Liigan varmistuneet pelaajasiirrot 2024–2025

  • 197 328
  • 890

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Liigan Facebookissa oli Lehterä listoilla, sopimus -25. Eihän tuo tietty varmaa ole, jos IFK:n listoilla ei ole.

No kyllä se virallisilla sivuilla on listalla.

Oli sellainen saatanan farssi eilinen että nimen listalta unohtaminen sopi kuvaan hyvin. Olihan ne unohtaneet paikata 60% lähtijöistäkin.
 

Maustemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaksi EHT-tason ja yksi mm-tason pelaajaa ei olekkaan kirsikoita? Mitäs ne sitten on?
Tapparan puolustus on todella kova ja tasainen. Nikun tai D'Astousin kaltainen pistelinko puuttuu, mutta eipä sellaista tuohon Tapparan joukkueeseen tarvitakaan. Jostain EHT-tasosta nyt on turha mainita, kun siellä on käynyt kaiken maailman Otto Karvisia kokeilemassa. Rafkin on mielestäni vielä hieman kysymysmerkki, välillä näyttää Liigan parhaalta pakilta ja välillä on aivan kuutamolla, mutta parhaassa (ja muille pahimmassa) tapauksessa tekee todellisen läpimurtonsa juurikin Tapparassa.

Kärppien puolustus näyttää ensi kaudella jokseenkin tältä (väärä ketju mutta joku tuota täälläkin kysyi):
Ohtamaa - X (toiveissa kiekollinen pakki)
Koivisto - Jandus/Berglund (toivottavasti ainakin toisesta päästään eroon)
Kivistö - Paaso
Juusola

Mielestäni ei pärjää Tapparalle, mutta ihan hyvältä tuo Kärpilläkin näyttää, varsinkin jos Ohtamaan vierelle saadaan oikeasti hyvä kiekollinen puolustaja.
 
Viimeksi muokattu:

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Kova on Tapparan pakisto, varsinkin jos siihen tulee vielä yksi D'Astous.

Ässien pakisto näyttää mielestäni erittäin hyvältä. Ykköspakki on vielä haussa tosin

Kucerik-X
Määttä-Puutio
Riekkinen-Viljanen
Salmela, Vuori, Boelius, Hellman, Karvonen
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
SaiPan vastaava:

X-Airola
Kiukas-Niemelä
Aho-Trejbal
Laakso-Salminen
+ Vuorinen, Niinisaari

Joku voisi jopa väittää, että ero on hieman liian suuri ottaen huomioon että pelataan samassa liigassa...
Mutta eikös SaiPa säästä pelaaja budjettiin sillä, ettei sillä ole vielä nimettyä päävalmentajaa?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kova on Tapparan pakisto, varsinkin jos siihen tulee vielä yksi D'Astous.

Ässien pakisto näyttää mielestäni erittäin hyvältä. Ykköspakki on vielä haussa tosin

Kucerik-X
Määttä-Puutio
Riekkinen-Viljanen
Salmela, Vuori, Boelius, Hellman, Karvonen
Hyvä pakisto Ässsillä mutta ei kyllä ihan kärkeä. Varmaan toi tulee olee joku top 6-8
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
KalPan pakisto:

Mattila-Westerlund
Larsen-Lappalainen
Räsänen-Ruotsalainen
Elorinne-Muhonen/Mononen

Ei ehkä se kuuluisa "timanttinen" niinkuin Laine viime kauden jälkeen mainitsi. Lappalaiselta tultava iso tasonnousu, että tuolla pakistolla pystytään kamppailemaan. Itsellä ei kyllä ole kovin isot odotukset sen suhteen. Ei vain jalka eikä ilmeisesti pääkään riitä enää liigavauhtiin.

Mutta onhan tuo KalPan mittasuhteissa ehkä kovin sitten kauden 2016 tai jopa 2017.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Heljangon 2 vuoden Linköping-sopimukselle vahvistus.
Olisin itse veikannut, että Sveitsistä olisi uusi jengi löytynyt, mutta ei huono ole tietenkään tuokaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Martin - Knot
Kiviharju - Lindbohm
Melart - Manninen
Luhanka

Pakistoon yksi kärkihankinta vielä, niin ihan ok.

Kiviharjusta HIFK tulee kyllä saamaan eniten sitä nousupotentiaalia.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Olisin itse veikannut, että Sveitsistä olisi uusi jengi löytynyt, mutta ei huono ole tietenkään tuokaan.
Minä en oikein näe järkevänä, että urallaan eteenpäin pyrkivä pelaaja lähtisi Sveitsiin. Sieltä saa ison rahan mutta harva siellä ihan oikeasti on hirveästi kehittynyt tai lähtenyt sitä reittiä pitkin P-Amerikkaan. Vähän ylihypetetyltä liigalta se tuntuu kaikkinensa. Hieno paikka ja ennenkaikkea palkka pelaajille mutta siihen se melkeimpä jääkin.

Tai ehkä väärin sanoa, että urallaan eteenpäin pyrkivän pelaajan ei kannata Sveitsiin mennä. Enemmänkin jos tavoitteet ovat vielä P-Amerikassa niin tuo Sveitsi kannattaa jättää välistä.

Heljangolta hyvä ratkaisu mennä Ruotsiin ja katsoa tuon sopimuksen jälkeen mikä on tilanne NHL:n suhteen.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en oikein näe järkevänä, että urallaan eteenpäin pyrkivä pelaaja lähtisi Sveitsiin. Sieltä saa ison rahan mutta harva siellä ihan oikeasti on hirveästi kehittynyt tai lähtenyt sitä reittiä pitkin P-Amerikkaan. Vähän ylihypetetyltä liigalta se tuntuu kaikkinensa. Hieno paikka ja ennenkaikkea palkka pelaajille mutta siihen se melkeimpä jääkin.

Tai ehkä väärin sanoa, että urallaan eteenpäin pyrkivän pelaajan ei kannata Sveitsiin mennä. Enemmänkin jos tavoitteet ovat vielä P-Amerikassa niin tuo Sveitsi kannattaa jättää välistä.

Heljangolta hyvä ratkaisu mennä Ruotsiin ja katsoa tuon sopimuksen jälkeen mikä on tilanne NHL:n suhteen.
En itse usko, että pelaajalta menisi NHL sopimus ohitse sen takia, että pelaa Sveitsissä eikä Ruotsissa. Kyllä scoutit ovat joka paikassa paikalla ja Heljanko on varmasti kaikkien kartalla pelasi sitten Sveitsissä tai Ruotsissa. Mutta mistä näistä tietää.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
En itse usko, että pelaajalta menisi NHL sopimus ohitse sen takia, että pelaa Sveitsissä eikä Ruotsissa. Kyllä scoutit ovat joka paikassa paikalla ja Heljanko on varmasti kaikkien kartalla pelasi sitten Sveitsissä tai Ruotsissa. Mutta mistä näistä tietää.
Ei välttämättä ohitse, mutta vaikeuttaa kyllä mahdollisuuksia. Mitä olen vuosien aikana NHL scouttien ja GM puheista ymmärtänyt, Sveitsin liigaa ei siellä arvosteta läheskään niin paljoa kuin Ruotsin tai Suomen liigoja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Rafkin on EHT pakki eli siis supertähti, eiks se näi mee
Ei kai, tai jos sulla menee noin, niin se on ihan yes mulle.

Lähinnä sitä meinasin, että heikko on Liigan tilanne, jos Rafkin on joku erityinen kirsikka pakkihankintojen kakun päällä. Toivotaan, ettei ole, vaikka laadukas kaveri kyseessä onkin. Ehkä joku joukkue vielä sen oikean kirsikan hommaa. Jos ei hommaa, niin vaisut ovat olleet pakkimarkkinat.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Ei kai, tai jos sulla menee noin, niin se on ihan yes mulle.

Lähinnä sitä meinasin, että heikko on Liigan tilanne, jos Rafkin on joku erityinen kirsikka pakkihankintojen kakun päällä. Toivotaan, ettei ole, vaikka laadukas kaveri kyseessä onkin. Ehkä joku joukkue vielä sen oikean kirsikan hommaa. Jos ei hommaa, niin vaisut ovat olleet pakkimarkkinat.
Ei ny välttämättä mikään ihan kirsikka, mutta esim. pleijarit veti aika kovalla tasolla Tappara-TPS -sarjassa. Ja uskon, että parasta ei olla vielä nähty. Enivei Tapparan pakisto kokonaisuudessaan on aika timanttia. Tosin samaa voi sanoa koko joukkueesta, odotellaan vielä loput julkasut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei ny välttämättä mikään ihan kirsikka, mutta esim. pleijarit veti aika kovalla tasolla Tappara-TPS -sarjassa. Ja uskon, että parasta ei olla vielä nähty
Nimeomaan näin. Laadukas nuori puolustaja on kyseessä, jolla mahdollisuus ottaa vielä askelia eteenpäin, jos vain pää kestää. Minä kirjoittelin vain siitä, että laihat ovat olleet pakkimarkkinat, jos Gallet ja Rafkin ovat siirtomarkkinoiden kirsikat, kuten joku nimimerkki esitti. Ei tässä sen kummempaa.
 

Wondermike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en oikein näe järkevänä, että urallaan eteenpäin pyrkivä pelaaja lähtisi Sveitsiin. Sieltä saa ison rahan mutta harva siellä ihan oikeasti on hirveästi kehittynyt tai lähtenyt sitä reittiä pitkin P-Amerikkaan. Vähän ylihypetetyltä liigalta se tuntuu kaikkinensa.

Olen täysin samaa mieltä.
SHL on sarja, josta matka voi jatkua NHL:ään.
NL on taas sarja koviin palkkoihin tottuneille NHL paluumuuttajille ja niille, jotka ei syystä tai toisesta edes tavoittele NHL:ää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös