Myönnän, että tämä kuulostaa vähän happamia sanoi kettu-osastolta, mutta niin paljon kuin V. Sopasen pelaamisesta (parhaimmillaan) pidänkin, niin tietyillä pelaamisen alueilla taiteilija jätti mulle aina valjun kuvan
Nimittäin: koskaan Vilin useina Pelicans-vuosina mulle ei tullut tunne, että Vili kantaa joukkuetta vaikeilla hetkillä.
Vili saattoi vetää kolme maalia Saipaa vastaan kun innostui ja loistaa runkosarjassa. No, tehoja tuli kyllä playoffeissakin...
Mielikuvista nyt on kysymys, mutta mun on vaikea kuvitella, että Vili olisi se pelaaja, joka nappaa joukkueen reppuselkään ja vie maaliin. Tämä ominaisuus taas löytyy Juhani Tyrväiseltä. Eli en halua vähätellä Pelsusta lähteneitä.
Ettei tulisi väärinkäsityksiä, niin kyllä olisin mielelläni ottanut Vilin meidän tämän vuoden joukkueeseen . Mutta joukkueen henkiseksi kantajaksi hänestä ei ole.
Eipä taitelijan, virtuoosin, tarvitse sellainen ollakaan, mutta vähän enemmän paloa olisin halunnut nähdä tässä ääritaitavassa pelaajassa Pelsu-vuosina. Nyt ei tartte niin näkyä, enne kuin Vili tulee takaisin Pelsuun, sit joskus.