Liigan yleisömäärät kaudella 2019–2020

  • 97 336
  • 415

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara on myynyt perjantain matsiin pirusti lippuja (joku Kärpät siellä hakee kauden ekaa voittoaan), mutta taitaa Ipa silti viedä tämän kauden Tampereen sisäisen katsojamääräkisan.

Sehän ratkea varmaan sitten pudotuspeleissä, jos toinen menee pidemmälle kuin toinen. Siis kaikkien kotiotteluiden yhteenlasketun katsojamäärän kisa. Keskiarvot on sitten asia erikseen.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Luulisin, että 328. Ottelussa Lukko-Kärpät 21.1.1981.

1990-luvultakin löytyy Reippaan kotipeleistä muutama helmi, kuten 643 katsojaa ottelusta Reipas-Ässät 5.3.1994.

Mikä on 2000-luvulla pienin?
 
Sehän ratkea varmaan sitten pudotuspeleissä, jos toinen menee pidemmälle kuin toinen. Siis kaikkien kotiotteluiden yhteenlasketun katsojamäärän kisa. Keskiarvot on sitten asia erikseen.

No sitä keskariahan mää tietty tarkoitin.

5561/5340 tällä hetkellä Ipan eduksi. Tänään taas vähän tasoittuu, kun illan katsomokartta näyttää varsin täydeltä. Sen perusteella pitäisi olla enemmän kuin eilen.

Mutta kyllä noilla luvuilla uuteen latoon voidaan mennä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylässä tulee tänään olemaan mitä todennäköisemmin loppuunmyyty halli ILvestä vastaan(eilen 4000 lippua myyty). Lisäksi seuraava Ässät matsi on ilmaispeli joten ihan hyvin parin edellisen ottelun huonompi lukelma tulee korvautumaan keskiarvossa.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Tapparalla myös istumapaikat jo nyt käytännössä loppuunmyyty sarjajumbo Sportia vastaan. Ilman mitään alennuksia. On vain lasten teemaottelu, jota on markkinoitu aggressiivisesti eri kanavissa.
 

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Tapparalla myös istumapaikat jo nyt käytännössä loppuunmyyty sarjajumbo Sportia vastaan. Ilman mitään alennuksia. On vain lasten teemaottelu, jota on markkinoitu aggressiivisesti eri kanavissa.
Saisikohan Tapparan markkinointitiimistä jonkun varastettua Vaasaan huijaamaan ihmisiä katsomaan paskaa lätkää ja aiheuttamaan kärsimystä itselleen..
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Mikä on 2000-luvulla pienin?

Tiistaina 5.1.2016 Blues-KooKoo pelissä oli Bluesin ilmoituksen mukaan 2011 katsojaa. Todellisuudessa televisiokuvien perusteella oli tuskin 1000 katsojaa. Samaan aikaan pelattiin Hartwalilla Nuorten MM-finaali ja muistaakseni tässä vaiheessa oli Bluesinkin finaali jo tiedossa.
 

SgtMarkov

Jäsen
Liigan sivujen mukaan Sportin kaikkien otteluiden yleisökeskiarvo tuolla kaudella oli 1940, tämä luku siis sisältää koti- ja vierasottelut.

Mä luulen että tuossa on vain kotiotteluiden yleisökeskiarvo, mutta se on vaan merkitty väärin tuonne. Ainakin vielä 2000-luvun alustakin siellä lukee yleisökeskiarvot runkosarjan kaikista otteluista mutta nuo lukemat ovat ilmiselviä kotipelien keskiarvoja.

Tiedän kyllä koska ne on mulla vielä jossain ylhäällä ja osa niistä on jäänyt mieleen.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleisökeskiarvot vs viime kausi (kun yhtä monta kotiottelua oli pelattu):

+655 Ilves
+553 KooKoo
+229 HIFK
+221 SaiPa
+166 Tappara
+138 Ässät
+114 HPK
+ 63 Lukko
+ 56 JYP
- 50 Kärpät
- 74 KalPa
- 82 Jukurit
-181 Sport
-285 Pelicans
-877 TPS

Kokonaisuutena näyttää Liigan kannalta oikein hyvältä. Mikäs Lappeenrannassa on, kun ei yleisömäärät putoa vaikka joukkue kyntää?
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Yleisökeskiarvot vs viime kausi (kun yhtä monta kotiottelua oli pelattu):

+655 Ilves
+553 KooKoo
+229 HIFK
+221 SaiPa
+166 Tappara
+138 Ässät
+114 HPK
+ 63 Lukko
+ 56 JYP
- 50 Kärpät
- 74 KalPa
- 82 Jukurit
-181 Sport
-285 Pelicans
-877 TPS

Kokonaisuutena näyttää Liigan kannalta oikein hyvältä. Mikäs Lappeenrannassa on, kun ei yleisömäärät putoa vaikka joukkue kyntää?
Lappeenrantahan elää ja hengittää jääkiekkoa ja on harvoja paikkakuntia Suomessa missä hallille tullaan vaikka joukkue kuinka kyntäisi. Näin olen päätellyt, kun jonkin verran Lappeenrantalaisia tunnen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lappeenrantahan elää ja hengittää jääkiekkoa ja on harvoja paikkakuntia Suomessa missä hallille tullaan vaikka joukkue kuinka kyntäisi. Näin olen päätellyt, kun jonkin verran Lappeenrantalaisia tunnen.
Mutta tämä ei selitä sitä, että miksi siellä saavutaan hallille tällä kaudella useammin kuin paremmin sujuneen viime kauden aikana?
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Mutta tämä ei selitä sitä, että miksi siellä saavutaan hallille tällä kaudella useammin kuin paremmin sujuneen viime kauden aikana?
Taisi heillä olla jotain kausarikampanjaakin tms tälle kaudelle, joten sekin voi selittää osaltaan yleisömääriä.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Kokonaisuutena näyttää Liigan kannalta oikein hyvältä. Mikäs Lappeenrannassa on, kun ei yleisömäärät putoa vaikka joukkue kyntää?

Sen neljä kertaa mitä olen kyseisessä hallissa vieraillut, niin siellä tuntuu olevan karjalaisilla jonkunlainen kuka-ehtii-ensin-autolle-kisa käynnissä...kisa käynnistyy kuin jostain yhteisesti sovitusta merkistä n.10 minuuttia ennen päätösvihellystä oli tilanne mikä hyvänsä. Olisiko tämä joku paikallinen perinne johon on vaan aina lähettävä mukaan?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Sen neljä kertaa mitä olen kyseisessä hallissa vieraillut, niin siellä tuntuu olevan karjalaisilla jonkunlainen kuka-ehtii-ensin-autolle-kisa käynnissä...kisa käynnistyy kuin jostain yhteisesti sovitusta merkistä n.10 minuuttia ennen päätösvihellystä oli tilanne mikä hyvänsä. Olisiko tämä joku paikallinen perinne johon on vaan aina lähettävä mukaan?

Heh. No omalla tavallaan siinä on kisa, nimittäin pääsee autolla paljon helpommin paikalta ilman ruuhkia kun ottaa hiukan ennakkoa. Kymmentä minuuttia nyt harvoin isosti lähtee, toki jos peli on ohi niin jonkun verran lähtee, mutta yleensä se viimeset pari min on se kriittinen piste josta alkaa väkeä virrata. Itse seisomakatsomosta lähden yleensä puolta minuuttia ennen, siinä kun käy se, että summeri soi niin siitä lähtee samalla sekunnilla se 500 ihmistä aaltona -> kaikki samaan aikaan autossa -> jos et ole "piikkipaikalla" olet jonon perällä. Kun otat sen puoli min ennakkoon olet autossa ennenkuin aalto tulee ja menossa jo kaukana ilman mitään ruuhkaa kun suuri massa seisoo kadut tukossa.

Sitten tuohon yleisömäärään niin veikkaan, että ihan suoraan tulee siitä kausarikamppiksesta. Halpiksia myytiin käsittääkseni ihan hyvin, niitähän tuntui ostavan suurin osa sellaisiakin jotka ei paikalle edes aikoneet meinasivat vaan "kannatuksen" vuoksi -oma mutu vaan on se, että siinä seura vaan häviää- mutta se vain oma mutu. Mutta tosiaan tuskin siellä oikeasti ihmisiä paikalla enempää, enemmän vain laskettavia "lippuja" järjestään.

Pitää muistaa, että nuo lukemat on pl. Kouvola - myydyt liput, ei paikalla ollut katsojamäärä.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Yleisökeskiarvot vs viime kausi (kun yhtä monta kotiottelua oli pelattu):

+655 Ilves
+553 KooKoo
+229 HIFK
+221 SaiPa
+166 Tappara
+138 Ässät
+114 HPK
+ 63 Lukko
+ 56 JYP
- 50 Kärpät
- 74 KalPa
- 82 Jukurit
-181 Sport
-285 Pelicans
-877 TPS

Kokonaisuutena näyttää Liigan kannalta oikein hyvältä. Mikäs Lappeenrannassa on, kun ei yleisömäärät putoa vaikka joukkue kyntää?

Eikä Lappeenrannassa mikään kynnä, joukkue on siellä missä panostuksien mukaan pitääkin ja on totuttu, oma mestaruus on/oli ihan täpärällä. Ja täällä ollaan tyytyväisiä Lehterän kiekkoon, pelaajat kehittyy ja homma toimii kuten pitääkin, ihme olisi jos ja kun kaikki sujuu kuten pitää niin katsojat kaikkoaisi.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Yleisökeskiarvot vs viime kausi (kun yhtä monta kotiottelua oli pelattu):

+655 Ilves
+553 KooKoo
+229 HIFK
+221 SaiPa
+166 Tappara
+138 Ässät
+114 HPK
+ 63 Lukko
+ 56 JYP
- 50 Kärpät
- 74 KalPa
- 82 Jukurit
-181 Sport
-285 Pelicans
-877 TPS

Kokonaisuutena näyttää Liigan kannalta oikein hyvältä. Mikäs Lappeenrannassa on, kun ei yleisömäärät putoa vaikka joukkue kyntää?

Iso osa tuosta on tosiaan 99€ seisomakausarin ansiota, mutta olen ihmetellyt myös kohtuullisen täyden näköisiä sivuja, vaikka on tarjoiltu mitä tahansa sontaa tällä kaudella. Yleisömäärien iso dyykkaushan tapahtui Santasen kaudella, kun joukkue jäi jumboksi hienon Tirkkosen aikakauden jälkeen ja se massa ei ole palannut enää katsomoon kunnolla.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yleisömäärät näyttävät siis kauden jälkeen suurella todennäköisyydellä pitkästä aikaa paremmalta, kun edelliskauden määrät. Hienoa! Enemmän yleisöä tarkoittaa enemmän rahaa. Toivottavasti trendi jatkuu samana.
 

Arturo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Seattle Kraken, Chelsea
KooKoo-Kärpät peliin enää 10 istumapaikkaa jäljellä ja muutenkin lippuja on mennyt jo ennen ottelua lähemmäs 5000, todennäköisesti jopa täys häkki tänään, kun kouvolalaiset tunnetusti ostavat paljon lippuja vasta lippuluukulta.
 


Se on myytti ainoastaan henkilölle ,joka ei mistään mitään tiedä. Ruotsissa riittää populaa lehtereille katsomaan oman joukkueen nousua tai tippumista sarjatasolta terveessä ja urheilullisessa sarjassa. Katsojamääriä voi katsella netistä.
 

Oadie

Jäsen
Tällä viikolla nähtiin tilastollisesti sellainen ihme mitä en ainakaan itse muista. Normi Mestis-pelissä oli enemmän katsojia kuin Liiga-ottelussa.? TUTO-IPK pe 2250 katsojaa ja Sport-Jukurit ke 2176. Toki Mestis-peli perjantaina, mutta TUTO taasen ilmoittaa todellisuudessa paikalla olijat, joten ero lienee ollut paljon suurempikin. Saattoihan siinä joku toinenkin peli jäädä taakse jos vain paikalla olijat laskettaisiin. Itse en tällaista tilannetta muista ennen olleen, ellei kyseessä ole ollut joku KooKoo:n ilmaispeli Mestis-aikoina.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Tällä viikolla nähtiin tilastollisesti sellainen ihme mitä en ainakaan itse muista. Normi Mestis-pelissä oli enemmän katsojia kuin Liiga-ottelussa.? TUTO-IPK pe 2250 katsojaa ja Sport-Jukurit ke 2176. Toki Mestis-peli perjantaina, mutta TUTO taasen ilmoittaa todellisuudessa paikalla olijat, joten ero lienee ollut paljon suurempikin. Saattoihan siinä joku toinenkin peli jäädä taakse jos vain paikalla olijat laskettaisiin. Itse en tällaista tilannetta muista ennen olleen, ellei kyseessä ole ollut joku KooKoo:n ilmaispeli Mestis-aikoina.

Sport kyllä aikanaan keräsi yleisöä hyvin ja monesti siellä oli katsojia enemmän kuin Liigapelissä. Toki yksittäisiä pelejä.

Lappeenrannassa viime kaudella ainoastaan Ketterä onnistui myymään hallin loppuun. Finaalissa tosin, mutta kuitenkin..

Yksittäisiä tapauksia kaikki, keskiarvot kuitenkin menevät edelle kuin satunnaisilmiöt.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tällä viikolla nähtiin tilastollisesti sellainen ihme mitä en ainakaan itse muista. Normi Mestis-pelissä oli enemmän katsojia kuin Liiga-ottelussa.? TUTO-IPK pe 2250 katsojaa ja Sport-Jukurit ke 2176. Toki Mestis-peli perjantaina, mutta TUTO taasen ilmoittaa todellisuudessa paikalla olijat, joten ero lienee ollut paljon suurempikin. Saattoihan siinä joku toinenkin peli jäädä taakse jos vain paikalla olijat laskettaisiin. Itse en tällaista tilannetta muista ennen olleen, ellei kyseessä ole ollut joku KooKoo:n ilmaispeli Mestis-aikoina.
Vapaalippuja jaettu hemmetin isoja määriä tuton matsiin, kuinka paljon maksaneita katsojia mahtoi olla?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mikä se liigapeli siis oli, missä yleisömäärä jäi näitä pienemmäksi?
Kyllä nyt oli niin hyvää huumoria että AI ETTÄ KU OLIKII HYVÄÄ HUUMORIA! Merimiesnauroin jo toisella niin että taloyhtiö raikas ja kaikkialla ihmiset ihmetteli että missä on niin hyvää huumoria ollut tarjolla että naurattaa jotta talo tärisee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös