Aho pelasi viime kaudella runkosarjassa 45 peliä tehoin 45(25 + 20) ja pudotuspeleissä 14 peliä tehoin 15(4 +11). Kyllä kärkijoukkueessakin pystyy pelaamaan kovilla tehoilla, kuten Aho ja Kuusela tekivät. En minä sano, että Albert on takuuvarma 40 pisteen mies. Jos hän paikkansa kärkiketjuissa lunastaa, kuten oletettua on, on kovat tehot kuitenkin mahdollista. Toki olen kanssasi samaa mieltä siitä, että 40 pisteen ylitys Albertilta on loistava suoritus. Minä pidän sen onnistumista kuitenkin todennäköisempänä kuin sinä. Loistavat pelaajat tekevät loistavia suorituksia.40 pinnaa olisi jo aika loistava suoritus. Kärpistä vain Aho viime kaudella ylitti 40 pinnaa, IFK:sta Ramstedt ja Zaborsky, Tapparasta vain Kuusela. Että jos tuon 40 pinnaa tekee / ylittää niin aika kova suoritus.
Minulla on sellainen mielikuva, että Suikkasen joukkueissa on aina ollut kovin selkeä tehoileva kärki. Pelicansissa Luttinen-Koskiranta-Lasch ja Tepsissä Pare-Sexton. Eikös Suikkasen TPS-mestaruuden tehoileva takuumies ollut aikanaan Ilari Filppula.
Albertin kapteeni-status aiemmassa joukkuessa sekä useat kapteenistoon kuulumiset ennen sitä, kertovat kyllä erinomaisista henkisistä ominaisuuksista. Tämä pienentää mielestäni floppiriskiä. Myös sanat erinomainen pelaaja kahteensuuntaan, ahkera ja sinnikäs lisättyinä hyvään pelinäkemyksen ja syöttötaitoon kielivät sen tyylisestä pelaajasta, jolla on mahdollisuus Liigassa onnistua. Erityisesti haluan painottaa henkisen puolen vahvuutta.