Liigan varmistuneet pelaajasiirrot 2024–2025

  • 413 989
  • 1 598

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
@mirasane putsasi pöydän. Ehkäpä on vain hyvä asia, että @McTorso :n analyysit luetaan jatkossa Ankkalinnan puolella.
Tavallaan mää kyllä odotan Torson Ankka- ennakkoa, koska on mielenkiintoista nähdä kuinka Kärpät on sijoitettu ykköseksi ohi Ilveksen ja Tapparan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En edes väitä, että arviosi Abbadonatosta olisi väärä.
Tiivistän stubbimaisesti kolmeen kohtaan aiemman arvioni Abbandonatosta, ettei varmasti jää kenellekään kirjoituksesi jälkeen epäselvää:
1. AHL-tehojen perusteella kova pelimies
2. Viime kauden päättäneen loukkaantumisen vuoksi alkavan kauden seuraksi on valikoitunut Jukurit.
3. Siirto voi olla onnistunut molempien osapuolien kannalta

Mahtavaa, että mielipiteilläni on niin suuri merkitys, että koit tarpeelliseksi keskittyä perkaamaan minun kolmen vuoden takaista pelaaja-arviota ketjussa, joka käsittelee kauden 2024-2025 pelaajasiirtoja. Olen otettu, jälleen kerran.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse kummaksun Antosen päätöstä allekirjoittaa tälläinen pätkädiili. Outoa ettei kokeneelle ja itsensä todistaneelle liiga ratsulle, jolla on ihan hyviä kausia ainakin pisteiden valossa takana useita, löydy täysmittaista sopparia vaikkapa Saipasta tai ulkomailta? Antosta pidettiin vielä vuosi sitten ihan kovana pelaajana kun Kärppiin siirtyi.

Varmaan ainakin osasyy on että pääsee liigajengin kanssa harjoittelemaan ja todistamaan kykynsä pätkädiilillä mutta silti vähän kummaksun ettei löytynyt sopimusta.

Ihan puhdas veikkaus, mutta epäilen, ettei Antosta SaiPa tai muut Suomen pikkuseurat kiinnosta ja sen takia ei ole koko kauden sopimusta tehnyt. Diili Kärppiin oli kuitenkin kahden hyvän KooKoo kauden jälkeen, jossa pelasi koko ajan ykkösketjussa ja vielä Eht-statuksella. Nyt voisi olla agentille paikka tehdä ulkomaille ihan ok lappu, mutta ilmeisesti ei vielä ainakaan ole natsannut. Ehkä loukkaantuminen ja huono kevätkausi vaikuttaa.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Tiivistän stubbimaisesti kolmeen kohtaan aiemman arvioni Abbandonatosta, ettei varmasti jää kenellekään kirjoituksesi jälkeen epäselvää:
1. AHL-tehojen perusteella kova pelimies
2. Viime kauden päättäneen loukkaantumisen vuoksi alkavan kauden seuraksi on valikoitunut Jukurit.
3. Siirto voi olla onnistunut molempien osapuolien kannalta

Mahtavaa, että mielipiteilläni on niin suuri merkitys, että koit tarpeelliseksi keskittyä perkaamaan minun kolmen vuoden takaista pelaaja-arviota ketjussa, joka käsittelee kauden 2024-2025 pelaajasiirtoja. Olen otettu, jälleen kerran.

Tämä on keskustelupalsta. Täälä täytyy myös muiden saada jakaa mielipiteitä kenen tahansa kirjoituksista. Nyt käännät tilanteen niin, että sinä olet joku palstalegenda joiden kirjoituksia täälä muut käyvät läpi monien vuosien takaa koska ei ole muutakaan elämää. Ei se niin ole.

Sinulle yritetään vain kertoa millä tavalla tuo oman suosikkijoukkueen painottaminen näkyy sinun kirjoituksissasi. Olet itse avannut tänne ketjuja jotka menevät nimellä "McTorson voimasuhdearviot". Silloin sinun täytyy myös hyväksyä se, että kirjoittajat täällä takertuvat tyyliin jolla kirjoitat. Osa tykkää ja osa ei tykkää, ei se tarkoita kuitenkaan sitä että olet muita kirjoittajia ylempänä oleva henkilö jota muut yrittävät täälä jotenkin horjuttaa.

Arvostan kovasti työtä jota olet käyttänyt kaikkien näiden voimasuhdearvioiden tekemiseen. Itse en todellakaan siihen pystyisi. Mutta älä rupea ylimieliseksi, se ei kanna pitkälle.

Tuossa @mirasane toi hyvin selkeästi esille asian josta sinulle on yritetty sanoa. Päätit kuitenkin olla vastaamatta kokonaan itse asiaan ja kuitata sen vain tuollaisella pienellä kettuilulla. Pystyt parempaan @McTorso .
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
1. AHL-tehojen perusteella kova pelimies
3. Siirto voi olla onnistunut molempien osapuolien kannalta
Ja tässä mielessä mies ei siis eroa mitenkään esim. Kärppiin hankitusta Melnickistä, joka on kuitenkin sinulle automaattisesti superkorin hankinta koska Kärpät.

Tosiasiassa Melnick ja Abbandonato lähtevät rapakon takaa tulleina kavereina täsmälleen samalta viivalta.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt käännät tilanteen niin, että sinä olet joku palstalegenda joiden kirjoituksia täälä muut käyvät läpi monien vuosien takaa koska ei ole muutakaan elämää. Ei se niin ole.
Ei pidä paikkansa. Tuo on sinun omintakeinen tulkinta asiasta.
Sinulle yritetään vain kertoa millä tavalla tuo oman suosikkijoukkueen painottaminen näkyy sinun kirjoituksissasi. Olet itse avannut tänne ketjuja jotka menevät nimellä "McTorson voimasuhdearviot". Silloin sinun täytyy myös hyväksyä se, että kirjoittajat täällä takertuvat tyyliin jolla kirjoitat.
Nimenomaan näin. Ja kyllä, olen hyväksynyt asian. Nykyään pääsääntöisesti hyväksyn nuo kertomukset olankohautuksella, sillä kerta kerran jälkeen kehkeytyvät perin samankaltaisiksi keskustelut noiden kertomusten ympärillä.
Tuossa @mirasane toi hyvin selkeästi esille asian josta sinulle on yritetty sanoa. Päätit kuitenkin olla vastaamatta kokonaan itse asiaan ja kuitata sen vain tuollaisella pienellä kettuilulla.
Olen käynyt samankaltaiset keskustelut kyseisen nimimerkin kanssa jo niin monta kertaa, etten näe enää moisessa mielekkyyttä.
Arvostan kovasti työtä jota olet käyttänyt kaikkien näiden voimasuhdearvioiden tekemiseen. Itse en todellakaan siihen pystyisi. Mutta älä rupea ylimieliseksi, se ei kanna pitkälle.
Kiitos arvostuksesta, lämmitti mieltä. Ei tässä ole ylimielisyydestä kyse. Koen, että kirjoitukseni ovat olleet ainakin osin merkityksellisiä, kun toisteisesti vuosia vanhoja kirjoituksiani kaivetaan esille. Toki huomioni voi olla myös virheellinen, mutta ylimielinen se ei ole, tai ainakaan sellaiseksi tarkoitettu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja tässä mielessä mies ei siis eroa mitenkään esim. Kärppiin hankitusta Melnickistä, joka on kuitenkin sinulle automaattisesti superkorin hankinta koska Kärpät.
Tässä on hieno esimerkki viestistä, josta heijastuu tarve pakottaa minut haluttuun muottiin. En ole Melnickistä kirjoittanut superkorin miehenä, mutta tällaiset valheelliset väittämät saavat aikaan sen, että kyseinen ajatus alkaa elämään palstalla totuutena. Erittäin tyypillistä tällä palstalla.
Tosiasiassa Melnick ja Abbandonato lähtevät rapakon takaa tulleina kavereina täsmälleen samalta viivalta.
Tosiasiassa eivät lähde samalla viivalta:
- Melnickillä alla ehjä kausi - Abbandonatolla alla loukkaantuminen
- Melnick kahdensuunnana sentteri - Abbandonato hyökkäysorientoitunut tehomies
- Melnick kolmossentteri ja alivoiman erikoismies - Abbandonato ykkössentteri ja ylivoiman erikoismies
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Ei pidä paikkansa. Tuo on sinun omintakeinen tulkinta asiasta.

Nimenomaan näin. Ja kyllä, olen hyväksynyt asian. Nykyään pääsääntöisesti hyväksyn nuo kertomukset olankohautuksella, sillä kerta kerran jälkeen kehkeytyvät perin samankaltaisiksi keskustelut noiden kertomusten ympärillä.

Olen käynyt samankaltaiset keskustelut kyseisen nimimerkin kanssa jo niin monta kertaa, etten näe enää moisessa mielekkyyttä.

Kiitos arvostuksesta, lämmitti mieltä. Ei tässä ole ylimielisyydestä kyse. Koen, että kirjoitukseni ovat olleet ainakin osin merkityksellisiä, kun toisteisesti vuosia vanhoja kirjoituksiani kaivetaan esille. Toki huomioni voi olla myös virheellinen, mutta ylimielinen se ei ole, tai ainakaan sellaiseksi tarkoitettu.
Itse olisin mielenkiinnolla lukenut mielipiteesi @mirasane :n pointteihin liittyen. Ja tämä ihan sillä, että arvostan sinua kirjoittajana paljon, vaikkei aina olla samaa mieltä. Mielestäni @mirasane toi esiin hyviä pointteja reflektiolle, eikä niinkään hyökännyt henkilöön.
 

Akephalos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja tässä mielessä mies ei siis eroa mitenkään esim. Kärppiin hankitusta Melnickistä, joka on kuitenkin sinulle automaattisesti superkorin hankinta koska Kärpät.

Tosiasiassa Melnick ja Abbandonato lähtevät rapakon takaa tulleina kavereina täsmälleen samalta viivalta.
Kyllähän Abbandonato on lähtökohtaisesti parempi pelaaja kuin Melnick. Parhaita tälle kautta Liigan ulkopuolelta hankittuja pelaajia.
 

Kiekkonarri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils
Abbandonato tullee olemaan tietyssä suhteessa merkittävämpi pelaaja Jukureille, kuin Melnick Kärpille. Jos en ihan hakoteillä ole joka on tietysti aina mahdollista niin Abbandonato pelannee jokaista tilannetta tulostaulun numeroista ja pelikellosta riippumatta eli kaikki erikoistilanteet ja kun jommassa kummassa päässä ei ole maalivahtia. Ensimmäinen joka lähetetään jäälle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paljonkohan Pelicans otti turpaan tuosta viime kevään hulluudessa tehdystä myös alkavan kauden kattaneesta sopimuksesta? Viisinumeroisen summan jokatapauksessa, mutta mikä on ensimmäinen numero. Huh, onneksi Kärpillä pysyi järki mukana ja tarjosivat vain loppu kauden sopimusta.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Paljonkohan Pelicans otti turpaan tuosta viime kevään hulluudessa tehdystä myös alkavan kauden kattaneesta sopimuksesta? Viisinumeroisen summan jokatapauksessa, mutta mikä on ensimmäinen numero. Huh, onneksi Kärpillä pysyi järki mukana ja tarjosivat vain loppu kauden sopimusta.
Tekevälle sattuu. Ei tainnut olla yhtään parempia ne Myllykosken viimekauden kesken kautta tekemät haut vai?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niistä päästiin ulos kuitenkin kuivin jaloin.
Ja jos uusi seura on Juhikselle löytynyt kuten oletan niin päästiin tostakin.

Uutisessa lukee

Lahden Pelicans kiittää Juhista ajastaan joukkueessa ja toivottaa menestystä tuleviin koitoksiin!

Eli hyvin todennäköisesti uusi seura on löytynyt ja se julkaisee sopparin lähiaikoina.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Ja jos uusi seura on Juhikselle löytynyt kuten oletan niin päästiin tostakin.

Uutisessa lukee

Lahden Pelicans kiittää Juhista ajastaan joukkueessa ja toivottaa menestystä tuleviin koitoksiin!

Eli hyvin todennäköisesti uusi seura on löytynyt ja se julkaisee sopparin lähiaikoina.
Kyllä noissa monesti rahaakin menee, vaikka uusi seura löytyisi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Mahtavaa, että mielipiteilläni on niin suuri merkitys, että koit tarpeelliseksi keskittyä perkaamaan minun kolmen vuoden takaista pelaaja-arviota ketjussa, joka käsittelee kauden 2024-2025 pelaajasiirtoja. Olen otettu, jälleen kerran.
Ei tuossa kovin isoa perkaamista ollut, koska muistin tuon keskustelun niin hyvin. Se jäi mieleen, koska silloin jopa muut Kärppä-fanit tuntuivat olevan eri mieltä kanssasi. Tuo myös liittyi kauden 24-25 keskusteluun olennaisesti, koska ne antavat sitä kontekstia myös näihin tuoreisiin arvioihisi. Ja jos tuo viestini on nyt vuorokaudessa saanut 129 tykkäystä ja näköjään noussut Jatkoajan kuukauden tykätyimmäksi, niin vaikuttaa siltä, että aika moni on kokenut huomion relevantiksi. Voisi siis jopa sanoa, että yritin tuossa kirkastaa kokonaiskuvaa, mistä sinäkin olet puhunut.

Voisi siis jopa sanoa, että:
Kokonaiskuva on mielestäni tässä keskustelussa se, miten arvioit pelaajia yleisesti. Kokonaiskuva ei ole se, mitä olet kirjoittanut tässä ketjussa 17 viime sivun aikana. Kirjoitushistoria on luomassa kokonaiskuvaa. Sitä pitää osata tulkita. Esimerkiksi pitää ymmärtää syyt joidenkin pelaajien kehumisen ja toisten kritisoimisen taustalta. Historiaa peilaten pelaajan edustama joukkue vaikuttaa asiaan. Tätä on kokonaiskuva.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kokonaiskuva on mielestäni tässä keskustelussa se, miten arvioit pelaajia yleisesti. Kokonaiskuva ei ole se, mitä olet kirjoittanut tässä ketjussa 17 viime sivun aikana. Kirjoitushistoria on luomassa kokonaiskuvaa. Sitä pitää osata tulkita. Esimerkiksi pitää ymmärtää syyt joidenkin pelaajien kehumisen ja toisten kritisoimisen taustalta. Historiaa peilaten pelaajan edustama joukkue vaikuttaa asiaan. Tätä on kokonaiskuva.
Juuri näin. Tuo kokonaiskuva määrittää isoa osaa kannattajista. Viime kaudella SaiPan maalivahti oli mielestäsi kova ja löysit Googlesta perusteita näkemyksellesi. Tarkempi kokonaiskuvan hahmottaminen osoitti kuitenkin, että epäonnistumisen riski on suuri. Ja niinhän se oli. Samoin yliarvioit koko SaiPan joukkueen. Sellaista se kannattajilla usein on ja hyvä niin.

Nyt kannattajat näkevät SaiPassa kliimaksia, kun Helminen on tullut tuomaan vaatimustason ja pelastaa urheilullisen menestyksen. No, tuskinpa vain ja ulkona pudotuspeleistä on SaiPa, vaikka 12 niihin hullusti nykyisellään pääsee. Sellaista se kannattajilla usein on ja hyvä niin.

Sitä vain, että kannattajuus tuo oman tulokulmansa monelle, eikä tuo sinun esiintuomasi kokonaiskuva mikään suuri keksintö ole ja koskee muitakin kuin minua.
Ja jos tuo viestini on nyt vuorokaudessa saanut 129 tykkäystä ja näköjään noussut Jatkoajan kuukauden tykätyimmäksi, niin vaikuttaa siltä, että aika moni on kokenut huomion relevantiksi.

Varmasti näin. Oletko muuten sattunut huomaamaan, että McTorso nimimerkin nostaminen esille yhtään negatiivisessa sävyssä on takuuvarma tykkäysmagneetti? Minusta se on mahtavaa!
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmasti näin. Oletko muuten sattunut huomaamaan, että McTorso nimimerkin nostaminen esille yhtään negatiivisessa sävyssä on takuuvarma tykkäysmagneetti? Minusta se on mahtavaa!
Sitä niittää, mitä kylvää, sanotaan.

En minä ihmettele monien suhtautumista kirjoituksiisi pätkääkään. Viimeistään siinä kohtaa, jos omassakin osiossa on kirjoittajia, joiden mielipiteet arvioistasi koskien Kärppien pelaajia kohtaavat yleisen puolen kanssa, on melko selvää että nämä jutut eivät ole mitään tuulesta temmattuja. Ei kyse ole siitä, että täällä kirjoittajat nyt muuten vaan olisivat "päättäneet" suhtautua tällä tavoin, koska McTorso.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sitä niittää, mitä kylvää, sanotaan.

En minä ihmettele monien suhtautumista kirjoituksiisi pätkääkään. Viimeistään siinä kohtaa, jos omassakin osiossa on kirjoittajia, joiden mielipiteet arvioistasi koskien Kärppien pelaajia kohtaavat yleisen puolen kanssa, on melko selvää että nämä jutut eivät ole mitään tuulesta temmattuja. Ei kyse ole siitä, että täällä kirjoittajat nyt muuten vaan olisivat "päättäneet" suhtautua tällä tavoin, koska McTorso.
Enhän minä mitään tuollaista muuten vain ”päättäneet” ajatusta kyllä tarkoittanutkaan. Nostin asian esille yleisenä huomiona. Minusta se kertoo siitä, että kirjoituksillani on ollut vaikuttavuutta. Jos vaikuttavuutta ei olisi ollut, ei kukaan jaksaisi kaivaa kerta toisensa jälkeen esille vanhoja mielipiteitäni milloin mistäkin, saati, että ne keräisivät aina takuumäärän tykkäyksiä kirjoittajalleen. Tämäkin ihan vain huomiona, eikä ole syytä ylimielisyys- tai narsistikortille.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Koska tämä ketju on näemmä täysin off-topicissa kommentoin off-topic itsekin sen verran, että on perin vittumaista lukea tätä Torso-keskustelua jo melkein jokaisessa liigan yleiskeskustelussa enempivähempi samojen nimimerkkien toimesta, näin kärjistäen.

Tälle voisi kenties avata oman ketjun tai laittakaa Torso ignoreen, jos koette asian tarpeelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös