Jotenkin ei Virtanen kuulu mielestäni top5 kynäilijöihin liigassa.
Kuuluu.
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Virtanen kuuluu niihin kavereihin, jotka ovat erinomaisia päättämään hyökkäyksiä hyvällä laukauksella ja omaamalla hyvän peliälyn. Toki mies taitava on, mutta ei varsinainen ketjun aiheinen kikkapetteri, joka häikäisee hassutteluilal pelistä toiseen. Täytyy tietysti tunnustaa, että en näe yhtä monta peliä kuin Jyppiä enemmän seuraavat, mutta esim. tuo youtuben kooste oli sitä Virtasta, mikä mielikuva minulla on hänestä.
Minua harmittaa tuossa koosteessa juuri se, että siinä on vain muutama Virtasen kikka Anan repertuaarista, joka on aivan liigan eliittiä. Minä todellakin näen niitä miltei joka kotipelissä ja kun antti on liekeissä niitä tulee joka erässä - monta. Sekä yleensä myös tehoja.
Virtasen laukaus ei ole itse asiassa kummoinen, toki hän pystyy tekemään sen nopeasti ja suoraan syötöstä, mutta varsinainen snaiperi tai kovalaukauksinen pelaaja hän ei missään nimessä ole. Rankkareissa Virtanen on umpisurkea päättämään kuljetuksensa, samoin monesti selvissä läpiajoissa. Mutta pelitilanteissa hän tekee niin yllättäviä, luovia ja ennakkoluulottomia ratkaisuja, että varsinkin kokemattomammat ja hitaammat puolustajat ovat lirissä liukkaan ja arvaamattoman Virtasen kanssa. Yleensä heitä viedään 100-0. Silloin kun Virtanen on liekeissä, häneltä ei saa kiekkoa pois, se on liimattu lapaan.
Mieleen muistuu eräs ottelu, jossa Antti esitti kikan jota harvoin näkee jääkiekkokaukaloissa. Hän oli vastustajan päädyssä laitaa vasten, selin kentälle ja piti kiekkoa, kun kaksi vastustajan pelaajaa tuli ottamaan kiekkoa ja Virtasta. Antti näki tustapeilistä. Ja kun vastustajat tulivat iholle, Antti pyörähti sukkelaan pelaajien välistä täyteen vauhtiin ja säntäsi tyhjäksi auenneesta tilasta maalille maalintekoon (en muista syntyikö tilanteesta maalia, kun sukat pyöri jaloissa niin vinhasti kikasta).
Päälle tulleet pelaajat liikkuivat väärään suuntaan, kun Antti jo painoi b-pisteen läpi maalille.
Otti kiekon matkaansa lavan kärjessä kiepsauttaen, kuten salibandypeleissä usein nähdään. Suunnilleen kuten muistaakseni juuri Hisey teki maalin takaa maalin, vai oliko se Hisey..
No ensi kauden tv-pelejä odotellessa. Toivottavasti JYPiä näytetään talvella enemmän, kuin kaksi matsia.