Mun mielestä on melko epärealistinen odottama, että sieltä olisi eilen karsintojen palauttamisen lisäksi kerrottu vielä joukkuemäärän supistamisesta.
Minä luulen, että isojen seurojen haussa oli 14 joukkueen avoin Liiga. Tässä hetkessä se ei vielä onnistunut. Sen jälkeen, kun Jokerit ja K-Espoo ovat täysverisiä liigajoukkueita ja pääsevät mukaan päätöksentekoon, voi Liigan Liigan joukkuemäärän pienentämiseen löytyä tarvittavan suuri voima.
Koronan aikana, kun toivoin ”luonnollista” poistumaa ja sitä myötä Liigaan uutta sarjajärjestelmää sekä pienempää joukkuemäärää, sain kyllä aika paljon rapaa, kun niin sydämetön olin. Nyt vaikuttaa siltä, että aika on tuollaisellekin ajatukselle kypsä ja samanlaista toivetta on alkanut olemaan enenmän ja enemmän ilmoilla muidenkin nimimerkkien kirjoituksissa.
Minusta Liigan ja Mestiksen kannalta paras toteuma olisi nyt se, ettei K-Espoota nostetta ensikaudeksi, yksi liigajoukkue kokee ”luonnollisen” poistuman ja ensikaudella pelataan 14 joukkueen avointa Liigaa. Sitten epärealistiseen osaan, eli siitä eteenpäin Mestiksen voittajalle suora nousu ja kakkonen karsii. Olisi sekä K-Espoolla että Jokereilla mahdollisuus päästä pelaamalla Liigan kaudeksi 2025-2026. Myös putoaja/putoavat tietäisivät, että mahdollisuus nousuun on heti, kunhan vain voittaa Mestiksen ja finaalin hävinneenäkin pääse karsimaan. Tällainen urheilullisuus ei kuitenkaan sovi Hiltusen johtaman liigahallituksen oman seuran omaneduntavoitteluun.