Liigan valmentajaruletti

  • 1 284 358
  • 5 042

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tunnen suurta vahingoniloa Ilveksen rämpimiselle. Sarjakärjessä ei vaan potkita valmentajaa ulos. Noloa.
Hyvä, että on hauskaa. Sarjakärki tai ei niin emme vieläkään voi tietää kokonaista kuvaa. Miksi voittoa tekevä firma antaa potkut nykyiselle tj:lle? Halutaanko kenties jotain muuta, onko taustalla jotain? Turha näitä on pohtia kun tälläkin foorumilla tuntuu olevan suurin ilo päästä ilkkumaan kenen tahansa kustannuksella joukkueesta huolimatta.

Itse en ota Myrrän potkuihin kantaa. Pidin miehestä julkisuuskuvan kautta todella paljon ja ihmettelin itsekkin. Asiat menivät näin syystä tai toisesta ja näiden kanssa täytyy elää. Tuskin Ilveskään jokaista loppukauden peliä häviää, peli kun ei juuri huonommaksi voi mennä mitä se tässä on nyt ollut joka toisaalta on minulle täysin ymmärrettävää ja siksi en turhaudu. Mikäli joulunakin tulee jokaisesta pelistä päin kasvoja voin kyseenalaistaa asiaa vapaammin.
 

Bacon

Jäsen
Hyvä, että on hauskaa. Sarjakärki tai ei niin emme vieläkään voi tietää kokonaista kuvaa. Miksi voittoa tekevä firma antaa potkut nykyiselle tj:lle? Halutaanko kenties jotain muuta, onko taustalla jotain? Turha näitä on pohtia kun tälläkin foorumilla tuntuu olevan suurin ilo päästä ilkkumaan kenen tahansa kustannuksella joukkueesta huolimatta.

Itse en ota Myrrän potkuihin kantaa. Pidin miehestä julkisuuskuvan kautta todella paljon ja ihmettelin itsekkin. Asiat menivät näin syystä tai toisesta ja näiden kanssa täytyy elää. Tuskin Ilveskään jokaista loppukauden peliä häviää, peli kun ei juuri huonommaksi voi mennä mitä se tässä on nyt ollut joka toisaalta on minulle täysin ymmärrettävää ja siksi en turhaudu. Mikäli joulunakin tulee jokaisesta pelistä päin kasvoja voin kyseenalaistaa asiaa vapaammin.
Ihan sama minkälainen jumala on tarjolla, mutta eihän nyt jumalauta sarjakärjessä lähdetä potkimaan valmentajaa, joka on tehnyt loistavaa työtä. Ihan idioottihommaa. En voi millään sympata Ilvestä noin paskamaisen tempun jälkeen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juoksivat miinaan, ettei paikallisvastustaja saisi Pennasta ensi kaudeksi, no kohtahan Pendo saattaa olla taas vapaana. ;)
Noin siinä kävi. Hölmöt riskeeraavat tämän kauden muka pitkänlinjan vuoksi. Unohtivat vain, että tämä kausi olisi voinut olla juuri se pitkänlinjan kliimaksi. Myrrän Ilves oli pirullisen kova. Saa nähdä, minkälainen Ilves luistelee Raksilaan tiistaina pikkumies Pennasen alaisuudessa.
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihan sama minkälainen jumala on tarjolla, mutta eihän nyt jumalauta sarjakärjessä lähdetä potkimaan valmentajaa, joka on tehnyt loistavaa työtä. Ihan idioottihommaa. En voi millään sympata Ilvestä noin paskamaisen tempun jälkeen.
Sinun ei tarvitse sympata Ilvestä eikä sitä varmasti kukaan pyydä. Paskalla pelillä muutaman voiton jälkeen sarjakärjessä, ei merkkaa yhtikäs mitään. Olisihan se hienoa näin Ilvesläisenä katsoa vain voitosta voittoon menoa sitä en kiistä.

Porukka tuntuu sekoavan tuosta sarjakärki termistä. Onko hyvä valmentaja jos on muutaman kierroksen jälkeen ykkösenä vai voiko siinä vaikuttaa yksittäiset tilanteet ja tuuri enemmän kuin yhden henkilön taito joukkueessa? Itse näen Langhamerin olevan ainoa syy tuolle, että oltiin sarjakärki pari peliä. Samat ongelmat olivat jo vuodesta toiseen Myrrällä, luotettiin maalivahtiin liikaa joka kieltämättä toisaalta toi myös pisteitä hyvin.

Ps. en vieläkään ota kantaa, että oliko oikea ratkaisu vai ei. Minuahan tämä vain enemmän koskettaa kuin muita, muut saavat aiheen ilkkua mutta itse en siitä niin välitä vaikka eihän se toki kivaa ole. Itse en siihen lähde. (enkä tarkoita sinua Bacon ilkkumisella).
 

Bacon

Jäsen
Porukka tuntuu sekoavan tuosta sarjakärki termistä. Onko hyvä valmentaja jos on muutaman kierroksen jälkeen ykkösenä vai voiko siinä vaikuttaa yksittäiset tilanteet ja tuuri enemmän kuin yhden henkilön taito joukkueessa? Itse näen Langhamerin olevan ainoa syy tuolle, että oltiin sarjakärki pari peliä. Samat ongelmat olivat jo vuodesta toiseen Myrrällä, luotettiin maalivahtiin liikaa joka kieltämättä toisaalta toi myös pisteitä hyvin.
Sekoan lähinnä siitä, että Ilves on ylipäätänsä viimeksi voittanut pudotuspelisarjan ja mitalin joskus jeesuksen aikoina. Ja nyt sama pitkän linjan Ilveksen mies ja valmentaja, joka luotsaa joukkuetta sarjakärjessä noiden lisäksi, kengitään pois koska on muka parempaa tarjolla. Eikö muka kuulosta yhtään typerältä? Ei annettu edes mahdollisuutta tälle kaudelle, kun olisi voinut natsata isosti.
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sekoan lähinnä siitä, että Ilves on ylipäätänsä viimeksi voittanut pudotuspelisarjan ja mitalin joskus jeesuksen aikoina. Ja nyt sama pitkän linjan Ilveksen mies ja valmentaja, joka luotsaa joukkuetta sarjakärjessä noiden lisäksi, kengitään pois koska on muka parempaa tarjolla. Eikö muka kuulosta yhtään typerältä? Ei annettu edes mahdollisuutta tälle kaudelle, kun olisi voinut natsata isosti.
Kuulostaa typerältä, kun ei tiedä tosiaan kaikkea mikä asiaan voi vaikuttaa. Itselleni vähemmän yllättäen viimekausi oli elämäni parasta aikaa, kun mitali saatiin ja haastettiin aidosti. Tästä kuuluu ERITTÄIN ISO KIITOS Myrrälle!

Mitään ei ole toisaalta vielä menetetty ja mikään ei estä voittamasta vaikkapa kultaa tänäkautena. Todennäköistä tai ei mutta pointti kummiskin, että ei tässä kirvestä kannata Ilveksen puolelta kaivoon heittää.

Ulospäin tietenkin asia vaikuttaa mulkkumaiselta tempulta ja media kun myy asiaa uutisin, taikina myös paisuu.

Meidän täytyy analysoida tätä asiaa myös kauden päätteeksi. Itse en tosin tätä keskustelua enään muista mutta mielelläni sillon kerron tuntemuksiani myös mikäli kiinnostaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ulospäin tietenkin asia vaikuttaa mulkkumaiselta tempulta ja media kun myy asiaa uutisin, taikina myös paisuu.
Media ei ole paisuttanut asiaa minun mielessäni yhtään, tuskin kovin monen muunkaan palstalaisen. Kyllä täällä on sen verran valveutuneita urheiluihmisiä, että tällaisen paskan haistavat ilman erityistä osoitteluakin. Vauhtisokeus iski Ilveksen johdossa ja pitkänlinjan loppukliimaksi laitettiin roskakoriin Pennasen tieltä. Ihme touhua. Urheilun päälle ei parane noin kusta.
 

Bacon

Jäsen
Meidän täytyy analysoida tätä asiaa myös kauden päätteeksi. Itse en tosin tätä keskustelua enään muista mutta mielelläni sillon kerron tuntemuksiani myös mikäli kiinnostaa.
Jos Ilves tällä kaudella voittaa jotain, niin ihan varmasti tulen onnittelemaan ja myöntämään, että olin väärässä.

Kannattajien uskon tuohon hommaan ymmärrän täysin, eihän kannattamisessa muuten mitään järkeä olekaan. Uskottiin me täällä Saimaan rannoillakin Virran projektiin, vaikkei siitä tullut paskaakaan. Myrrän puolesta vaan tuntui helvetin pahalta noi potkut, kun nimenomaan näin ulkopuolisen silmin siihen ei ollut mitään aihetta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Saako OJ:nkin asemaa Jukureiden penkin takana kyseenalaistaa pikkuhiljaa? Onks tää nyt se kuuluisa keltanokkavalmentajan toisen kauden kirous? Ei lähe Jukureilla Liigan puolella, ei sitten millään.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Media ei ole paisuttanut asiaa minun mielessäni yhtään, tuskin kovin monen muunkaan palstalaisen. Kyllä täällä on sen verran valveutuneita urheiluihmisiä, että tällaisen paskan haistavat ilman erityistä osoitteluakin. Vauhtisokeus iski Ilveksen johdossa ja pitkänlinjan loppukliimaksi laitettiin roskakoriin Pennasen tieltä. Ihme touhua. Urheilun päälle ei parane noin kusta.
Media on tehnyt omat suoraviivaiset johtopäätelmänsä käytettävissä olevilla tiedoilla. Ymmärrän ulkopuolisten kiihtymyksen. Kärkipaikalta potkitaan sympaattinen valmentaja monen mielestä ilman syytä. Halikieltokin herätti suuttumusta vaikka käytäntö on sama joka organisaatiossa.

Kuinka loogiselta kuulostaa skenaario, jossa kaikkien rakastama, tuloksellisesti hyvin suorittava ja pitkän uran Ilveksessä ansiokkaasti, työkintaat kädessä, uurastanut valmentaja kengitään ulos vain koska "parempaa" olis saatavilla? Ei ihan istu tuntemaani nyky-Ilvekseen. Peli ei toki alkukaudesta ollut tuloksen tasolla, mutta se on selitettävissä pelitavallisilla muutoksilla "meidän pelin" suuntaan.

Olsiko kuitenkin todennäköisempää luottamuspula johdon ja valmennuksen välillä? Ei suoraan valmennuksellisia tai pelillisiä asioita koskeva, vaan kauden 23-24 valmentajasopimuksiin liittyen Ilveksen ulkopuolella ja niistä seuraaviin johdannaisuuksiin.

Kaikenlaista on korviini kuulunut. Mistään satavarmasta ei kyse ole. Saas nähdä mihin Myrrä ensi kaudella laskeutuu ja keiden kanssa..
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kannattajien uskon tuohon hommaan ymmärrän täysin, eihän kannattamisessa muuten mitään järkeä olekaan. Uskottiin me täällä Saimaan rannoillakin Virran projektiin, vaikkei siitä tullut paskaakaan. Myrrän puolesta vaan tuntui helvetin pahalta noi potkut, kun nimenomaan näin ulkopuolisen silmin siihen ei ollut mitään aihetta.
Näinhän nämä tuppaavat menemään. Itse koitan olla neutraali vaikka minullakin tunteet ovat toki. Nämä valmennusasiat ovat mielenkiintoisia ja meidän tavisten ulkopuolella.

Tänään nähtiin logolle pelaava Saipa joka ansaitsi pisteensä kuten palloilupeleissä yleensä enemmän pisteitä tekevä ansaitsee. Minä olen tyytyväinen, että Saipallakin alkanut sujumaan, vaikkakin myös Ilveksen kustannuksella.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Sarjan jumbojengiltäkin turpaan ja nyt sijoitus on jaettu viides sija. Mitenkähän alas Ilves Pennasen johdolla sarjataulukossa mahtaa vielä pudota?
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Ai saakeli kuinka naurattaa, että jos olet kärjessä, niin siellä jaksetaan muistutella muiden toimesta, että kuinka sieltä tullaan vielä alas ja sitten jos satut vähä valahtaan LOKAKUUSSA, niin seki on niin kauheaa. Ei aiheuta kyllä minkäänlaisia tutinoita ainakaan täällä muutama häviö.
 

Kukko

Jäsen
Media on tehnyt omat suoraviivaiset johtopäätelmänsä käytettävissä olevilla tiedoilla. Ymmärrän ulkopuolisten kiihtymyksen. Kärkipaikalta potkitaan sympaattinen valmentaja monen mielestä ilman syytä. Halikieltokin herätti suuttumusta vaikka käytäntö on sama joka organisaatiossa.

Kuinka loogiselta kuulostaa skenaario, jossa kaikkien rakastama, tuloksellisesti hyvin suorittava ja pitkän uran Ilveksessä ansiokkaasti, työkintaat kädessä, uurastanut valmentaja kengitään ulos vain koska "parempaa" olis saatavilla? Ei ihan istu tuntemaani nyky-Ilvekseen. Peli ei toki alkukaudesta ollut tuloksen tasolla, mutta se on selitettävissä pelitavallisilla muutoksilla "meidän pelin" suuntaan.

Olsiko kuitenkin todennäköisempää luottamuspula johdon ja valmennuksen välillä? Ei suoraan valmennuksellisia tai pelillisiä asioita koskeva, vaan kauden 23-24 valmentajasopimuksiin liittyen Ilveksen ulkopuolella ja niistä seuraaviin johdannaisuuksiin.

Kaikenlaista on korviini kuulunut. Mistään satavarmasta ei kyse ole. Saas nähdä mihin Myrrä ensi kaudella laskeutuu ja keiden kanssa..

Se mitä tässä epäsuorasti sanotaan, on asia mitä olen omassa pääsäni mahdollisuutena pyöritellyt. Itse ajattelen, että Myrrän potkuihin tarvittiin jokin merkittävä asia, miksi luottamus meni. Tuosta voi sitten tehdä tietyt johtopäätökset.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ai saakeli kuinka naurattaa, että jos olet kärjessä, niin siellä jaksetaan muistutella muiden toimesta, että kuinka sieltä tullaan vielä alas ja sitten jos satut vähä valahtaan LOKAKUUSSA, niin seki on niin kauheaa. Ei aiheuta kyllä minkäänlaisia tutinoita ainakaan täällä muutama häviö.

Samaa mieltä tästä Ilveksen tilanteesta. Minulla ei ole minkäänlaista hajua siitä, että miksi Myrrä sai lähteä. Me emme tiedä kaikkea mitä Ilveksen kulisseissa tapahtui tai jos yleensä tapahtui.

Mutta ennen kauden alkua Ilves laskettiin selkeästi top4-kastiin ja olen kyllä aika varma siitä, että Ilves on neljän parhaimman joukossa, kun runkosarja päättyy. Pennanen on valmentajana kyllä tekijämies, joka saa kyllä tuon Ilveksen pelin toimimaan. Ja kyllähän tuo Pennasen teesien sisäänajo tällä hetkellä näkyy siinä, että juuri nyt Ilveksen peli ei ole ihan voittavaa ollut viime peleissä. Oppimisprosessi, you know.

Ja pitää nyt muistaa, että ollaan vasta lokakuussa ja runkosarjaa jäljellä jokaisella yli 40 peliä. Vanha sanontahan kuuluu niin, että huippujoukkueet alkavat pelaamaan tasonsa mukaisesti vasta tammi-helmikuussa eli viimeistään silloin erotetaan ns. jyvät akanoista. Ilves kuuluu kyllä tähän porukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Vai pitäisikö viime esitysten perusteella palauttaa Jukurit sinne, mistä se on nostettukin?
Vastaus sinulle: Kolmen vuoden siirtymäaika uuteen sarjasysteemiin. Silloin kolmantena vuonna kolme viimeistä putoaa suorilta Mestikseen, siitä eteenpäin avoimet karsinnat Liigan kahden viimeisen ja Mestiksen kahden ensimmäisen välillä joka vuosi. Win-win. Saa käyttää.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saako OJ:nkin asemaa Jukureiden penkin takana kyseenalaistaa pikkuhiljaa? Onks tää nyt se kuuluisa keltanokkavalmentajan toisen kauden kirous? Ei lähe Jukureilla Liigan puolella, ei sitten millään.
Milläs sijalla OJ:n Jukurit oli viimekaudella tässä 13-14 pelatun matsin krouvissa? Ei tainnut ihan kärkikolmikkoa hätyytellä?
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielenkiintoista nähdä, että Jussi Tapolaa inhotaan lähes joka joukkueen toimesta. Itse Tappara fanina olisin äärimmäisen tyytyväinen, jos Jussi jatkaisi Tappara valmentajana. Erikoista, että valmentaja jolla jolla on aika kova CV lyödä näytille ei kelpaisi suurimmalle osalle eri joukkueiden faneille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös