Liigan verkkosivut – liiga.fi

  • 1 001 444
  • 4 458

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
Meinasi oikein tulla tippa linssiin kun avasi tuon.

Tulee pitkä kausi, kun ei avaa liiga.fi lainkaan. Tekstitv on hyvä ystävä tällä(kin) kertaa.

Juuri meinasin tulla manaamaan tänne, että onko vanha kunnon old.liiga.fi kuopattu lopullisesti kun heitti automaattisesti tuohon karmeaan tekeleeseen jota mukamas liigan sivustoksi kutsutaan, hyi saatana. Tuossa pitäis tulla joku ennakkovaroitus, että haluatko nyt aivan varmasti siirtyä tälle sivustolle, ainoa vastausvaihtoehto voisi olla ei.
 

Glove

Jäsen
Juuri meinasin tulla manaamaan tänne, että onko vanha kunnon old.liiga.fi kuopattu lopullisesti kun heitti automaattisesti tuohon karmeaan tekeleeseen jota mukamas liigan sivustoksi kutsutaan, hyi saatana. Tuossa pitäis tulla joku ennakkovaroitus, että haluatko nyt aivan varmasti siirtyä tälle sivustolle, ainoa vastausvaihtoehto voisi olla ei.
admin.liiga.fi
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Kävin juuri katsomassa liigan nykyisen sivuston. Voi helvetti mikä sekasotku, aivan järkyttävää paskaa. Kuka nuo on väsännyt?
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kävin juuri katsomassa liigan nykyisen sivuston. Voi helvetti mikä sekasotku, aivan järkyttävää paskaa. Kuka nuo on väsännyt?
Koitin samaa hallilla ottelussa... oli viimeinen kerta kun varsinkaan puhelimella avaan sivut.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo uusi sivusto on selkeästi huonompi kuin vanha. Jos Liigan päättäjillä on vähänkään järkeä, heitetään uusi paska roskiin ja palataan vanhaan. Sitten voidaan miettiä varovasti, miten vanhaa voidaan ehkä parantaa.

Tässä on sama kuin monissa muissa paikoissa yhteiskunnassa: kuvitellaan, että uusi on aina jotenkin parempaa ja hienompaa. Näin ei ole.

Liiga, onko teillä kanttia järjestää äänestys? Kysykää käyttäjiltä, mitä he haluavat.
 

redpecka

Jäsen
Kävin juuri katsomassa liigan nykyisen sivuston. Voi helvetti mikä sekasotku, aivan järkyttävää paskaa. Kuka nuo on väsännyt?

Tuo uusi sivusto on selkeästi huonompi kuin vanha. Jos Liigan päättäjillä on vähänkään järkeä, heitetään uusi paska roskiin ja palataan vanhaan. Sitten voidaan miettiä varovasti, miten vanhaa voidaan ehkä parantaa.
Se on hirvee. Liiga tavallaan pyytää huonoja ratkaisujaan anteeksi antamalla viime kaudella eetteriin old.liiga ja tällä kaudella admin.liiga.

Kokonaan noita uusia sivuja ei kai voida syrjäyttää kun niistä on luultavasti maksettu ihan perkeleesti ja täten joku osaamis/perilläolemis -imago kärsisi jos myöntäisi. Plus entinen toimitusjohtaja Kallioniemi joutuisi eroamaan retrospektiivisti.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Koitin samaa hallilla ottelussa... oli viimeinen kerta kun varsinkaan puhelimella avaan sivut.
Yksi keskeisimmistä tavoitteista nykypäivänä on saada sivusto toimimaan puhelimella ja muilla pienillä näytöillä yhtä hyvin kuin PC:llä. Tässä on myös onnistuttu, sillä 32-tuumaisella PC-näytöllä toimii ihan yhtä huonosti.

Isolle näytölle mahtuu kerralla hämmästyttävän vähän informaatiota eikä tarvitse zoomata kovinkaan paljoa ennen kuin teksti muuttuu kärpäsenkakan kokoiseksi. Esimerkiksi otteluohjelmasta mahtuu näytölle kerralla peräti 11 ottelua ja vähäinenkin zoomaus tekee lukemisesta epämukavaa.
 

Nynoamous

Jäsen
Oikeastaan te kaikki olette kollektiivisesti syyllisiä tähän. Vuodesta toiseen 1ügan kotisivujen kyykätessä kaistan riittämättömyyden takia, täällä on tämä ketju täyttynyt "sivut on iham paskat", "hävetkää", "paskimmat sivut ikinä" jne. viesteillä. Täysin samoja informaationtäyteisiä viestejä on mennyt varmasti virallisia yhteydenottoväyliäkin pitkin 1ügan päättäville tahoille.
Nämä tahot ovat sitten kaikkifiksuudessaan todenneet, että jos sivut on kerta niin paskat, niin pakkohan ne on päivittää/vaihtaa uusiin. Vaikka oikeastihan se ainut ongelma ja paskuuden alkulähde oli vain kaistan riittämättömyys, jonka takia sivut kyykkäsivät tasaisin väliajoin ja varsinkin aina kauden ekalla kierroksella.

Verta on teidän kaikkien käsissänne. Paitsi minun, koska äitini sanoi, että minusta voi tulla ihan mitä tahansa vain haluan ja halusin tulla syyttömäksi.
 

Karmea Kiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ässät
Itse osasin ja sain puhelimen kalenteriin pelit hienosti, sähköpostin kysymisen vielä ymmärrän.

Mutta ihan yleisesti pohdin, mihin liiga tarvitsee koko nimen, syntymäajan, sukupuolen ja puhelinnumeron, että saa tuon kalenteritilauksen tehtyä? Joo lopussa oli mahdollisuus kieltää markkinointiviestit, eli tuota varten varmaan kerätään, mutta vaikka nuo kieltää niin liiga haluaa tietää koska...? No, senverran on kirjauduttu moneen paikkaan aikanaan, että ei tässä konkurssissa itsellä enää paina, mutta on kyllä outoa. Ennen yhtä linkkiä ja pelit kalenterissa, nyt tosiaan kyselylomake elämästä ja sitten pääset käsiksi.
Törmäyskurssi nykyhetken tietosuojavaatimuksiin on ilmeinen. Henkilötietoja pitäisi kerätä vain välttämätön minimi, kerätylle tiedolle pitää pystyä osoittamaan käyttötarkoitus ja tietojen poistaminen on etukäteen mietitty. Epäilen, että mikään näistä ei toteudu. Kunhan kerätään asiakasrekisteriä.

Toki Liiga ei ole ainoa toimija, joka tätä harrastaa. Yhtä kaikki, huutia tulisi tietosuojavaltuutetulta.

Toinen asia on se, että miksi vaivautua. Asiakasrekisteri on täynnä 100-vuotiaita Aku Ankkoja, kun niin moni, ihan aiheesta, antaa ihan höpö höpö tietoja.

Puuhastelua sanon minä, anonyymi nimimerkki internetin keskustelupalstalla.
 

ijuka

Jäsen
Oikeastaan te kaikki olette kollektiivisesti syyllisiä tähän. Vuodesta toiseen 1ügan kotisivujen kyykätessä kaistan riittämättömyyden takia, täällä on tämä ketju täyttynyt "sivut on iham paskat", "hävetkää", "paskimmat sivut ikinä" jne. viesteillä. Täysin samoja informaationtäyteisiä viestejä on mennyt varmasti virallisia yhteydenottoväyliäkin pitkin 1ügan päättäville tahoille.
Nämä tahot ovat sitten kaikkifiksuudessaan todenneet, että jos sivut on kerta niin paskat, niin pakkohan ne on päivittää/vaihtaa uusiin. Vaikka oikeastihan se ainut ongelma ja paskuuden alkulähde oli vain kaistan riittämättömyys, jonka takia sivut kyykkäsivät tasaisin väliajoin ja varsinkin aina kauden ekalla kierroksella.

Verta on teidän kaikkien käsissänne. Paitsi minun, koska äitini sanoi, että minusta voi tulla ihan mitä tahansa vain haluan ja halusin tulla syyttömäksi.
Jos sivut on huonoja, niin ratkaisu on tehdä sivut paremmiksi. Ei vielä entistäkin huonommiksi. Olisi Liigan entisiä sivuja ihan hyvin voinut parantaakin.

On se vaan edelleen käsittämätöntä, että kun ottelun sivulla katson kokoonpanoja, niin en voi tuntemattoman pelaajan nähdessäni mennä tämän profiiliin häntä klikkaamalla. Pitää hakea pelaajavalikko ja noiden surkeatakin surkeampien valikkojen kautta varmaan viidellä klikkauksella hitaasti mennä pelaajan profiiliin.

Ja miksei tapahtumia voi olla laidoilla, eroteltuna joukkuettain? Kenen mielestä nuo värikoodit on oikeasti selkeämpiä? Myös tuo musta teksti punaista taustaa vasten "Maali". Ensinnäkin miksi punainen, kun se on niin voimakas väri? Ja toiseksi, jos on pakko käyttää punainen, niin miksei jotain tekstiä joka siitä erottuu paremmin kuin musta? Luulisi että jos on niinkin isolle jutulle kuin Liigalle sivuja tekemässä niin voisi 15min käyttää väriharmonian perusteisiin.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Oikeastaan te kaikki olette kollektiivisesti syyllisiä tähän. Vuodesta toiseen 1ügan kotisivujen kyykätessä kaistan riittämättömyyden takia, täällä on tämä ketju täyttynyt "sivut on iham paskat", "hävetkää", "paskimmat sivut ikinä" jne. viesteillä. Täysin samoja informaationtäyteisiä viestejä on mennyt varmasti virallisia yhteydenottoväyliäkin pitkin 1ügan päättäville tahoille.
Nämä tahot ovat sitten kaikkifiksuudessaan todenneet, että jos sivut on kerta niin paskat, niin pakkohan ne on päivittää/vaihtaa uusiin. Vaikka oikeastihan se ainut ongelma ja paskuuden alkulähde oli vain kaistan riittämättömyys, jonka takia sivut kyykkäsivät tasaisin väliajoin ja varsinkin aina kauden ekalla kierroksella.

Verta on teidän kaikkien käsissänne. Paitsi minun, koska äitini sanoi, että minusta voi tulla ihan mitä tahansa vain haluan ja halusin tulla syyttömäksi.
Minä en ole haukkunut vanhoja sivuja vaan vasta näitä uusia. Eikä näiden uusien sivujen pahin ongelma ole suorituskyky vaan otteluohjelman täysin kelvoton layout, joka tunkee näytölle otteluiden väliin aivan liikaa hyödytöntä tyhjää tilaa.
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eivätkö Liigan sivut huomioi talviaikaan siirtymistä?

Talviaikaan siirrytään 31.10. Sen jälkeen Pelicansin pelien aloitusajat on sivujen otteluohjelmassa järjestään klo 18 ja 19.30 perinteisten klo 17 ja 18.30 sijaan. Nyt kun tsekkasin, niin ajat on marraskuun alusta lähtien myös liigan sivuilta googlekalenteriini lataamista tapahtumissa klo 18 ja 19.30. Oletettavasti nämä ajat ovat väärin ja oikeat ajat olisivat edelleen klo 17 ja 18.30.

En muista tällaista ongelmaa viime kaudelta. Onko muilla sama ongelma?
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Eivätkö Liigan sivut huomioi talviaikaan siirtymistä?

Talviaikaan siirrytään 31.10. Sen jälkeen Pelicansin pelien aloitusajat on sivujen otteluohjelmassa järjestään klo 18 ja 19.30 perinteisten klo 17 ja 18.30 sijaan. Nyt kun tsekkasin, niin ajat on marraskuun alusta lähtien myös liigan sivuilta googlekalenteriini lataamista tapahtumissa klo 18 ja 19.30. Oletettavasti nämä ajat ovat väärin ja oikeat ajat olisivat edelleen klo 17 ja 18.30.

En muista tällaista ongelmaa viime kaudelta. Onko muilla sama ongelma?
Mulla näkyy oikein klo 17.00 ja 18.30 koko kauden osalta. Kokeilin sekä Windows-PC:llä että Android-puhelimella. Oletko itse päässyt kokeilemaan useammalle eri laitteella?
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla näkyy oikein klo 17.00 ja 18.30 koko kauden osalta. Kokeilin sekä Windows-PC:llä että Android-puhelimella. Oletko itse päässyt kokeilemaan useammalle eri laitteella?
Ainoastaan android-puhelimella oon testannut. Hmm... Jos ongelma on vaan mulla niin pitää varmaan kokeilla Windows- PC:llä vielä kun pääsen sen ääreen
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tässä mun android-kännykän näkymä liiga.fin otteluohjelmasta talviaikaan vaihtumisen kieppeiltä rajauksella "Pelicans" -_-
 

Liitteet

  • Screenshot_20220902-160650-040.png
    Screenshot_20220902-160650-040.png
    134,4 KB · kertaa luettu: 178

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tässä mun android-kännykän näkymä liiga.fin otteluohjelmasta talviaikaan vaihtumisen kieppeiltä rajauksella "Pelicans" -_-
Kummallista. Mulla Android-puhelin ja selaimena Chrome, ja samoilla rajauksilla marraskuunkin pelit näyttävät ihan oikein 18:30 ja 17:00.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Se on hirvee. Liiga tavallaan pyytää huonoja ratkaisujaan anteeksi antamalla viime kaudella eetteriin old.liiga ja tällä kaudella admin.liiga.

Kokonaan noita uusia sivuja ei kai voida syrjäyttää kun niistä on luultavasti maksettu ihan perkeleesti ja täten joku osaamis/perilläolemis -imago kärsisi jos myöntäisi. Plus entinen toimitusjohtaja Kallioniemi joutuisi eroamaan retrospektiivisti.
Kiitoksia tästä, pelkäsin jo pahinta että vanha versio on kokonaan poistettu.
 

Takakarvaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mestis Hockey
On se vaan edelleen käsittämätöntä, että kun ottelun sivulla katson kokoonpanoja, niin en voi tuntemattoman pelaajan nähdessäni mennä tämän profiiliin häntä klikkaamalla. Pitää hakea pelaajavalikko ja noiden surkeatakin surkeampien valikkojen kautta varmaan viidellä klikkauksella hitaasti mennä pelaajan profiiliin.

Nyt ainakin pääsee pelaajan nimeä klikkaamalla pelaajakorttiin ja tilastoihin. Tänään vasta huomasin tuon. En tiedä milloin on ensimmäistä kertaa näin ollut. Koko ajan paranee nämä uudet sivut.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tässä mun android-kännykän näkymä liiga.fin otteluohjelmasta talviaikaan vaihtumisen kieppeiltä rajauksella "Pelicans" -_-
Selvisikö ikinä? Tuli mieleen tässä vanhoja selatessa, ettei vaan olisi puhelimen asetuksissa automaattinen kesäaika pois päältä? Jos noi nimittäin on fiksusti(!) koodattu niin kellonajat on merkattu UTCna ja sitten selain/laite muuttaa paikalliseksi. Kellojen siirron jälkeen lokaali aika suhteessa UTChen tietty muuttuu.

Täällä pelättiin, miten admin-sivusto toimii, kun itse kausi alkaa. No nyt sinne on ilmestynyt runkosarjan otteluohjelma ja näyttäisi siltä, että tässä meillä on vanha sivusto käytettäväksi.

Huomasin kans, että oli. Sieltä sai myös ladattua sen kalenterin, josta täällä oli puhetta, ihan ilman mitään kyselyä.
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Selvisikö ikinä? Tuli mieleen tässä vanhoja selatessa, ettei vaan olisi puhelimen asetuksissa automaattinen kesäaika pois päältä?
Selvisi ja homma nyt kunnossa!

Asetusten syövereissä olin jotenkin onnistunut asettamaan kännykän toimimaan Suomen sijaan Turkin aikavyöhykkeellä. Kesäajassa kaikki toimii normisti, koska kesäaika on sama molemmilla mailla. Turkissa ei kuitenkaan enää siirretä kelloja talviaikaan, josta syntyi tää ongelma
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pitäiskö heittää nopea veikkaus missä vaiheessa iltaa liigan sivut kaatuu, suuren kävijä määrän seurauksena.
Itse veikkaan klo 18.35
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös