Liiga on ottanut asiassa hyvin mielenkiintoisen linjan eli pidetään itsepintaisesti täysin hajalla olevaa systeemiä pystyssä eikä kyetä tekemään rinnalla mitään korvaavaa järjestelmää. Jopa minä,mistään helvetin IT:stä mitään tietämätön, osaan naputella internet-sivun hallintatyökalussa numeroita ja nimiä tiettyihin sarakkeisiin jos joku ne minulle ilmoittaa. Voisin vaikka ilmaiseksi naputella niitä kannettavalla tietokoneella seuraavssa HIFK:n kotimatsissa.
Onhan tämä melkoinen saavutus. Liigan kannalta pahinta on se, ettei mitään plan B:tä ole olemassakaan vaikka törmäys jäävuoreen on ollut tämänkin Titanicin kapteenien näköpiirissä jo jonkun aikaa. Kuka tästä on vastuussa? Tilanteen ei olisi pitänyt tulla yllätyksenä - tai jos on tullut, niin tilanne on vielä pahempi...
Hemmo_1973:n ehdotus olisi se minunkin plan B:ni, jolla Liiga voisi vielä yrittää pelastaa jotain uskottavuuden rippeistään ja yrittää kääntää voitoksi. Liigan (tai pikemmin ottelutapahtuman järjestävän seuran) pitäisi juurikin värvätä jokaiseen otteluun yksi manuaalinen ylläpitäjä, jolle ostetaan lippu parhaalle paikalle välittämään tiedot matsista "keskustoimistoon", josta hoidetaan varsinaisten sivujen päivitys. Näin vältetään käyttöoikeuksien kanssa tapahtuva sähläys, kun varsinainen staattisten sivujen editointi olisi yksissä käsissä.
Tiedon välitystapa keskustoimistoon voi olla IRC-kanava, yhteinen chat-keskustelu tulospäivittäjien kesken...tuohon löytyisi varmasti ratkaisu näinä kännyjen ja 3G:n aikoina.
Automaattisen tulospalvelun käyttö pitäisi suosiolla unohtaa ja siirtyä ottelun tulostietojen manuaaliseen ylläpitoon.
Ja saatte nähdä, että jossain vaiheessa selviää kuinka kallis tämä projekti on ollut. Hiukan kaikista Liigan edustajien ja tilastovastaavien kommenteista huokuu sellainen asenne, että ei välttämättä ihan olla kartalla, kuinka negatiivista tämä Liigalle ja koko suomalaiselle jääkiekkoilulle.
Täsmälleen samaa mieltä. Juuri sellainen asenne on suojatyöpaikassa elävillä ihmisillä, joilla ei ole pelkoa potkuista vaan puuhataan "omaa juttua" kritiikiltä suojassa.
Aina voidaan sanoa että "no olisitko itse hoitanut asian paremmin". Olisin muuten hoitanut, voin kerrankin sanoa.
PS. KHL:stä on todennäköisesti jo soiteltu pelaaja-agenteille, että millä summalla se tulikuuma Pilkku Pilkku irtoaisi itärajan taakse...