Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 260 794
  • 9 611

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Yritin hienovaraisesti havainnollistaa, että seuraikonien taso ei nykyliigassa päätä huimaa, mutta olisi ilmeisesti pitänyt käyttää hymiötä. Ei sillä, kyllä mä Tuuskia kovassa arvossa pidän vaikka kävikin täältä nostamasta parin kauden ajalta tiliä.

Arvostan Tuulolaa minäkin, mutta en millään tavalla osaa pitää Kerhon seuraikonina. Suunnilleen samassa määrin Kerho-ikoni kuin Lindgren on Lukon.
 

Dängleri

Jäsen
KalPa jysäytti tiskiin todellisen siirtopommin: Heikki Liedes USHL:stä Kuopioon. HPK:n kannattajat osannevat kertoa kaverista tarkemmin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lukolla on nyt 6 kpl yli 30v-pelaajaa. Vertaa JYP:n 10 tai Tapparan 12 kpl viime kaudella.
Minä ainakin näen aika isonkin eron siinä hankitaanko ns. kolmikymppisiä vai kolmivitosia pelaajia. Ensin mainitut on lähes parhaassa iässään kun taas jälkimmäiset auttamatta uransa ehtoopuolella. Vai uskooko joku Lukkofani ihan tosissaan että yksikään viisikosta Vahalahti, Nummelin, Mikkola, Sipiläinen, Kovanen vetäisi tulevalla kaudella tai myöhemmin urallaan sen uransa parhaan kauden? En minä ainakaan. Esimerkiksi Mikkolan parhaasta kaudesta alkaa olemaan kohta 10 vuotta aikaa ja hän on näistä mainituista nuorin.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Vai uskooko joku Lukkofani ihan tosissaan että yksikään viisikosta Vahalahti, Nummelin, Mikkola, Sipiläinen, Kovanen vetäisi tulevalla kaudella tai myöhemmin urallaan sen uransa parhaan kauden?

Vahalahti veti toissakaudella uransa parhaan kauden, 49 pistettä. Kovanen oli Lukossa viime kaudella todella hyvässä vedossa ennen loukkaantumistaan. Sipiläistä ainakin kaivataan kovasti JYP:n osiota kun lukee. Viime kaudella taisi vetää parhaan kautensa.

Nummelin nyt on Nummelin.

Toki joukkuetta ei voi rakentaa vain vanhojen konkarien varaan. Edelleen Lukon perusrunko on pelannut pitkään yhdessä ja pelaajia hyvässä iässä.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Minä ainakin näen aika isonkin eron siinä hankitaanko ns. kolmikymppisiä vai kolmivitosia pelaajia. Ensin mainitut on lähes parhaassa iässään kun taas jälkimmäiset auttamatta uransa ehtoopuolella. Vai uskooko joku Lukkofani ihan tosissaan että yksikään viisikosta Vahalahti, Nummelin, Mikkola, Sipiläinen, Kovanen vetäisi tulevalla kaudella tai myöhemmin urallaan sen uransa parhaan kauden? En minä ainakaan. Esimerkiksi Mikkolan parhaasta kaudesta alkaa olemaan kohta 10 vuotta aikaa ja hän on näistä mainituista nuorin.

No Kovanen oli todella hyvä viime kaudella. Alkukaudesta pelasi Caldwellin kanssa, jolloin meni heikommin.

Sipiläinen JYPpiläisten mukaan pelasi erittäin hyvin oman roolinsa viime kaudella.

Nummelin pelasi EHT-pelejä viime kaudella. Vieläpä hyvin.

Vahalahti teki toissakaudella piste-ennätyksensä, viime kaudella hyvin tehoja, vaikka oli vammoja pitkin kautta.

Mikkolan kohdalla meni oikein.

Edit: 1936 vei jalat suusta.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Arvostan Tuulolaa minäkin, mutta en millään tavalla osaa pitää Kerhon seuraikonina. Suunnilleen samassa määrin Kerho-ikoni kuin Lindgren on Lukon.

Perttu Lindgren, tamperelainen Ilveksen kasvatti, Lukossa kolme kautta, 153 ottelua, yksi pronssi.
Marko Tuulola, hämeenlinnalainen HPK:n kasvatti, HPK:n liigassa 12 kautta, 578 ottelua, kaksi hopeaa ja pronssia.

Hieman eri tason ikoneista puhutaan.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Perttu Lindgren, tamperelainen Ilveksen kasvatti, Lukossa kolme kautta, 153 ottelua, yksi pronssi.
Marko Tuulola, hämeenlinnalainen HPK:n kasvatti, HPK:n liigassa 12 kautta, 578 ottelua, kaksi hopeaa ja pronssia.

Hieman eri tason ikoneista puhutaan.

Luonnollisesti ovat aivan eri tason ikoneita, mutta kyllä Tuulolan statusta ainakin meikäläisen silmissä syö pahasti se, että on vetänyt muissa SM-liigaseuroissa 7 kautta ja tehnyt paluun ulkomailtakin kertaalleen Jokereihin.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
En tiedä kenen syytä on, että Vahalahti vaihtaa kaupunkia länsirannikolla, mutta tunnen turkulaisten tuskan. Ihan perseestä kun nämä viimeisetkin seuraikonit muuttuvat värittömiksi rivipelaajiksi näillä siirroilla.

Onneksi on Marko Tuulola ja AJ Niemi.

Onneksi on Ville Koho.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Barkovit ovat pelanneet kahdessa sukupolvessa koko liigauransa Tapparassa.

Lisätään nyt Tapparasta parit pelaajat vielä, jotka eivät muita joukkueita ole Suomessa SM-liiga tasolla edustaneet ja ikääkin on jo.
- Nieminen, tottakai
- Mäntylä
- Saravo

Tämä nyt välttämättä tähän osioon kuulunut, mutta lisäsin kuitenkin.

Vajaa viikko olisi vielä, niin pääsee tänne kommentoimaan Tapparan uutta porukkaa...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Henri Heino Poriin. Onnittelut patapaidoille, saitte paitsi yhden lempparijokereistani, myös aivan helvetin hyvän pelaajan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Davos alkaa olemaan Ilveksen farmi. Perttu ja nyt Koistinen, seuraavaksi Kesä?

Kesä menee Malmöhön, soppari on viittä vaille valmis ensi kaudeksi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisi varmaan alkaa kaivelemaan tuolta huhuketjusta joidenkin HIFK-fanien viestejä, joiden mukaan Heino oli satavarmasti heidän miehiään. Sai sana varma ihan uuden merkityksen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pitäisi varmaan alkaa kaivelemaan tuolta huhuketjusta joidenkin HIFK-fanien viestejä, joiden mukaan Heino oli satavarmasti heidän miehiään. Sai sana varma ihan uuden merkityksen.

Suullinen soppari sillä kuulemma oli, ja kyllä mä ainakin olen aika ihmeissäni tästä siirrosta. Mitä HIFK teki tai oli tekemättä, kun Heinon suunta vaihtui noin viimehetkellä?!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Mitä HIFK teki tai oli tekemättä, kun Heinon suunta vaihtui noin viimehetkellä?!

Ehkä Summanen vaikutti sen verran, että Heino päätti vetää liinat kiinni ja lähteä länsirannikolle kiekkoilemaan.....
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ehkä Summanen vaikutti sen verran, että Heino päätti vetää liinat kiinni ja lähteä länsirannikolle kiekkoilemaan.....

Mä olen itse asiassa kuullut tällaista huhua muutama päivä sitten, tiedä häntä.

Oli miten oli, tervetuloa vaan Poriin, kelpaa kyllä.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Virmanen keksi try-outin, mutta Nybondas loi uuden merkityksen "kaksisuuntaiselle" sopimukselle?

Pidän Heinoa näiltä markkinoilta kovana vetona. Voi olla yllättävänkin hyvä sopimus todellisuudessa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Teemu Kesä Ilves -> Malmö

Tätä siirtoa oli hinkattu koko kevät ja nyt vihdoin natsasi. Ilveksessä varmaan ollaan tyytyväisiä...
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
HPK kasaa kyllä pikkurahalla erittäin potentiaalista joukkuetta, jos vain joko Tuohimaasta tai Saroksesta kuorituu hyvä liigatason ykkösveskari, niin on helppo povata Kerhon uusivan suoran playoff-paikkansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös