskan hallin huomioiden. Voittoa tehdään isolla kädellä ja pysytään Tampesterin kyydissä. Potentiaali vain loppu ja pitkässä tulevaisuudessa todella iso musta varjo, koska nuorien osuus hallilla on luokkaa isoisän kanssa lapsen lapsi.

Saipa helvettiin koko sarjasta, pilaa vieraspeleissään myös paljon.

Oisko joku muu vielä tunteella kielen päällä... no Ässät... Propsit, kovaa yleisömäärää ja peukku.... Sport... olen alkanut tätä muukalaislegioonaa jopa symppaamaan jollain tavoin... The Best Lööke out monta kk ja pankaka sulaa :(.

Säälin JYP:n kannattajia... Jukka Rautakorpi olisi tehnyt aikamoisen ihmeen keväällä tolla jengillä... jopa kotiedulla. En halua JR omaan jengiin, mutta... tulokset puhuu puolestaan... kapteenin vaihto kertokoon pelaajien asenteesta... ja miksi vielä Eronen :) (saa tietää)
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
"Tilikauden suhteellista tulosta painoivat lisääntyneet kustannukset, kuten areenan kustannukset 45 kotiottelusta, CHL:n matkakustannukset sekä joukkueen täydentämisen ja mestaruusbonusten myötä nousseet pelaajakulut. Lisäksi syntyi kertaluontoisia kuluja muun muassa toimitilamuutoista, brändiuudistuksesta, oheisharjoittelutilan hankkimisesta sekä tilikauden aikana toimintansa aloittaneen Tampereen Talopalvelut Oy:n toiminnan käynnistysvaiheesta. Nokia Arenaa vastapäätä ostetut toimisto-, myymälä- ja ravintolahuoneisto valmistuivat ja otettiin käyttöön tilikauden aikana."

Ok. Kiitos infosta!
 

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kuulin seuraavanlaisen väitteen; Ilves ei enään pakkomyy juniori pelaajille kausikorttia kausimaksun yhteydessä?
Pitääkö alkuunkaan paikkaansa? Mutta selittäisi jollain tavalla laskeneita lukuja..

No ei myy, ne jakaa sen ilmaiseksi joka junnulle. Ilveksen katsojamääriin lasketaan se 700 junnukausaria mukaan joka matsiin.
 

eemuman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän se ottelun pääsponsori ihan kiitettävän summan maksaa noista ilmaislipuistakin. Ei toki tiskihintaa, mut kuitenkin.

Toki näissäkin matseissa oli varmaan Tapparan sponssaamia ilmaislippulaisia, kun jakoivat kausarin omistaneille joululahjaksi lippuvoucherin, joissa oli vaihtoehtoina myös nämä ottelut. Aika lieroja äijiä kyllä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja näinhän tämä joululoman kampanja meni. Alakouluikäisille.

No eihän mennyt.

Yläkouluihin on jaettu ainakin ympäryskunnissa todella iso määrä vouchereita. Tiedän tämän, koska valmentamani yli 15-vuotiaiden C-juniorijoukkueen pelaajilla näitä on iso määrä (parhaimmillaan 5-10 teiniä kohden).

Eihän sillä mitään merkitystä ole. Kyse oli lähinnä tuosta vanhempien mukaantulosta. Kukaan näistä ei vanhuksia mukaan ota, vaan menee kaveriporukalla.
 

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret. Jyri Rönn
Hyvä Tapparalaiset jälleen kerran upea yleisömäärä!

Jotenkin arvasi kun katsoi tuloksia että pahaoloa tullaan purkamaan, kohta Tampereketju tulille
 

axe

Jäsen
No eihän mennyt.

Yläkouluihin on jaettu ainakin ympäryskunnissa todella iso määrä vouchereita. Tiedän tämän, koska valmentamani yli 15-vuotiaiden C-juniorijoukkueen pelaajilla näitä on iso määrä (parhaimmillaan 5-10 teiniä kohden).

Eihän sillä mitään merkitystä ole. Kyse oli lähinnä tuosta vanhempien mukaantulosta. Kukaan näistä ei vanhuksia mukaan ota, vasn menee kaveriporukalla.

Tappara:

Kaikille Tampereen kaupunkiseudun kuntien (pois lukien Tampere) peruskoululaisille jaettiin kampanjakoodi, joka oikeuttaa yhteen ilmaiseen ottelulippuun. Kampanjakoodit toimivat vielä perjantain 5.1. otteluun Koululaiskampanjan mahdollistaa LukkoLuket ja Yale.

Kaupungit/kunnat, joille lippuvoucherit on jaettu ovat: Kangasala, Lempäälä, Nokia, Orivesi, Pirkkala, Tampere, Vesilahti ja Ylöjärvi.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime kaudella Tapparan yleisökeskiarvo runkosarjan koti-otteluissa oli 7646 ja kuluvalla kaudella luku on 8088. Mukava reilun 6 %:n lisäys. Edessä on vielä kevätpuolisko, jolloin Tappara on perinteisesti nostanut yleisömääriään syyskauteen verrattuna. Tuolta osin pullat ovat hyvin uunissa.

Ilveksellä vastaavat luvut ovat 8216 ja 7500, eli noin 9 %:n lasku yleisömäärissä. Tuota selittänee osittain se, että kyseinen joukkue on raadeltu vastustajan toimesta kotipesässään jo kymmenesti. Ilves majaileekin kotipistekeskiarvolla mitaten sijalla 12.
Jos Tapola olisi edelleen ruorissa ja kiekko olisi sitä samaa, mitä monet kaudet on ollut, niin väitän kyllä, että ihan samanlaisia yleisömääriä ei Tapparallakaan tällä kaudella olisi. Ja Pennasen kiekkoonkin on jo oletettavasti sen verran Ilves-leirissä turruttu, että jokunen peli saattaa jäädä hallilla sen takia väliin. Se voi ensi syksynä olla naapurin puolellakin taas uutta intoa faneilla lähteä hallille, kun uusi tuulahdus alkaa puhaltamaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jos Tapola olisi edelleen ruorissa ja kiekko olisi sitä samaa, mitä monet kaudet on ollut, niin väitän kyllä, että ihan samanlaisia yleisömääriä ei Tapparallakaan tällä kaudella olisi. Ja Pennasen kiekkoonkin on jo oletettavasti sen verran Ilves-leirissä turruttu, että jokunen peli saattaa jäädä hallilla sen takia väliin. Se voi ensi syksynä olla naapurin puolellakin taas uutta intoa faneilla lähteä hallille, kun uusi tuulahdus alkaa puhaltamaan.

Oli se kyllä hienoa meno silloin Myrrä-kiekon aikaan...
 

Apheu

Jäsen
No eihän mennyt.

Yläkouluihin on jaettu ainakin ympäryskunnissa todella iso määrä vouchereita. Tiedän tämän, koska valmentamani yli 15-vuotiaiden C-juniorijoukkueen pelaajilla näitä on iso määrä (parhaimmillaan 5-10 teiniä kohden).

Eihän sillä mitään merkitystä ole. Kyse oli lähinnä tuosta vanhempien mukaantulosta. Kukaan näistä ei vanhuksia mukaan ota, vaan menee kaveriporukalla.

Itse menin kyllä ihan alakouluikäisen kanssa ja tulipa partnerinikin mukaan, jolloin Tapparan näkökulmasta yksi alakoululaisen junnulippu toi kaksi maksavaa aikuista mukanaan. Ostettinpa vielä tuotteitakin hallilta. Ja tiedän, ettei meidän paikalle tuoma ollut ainut alakoululainen hallissa, kun ympärilleen katseli.

Mikäs argumentti sieltä leiristä seuraavaksi keksitään? Ainahan ne on huijausta, mutta kiva nähdä mihin asti teidän mielikuvitus pääsee.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Kampanjoita oli viime kaudellakin ihan yhtäläisesti.

Sepä ei Tapparan kampanjointi omiin matseihinsa kuitenkaan selitä tuota Ilveksen katsojamäärän romahdusta.
Jos siellä onkin osalla takit kääntyneet ja siirtyneet meidän leiriin. Tapahtuuhan tätä jatkuvasti politiikassakin ja sitten on näitä ihmeotuksia, jotka kannattavat molempia tamperelaisia, jos he ovatkin jättäneet tällä kaudella Ipan pendoilut väliin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itse menin kyllä ihan alakouluikäisen kanssa ja tulipa partnerinikin mukaan, jolloin Tapparan näkökulmasta yksi alakoululaisen junnulippu toi kaksi maksavaa aikuista mukanaan. Ostettinpa vielä tuotteitakin hallilta. Ja tiedän, ettei meidän paikalle tuoma ollut ainut alakoululainen hallissa, kun ympärilleen katseli.

Mikäs argumentti sieltä leiristä seuraavaksi keksitään? Ainahan ne on huijausta, mutta kiva nähdä mihin asti teidän mielikuvitus pääsee.

Todella noloa ja härskiä tulla päteen tänne faktoilla, et aikuiset joutu ostaan rahalla lipun.
Lisäksi käytitte rahaa vielä hallissa. Hävetkää...

Varmasti hallin myyntipisteitä pyörittävät olivat vittuuntuneita, että 2 Tappara - Sport peliä veti sen n. 22 kiloa väkeä halliin

No eiköhän Ilves vedä tänään sen 10 kiloa kans halliin. Ja kaikki irtoliput ovat täydellä hinnalla maksettu
 

axe

Jäsen
Jos siellä onkin osalla takit kääntyneet ja siirtyneet meidän leiriin. Tapahtuuhan tätä jatkuvasti politiikassakin ja sitten on näitä ihmeotuksia, jotka kannattavat molempia tamperelaisia, jos he ovatkin jättäneet tällä kaudella Ipan pendoilut väliin.
Varmasti on satoja sellaisiakin todella epäilyttäviä ihmisiä, jotka tykkää vain käydä jääkiekkoa katsomassa ja menee osin myös hypen mukana ilman varsinaista puolenvalintaa. Kun Ilveksellä oli buumi päällä, ja joka media huusi kuinka hieno meno siellä on ja joukkuekin pelaa uljaasti kuin gepardit ja pantterit, niin käytiin siellä. Nyt syksyn ajan sitten melskattiin Tapparan aivammahtavasta uusiutuneesta tyylistä missä kukaan ei puolusta ja koko ajan tapahtuu, niin käydäänkin sitten tsekkaamassa sitä.
 

Touko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Kampanjoita oli viime kaudellakin ihan yhtäläisesti.

Sepä ei Tapparan kampanjointi omiin matseihinsa kuitenkaan selitä tuota Ilveksen katsojamäärän romahdusta.
Siihen vaikuttaa tietysti Ilveksen oma menestysputki. Väki ei oo enää kiinnostunut runkosarjaläpsyttelyistä, kun ne odottaa jo pleijareita.
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse menin kyllä ihan alakouluikäisen kanssa ja tulipa partnerinikin mukaan, jolloin Tapparan näkökulmasta yksi alakoululaisen junnulippu toi kaksi maksavaa aikuista mukanaan. Ostettinpa vielä tuotteitakin hallilta. Ja tiedän, ettei meidän paikalle tuoma ollut ainut alakoululainen hallissa, kun ympärilleen katseli.

Mikäs argumentti sieltä leiristä seuraavaksi keksitään? Ainahan ne on huijausta, mutta kiva nähdä mihin asti teidän mielikuvitus pääsee.
Määhän olen kehunut, että tämä lippujen jako oli erinomainen veto Arolta ja muulta johdolta. Se nyt ei mielikuvitusta vielä paljon vaadi.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse menin kyllä ihan alakouluikäisen kanssa ja tulipa partnerinikin mukaan, jolloin Tapparan näkökulmasta yksi alakoululaisen junnulippu toi kaksi maksavaa aikuista mukanaan. Ostettinpa vielä tuotteitakin hallilta. Ja tiedän, ettei meidän paikalle tuoma ollut ainut alakoululainen hallissa, kun ympärilleen katseli.

Mikäs argumentti sieltä leiristä seuraavaksi keksitään? Ainahan ne on huijausta, mutta kiva nähdä mihin asti teidän mielikuvitus pääsee.

Hienoa, että näinkin homma toimii.

Yllä vain väitettiin, että lippukampanja oli alakouluikäisille ja sehän ei pitänyt paikkansa. Yläkouluihin jaettiin yhtä lailla.

Aihe on mielenkiintoinen ja siitä voi keskustella ihan asiallisestikin. Tätä markkinointimallia on yritetty eri lajeissa monta kertaa, mutta lopputulokset eivät ole olleet mitenkään hyviä mm. Veikkausliigassa. Shortsipoikien Ilveskin jakoi lippuja Hakametsän aikana niin paljon, että moni saattoi lopettaa kausikortin hankkimisenkin, kun lippuja oli aina jotain kautta tarjolla. Luulen, että Jalo on osin tästä syystä ollut nihkeä tätä kohtaan.

Kohderyhmissä on eroja. Yläkouluikäisten osalta kulutuskäyttäytyminen on erilaista kuin vanhempien kanssa halliin tulevien pienten lasten. Sen voi havaita hallin käytävillä. Teinit eivät omia rahojaan hallin palveluihin juurikaan käytä. Peleihin tullaan tyttö- tai poikakaverin kanssa tai porukalla. Kannatuksen osaltakin joukkuevalinta on jo tehty nuorempana. Toisaalta teinit saattavat olla hyvinkin uskollisia käymään peleissä (ja ostamaan halpoja irtolippuja), koska siellä saa olla kavereiden kanssa.

Ilves jakoi HPK-otteluun lippuja mm. vähävaraisille perheille ja sijaisperheille. Noissa kohderyhmissä ei ollut suoranaista lyhyen tai pitkän tähtäimen ansaintalogiikkaa, vaan kyse oli puhtaasta hyväntekeväisyydestä. Omien juniorijoukkueiden toimihenkilöille aiemmin jaetut liputkaan tuskin tuovat uusia kausikortin ostajia ja heillä seuratuotteitakin on jo.

Markkinoinnin näkökulmasta olisikin mielenkiintoista saada dataa siitä, että mihin kohderyhmiin suunnattuna nämä kampanjat tuottavat eniten vaikutusta sekä saadaanko lipunhaltija palaamaan maksavana asiakkaana. Isomman katsojamäärän tuoma lisäarvo tunnelmaan voi olla myös vaikutin, jolla nykyisiä irtolipun ostajia saadaan käymään useammin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ilves jakoi HPK-otteluun lippuja mm. vähävaraisille perheille ja sijaisperheille. Noissa kohderyhmissä ei ollut suoranaista lyhyen tai pitkän tähtäimen ansaintalogiikkaa, vaan kyse oli puhtaasta hyväntekeväisyydestä. Omien juniorijoukkueiden toimihenkilöille aiemmin jaetut liputkaan tuskin tuovat uusia kausikortin ostajia ja heillä seuratuotteitakin on jo.

Hieno ele, saadaan halliin sellaisia henkilöitä, joilla ei nykyhetkessä olisi muuten mahdollisuutta tulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös