Liigan varmistuneet siirrot

  • 4 258 712
  • 9 611

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tai pelin ulkopuolisia asioita. Moni p-amerikkalainen voi olla mielissään asuessaan vuoden tai pari Itävallassa kun voi parin päivän vapailla käydä autolla Milanossa, Münchenissä, Wienissä, Prahassa jne. Sitä näkee paljon eri kaupunkeja ja voi elää sellaista vähän erilaista elämää kuin jossain Minnesotassa eletään. Missä Suomessa asuessaan voi käydä ankeana talviviikonloppuna?
Nimenomaan, ja jollain 800 NHL-matsin veteraanilla kuten Moranilla voi olla jokunen kiekon perässä kierrellyt kaverikin, ja sieltä on voinut kuulua jotain hyvää kommenttia keski-Euroopasta ja esim. mainitusta Itävallasta. Ei välttämättä siirtoa tehdessään ole ajatellut että nyt lähden paskempaan sarjaan tekemään helppoa tiliä, vaikka epäilemättä SM-liiga snadisti onkin Itävallan liigaa edellä.

Voisin minäkin mielelläni Linziin lähteä töitäni tekemään, jos vaihtoehtona olisi.
 

Wolves

Jäsen
ja voi elää sellaista vähän erilaista elämää kuin jossain Minnesotassa eletään.

Scholl ei näemmä koskaan ole käynyt Minnesotassa...tai ei ainakaan poistunut lentokentältä jos on. Vai?

Ja ymmärsin kyllä että Minnesota oli tässä tapauksessa vain heitto/esimerkki.

Jatkakaa...
 

scholl

Jäsen
Scholl ei näemmä koskaan ole käynyt Minnesotassa...tai ei ainakaan poistunut lentokentältä jos on. Vai?

en, mutta olen nähnyt elokuvan, jossa Renée Zellweger joutuu firmansa lähettämänä Miamista duuniin jonnekin New Ulmiin Minnesotaan. Ja olen nähnyt 90 luvun alussa Beverly Hills 90210 -sarjaa, jossa Walshin perhe muutti Minnesotasta Kalifornian Beverly Hillsiin.

Se oli juuri nimenomaan esimerkki. Tarkoittaen sitä, että kun asut Keski-Euroopassa niin voit hypätä autoon tai johonkin nopeaan junaan ex tempore ja olla parin tunnin päästä jossain mielenkiintoisessa kaupungissa, jossa voit viettää esim lauantai-illan ja sunnuntaipäivän, jolloin palaat sitten takaisin illaksi kotiin. Vapaa-ajan elämä on siellä paljon mielekkäämpää ja se painaa monella vaakakupissa.
 
Se oli juuri nimenomaan esimerkki. Tarkoittaen sitä, että kun asut Keski-Euroopassa niin voit hypätä autoon tai johonkin nopeaan junaan ex tempore ja olla parin tunnin päästä jossain mielenkiintoisessa kaupungissa, jossa voit viettää esim lauantai-illan ja sunnuntaipäivän, jolloin palaat sitten takaisin illaksi kotiin. Vapaa-ajan elämä on siellä paljon mielekkäämpää ja se painaa monella vaakakupissa.

Paitsi että Itävallasta et lähde viikonloppureissulle Milanoon autolla ja junallakaan ei ole järkeä normaali-ihmisen mielestä. Mutta toki on muitakin paikkoja, mutta mielenkiintoisia paikkoja on muuallakin. Ja noihin keski-Euroopan paikkoihin kypsyy ihan samalla tavalla kuin Tampereella käymiseenkin.

Ja jollei mene ihan off-topiciksi niin kysytään vielä että onko joukkueilla jo joitakin ennakolta asetettuja päivä'määriä, milloin aikovat julkaista uusia pelaaja sopimuksia vai mennäänkö tipottain niinkuin kauden aikana?
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Paitsi että Itävallasta et lähde viikonloppureissulle Milanoon autolla ja junallakaan ei ole järkeä normaali-ihmisen mielestä. Mutta toki on muitakin paikkoja, mutta mielenkiintoisia paikkoja on muuallakin. Ja noihin keski-Euroopan paikkoihin kypsyy ihan samalla tavalla kuin Tampereella käymiseenkin.

Niin no, Wienistä ajaa Milanoon pahimmillaan 7-8 tuntia, sitä pidempää matkaa Milanoon Itävallasta ei juurikaan ole. Maisemat täällä päin ovat mahtavat ja löytyy mielenkiintoisempiakin paikkoja kuin laakeat pellot ja metsät.

Itse tuli pari viikkoa sitten vedettyä road trip Slovakiasta Itävallan kautta Sloveniaan ja takaisin Kroatian sekä Unkarin läpi. Ajaminen on kaiken lisäksi halpaa kun miltein kaikkialla voi tankata LPG:tä. Lisäksi tiet Itävallassa ja Sloveniassa, jopa Unkarissa, olivat todella hyväkuntoisia ja nopeusrajoitukset yleensä 130km/h. Jos parkkipaikkaa mietit, niin ei kovinkaan hankalaa ole löytää majoitusta johon kuuluu hintaan myös parkkipaikka.

Toisaalta, ei kai kukaan normaali ihminen näe tällaisessa mitään järkeä. Itse olen niin sekaisin päästäni, että muuttaminen Keski-eurooppaan esimerkkinä vaikka juuri Itävalta ainakin allekirjoittanutta houkuttelisi enemmän kuin muuttaminen vaikkapa Jyväskylään, Kuopioon tai Ouluun.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Toisaalta, ei kai kukaan normaali ihminen näe tällaisessa mitään järkeä. Itse olen niin sekaisin päästäni, että muuttaminen Keski-eurooppaan esimerkkinä vaikka juuri Itävalta ainakin allekirjoittanutta houkuttelisi enemmän kuin muuttaminen vaikkapa Jyväskylään, Kuopioon tai Ouluun.

mutta kyllähän esim. Tampereella pelatessaan pelaaja voi lähteä talvella pimeässä ajamaan jäistä ja lumista 2-kaistaista tietä la-iltapäivällä vaikkapa Poriin tai Jyväskylään. Käydä niissä suurkaupungeissa kulttuuririennoissa, syödä hyvin ja käydä loistokkaissa kahviloissa. Kullan kimallus suorastaan kertoo menneiden vuosisatojen suurvalta-asemasta ja hyvinvoinnista. Arkkitehtuuri on silmiä hivelevän loistokasta. Ei voi siis olla hienompaa paikkaa pelata kuin Tampere, joka on keskeisen sijaintinsa vuoksi vain parin tunnin päästä kaikista hienoimmista kaupungeista.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Mikko Luoma ja Anssi Löfman JYPiin, tiedotustilaisuus menossa tällä hetkellä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mikko Luoma ja Anssi Löfman JYPiin, tiedotustilaisuus menossa tällä hetkellä.

Löfman on hyvä haku, mutta Luomasta en olisi enää niin varma. Toivon toki, että onnistuu, mutta paha floppivaara on olemassa hänen kohdallaan. Itse asiassa melko tyytyväinen, että tuli sinne eikä palannut tutun valmentajan piiriin.
 

Fortuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Fortuna Sittard
mutta kyllähän esim. Tampereella pelatessaan pelaaja voi lähteä talvella pimeässä ajamaan jäistä ja lumista 2-kaistaista tietä la-iltapäivällä vaikkapa Poriin tai Jyväskylään. Käydä niissä suurkaupungeissa kulttuuririennoissa, syödä hyvin ja käydä loistokkaissa kahviloissa. Kullan kimallus suorastaan kertoo menneiden vuosisatojen suurvalta-asemasta ja hyvinvoinnista. Arkkitehtuuri on silmiä hivelevän loistokasta. Ei voi siis olla hienompaa paikkaa pelata kuin Tampere, joka on keskeisen sijaintinsa vuoksi vain parin tunnin päästä kaikista hienoimmista kaupungeista.

Moi ja kiitos Scholl.

Mä olen nyt pian nauranut tätä vartin ja tuskin pystyn vieläkään kirjoittamaan!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse kun katson Luoman tilastoja, olen melko tyytyväinen hänen tuloonsa. Jaksa katsoa kauempia tuloksia, koska merkkaa enää mitään, mutta viimeisen kolmen Elitserien (kovempi kuin SM-liiga(?)) kauden jälkeen tilastot ovat 129ottelua 8maalia 44syöttöä 52pistettä ja +30 plusmiinustilasto. Toki vanhenemaan päin, mutta luulen, että vielä kasvattajaseuraan on intoa tuhlattavana. Saa nähdä.

Löfmanista vaikea sanoa mitään, odotukseni ovat että pitää ainakin tasonsa,mutta parempaakin uskaltaisin vähän odottaa tämän kauden jälkeen. Tietenkin riippuen mihin kenttään ja keiden kanssa pelaamaan. Huhua kuulin, että hyökkäyspäähän olisi vielä hankintoja tulossa, mutta sen aika onkin myöhemmin. Mene ja tiedä.
 

VL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves & Buffalo Sabres
Jäsen schollille sen verran, että näin roomalaisten raunioiden ja keskiaikaisen arkkitehtuurin ympäröimänä tuskin maltan odottaa paluuta Tampereen ikuiseen kesään. Asiahan on juuri kuten kuvailit!

Mutta pysyäkseni ketjun aiheessa, niin onhan Pesosen ja Jekimovsin saapumisen sekä Marjamäen jatkon jälkeen Ilveksen laituritilanne kaikesta nurinasta huolimatta parempi kuin pitkään aikaan. Ellei sitten loukkaantumiset iske.
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Kärpät on napannut kaksi siirtomarkkinoiden kovimpia nimiä. Joukkue alkaa olla jo nyt todella kova vaikkei vielä ole edes toukokuu.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt se on sitten virallisestikkin varmaa. Mika Pyörälä on Kärppien mies seuraavat kolme vuotta, toki sopimuksesta löytyy ulkomaanreissun mahdollistava pykälä.
Pyörälä tulee olemaan sm-liigan ehdotonta eliittiä ensi kaudella. Kärpät on hankinnoissaan nyt pitkästä aikaa sillä tiellä millä pitääkin olla. Kun hankitaan niin hankitaan kerralla laatua. Sekä Pyörälä että aiemmin julkaistu Kukkonen mahtuvat tällä hetkellä sm-liigan TOP3 hankintoihin. Toki kevät on vasta nuori ja lähellekään kaikkia ykköstykkejä ei ole vielä joukkueiden toimesta julkaistu.

Kärpät kasaa mestarisuosikkijengiä ensi kaudeksi.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kärppien viiden vuoden korpivaellus näyttää tulleen päätökseen ja organisaatiossa puhaltaa tekemisen meininki. Onnittelut Pyörälästä, todella kovan luokan hankinta!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kukkos -faktoja päättyneeltä kaudelta: 54 2+4=6 -16

Ja kaiken kruununa Röglen tippuminen Elitserienistä.
 
Kukkos -faktoja päättyneeltä kaudelta: 54 2+4=6 -16

Ja kaiken kruununa Röglen tippuminen Elitserienistä.

Jep, huono kausi ilmeisesti joukkueen jokaiselle jäsenelle. Pitkässä juoksussa on näyttänyt olevan erittäin tasainen suorittaja, joten hyvä homma tuo viimeinen huono kausi. Jäipähän varmasti nälkää näyttää, että aika ei ole ajanut vielä ohi. Eikä tuolla pelityylillä varmaan ihan heti kyllä ajakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös